karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-22 21:11:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Aloitus 3.8.2011
ViestiLähetetty: 2011-08-26 15:50:59 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos iconofguilt ja muut porukan seniorikannustajat! Tuo kalorien laskeminen on niin verissä, ettei siitä pääse eroon. Jonkin verran on paino tullut alas viime viikkoon verrattuna. Viime viikon sahausjakson jälkeen on karissut hieman yli kilon, eli yhteensä pikaisesti laskettuna ollaan noin -4 kg:ssa.

Tuo vaakan pentele vain näyttää milloin mitäkin. Mikähän kohta vaakaa olisi se optimaalisin painon mittaamisen kannalta? Olen kokeillut kanta-astuntaa, kiikkua ihan vaakan reunoilla, tömpsähtää tömäkästi keskelle vaakaa - kaikki näyttävät 3-5 kg eri painoja :lol: Päätin aamulla, että noteeraan vain sen painon, joka tulee näytölle, kun etuvarpaat sojottavat suoraan takapihalle ja näyttö jää niiden väliin :D

Taiturointia tämä tuntuu olevan. Läski liikkeelle!

ViestiLähetetty: 2011-08-26 21:15:00 
Poissa
sintti
sintti

=D> Kiitos HuimaHeimo!!! Puit juuri sanoiksi sen, mitä ajattelen!

Kolmas kerta toden sanoo, ensimmäinen kerta karppausta muutama vuosi sitten meni syystä tai toisesta mönkään ja edellinen yritys viime vuonna meni motivaation puutteesta.
Nyt "uusi alku" heinäkuun alusta ja tikkeri on tältä viimeisimmältä (ja viimeiseltä) aloitukselta.
Tällä kerralla en ole punninnut enkä mittaillut, olen rennosti karppaillut hiilareiden liikkuessa ketokarppauksen ja hyväkarppauksen välillä. Alussa sallin silloin tällöin hiilariherkkuja, ne ovat jääneet pikkuhiljaa viikkojen kuluessa automaattisesti pois.
Isoin ero aikaisempiin aloituksiin on se, että nyt olen toooodella hyvällä mielellä liikkeellä, mitään kiirettä ei ole, enkä himoitse kanssaihmisten hiilareita :mrgreen:
Kroppa kertoo nykyään hyvinkin tarkkaan, mitä tarvitsee lisätä. Kaikenlaiset lisäaineet ja makeutusaineet eivät enää sovi, pyrin kokkailemaan yksinkertaisista raaka-aineista ja olen siihen todella tyytyväinen :D Enkä tosiaan korvaa leipää tms, koska en tarvitse korvikkeita. Ruokailuja on päivässä 2-3, riippuen päivän menoista.
Ihanata kun stressi on poissa ja saa ihan rennon letkeästi voida hyvin, liikkua ja laihtua ja SYÖDÄ :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-08-28 20:52:07 
Poissa
sintti
sintti

4vkoa=-10kg!! Joku kyseli ruokiani? Aamulla maust.jugua, pellavaa, leseitä ja marjoja.lounaaksi salaattia tonnolla/broiskulla/juustolla.päivälliseksi jotain lihaa, kanaa, kalaa. Iltakuuden jälkeen vesilinja. 3 kertaa ruokaa riittää päiväs. Ei oo nälkä! Sortumisia ei ole. Lisäksi liikuntaa min 45min päiväs.

ViestiLähetetty: 2011-08-29 06:45:34 
Poissa
sintti
sintti

Moi kaikille,

Olen 39 v mies ja pituutta ja painoa löytyy 176-98 eli indeksi on 31 hujakoilla. Keväällä kokeilin karppausta ja sain painoa laskemaan 104 -> 94 ja kesän tullen "päätin" lopettaa. Nyt on siis 4 kg tyullut takaisin mutta niin on päätöskin. Tänään alkaa ja tavoite on että kuukauden aikana putoaa 94 ja syksyn aikana 90 kiloon.

Odottelen vaan kun ei ole alkanut uutta kampanjaa tälle syksylle, eikai ylläpitäjät ole vielä lomalla...
[-o<

ViestiLähetetty: 2011-08-29 07:25:12 
Poissa
sintti
sintti

Hei,

Minäkin liityn joukkoon mukaan, tosin aloitus ei nyt ihan osu tuohon 3.8 :D Vaan aloitin viikko sitten. En ole vielä mennyt vaa'alle, enkä varmaan ihan heti menekään. Tuntuu, että onnistun sillä pilaamaan koko jutun jos paino ei olekaan pudonnut. Tuo kropan kuunteliminen olisi kyllä hyvä taito oppia, mutustelin meinaan suolapähkinöitä vkl ja nyt oli aamusta turvonnut olo.. :roll: Ja olen muutenkin sortunut naposteluun, vaikkei oikeasti ole edes nälkä!! Ihan noin niinku huvikseni vain. Mun pituus on 162 ja paino n. 70. Toivoisin pudotusta ainakin 65kg, unelma olisi 60 :) Ensi kesän häät toimivat toivottavasti hyvänä kannustimena!

Onko kellään muuten käynyt niin ettei enää kahvi maistu? Mulla ei edes aamukahvi tuppaa menee enää alas :shock:

ViestiLähetetty: 2011-08-29 17:36:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei!
Minä aloitin heinäkuun alussa ja painoa kadonnut 10 kiloa. Ensimmäisellä viikolla lähti 4 kiloa, sitten hitaammin. Välissä oli pari lomaviikkoa... Tarkoitus olisi päästä vielä eroon ainakin 30.stä kilosta. Vaakaa tuijotan liikaa, aamuin ja illoin. Puntarin heilahdellessa iskee armoton v..tus. Helpotusta noille tunteille saa kun tulee lukemaan tänne kokemuksia. Vertaistuki on uskomatonta. Itse en näe tätä diettinä vaan elämäntapana. Vointini on uskomattoman paljon parempi kuin kaksi kuukautta sitten. Ilmavaivat ja vatsanturvotus ovat poissa. Kaikista ihaninta on se, että kuukautiseni ovat muuttunet huomattavasti helpommiksi enkä tarvitse Cyklocapronia enää alkupäiville. Lisäksi olen paljon virkeämpi.

Oikein ihanaa syksyn jatkoa kaikille :D

ViestiLähetetty: 2011-08-30 09:34:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mulla oli aloitus juhannuksen jälkeen eli 10vkoa takana. Aamulla vaaka näytti -7kg. Suunta ollut tasaisen hitaasti alas päin :D hyvä niin.
Tuossa jojokarpitarta lukiessa, havahduin samaan. Turvotus (erityisesti vatsassa) ja ilmavaivat ovat kyllä hävinneet kokonaan :shock: ja olo on muutenkin aikas mainio =D> .
Kärsimättömänä ihmisenä harmittaa vähän kun paino ei ole tuon nopeampaa pudonnut, mutta ehkä pitkässä juoksussa tämä tahti on kropalle ihan ok.

Ihan samoilla linjoilla olen Huima Heimon kanssa. Ekaa kertaa karpatessa pidin makeanhimoa yllä light-limuilla ja muilla keinomakeutetuilla tuotteilla, myöskin annoskoot oli tuolloin aika isot. Nyt on selkeesti havaittivissa ettei tee makeaa ollenkaan mieli ja omenapaistoskin maistui kauhean makealta vkonloppuna :mrgreen: jäi syömättä. Lähtökohtaisesti 2-3 ateriaa riittää mulle päivässä. Jopa juoksulenkin jälkeen iltaisin on riittänyt pelkkä vesi kun aiemmin tuli vetästyä tuhdit iltapalat.

Tsemppiä kaikille syksyyn ja pimeneviin iltoihin =D> ja laittakaa jatkossakin kuulumisia tulemaan :!:

ViestiLähetetty: 2011-08-30 16:49:28 
Poissa
sintti
sintti

Voi apua!!!mielialasyöppö kun olen ja nyt masentaa ja v***ttaa rankasti, tulee pupellettua KOKO ajan! Eilen tein karppi-mutakakun ja söin melkein sen kaiken. Olo on paha, yököttää... Tarvis saada niskaote taas itsestään, mut miten??

ViestiLähetetty: 2011-09-01 21:04:04 
Poissa
sintti
sintti

Riiksu, älä nyt anna ainakaan periksi. Seurailin tätä ketjua ja totesin, että sulla on upeita tuloksia. Jos tänään ketuttaa ankarasti, huomenna voi olla jo paremmin. Sä olet varmasti vahva ja pystyt palaamaan ruotuun tilanteessa kuin tilanteessa.

Olen itsekin muun muassa mielialasyöppö, yritän vain kivuta p-fiiliksen yli todistelemalla itselleni saavuttaneeni niin paljon, ettei mun pidä turhalla ja väärällä syömisellä hakea lohtua. (Olen kyllä vasta aika alussa, 6 viikkoa karppailua takana, mutta olemuksessa se jo näkyy ja ennen kaikkea tuntuu, kuten sinullakin.) Lohtusyöminen aiheuttaa vain entistä suuremman ketutuksen ja morkkiksen, eikä se poista pahan mielen syytäkään. Yritä ajatella onnistumistasi, siitä saa voimaa.

Vaikka oletkin nyt napsinut suuhusi ylimääräistä, niin kai se on ollut jotain karppisafkaa? Sittenhän ei mitään ole menetetty. Etkä varmaan ole viikkotolkulla pupeltanut? Kuten aiemmin on sanottu näillä foorumeilla, yhdellä päivällä ei ole merkitystä kokonaisuuden kannalta. Ei muuta kuin häntä pystyyn ja tsempit kehiin. :)

Mä uskon sun menestymiseen ja toivon kuulevani hyviä uutisia sinusta pian. [-o<

ViestiLähetetty: 2011-09-04 08:15:59 
Poissa
sintti
sintti

Hei taas kaikille!

Viikko on mennyt oikein mukavasti ja mielikin on ollut pirteä :D

Nyt vaan sellaiseen ongelmaan kysyisin mielipidettä, kuin viikonloppusyöminen.. eli tarkkailin itseäni viikonlopun aikana ja olisi tehnyt mieli syödä "jotain" ja vähän niin kuin koko ajan (tai illalla enemmänkin..). Eli olen siis viikonloppu syöppö! Nälkä ei ollut, mutta joku kaiversi koko ajan ja teki mieli puputtaa jotain - vähän niinkuin "juhlan" vuoksi. En osaa selittää mistä johtuu, mutta oli kyllä raskasta! Viikot olen "ruodussa", mutta oma sisäinen ääni huutaa, että viikonloppuna pitäisi saada mutustaa jotain - katsoa leffaa ja herkutella..

Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia - ja miten olette ne ratkaissut? Mä sitten eilen sorruin suolapähkinöihin ja 3 karkkiin... kun jotenkin tuntui tylsältä ajatus, että elämä ei ole nautinnollista - säälittävää, tiedän :)

Hauskaa sunnuntaita! :D

ViestiLähetetty: 2011-10-11 19:34:12 
Poissa
sintti
sintti

Ei ole niin kovin helppoa tainnuttaa kahdenkymmenen vuoden aikana kertynyttä kuormaa edes karppaamalla. :evil: Nyt on takana yli kaksi kuukautta ja painoa on pudonnut vasta 6 kg. Yhtenä päivänä käväisi alempanakin, mutta nopsaan tasoittui niin, että vain kuusi miinusta, ei voi mitään. Yritän punnita itseni vain kerran viikossa. Olen huomannut, että kun unohtaa tämän urakan ja painon vahtimisen, paino putoaa stressittömyyden takia itsestään.

Se hyvä puoli tässä hitaudessa on, ettei nahka jää roikkumaan. Näytän lähes hyvinvoivalta enkä riutuneen laihtuneelta. Vaatteissa huomaa eniten, ei niinkään puntarissa :D

Tänään laskin huvikseni päivän aikana kertyneet hiilarit. Täydellinen yllätys! Hiilarit tosi matalalla ihan vahtimatta, samoin kalorimäärä kulutukseen nähden, mutta silti on aivan täysinäinen olo. Ehkä jopa liian täynnä. Ei tee mieli mitään makeaa eikä ainakaan leipää, jota aiemmin popsuttelin pitkin iltaa ihan pelkästä mieliteosta. Nyt voin avata jääkaapin ja katsella - ei tee mieli, ei tuotakaan, yök, no ei tuota ainakaan - ja laitan oven kiinni. Siitä olen lähes ylpeä! 8)

ViestiLähetetty: 2011-10-11 23:06:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Eipä sen pudotusvauhdin tuon nopeampi tarvitse ollakaan. Jotkut on niitä aineenvaihduntaihmeitä, joista lähtee kymmenen kiloa eka kuussa (osa varmaan nestettä), mutta monet (useimmat?) eivät ole. Tärkeämpää kuin nopea painonpudotus on se täysinäinen olo ja kuvaamasi jääkaappi-ilmiö, nauti niistä!

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

ViestiLähetetty: 2011-10-19 09:41:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jätän nyt hyvästit tälle vonkale puolelle :D Eka -10kg on nyt takana. Juhannuksesta pudotusta yhteensä 12kg. Väillä on ollut parempia aikoja ja välillä niitä huonompia aikoja.
Ihan pelkällä karppiruualla en olisi noihin pudotuslukemiin päässyt. Liikunnan lisäämisellä ja annoskokoja pienetämällä, pääsin jumi vaiheesta eteenpäin. Matkaa lopulliseen tavoitteeseen on vielä 6-8kg, mutta aikaa ensi kevääseen on vielä roimasti.

Tsemppiä teille kaikille, yrittäkää olla sitkeitä vaikka välillä ketuttaakin. Ja jos jumittaa niin suht pienellä hinosäädöllä vaa"an viisari taas värähtää alaspäin :P

ViestiLähetetty: 2011-11-22 19:44:42 
Poissa
sintti
sintti

Oi miten hyvältä maistui herkut sukulaisen häissä ja työmatkoilla. Huomaa kuinka helppoa onkaan palata entisiin tapoihin :( Nyt vaan ois taas otettava itseään niskasta kiinni ja katkaistava tää retkahtaminen. Nyt mienaa oikeasti olla motivaatio hukassa ja herkut vaan mielessä. :( #-o Painoa on kyllä pudonnut yli 10kg heinäkuusta, mutta vielä tuota matkaa tavoitteeseen olisi jäljellä. Nyt tarvitsen oikeasti lujaa mieltä että saisi loputkin kilot karsitettua. :)

ViestiLähetetty: 2011-11-23 10:30:26 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Mä huomasin, että ketoosi oli ainoa mikä mulla lopetti syöpöttelykierteen. Samoin viljattomuus näyttää auttavan. Pari viipaletta ruiskarppista näyttää aiheuttavan himoa. Aluksi kesti paremmin, mutta jos joka päivä söi karppisia niin lähtee lapasesta. Ne pari ketoosin alkupäivää oli taas aika vaikeat, mutta sitten se taas helpottaa. Tsemiä vaan!

ViestiLähetetty: 2011-11-29 20:56:01 
Poissa
sintti
sintti

Huh... putosin pahasti kärryiltä enkä meinaa päästä koivilleni, en sitten millään. Niistä mahtavista -12kg:sta tosin tullut takaisin vain 5 mutta siinäkin liikaa... Tarkoitus on aloittaa tai siis jatkaa taas 1.12, jouluna voi onneks hyvällä omallatunnolla mussuttaa kinkkua, muitten jouluruokien ystävä en ole. Eli jospa se tästä taas alkaisi. tuntuu vaan näin pimeellä että ei meinaa jaksaa mitään muutaku napostella.
Pitkä huokaus...

ViestiLähetetty: 2011-11-29 21:49:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kyllä se siitä ihan varmasti. Olet onnistunut ennenkin niin onnistut varmasti nytkin! :smt023 Ymmärrän että harmittaa, mutta onneksi oot jo oikealla tiellä takaisin kun olet päättänyt karppausta jälleen jatkaa. Tsemppiä sulle kovasti! :)

ViestiLähetetty: 2014-08-10 10:27:08 
Poissa
sintti
sintti

Tähän osioon ei alun jälkeen näköjään ole päivityksiä tullut, mutta minäpä aloitan kuulumisten kertomisen ja toivoisin että täällä olisi muitakin vielä jäljellä, jotka matkan aloittivat kolme vuotta sitten 3.8 :)

Minulla oli aloituksessa bmi43,7 ja nyt kolme vuotta myöhemmin bmi on 29. Elämäntavat ovat kaikkinensa muuttuneet terveellisemmäksi. Kolmeen vuoteen on mahtunut herkkuhetkiä ja hieman pidempiäkin repsahduksia, mutta pääasiassa olen pitänyt kiinni karpimmasta elämäntavasta. Mieliala on parempi, suolisto voi paremmin ja liikkuminen tuntuu hyvältä.

Tämän viestin myötä heitän myös hyvästit vonkaleille. Tsemppiä teille jotka tänne vielä jäätte :)

ViestiLähetetty: 2014-08-10 11:06:51 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Onnittelut! :D

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2014-08-10 12:06:43 
Poissa
sintti
sintti

Mulla on paino noussut aivan törkeen paljon, eilen aamulla punnasin niin oli 111 ja rapiat..en ole koskaan painanut näin paljon, pituutta 181cm... No, aloitin samontein simmosen että jätän viljat, makaroonin, riisin ja maidon sekä sokerin pois.
Tavoitteeni on pudottaa 15-20 kiloa..missä ajassa tämä on mahdollista? Käyn kuntosalilla neljästi viikossa ja reeni on kohtuu kovaa. Alan juomaa vettä myös reilusti. Lisään ruokaan riittävästi rasvoja, eli nyt alkuun olen lisännyt munakkaasenn sopivasti pekonia ja näiden kyytipoikana reippaasti kurkkua.
Eli painotavoitteeni on 90-95 kiloa näin aluksi, siitä tarvittaessa lisää.
Toivon että saan apua, neuvoja sekä kannustusta tähän urakkaan ja elämänmuutokseeni :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00