karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-12 15:53:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kurkuma kurkottaa kuuhun
ViestiLähetetty: 2011-04-05 21:11:05 
Poissa
sintti
sintti

Aloitin karppauksen 1.4.2011. Lähtöpaino aivan järisyttävä 114,8 kiloa.
Tavoitteena 45 kilon painonpudotus. :shock: (en voi uskoa, että näin on) Alkutunnelmat on vähän sellaset kuin kuuhun kurkottelis. Nyt viisi päivää tiukkana pysytty!

Jospa sitä tähän päivittäis tilannetta. Ensi alkuun tavoittelen satasta vuoden loppuun mennessä.

1.4.2011 114,8 kg
5.4.2011 111,2 kg
1.1.2012 107,7 kg
19.4.2012105.2 kg
14.1.2013104.6 kg
01.02.2013101.2 kg
25.4.2013 98,3 kg

Kampanjasivuni

Viestin otsikko: Re: Kurkuma kurkottaa kuuhun
ViestiLähetetty: 2011-04-05 21:17:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä kurkuma! Mie aloitin viime toukokuun lopulla, ja olen jo yli puolivälissä matkalla sinne kuuhun! En olisi ikinä uskonut että se on näin helppoa ja mukavaa!

Viestin otsikko: Kiitos rantapummitar! :)
ViestiLähetetty: 2011-04-05 22:08:46 
Poissa
sintti
sintti

Se kyllä luo toivoa ja uskoa kuulla sinunkaltaisistasi onnistumisista. Kiitos tsempeistä. Tuntuu tärkeältä ja ihanalta huomata kuinka täällä kannustetaan. :smt049

Asensin minäkin nyt tuollaisen tikkerin. Ja punnitsin huviksi, että sain aloituspainon ja tavoitteen perään currentinkin. Näyttää heti siltä, et ollaan kovastikin jo menossa. =D>

Hahaa, toivottavasti jatko näyttää samansuuntaiselta eikä juoksija käänny takaisin. Nimittäin pessimismi jyrää vuosien painonpudotusyritysten (ja kolmen lapsen synnyttämisen) jäljiltä. Mun ei ole vaikeaa pysyä tiukkana. Mut lannistun jos ei parissa kuukaudessa mitään tapahdu. Kärsimätön siis.

Näyttää siltä, että olen saanut aikaisemmin liian vähän kaloreita ja rasvaa. Jännä juttu, nimittäin mieheni kanssa ollaan ihmetelty sitä, kuinka painoni on ollut laskusuunnassa kitudieeteillä vain silloin kun olen retkahtanut rasvaiseen p*ruokaan.

Nyt ollaan aika intona tästä. Viime viikolla kävin kirjastossa ja uutuushyllyssä oli karppikirja pikalainassa. Luettiin se ja nyt mies ihan intona tekee voikastikkeita ja kaikkea meille (hän itse on ihan normaalipainoinen). On ihanaa, et on mies joka tukee, on kiinnostunut (ja rakastunut) ja nauttii itsekin rasvaisesta ruoasta ja uusista protskuista. Ollaan oltu pitkään melkein kasvissyöjiä, joten tämä on iso muutos ja viiden päivän jälkeen vaan hämmästellään tätä muutosta. Tuntuu vaan niin hyvältä. :D

Mut pessimismin siemen minussa on - se joka odottaa jo sitä jumia joka on aina vartonut siinä alkunesteiden takana.

Aika harjoittelua tämä vielä on. Olen aloittanut rasvaövereillä. 190 grammaa näkyy olevan viiden päivän keskiarvo/vrk. En tiedä onko se liikaa vai liian vähän, mutta hyvältä tuntuu - sitä koitan kuulostella. Proteiinit 70-100 g. Hiilarit pudonneet pikkuhiljaa 20:n korville. Tuntuu et kroppa toipuu nälänhädästä. :lol: Ihan hullua sanoa niin, mutta siltä tuntuu. Kehossa muutokset tuntuu. Ikäänkuin ihon alla olisi New York City Marathon. Makeaa ei tee mieli ja nälkä on kadoksissa. Olen virkeä ja hyvävointinen. Mies ei ole vuosiin nukkunut näin sikeästi kuin viimeöinä (on kärsinyt liian keveästä unesta) <- hän siis hyväkarppaa ja minä pyrin ketoosiin.

Tänään mulla on liian vähän kaloreita. Aion ottaa annoksen savulohta nyt. Nam.

:smt006

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2011-04-05 22:16:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miulla on myös mies mukana karppaamassa, ja yhteensä meiltä on pudonnut painoa jo 55 kiloa :D On kyllä niin mahtavaa yhdessä suunnitella syömisiä, ja kannustaa toisiaan.

Mie olen pudottanut viime joulukuusta lähtien vain kolmisen kiloa, mutta ei edes haittaa. Kiinteytymistä ja mittojen pienentymistä on kuitenkin tapahtunut tuonakin aikana, ja tämä ruokavalio tuottaa niin hyvän olon, etten edes harkitse siirtymistä mihinkään muuhun.

Laihtuminen karppaamalla on jotenkin niin luonnollista, ja mielestäni siihen kuuluvat tasannevaiheetkin, jolloin ihokin ehtii kutistumiseen mukaan.
Hyvä kun saitte kirjan lainaan, ne on nykyään aika suosittuja :D

ViestiLähetetty: 2011-04-07 05:18:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heippa Kurkuma ja kovasti tsemppiä...Täällä toinen suurensuuri vonkale jonka taival tuntuu loputtomalta...
Hienosti on alkanut sullakin =D> =D>
Minä seurailen sinua ja koitan täältä kannustella :lol: :lol: :lol:

http://www.tickerfactory.com/weight-loss/w4k12Hv/

ViestiLähetetty: 2011-04-10 21:40:20 
Poissa
sintti
sintti

rantapummitar =D> Vaude mikä yhteissaavutus! Ihanaa, et sullakin on siellä oma tsemppari.

Huikkasmamma iso kiitos. :)

Ostin diagnostiikkavaa´an. Sellaisen, joka kertoo muutakin kuin kilot. Eli luiden painon, lihasmassan, rasvaprosentin, nesteet jne. Lisäksi ostin keittiövaa´an jossa on myös toimintoja, joihin tutustun kunhan ehdin. (Olen lähdössä matkalle.)

Clas Ohlsonilla ja Anttilassa myydään EKS ja Beurer -merkkisiä vaakoja, jotka on kohtuuhintaisia, 49,90 e.

Okei, en punninnut muuta kuin kiloja tällä uudella vaa´alla. Oli riittävästi sulattelemista siinä, että se näyttää ainakin pari kiloa enemmän kuin tuo vanha. Ei kiinnosta nähdä, että 80 % minusta on rasvaa. :(

Olen lähdössä matkalle. Heti siis kärkeen hirveä haaste, sillä yli viikko menee valmispöytien äärellä.

Luoja auta. [-o<

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2011-04-21 11:16:46 
Poissa
sintti
sintti

Tuntuu jotenkin epäuskoiselta nyt tämä karppaus. Syynä varmaan tuo uusi diagnostiikkavaaka, joka näyttää pari kiloa enemmän kuin vanhempi vaakani.

Diagnostiikkavaaka sanoo, et luuni painavat 2,5 kiloa ja kehossani on nesteitä 86 %. :shock:
Rasvaprosentti 48! :shock: :shock: :shock: Aivan kamalaa.

Lisäksi kilot eivät ole liikahtaneetkaan pariin viikkoon sillä vaa´alla, mutta vanhalla vaa´alla putoaa edelleen. :roll:

Paitsi, et nyt oli aamupainoon tullut 300 gramman muutos aiempaan, joka valaa uskoa aavistuksen.

Itsestä tuntuu ja mieskin on sanonut, että näytän hoikentuneen. Vaikka kyse on kyllä vain ja ainoastaan nesteiden ja turvotuksen karkaamisesta.

Eilen sorruin syömään suklaata. Syynä ruokahalun vähentyminen ja aterioiden asettuminen 2-3 ateriaan päivässä. Yömyöhällä sitten tuli kai joku nälkä tai jotain ja sorruin lasten pääsiäissuklaisiin. Pitäisi skarpata ja pysyä rasvakastikkeissa. Hiilareita tulee kasviksista ja proteiineja ja rasvoja nyt liian vähän. Ja jos kaloreita katsotaan, niin nekin on alle tarpeen.

On vähän suruja ja se tuo haastetta tähän projektiin. :(

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2012-01-01 20:50:33 
Poissa
sintti
sintti

Okei. En nyt "ihan" päässyt tähän tavoitteeseeni, mutta olen hyvilläni, että painoa on pudonnut peräti seitsemän kiloa aloituksesta, ottaen huomioon, että karppaus on ollut nyt syksyllä vähän niin ja näin. [-X

Jatkan nyt aktiivisemmin, noin niinkun uudenvuoden lupauksena. :roll:

Yritän nähdä, että suunta on hyvä vaikka vaaka on edelleen armoton. ](*,)

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2013-01-14 12:15:57 
Poissa
sintti
sintti

Tittidii, meitsi on täällä taas. Vuodessa painoa pudonnut kolmisen kiloa, suunta se on juu oikea, mutta epäonnistuin taas laihiksen ylläpidossa. [-X

Kevät on aina uuden yrittämisen aika - tässä paljastuu heikon asenne ja huonohko usko elämäntapamuutokseen. :? Vuosi sitten lupasin, että yritän syödä enemmän. Että otan aina töihin eväät mukaan. Onnistuin siinä mielestäni hyvin. Ongelmani on siis se, että jätän aterioita väliin, en osaa syödä aamiaista ja päivän ruokailut on tosi minimit. Sitten illalla vedän helposti överit. Viime vuonna tein usein kasvissalaatteja itselleni töihin mukaan ja epäonnistumiset osuivatkin lähinnä viikonloppuihin. Lisäksi olen ihminen, joka ei voi syödä paljon, mutta jonka pitäisi liikkua ihan hirveästi. Noh. Teen istumatyötä ja se ei auta asiaa. Olen myös oppinut, että juustojen ja muiden maitotuotteiden syöminen vaikeuttaa laihtumistani.

Nyt olen lähdössä hakemaan kaupasta jotain lounasevästä. Googletin karppaajalle sopivia välipaloja ja osuin foorumille. Päätin päivittää tiliäni ja hetken mielijohteesta ryhtyä taas yrittämään vimmatummin. =D>

Liityin satasen kampanjaan: Kampanjasivuni

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2013-01-14 15:51:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin.
Olet taas oppinut jotain.
Nyt vaan etenet sen mukaan mikä toimii.
Kyllä tämä tästä lähtee. =D>

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-01-22 18:29:17 
Poissa
sintti
sintti

Hei iso isä :)

Kiitos kovasti viestistä ja tsemppaamisesta! Tuntuu kivalta ja rohkaisevalta kun sanot noin. Kiitos. :)

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2013-01-22 18:34:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se olisi kannustavaa, jos kehuisin tota avattaressa olevaa perää.
Cadilac on rock.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00