karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-20 07:52:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 110 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mytyn humpuukikonstit
ViestiLähetetty: 2012-01-11 12:11:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Taisi tehokkaasta työajasta lipsahtaa liki tunti lueskellessa sun viimeaikaisia karppauksia...kiitoksia mukavista hetkistä!! Ei sen aina tarvi mennäkkään käsikirjoituksen mukaan. Muista elämänohjeeni: Lipsua saa, mutta sortua ei :D Ittellä on viikko mennyt aika ankeesti, eilen juhlittiin "keskarin" synttäreitä eli keskimmäinen täytti 15 v. Ruokailun ajan olin tiukkana, mutta jäin pöytään istuskelemaan ja tyhjensin kipollisen karkkia :( Aamulla armoton moraalinen krapula ja pääkipu...nyt taas muistetaan. Aamupalaksi munakasta kahvilla ja lounaaksi lähden tekemään karppis ruisleivän sulatejuustolla ja meetvurstilla ja kaveriksi bulgarian jugurtin.
Joskus tulee mietittyä noita kalori/ravintomääriä...pitäisikö vaikka muutaman päivän ajan laskeskella, ettei liian pieniksi jää. Mutta vasta mietinnän asteella, pitäisikö muka niuhottaa??
NIIIIIN...noi karppi leivät on mielestäni aika etovia, mutta ruiskarppi menettelee paahdettuna rapeaksi ja runsailla täytteillä :D
Tsemppiä ja vielä kerran tsemppiä!!!

96.4....79.9 kg

ViestiLähetetty: 2012-01-11 14:19:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos ihanasta viestistä! :)
Mua oikeastaan vähän nolottaa höpötellä tänne että "tällä kertaa mä kyllä.." ja sitten kuitenkin palaan aina kuukauden parin jälkeen kertomaan että ei mennytkään ihan niin mutta nyt kyllä taas.. :oops: :lol: Mutta tätä on itsekin niin hauska lukea jälkeenpäin ja samalla saa pidettyä päiväkirjaa millä lailla onnistuu ja missä on ne kompastuskohdat. Suosittelen jokaiselle :)
Ja kyllä vaan, maistella saa kiellettyjäkin herkkuja kunhan ei vedä koko pussia ja jatka loppuviikon samalla lailla. Mullakin eilen meinasi pahasti lipsahtaa, kun oli tosi masispäivä ja tunnesyöppönä olo oli sellainen että tätä päivää ei pelasta kuin työpaikan automaatista suklaapatukka ja kotimatkalla sipsipussi. Muistan kertoneeni täällä aiemminkin kun kerran kaupassa jahkasin 5 minuuttia sipsihyllyllä pussi kädessä ja lopulta palautin pussin paikalleen. No eilen mulla oli lompakko jo kaksi kertaa kädessä ja nousin kerran jo tuolilta ylös että nyt mä haen sen patukan. Mutta sitten istuin takaisin ja päätin että ei prkl, mä en sitä patukkaa hae kun on jo yli viikko menty näin hienosti! Ja kyllä se päivä paremmaksi muuttui sitten lopulta ilman herkkujakin. :D

Mä on periaatteessa tosi paljon kaupan karppileipiä vastaan, mutta nyt kun kokeilin aamupalaksi Vaasan Minihiilaria leipäkoneeseen (siis sellaiseen "sandwhich" laitteeseen) ja sisälle kruunun majoneesia kunnon satsi, tonnikalaa ja paprikaa, niin maistui kyllä oikein hyvälle. Pidän sitä silti huonona tapana, mutta töihin oon nyt pari päivää tuonut yhden siivun (3g hh) majoneesilla ja 3 meetwurstisiivulla. Herkullista ja lisäaineetonta, mutta viljallista silti. :( Vatsa ei kuitenkaan ole vielä kiukkuillut, joten kyllä kai tuota aina joskus voisi syödä ja kolme hiilaria täyttävästä aamupalasta ei oo kyllä paljon.

Kurkkasin sun omaan ketjuun, niin sullahan vasta onkin lähtenyt ihan mahdottoma hyvin alkuun! Älä meinaakaan niuhottaa, kun siihen ei ole kerta mitään syytä :)

ViestiLähetetty: 2012-01-15 09:15:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kaksi viikkoa ketoilua ja -3.7. Ei mikään paha vaikka ois se voinut enemmänkin olla. No pääasia että seiska loppuu ykköseen eikä kakkoseen. Mennään nyt virallisesti kuitenkin keskiviikkopunnituksilla joten katsotaan silloin uudestaan.

Toim.huom. Viikkoon sisältyi 8 sushipalaa ja jokapäiväinen tummasuklaakonvehti. Ja yksi ällömakea kingis.

ViestiLähetetty: 2012-01-16 10:05:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvä, hyvä =D> =D> =D>
Sieltä se itsekuri taas löytyy. Minäkin mietin tuota ketoosia tosissaan...ei vaan oikeen sovi mulle, kun olen asiakaspalvelutyössä ja istun asiakkaiden kanssa kasvokkain. Yritän tuossa 20 gramman nurkilla pyöriä, hieman alle, mutta niin ettei "henki haise" :D
Joskus aikaisemmalla kerralla olen tikuilla seurannut ketoaineiden muodostumista, mutta silloin karkaa aivan mopo käsistä ja mennään niin niuholle linjalle. Ei siis sovi mulle, mutta hyviä tuloksia sillä saa aikaiseksi. Jatka siis samalla linjalla...kohta pyörähtää sulla "aivan uusille kympeille" =D> =D>

96.4....79.9 kg

ViestiLähetetty: 2012-01-16 11:49:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ootko varma että sulla edes haisee henki ketoosissa? Koska kyllähän sä varmasti 20 hiilillä ketoosissa olet ja en usko että se hengen haiseminen menee hiilareiden pienuuden mukaan vaan joko olet ketoosissa tai et. Mullakaan ei hengityshaise, mutta sormet haisee! (toivottavasti koko iho ei löyhkää kun menen ihmisten ohi..) :roll: Sillä ei myöskään ole väliä kuinka syvällä ketoosissa olet, tai siis ei kannata sitä tikun väriä miettiä. Eli jos se näyttää ketoosia, niin on ihan sama kuinka tumma se tikku on :) Toki ihan tummimmille väreille ei kannata edes pyrkiäkään tietääkseni, se ei tarkoita mitään positiivista.

Nyt on kyllä tosi "vahva" olo. Siis sellainen että mä en tätä taas möhli. Kun tuon yhden suklaapatukkaepisodin henkisesti voitin, niin siitä on jäänyt sellainen ylpeys että hei, kyllä mä pysyn vahvana. :) Tää on hyvä fiilis, toivottavasti ei unohdu talven mittaan..

ViestiLähetetty: 2012-01-16 13:08:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joskus aikaisemmalla kerralla, siis niuhottaessa, huomasin ajoittain "löyhkän" :) Ehkäpä voisin joku päivä hieman mitata ketoainieta, vaikkapa vain kokeilun vuoksi. Kylläkin heitin tikut roskiin muuton yhteydessä, mutta apteekista saa uusia.
Ei se vahvuus mihinkään katoa, joskus voi toki hieman piilossa olla. Eilen otin jo ajatuksissani valkosuklaa konvehdin käteeni, kun tytär rasiaa tarjosi...mietin muutaman sekunnin,palautin suklaan takasin ja pyysin käytöstäni anteeksi. En siis sitä, etten syönyt vaan sitä, että ehdin koskea :D

96.4....79.9 kg

ViestiLähetetty: 2012-01-17 11:26:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään olen päättänyt hakea "tikkuja" apteekista ja aamulla tehdä pienen testin ;-) Joskus olen lapsilleni sanonut, että mamma kehrää kuin kissa ja silloin läski sulaa ;-) Jotenkin on vain sellainen tunne ja fiilis, jonka tiedostaa läskin sulamiseksi. Olisko yhteenveto...pientä palelua, helppoa itsekuria ja suurta halua onnistua...vähän kuin nousuhumala :D Itseluottamus kohdillaan =D>
Tänään astuin aamupuntarille ja se oli taas niin ihana...siis se puntari!!! Näytti 85,7, kokeilin uudelleen ja saman lukeman antoi....ehkäpä ensi viikolla päästään alle 85:n? Ja kevään mittaan alle 80:n...
Miten sulla...ollaanko sielläkin tosi vahvoja :D Muista, että vahvat pärjää AINA!!

96.4....79.9 kg

ViestiLähetetty: 2012-01-18 06:11:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvähyvä =D>
Täällä virallinen viikon paino 71,5. Ens viikoksi ois kyllä kiva saada alle 71:n.
Kovasti oon kyllä herkutellut karppisuklaajutuilla, melkein joka päivä jotain pientä. Sitä voisi olla viisaampi rajoittaa vaikka makrot ja jopa kalorit on pysyneet hyvissä rajoissa.

ViestiLähetetty: 2012-01-18 09:25:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tärkeintä on oikea suunta...hitaammin tai hieman nopeammin, mutta suunta on alaspäin!!!
Mulla meni eilinen hieman höpöksi, illallakaan ei ollut nälkä. Urheasti tein leivät, kaakaon ja partiksen...pitäisi ostaa kuohukermaa kaakaon joukkoon ja vaikka pieni ruusuke vaahtona vielä päälle :D
Ja mikä kummallisinta...vaikka illasta söi ysin aikaan, niin aamusta oli jo armoton nälkä.
Ennen aamupalaa kävin puntarilla...hitto, mikä pakkomielle on käydä joka aamu :) Ja lukema oli 85,1 :D :D :D :D
Ja tunnustan, etten ehtinyt eilen tikkujen ostoon,meni töissä niin myöhään, mutta nyt aamusta kävin apoteekissa hakemassa purkillisen. Ja tietysti täytyi heti kokeilla, vaikkakin aamupalasta oli jo kaksi tuntia. Oikeessa olit eli väriä löytyi, ei hirveesti, mutta selkeästi kuitenkin.
On sitä vissiin kaikessa niin malttamaton...ai että minäkö :lol: :lol:
Ihkua keskiviikkoa!!!

96.4....79.9 kg

ViestiLähetetty: 2012-02-02 08:42:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Huh, tässä on nyt sairasteltu kohta pari viikkoa. Flunssa oli menossa jo parempaan suuntaan, kun sitten pyörsikin takaisin. :( Nyt on vielä flunssaisempi olo kuin alunperin ja yskäkin palasi pahempana. Paino oli nyt 72,2, ei oikein hurraamista. :cry: No, täytyy nyt vaan odotella että paranen kunnolla ja sitten vasta otetaan liikunta takaisin kuvioihin. Ei meinaa oikein voimat riittää ja huvittaisi vaan herkutella koko ajan.

ViestiLähetetty: 2012-02-02 19:09:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Flunssaa täälläkin pidellään :(
Liikuntaa ei siis lainkaan, mutta ruokailujen suhteen mennään super askeettisella linjalla. Kiireessä ei ehdi kokkailemaan kuin kabanossimunakkaan. Ketoosi näyttää pysyvän jollain lailla, vaikka söin esim omenan pari päivää sitten.Eilen aamulla puntari näytti 83,8 kg eli suunta on aivan oikea, vaikkakin vauhti hieman hidastuu...viisi viikkoa synttäreihin aikaa ja toiveena olisi 80 kg:n alitus ennen sitä. Sanoisiko että se on hiinä ja hiinä =D> =D>
Kunhan säät lämpenee ja flunssa pakenee, niin sitten taas tiukemmalla linjalla...eikös niin? Tsemppiä ja paranemisia :D

96.4....79.9 kg

ViestiLähetetty: 2012-02-13 08:32:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Noniin, flunssa lähes selätetty. Eipä olekaan pitkään aikaan ollut näin sitkeää pöpöä :/ Ja TIETENKIN se tuli juuri kun oli kova liikuntainnostus (liikuin enemmän kuin koskaan ennen). Luulen että olo alkaisi olla nyt sillä mallilla että liikuntaa voi taas pikkuhiljaa ottaa kuvioon. Tänään mennään sitten kahvakuulaostoksille! :D
Sipsipussit on tulleet harvinaisen tutuksi tämän flunssailun myötä. Eilen oli eka täysin karppipäivä ehkä n. kolmeen viikkoon. Välillä ei ruoka maistunut flunssassa yhtään, joten pistin suuhun sitä mikä oli helpointa napata kaupasta miettimättä. Pitsaa siis. Ja sipsiä. Mä oon kyllä ihan hirvee, ääks! Alle puoli vuotta häihin ja mä vaan mässään, onpa taas tosi fiksu olo! No mutta ei se nyt auta kuin aloittaa taas alusta.

ViestiLähetetty: 2012-02-15 07:32:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

ISO helpotus! Viikkopaino vain 71.9. Ylöspäin ollaan juu vähän menty, mutta lähes kuukauden herkuttelulla odotin puntarin näyttävän jotakuinkin 74kg. :D Mun tavoitteeseen tuli uusi välietappi keväälle jolloin täytyisi olla timmimmässä kunnossa, joten sain vielä lisää motivaatiota tähän. Flunssa on kuitenkin verottanut sen verran, että liikunta saa pysyä hyvin kevyenä vielä tämän viikon, vähän meinasi heikottaa kun yritti liian rankasti.

ViestiLähetetty: 2012-02-16 11:39:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Äh, saanks mä nyt vähän valittaa? Kiitos.
Se typerä kahvakuula jonka ostin sai mun selän kymmenen minuutin treenistä kipeäksi. Énempää en siis pystnyt tehdä kun olo tuli niin heikoksi tämän sairastelun takia. Selkä on kipeä nyt kolmatta päivää, siis niin kipeä että kaikki kyykkimisestä kävelyyn sattuu. Oon tässä miettinyt että rikoinko mun selän jollain väärällä liikkeellä (tein lähinnä sitä haarojen välissä keikutusta) vai onko mun olemattomat selkälihakset heränneet ensimmäistä kertaa henkiin ja siksi vihoittelee näin monta päivää. Mistä sen erottaa??
Seuraavan päivän edit: Valittaminen auttoi, se siis kannattaa. Nyt ollaan taas melkein kivuttomia.
Onnistuin tietenkin myös laskemaan kuulan sohvalle muutamaksi sekunniksi josta se tippui lattialle ja jätti tosi kivan jäljen. Siis just se mitä mä pelkäsin, tapahtui ekan kokeilun ensimmäisten minuuttien aikana.. Blondi mikä blondi. Me ei olla nyt kuulan kanssa kovin hyvissä väleissä (saan mä tarvaroillekin suuttua), joten olikohan se nyt 40 euron arvoinen ostos sittenkään...

Mutta sitten hyviin uutisiin. Sipsiaddikti oli eilen niin down kun piti vaan maata koko ilta sohvalla, että jos mies olisi ollut kotona olisin sen uhkailemalla pakottanut sipsiostoksille. Mutta kun se ei ollut, tyydyin yhteen palaan tummaa suklaata ja unohdin sen jälkeen koko sipsihimon. Illalla muistin sen uudestaan ja olin niiiiin ylpeä että pääsin heikosta hetkestä voittajana yli. Ehkä tämä ketju voisikin olla mun taistelua sipsipusseja vastaan, kun tuntuu että ne on se suurin kompastuskivi joka hiton kerta. :lol: Allekirjoitus lisätty.

Huomasin että jo tässä vaiheessa ihmiset on kampanjassa tiputtaneet yli 1000kg, aika mahtava määrä suomalaista läskiä! :) Hyvä me!

ViestiLähetetty: 2012-02-20 07:59:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Päästiin viikonloppuna sopuun kahvakuulan kanssa. Tänään ajattelin koittaa uudelleen sitä workout DVD:tä kun nämä pienet viikonlopun kokeilut ei tunnu lihaksissa, taitaa siis parempi pitää joku käskyttäjä taustalla että teen vähän enemmän toistoja. ;) Taisin olla vähän turhan varovainen tuon viime viikkoisen en-pysty-tehdä-mitään -lihassäryn jälkeen. Olo kuitenkin alkaa tuntua siltä, että jaksaa taas eikä flunssa enää vaikuta taustalla (vaikka sitä vieläkin vähän on).

Viikonloppuna oli pakko päästä uuten aasialaiseen ravintolaan ja vatsa onkin ollut ihan ilmapallo. Mahdotonta mitä tuo valkoinen vehnä tekee ihmiskeholle. Valkosipulilla maustettu leipä tuoksui nälkäisenä niiiin hyvälle että täytyi saada itsellekin. Ei se sitten niin hyvää ollut miltä tuoksui, että ehkä skippaan sen osion suosiolla ensi ravintolakerralla.

ViestiLähetetty: 2012-02-27 19:12:06 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

Mun kuula on hävennyt nurkassa kohta jo varmaan viisi viikkoa.
Kävin ohjatuilla tunneilla parina viikkona ja kotona riehuessani reväytin pakaran. Sen jälkeen en ole kuulaan koskenut kuin siivotessa :lol:
Nyt on revähdyksen jälkeen tullut lenssu ja poskiontelotulehdus...ehkä mä vielä ennen kesää heilautan :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-02-28 10:46:36 
Poissa
sintti
sintti

Hei! Haluaisin kysyä tähän väliin että onko kukaan ottanu lisäksi laihduttamiseen avuksi mitään laihdutuslääkkeitä tai valimisteitta että hoikistuis vielä nopemmin ja tehokkaammin? siis tarkoitan noita allia ja orlisat sandozia ja jotain laastareita ja tärinä vöitä ym Kaipaisin jotakin millä sais lisä vauhtia laihtumiseen, haluaisin pudottaa 6 kg ja kesään mennessä. Olen 46 kg ja halauaisin päästä noista kuudesta kilosta eroon niin että näyttäisin just siltä ku oon aina toivonu. Mua vähän kiinnostais tuo orlisat sandoz ku sillä saa kuulemma nopeutettua laihtumista puolella? Onko kellään kokemuksia?

ViestiLähetetty: 2012-02-28 11:45:20 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

tiuhtiviuhti kirjoitti:
Hei! Haluaisin kysyä tähän väliin että onko kukaan ottanu lisäksi laihduttamiseen avuksi mitään laihdutuslääkkeitä tai valimisteitta että hoikistuis vielä nopemmin ja tehokkaammin? siis tarkoitan noita allia ja orlisat sandozia ja jotain laastareita ja tärinä vöitä ym Kaipaisin jotakin millä sais lisä vauhtia laihtumiseen, haluaisin pudottaa 6 kg ja kesään mennessä. Olen 46 kg ja halauaisin päästä noista kuudesta kilosta eroon niin että näyttäisin just siltä ku oon aina toivonu. Mua vähän kiinnostais tuo orlisat sandoz ku sillä saa kuulemma nopeutettua laihtumista puolella? Onko kellään kokemuksia?

sorry Mytty että käyn tästä avautumaan sun päikkyys :mrgreen:

Olen kokeillut Allia silloin kun en vielä karpannut, mielestäni toimi....mutta mutta mutta...noi orlistatit on semmoisia että pitää sitoutua vähärasvaiseen ruokavalioon tai muuten istut pöntöllä rasvaripulissa :roll:

ViestiLähetetty: 2012-03-02 09:29:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Motivaatioooo.. missä oleeet..

Ei mulla muuta. :evil:

t. liikuntakiellossakin vielä puoli viikkoa

ViestiLähetetty: 2012-03-02 10:27:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tiuhtiviuhti kirjoitti:

Siis paljon on ihmisen pituus, jos painoa pitäisi olla 40 kiloa, että olisi tyytyväinen? :shock: Ihan näin täysin OT:na.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 110 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00