Minä olen aika tuore tällaisten asioiden miettijä, mutta minun ajatukseni olisivat tällaisia: Ostan ruokani kyllä marketista, mutta koitan sieltä valita mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa. Mitä enemmän lisäaineita, sitä kauempana ruoka on käsittelemättömästä ja tuoreesta. Tuoreus on noussut toiseksi suosikikseni. Eli ostan kyllä valmiiksipakattua lihaa tai kalaa, mutta pitkillä päiväyksillä ja koitan käyttää ne mahdollisimman nopeasti. Aina se ei kyllä onnistu kiireiseltä perheenäidiltä, jonka organisointikyky on välillä hukassa
Toisekseen ostan nykyään eläinperäiset tuotteet mieluiten luomuna, jos niitä on. Kananmunat ostan pelkästään luomuna, en suostu koskemaan häkkikanaloiden muniin, se tuotantotapa on jotain niin älytöntä mielestäni. Tietysti voi sanoa, että koko eläinten tuotantoteollisuuskin on, kuten onkin. Maidon ja nauta-sika -jauhelihan ostan luomuna.
Kasviksista olen viimeaikoina alkanut ostaa osan luomuna silloin tällöin ainakin. Banaanit ja omenat mieluiten.
En mieti ilmastonmuutostaa syödessäni, enkä kauheasti lähiruokakaan. Tai se vähän riippuu, saatan ajatella, yleensä kuitenkaan en.
Prosessoimattomuus (=ravinteet tallella) - tuoreus - luomu Sinä ne lyhyesti

muoks* niin ja maku on minulle myös tärkeää, en todellakaan syö ruokaa ilman sitä aspektia

Niin ja sen lisään vielä, että minulle riittävää laatua saan ihan helposti, en ole kyllä mitenkään hifistelijä tässä ruoka-asiassa. Jos mulla olsis miten paljon rahaa vaan laittaa ruokaan, sitten kyllä marmattaisin, että kun kaikki ne uudet maatilatorit on Helsingissä, että miksen mä asu enää siellä..