karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 13:14:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 515 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-01-11 19:35:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan oikeasti mun on pakko liikkua tämän niska- ja hartiajumin ja väsyneen, vetämättömän olon karkottamiseksi :smt115 Liikunnan vaikutus mielialaan on myös vaivan väärti. Ja toki se parantaa ryhtiä, eikä ainakaan kroppaa huonommaksi muovaa 8)

Joten tästä se lähtee, eikö enää tekosyitä passiivisuuteen. On mulla aina ollut aikaa netissäkin roikkua, joten on myös liikuntaan, jos tarpeeksi haluan.

Ja koko ajan harjoittamani hyötyliikunta (kauppareissut kävellen/pyörällä kassinkantamisineen) ei tosiaankaan riitä. Tarvitaan treeniä, jotta mitään vaikutuksia tulisi.

Tavoitteellinen viikko-ohjelma sis.
:ronsu: 3-4 kertaa 20-30 min spinningpyöräily (kotona) tai sama aika hölkkä/juoksu
:ronsu: 3-4 kertaa 10-20 min painonnosto/kahvakuulailu
:ronsu: Hulavanteen pyöritys kun huvittaa, useasti viikossa
:ronsu: Venyttelyä joka päivä
:ronsu: Pilates- tai joogaohjelma n. 45 min, jos ja kun sopiva aika sille ilmaantuu

Tänään olen pyörittänyt vannetta, nostellut 10 min 5 kg painoa ja polkenut 22 min.

Jumi taas jälleen lähti pyöräilystä, siitä into tän päikyn pystyttämiseen :mrgreen:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2012-01-12 16:58:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nukuin n. 5h, ei pysty eikä kannata treenailla tässä koomaväsykahviöverijumiolossa, tai tulloo migreeni.. Onneks käveltyä tuli ja vielä lumhangessa työaikana ja -matkalla.

Viestin otsikko: Re: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-01-13 19:27:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään oli aikomus ajaa spinningpyörää ja nostella painoja, mutta jätän väliin väsymyksen ja migreeniuhan takia :( Koko päivän on vasen ohimo kipuillut ja suunpieli ollut hetkittäin puutunut ja niska vihlonut. Se aika kuusta myös, jolloin migreeni herkimmin iskee. Tiukka karppi on pitänyt makeanhimon (joka kuuluu lähes poikkeuksetta tilanteeseen) poissa tai siten kurissa, että voin ottaa jotakin oikeasti vain vähän. Kuten yhden taatelin ja palan 85% suklaata.

Mutta olen juossut kahdesti bussille lumisohjossa korkosaappailla. Siitä saa jo melkein liikuntamerkinnän.

Huomenna saletisti treenaan.

En mä oikeasti välttämättä kykene 3-4 kertaa treeniin per viikko ennen kuin saan lyhyemmän työmatkan ja saatan nukkua aamuisin vähän pidempään. Puolikin tuntia lisää unta aamuisin vaikuttaa ihan valtavasti jaksamiseeni ja jumitilanteeseen, joka on sekä suurin syy yrittää liikkua että suurin syy (migreeniuhka siihen liittyen) siihen, etten voi liikkua!

ViestiLähetetty: 2012-01-14 11:40:29 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Ai sä oot tänne muuttanu, moi vaan taas! :D

Lykkäsin kirjanmerkkeihin.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-01-14 12:02:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moimoi Marika :D On mulla ruokapäiväkirjakin :wink: Tän tarkoius on lähinnä motivoida treenaamaan, kun ei hyötyliikunta mitään pyllistä tän niskajumimigreenivaivan kanssa.

Nyt kun oon vain kissan kanssa kotona, seuraa 20 min pilates (lämmittelyosuus ja muutama liike DVD:ltä), 10 min 5 kg painon nostoa ja 20 min spinnigpyöräilyä.

Mieliala on inhan alhaalla (syynä ainakin hormonit!), katotaan mitä väkisin väännetty treeni saa aikaan :-k

Treenin jälkeen suihku ja syön runsaan salaatin, sitten iltapäivällä käyn yksin rauhassa kävellen kaupassa.

ViestiLähetetty: 2012-01-14 12:33:28 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

No höh, aina pitää edellisen ketjun loppuun linkata jos vaihtaa uuteen! Mä oon vaan luullu et sä vietät hiljaiseloa :D *ruokapäikkyä etsimään*

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-01-14 12:54:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^joo, pääs unohtumaan :oops: täsä: viewtopic.php?f=11&t=59971&start=75

Ja meni sit treenikin uusiks, kun huomasin että neloselta tulee nyt alaani liittyvä dokkari. Joten spinningi vaihtui venyttelyyn töllön edessä. Ehkä sille onkin nyt enemmän tarvetta, tuntuu jalatkin olevan kauttaaltaan jökissä :shock:

ViestiLähetetty: 2012-01-18 19:49:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No jes, saanpa joskus tännekin merkinnän: 40 min spinning -pyöräilyä ja Lady Gaga -kirjan lukemista, eli ei mitenkään tuskaisella teholla. Selvis sitten sekin, että tyttö pantiin laihdutuskuurille (7kg), jotta saattaisi tähdeksi päästä... Kohta saunaan, juomana magnesiumvissyä.

ViestiLähetetty: 2012-01-18 20:27:23 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Pääsinpäs tZenppikäynnille vaikkei päässä liiku mitään :D Ihmeelliset ovat hiiren tiet...

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2012-01-26 08:06:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pää hyvinkin kipee ja jalkalihakset hellänä, mahtava alku säännölliselle liikunnalle. Hitusen olen taas muokannut tsydeemiä: joka päivä JOKO 60 min treeni (laji vapaa, kunhan on tehokasta) TAI 30 min venyttely. Treenipäiviä pitää olla 2-5 per viikko, ehtimisen ja jaksamisen mukaan. Su-iltaisin listaan viikon suoritukset.

ViestiLähetetty: 2012-01-26 09:09:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:

Mutta olen juossut kahdesti bussille lumisohjossa korkosaappailla. Siitä saa jo melkein liikuntamerkinnän.

Huomenna saletisti treenaan.

En mä oikeasti välttämättä kykene 3-4 kertaa treeniin per viikko

eikä tarvikkaan. otat rennosti, etkä pakkoliiku mitään. liikut kunnon ja nautinnon vuoksi.

ViestiLähetetty: 2012-01-27 08:36:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Jepulis! Ja asennoidun liikunta-aikoihini nyt niin, että "jes, mulla on OMAA AIKAA joka päivä vähintään 30min jo ennen iltamyöhää", eikä "hitto kun pitäis taas jaksaa huhkia". Olen mennyt koko viikon ajoissa nukkumaan, kyllä auttaa. Vaikka oonkin herännyt yöllä. Nyt olo aika hyvä. Päätin eilen hankkia keväällä salikortin ja peffan, jos/kun työkuvioni menee putkeen niin, että salikäynnit mahtuvat kalenteriin. Suolahappotabut muutens toimivat!

ViestiLähetetty: 2012-01-27 12:00:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Haa!

Hankinkin kortin jo huomenna (kun saa hyvät alet, kun liittyy tammikuun puolella) ja aloitan saman tien :smt026

Sit pitää jossakin vaiheessa shoppailla vähän tossuja ja treenivaatteita :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-01-27 12:03:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä asenne, tsemppiä! =D> Mä olen pikkuhiljaa tullut samaan päätelmään mun kohdalla: pakko-ajattelusta ei tule mitään, vaan sen pitää olla jotain mitä oikeesti haluaa tehdä. Itsekin yritän saada tämän nyt toimimaan käytännössä. :)

ViestiLähetetty: 2012-01-29 09:12:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Miffu ja kiitti :D

Viikon liikunnot:

Ma: ei muuta kuin hyötyliikuntaa (kävelyä ja kassien kantamista)

Ti: 60 min treeni kotona: 20 min spinning, 20 min 5 kg painon nostelu, 20 min pilates keskivartaloon keskittyen

Ke: 30 min venyttely, etenkin jalkojen, kun olivat ihan jökissä

To: 30 min spinning kotona

Pe: 30 min venyttely

La: Liityin kuntokeskuksen jäseneksi :mrgreen: , 30 min shape (keskivartalojumppaa) + 30 min stretching siellä. Jaksoin paremmin kuin luulin, ei kotijumppani ihan yhtä tyhjän kanssa ole siis ollut :D

Su: 2 h reipas kävely kaverin kanssa + illalla venyttelyä 30 min. Sovittiin, että kumpikin hankkii sauvat ens lenkkiin mennessä.

Ou jee, aamuvyötärö 68 cm ja kyllä se tästä vielä muutaman sentin kapenee, kun pääsen vauhtiin ja saan vähän personal trainer -palveluitakin osakseni :twisted:

ViestiLähetetty: 2012-01-29 18:45:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mihin kuntokeskukseen liityit? :)

ViestiLähetetty: 2012-01-29 18:58:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^vastattu yv:llä, en halua liikaa paljastua :wink:

ViestiLähetetty: 2012-02-01 09:56:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oon tänään lomapäivällä ja n. 9h unien jälkeen oli energiaa lähteä vaikka saman tien jumpille/rautaa nostamaan jne... mutta menen vasta iltapäivällä fitboooliin ja stretsingiiin, vois käyttää energiat sitten lapsen kanssa touhuiluun ja vaikka siivoamisiin (tuo jälkimmäinen todistaa, että energiaa tosiaan on aiempaa enemmän kehissä :lol: )

Ajattelin aloittaa vähän varovaisesti treenailujen kanssa, eli etten hamua heti yli tunnin treenejä, vaan lisäilen vähitellen.

Periaatteena on nyt, että joka päivä on tultava liikunnasta hiki tavalla tai toisella. Maanantaina poljin kotona spinningpyörää 30 min/ 374 kcal, oma enkkani. Eilen kuntoilu toteutui siten, että töiden jälkeen kävin kaupassa ja urheiluliikkeessä ja kävelin kotiin kovaa kantamusten kanssa ja olin ihan hiessä ja käsivarret hellänä - pakosti tehokas treeni.

Nyt seuraa tekstiiliurheiluläppää, varoitus :lol:

Mukaan lähti eilen Niken mustat, kapeaan ja lattaan jalkaani hyvin istuvat virtaviivaiset treenitossut, niihin täydellisesti mätsäävä juomapullo, valkomustat kävelysauvat (ne sain alle kympillä!) ja persauksen muokkausta tehostavat :^o Reebokin mustat jumppahousut. Parit Reebokin treenitopit olen tilannut Elloksen alesta sekä yhdet caprimalliset Puman housut. Kaikki mustaa. Musta hoikentaa :twisted: Ja urheiluliiveiksi olen tilannut Tvinsiltä niitä saumattomia http://www.tvins.com/fi/products/snl-ai ... re-bra.php -varmaan ajavat asiansa mun "muodoilla".

Ja reenikassistakin on pakko laittaa kuva: http://direct.tesco.com/product/images/?R=211-9311

Sen hankin jo 1,5 vuotta sitten, kun jo silloin tein päätöksen kuntokeskusjäsenyyden hankkimisesta heti kun elämäntilanne ja rahatilanne antaa myöten.

Ja sovin just huomiseksi 1. tapaamisen pers.trainerin kanssa :smt026

ViestiLähetetty: 2012-02-01 10:00:12 
Poissa
Pusukala
Pusukala

Toinen vasta-alkaja tömpsäyttää tänne - enempi liikkumisista o tuolla ruokapäikkyni puolella, ku en jaksa kymmentä ketjua päivittää.

(Laiskimus)

ViestiLähetetty: 2012-02-01 10:01:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Morjens Z! Käyn kurkkaamassa :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 515 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00