karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-02 01:28:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-02-09 09:14:40 
Kirrimirri kirjoitti:
Saahan se ravintoympyrä kasviksia suositella mutta moniko niitä silti oikeesti syö.Ainakaan spagetin kanssa.

Ymmärsinkö oikein, mitä yrität sanoa? Siis karppaajat, jotka sättivät VT:n ravintoympyrää eivät ole oikeasti koskaan syöneetkään suositusten mukaan?

ViestiLähetetty: 2012-02-09 15:42:42 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Vieras kirjoitti:
Jäbä on myös huumorimiehiä, kun jätti kasvikset kokonaan pois VT-annoksesta. Virallisterveellinen ravintoympyrähän taitaa suositella niitäkin.

Siis kasviksia myös VT-annoksen lisukkeeksi!

Mihin pasta-annokseen kuuluu kasviksia?? :shock: Ei ole vieras tainnut syödä koskaan ravintolassa..
VHH-ruokaan taas tulee zukkiinia, koska sillä korvataan pasta!

Lainaa:
Spagetin puolestaan korvaisin perunalla ja kunnon ruisleipää en sitäkään unohtaisi, niin oleellinen osa se on VT-annosta. Valmiin pastakastikkeen tilalle tehdään itse vehnäjauhoista ruskea kastike. Nam!

Sulla ei vissiin järki leikkaa, jos korvaat pastan perunalla, ja tomaatti kastikkeen ruskealla kastikkeella, niin silloin se on perunaa ruskealla kastikkeella, eikä pastaa jauheliha kastikkeella.. Huoh... :roll:

Ruskean kastikkeen ravinteet sitten onkin huippuluokkaa!! vehnäjauhot ruskistetaan rasvassa, lisätään vettä.. Pastassakin on enemmän hivenaineita, kun siinä on kananmunaa..

Aika ravintorikkaat ruoat sullakin on, perunaa, jauhoa ja vettä.. Ei mikään ihme että pitää täällä nillittää kun toiset osaavat tehdä ja syödä hyvää ruokaa, toiset vaan keittää perunaa ja paistaa jauhoja.. ;)

Kummallista että tänne pitää tulla yleensäkkin nillittämään muiden ruokavaliosta, en mäkään tuu sun kotiis nauramaan kun et osaa muuta kuin käyttää mikroa, mee itkee sossun tädeille..

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-02-09 16:51:19 
jäbä! Älä nyt hermostu! Koitetaan ottaa ihan iisisti,syömisasioissa ollaan niin montaa mieltä. :D

ViestiLähetetty: 2012-02-09 17:11:04 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Silloinkun huomaa että toinen on täys idiootti, niin on pakko hermostua.. ;)

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-02-09 18:19:30 
Mieluummin sokerinhimoon pastaa kuin bisseä ;)

ViestiLähetetty: 2012-02-09 20:21:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

Miksi?

ViestiLähetetty: 2012-02-10 00:47:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minua ihmetyttää kieltämättä täällä karppifoorumilla usein toistuva käsitys siitä, kuinka valmisruoka on ihan normaali osa virallisterveellistä. Minä tein virallisterveelliselläkin ruoat ihan itse ja valmisruokiin turvauduin todella harvoin. Tuo jäbän vt-pasta-annos näyttäisi aika erilaiselta, jos pastakastike olisi itse tehty ja seassa olisi mukana vihanneksia (kuten kesäkurppaa tai juureksia), joita ainakin löytyi ennen karppamista minun pastakastikkeesta.

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2012-02-10 12:12:32 
Poissa
apina
apina

Lukekaa ihmiset, veeteet ja karpit sekä muut oliot, osion kuvaus. Tappelua ja trollausta. Vieraat on laimeita, ja palstalaiset mukavoituneet, hyvillä safkoilla kai... Tapelkaa, saatte tupakkaa! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-02-10 12:22:06 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Vieras kirjoitti:

Eihän tossa (taaskaan) ollut mitään järkeä, vieras on vähän sekava noissa jutuissaan... Vois tehdä ihan hyvää hiilareiden vähentäminen arvon vieraallekkin, jos se ajatus sit taas selkiytyis.

Jos mulla olisi joskus sokerinhimo, niin vetäisin karkkia, enkä pastaa...
Pastan himoon voisin vetää sit ennemmin pastaa..
Mut sit kun tekee mieli bisseä, niin ostan sitä ja juon.. Kuten tänään aion..

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-02-10 12:55:09 
Voi,kiltti jäbä mee nyt laittaa ruokaa,saadaan taas vinkkejä. Ota bisseä samalla!
Mä niin tykkään susta,kun olet välillä niin raivona :D

ViestiLähetetty: 2012-02-10 13:22:18 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

3 kissaa kirjoitti:
Voi,kiltti jäbä mee nyt laittaa ruokaa,saadaan taas vinkkejä. Ota bisseä samalla!
Mä niin tykkään susta,kun olet välillä niin raivona :D

Joo, mä tiedän että oon ihana... ;)
Täytyy ekana tehdä duunipäivä loppuun, sit bissee ja katotaan jos jaksaa kokata...
Olis aikaisemmatkin kokkaukset laittamatta...

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-02-10 17:34:52 
jäbä kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Eihän tossa (taaskaan) ollut mitään järkeä, vieras on vähän sekava noissa jutuissaan... Vois tehdä ihan hyvää hiilareiden vähentäminen arvon vieraallekkin, jos se ajatus sit taas selkiytyis.

Sokerinhimoon sä sitä bisseä jatkuvasti kittaat ja sitten lievität itsesi myrkyttämisestä johtuvaa huonoa omaatuntoa syömällä karppipöperöitä. Syö pastaa ja lopeta ryyppääminen.

ViestiLähetetty: 2012-02-10 17:36:10 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

oulaliina kirjoitti:
Minua ihmetyttää kieltämättä täällä karppifoorumilla usein toistuva käsitys siitä, kuinka valmisruoka on ihan normaali osa virallisterveellistä. Minä tein virallisterveelliselläkin ruoat ihan itse ja valmisruokiin turvauduin todella harvoin. Tuo jäbän vt-pasta-annos näyttäisi aika erilaiselta, jos pastakastike olisi itse tehty ja seassa olisi mukana vihanneksia (kuten kesäkurppaa tai juureksia), joita ainakin löytyi ennen karppamista minun pastakastikkeesta.

Niin mäkin tein VT-llä kaiken alusta loppuun, kuten nytkin, en syönyt eineksiä, en hampurilaisia tms.. Mutta toi pasta vertailu oli tommoinen nopea esimerkki, kuten huomasit ettei VHH-"pasta"soosissakaan ollut mitään virittelyä, molemmissa vaan nopeat perusaineet, jotta vieras voisi äkkiseltään kertoa kumpi olisi terveellisempi.. :D

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-02-10 23:04:49 
jäbä kirjoitti:

Bisse ei taida ainakaan selkeyttää ajatustoimintaa.

Miten jäbä perustelet ravinto-opillisesti tuon oluenjuontisi? Jos runsassokerinen viljatuote uppoaa sinuun hyvin, niin mielestäni ei enää oikeastaan voida puhua karppauksesta. Vai voidaanko?

ViestiLähetetty: 2012-02-11 08:06:24 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Vie-ras kirjoitti:
jäbä kirjoitti:

Lainaa:
Bisse ei taida ainakaan selkeyttää ajatustoimintaa.

Niin, siitä voidaan olla monta mieltä, valitettavasti sen jälkeen kun oloin juomaan olutta en ollut lähelläkään tietokonetta, joten se jää sitten arvoitukseksi että selkeyttikö se oluen juonti ajatus toimintaa / foorumilla notkumista?
Lainaa:
Miten jäbä perustelet ravinto-opillisesti tuon oluenjuontisi? Jos runsassokerinen viljatuote uppoaa sinuun hyvin, niin mielestäni ei enää oikeastaan voida puhua karppauksesta. Vai voidaanko?

? Miten niin ei voi puhua karppauksesta?, ensinnäkin karppaus on ruokavalio, elämäntapa, joka on joustava, eilen vedin bisseä mutta söin karpisti.. Eli kyse on ruokavaliosta, eihän VT-ruokavaliooonkaan kuulu olut, vai häh, missä se siellä ruokaympyrässä on?
Pieni määrä alkoholia on hyväksi, esim.. punkulla on suonia laajentava vaikutus, isompi määrä nyt ei ole hyväksi muuten kuin henkisesti.. ;)

Mä oon jotenkin kateellinen sulle, voi kun mäkin jaksisin käydä itkemässä kateellisena muiden foorumeilla niiden elämäntavoista ja haaveilla paremmasta elämästä..

P.S. ihq nimimerkki, kertoo hyvästä mausta ja loistavasta hiilareiden ryydittämästä ajatusmaailmasta, jatka samaa rataa.. =D>

EDIT: Eilen juomani koff liten hiilarit, sun muut.. Laske toi 0,5 tölkeiksi ja kerro kahdellatoista, niin saat hiilarit..
Niin joo, miten olut on runsas-sokerinen?
Lainaa:

Oluttyyppi: lager
Alkoholi: 4,4 til-%

100 ml sisältää
Energia: 116 kJ / 28 kcal
Proteiini: 0,2 g
Hiilihydraatit: 0,3 g

Rasva: 0 g

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2012-02-11 08:12:18 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Oon joskus kuullut sellaisenkin teorian, että olut on linjojen kannalta parempi kuin limut. Ei silti poista tosiasiaa, että olut on nestemäistä leipää. Vaan eipä tarvi karpinkaan olla yli-inhimillinen.

ViestiLähetetty: 2012-02-11 09:18:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onhan oluessa myös ravintoaineita, toisin kuin limsassa.

ViestiLähetetty: 2012-02-11 10:31:48 
Poissa
apina
apina

Kukkopilli kirjoitti:
Onhan oluessa myös ravintoaineita, toisin kuin limsassa.

Joo, tuli itsekin eilen täytettyä kaloritarve bissellä... Oluessa on kivasti ainakin piitä. Ja, kaljan sisältämä sokeri on maltoosia. Enpä nyt äkkiseltään muista ko. sokerin funktioita elimistössä, mutta semmosta siellä tölkissä on. :D

ViestiLähetetty: 2012-02-11 12:50:54 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Vieras kirjoitti:
Kirrimirri kirjoitti:
Saahan se ravintoympyrä kasviksia suositella mutta moniko niitä silti oikeesti syö.Ainakaan spagetin kanssa.

Ymmärsinkö oikein, mitä yrität sanoa? Siis karppaajat, jotka sättivät VT:n ravintoympyrää eivät ole oikeasti koskaan syöneetkään suositusten mukaan?

Kuka on, kuka ei. Enhän mä muista voi tietää. Itse oon ainakin syönyt kasviksia sen puoli kiloa päivässä jo ennen karppausta. Spagettiannokseen ei vaan kuulu kasvikset.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-02-11 13:59:32 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Komppaan.. Spagetti bologneseen ei todellakaan kuulu kasviksia..
Ennen karppausta mä vetelin kevyt-tuotteita ja söin suositusten mukaan... Hyi hitto.. "Kevyt tuotteet"..

Kliks->Instagram täsä

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00