Töttöröö! Suunnittelin tuossa vähän ruokavalion tarkennusta, joka starttaa toden teolla kunhan sämpylät loppuu pakastimesta.

Edelleenkään en laske, tiukistele tai varsinaisesti rajoitakaan, kunhan piirtelen itselleni ylös niitä ääriviivoja minkä sisällä koitan pysyä. Näin:
- monipuolisesti kasviksia, juureksia, hedelmiä ja marjoja
- runsaasti proderuokaa: lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia
- kohtuudella maitotuotteita
- arkiruokailusta viljat kauraa lukuunottamatta kokonaan pois, riisiäkin harvoin
- sokeria vain perjantaisin jos silloinkaan
- juomina vesi ja tee
Tää lähti oikeastaan siitä havainnosta, että mun paino on "jumittanut" koko sen ajan kun oon syöny niitä hiton sämpylöitä, ja eilen illalla nukkumaan mennessä mulle tuli elävä muistikuva syksystä 2007, ajalta ennen karppausta: liityin keventäjiin kun olin taas kerran päättänyt laihduttaa, ja muistan syöneeni päivittäin mm. itseleivottuja sämpylöitä ja muuta kevyttä normiruokaa ehkä 1300 kalorin edestä, ja itkeneeni kun paino vaan nousee. No joo, tuolloin syyt oli kyllä huomattavasti laajemmat, enkä mä nytkään voi sanoa mistä tuo "jumi" tarkalleen johtuu, mutta eihän mun oikeasti
tarvitse syödä viljaa.

Sinänsä kyllä jännä, että syksyllä syömäni ruisleivät ei vaikuttaneet, mutta mistäs näistä koskaan tietää. Ihmiskokeita luvassa siis.
Puhun "jumista" siksi, että paino on pyöriny muutaman viikon samoissa lukemissa, käyden välillä ylempänä ja sitten taas palaa samaan. Eihän se mikään oikea jumi ole, johan tuo nyt olis ihme jos ei missään välissä vähän kroppa pitäis taukoa (+stressin vaikutus on mulla ainakin ihan selkeä), mutta mitäs sitä suotta antamaan kropalle mitään erityistä aihetta pitää kiloistaan kiinni.
Jaaa koska tämä on liikuntapäiväkirja:
Torstai 9.2.
-
tunnin lenkki, leppoisasti lönköteltiin ihastellen aurinkoista pakkaspäivää tähän tyyliin ("minähän en poseeraa, pyh"):