karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-01 06:56:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tuleeko minusta ampiainen?
ViestiLähetetty: 2011-12-05 10:53:17 
Poissa
sintti
sintti

Ajattelin lisätä oman ketjun senttien menetyksestäni tänne omaksi kannustukseksi ja jos joku muukin näistä kannustusta saa, niin aina parempi :)

Taustasta sen verran että karppaan normaalipainossa, olen 32vee nainen. Alunperin tavoite oli laihtua 65.3 kilosta 57-59 kiloon (pituus 170cm), mutta tavoite muuttunut parin viime viikon aikana!
Painoa on tänään tippunut tasan kilon verran, eli eipä juuri yhtään! Karpannut olen marraskuun alusta asti. Viimeistään tänä aamuna tuli olo että taidan heittää vaakalla vesilintua, tulokset kun näkyy mittanauhassa omalla kohdallani.
Hämmentävin muutos lienee se että tätä vauhtia vyötäröni on parin viikon päästä kapeampi kuin ikinä vaikka olen kymmenkunta kiloa kevyempikin ollut!!! Eli tuleeko musta tiimalasi? Ikuinen tasapaksu pökkelö olisi moisesta kovin innoissaan =D>
Mutta siis asiaan, ihan alun mittoja ei ole, kun en niitä ylös merkannu (kuvittelin muistavani #-o )
Seuraavassa mitat parilta viime viikolta:

21.11.11
Paino: 65.1kg
Lantio: 98.5cm
Vyötärö: 76cm
Reisi: 52.5cm
Käsi: 33cm

28.11.11
Paino: 64.6kg
Lantio: 97.5cm (-1cm)
Vyötärö: 73.5 cm (-2.5cm)
Reisi: 51cm (-1.5cm)
Käsi: 33 (-0cm)

05.12.11
Paino: 64.3kg
Lantio: 96.5cm (-1cm)
Vyötärö: 71cm (-2.5cm)
Reisi: 50cm (-1cm)
Käsi: 31.5cm (-1.5cm)

Olen tällä hetkellä hyvin onnellinen ja hämmentynyt :lol:
Mitenkäs niitä tavoitteitä nyt asettaisi, kun kroppa tuntuu muuttavan malliaan kokonaan ja paino ei ole tosiaan tippunut. Ikuinen haave on ollut kiinteä kroppa, joko uskaltaisi sellaisen tavoitteeksi asettaa?

ViestiLähetetty: 2011-12-12 09:33:15 
Poissa
sintti
sintti

Ei ole ollut hyvä tämä viikko, ei!
Tunnen pienen epätoivon taas hiipivän...
Mutta tässä numeroita tälle viikolle:

12. 12 .11

Paino: 64.3kg (miten onnistuukin olemaan tasan sama?)
Lantio: 95cm (-1.5cm)
Vyötärö: 71cm (+-0)
Reisi: 50cm (+-0)
Käsi: 31cm (-0.5cm)

ViestiLähetetty: 2012-01-16 11:14:19 
Poissa
sintti
sintti

Kolmen viikon joululomalta palattu ruotuun viikko sitten. Joulukiloja kertyi onneksi vain 1.2kg, vaikka surutta kaikkea söinkin :) Tämä viikko on ollut hankala (hirveät makean himot) , mutta tuloksekas ja paino on jo nyt vähemmän kuin ennen "lomaa" =D>

Paino: 64.00
Vyötärö: 72
Lantio: 97
Reisi: 50
Käsivarsi: 31

Sentit ei vielä ole ihan alkuperäisissä, mutten ole niistä huolissaan. Eiköhän ne siitä pienene, jos painokin :)

ViestiLähetetty: 2012-01-23 08:20:51 
Poissa
sintti
sintti

Tällä viikolla onkin sitten karistettu senttejä painon sijaan. Ei mitenkään päätä huimaavasti niitäkään mutta ihan tyytyväinen olen :)

Paino. 63.8kg ( -0.2kg)
Vyötärö: 71cm ( -1cm)
Lantio: 95.5cm ( -1.5cm)
Reisi: 49.5cm ( -0.5cm)
Käsivarsi: 30.5cm ( -0.5cm)

Alavartalosta on senttejä lähtenyt. Miksei niitä voi tuosta mahasta lähteä samaan tahtiin kuin ennen joulua? Vatsa on ollut aina se ongelma kohta. Mutta niinhän se taitaa mennä että sinne mihin ylimääräinen ensimmäisenä tulee, sieltä se viimeisenä lähtee #-o Kroppa on kovin yläpainoitteinen ja rintakehä ja keskivartalo vaatekoon tai pari isompi kuin alavartalo. Minkäs teet :)

ViestiLähetetty: 2012-01-30 08:12:24 
Poissa
sintti
sintti

Paino: 63.7kg (-0.1)
Vyötärö: 71cm (+1cm hiilarit näkyy aina vyötärössä #-o )
Lantio: 96cm (+0.5cm tää menee varmaan mittavirhe marginaaliin)
Reisi: 49.5cm (+-0)
Käsivarsi: 30.5cm (+-0)

Todella huono viikko takana! Onneksi tulokset ei ole tämän huonompia :)
Maanantaina oli ihan harkittu ilta hiilareiden parissa, tiistai kuosissa ja loppu viikko vatsataudissa :evil:
Koska vasta eilen alkoi ruokahalu palata söin mikä sattui maistumaan.
Tänään jatketaan painon ja senttien karistusta, tahti voisi olla kyllä kovempikin. Motivaatio meinaa olla taas hukassa. Tuntuu että saan karistettua tasan nesteet pois kropasta ja sen jälkeen tyssää koko painon lasku. En tiedä mihin suuntaan ruokavaliota viilais että muutosta tapahtuisi. Tai siis tiedänhän mä että olen kovin kärsimätön, mutta tulokset pitäisi sitä motivaatiota yllä :roll:
Tulisi jo kevät, että pääsisi lenkkipolulle! Ja keväällä onkin jo uusi kriisi, kun tuo liikkuminen nostaa mulla painoa sen pari kiloa :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-02-06 23:38:02 
Poissa
sintti
sintti

Huoh, ei tapahdu mitään! Toisaalta kuukautiset alkoi eilen, joten pitäis varmaan olla tyytyväinen ettei olla plussalla painon suhteen....silti alkaa tuntua että laitan kohta rukkaset naulaan :(

Paino: 63.6kg ( -0.1kg)
Vyötärö: 72cm
Lantio: 96cm
Reisi: 49cm
Käsivarsi: 30.5cm

Mitat on siis samat kuin viime viikolla. Masentavaa!

ViestiLähetetty: 2012-02-07 00:08:34 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

No menkkojen aikana ne mitat eivät muuta kuin pullistu, joten jos sä ootkin laihtunut niiden alla? :D

Ja karpatessa nimenomaan tiimalasistuu ja ne sentit ovat tärkeämpiä kuin kilot. 170 senttiä on kuitenkin jo keskivertoa korkeampi pituus naisimmeiselle, joten luulisi että siellä kuusissakymmenissä jo löytyy tosi solakka muoto :D

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2012-02-07 22:59:47 
Poissa
sintti
sintti

Kiitän kannustuksesta :D
Olen tämän päivän yrittänyt takoa järkeä omaan päähäni ja saada motivaatiota kasvatettua.
Ilokseni olen huomannut selkäläskien pienentyneen ja selluliitin vähentyneen kun peilin edessä suihkun jälkeen kroppaani tutkailin. Maha tosin pullottaa ihan entiseen malliin :evil: Kiitos menkkojen, alavatsa tuntuu ihan roikkuvan!! YÄK!
Huomaan tässä motivaation laskussa selvän kaavan. Punnitus- ja mittapäivän jälkeen iskee aina parin päivän epätoivo, kun tuloksia tulee niin kovin hitaasti. Loppuviikko menee sit omalla painollaan ja uutta toivoa nostaessa, että joku pieni ihme olisi maanantaihin mennessä tapahtunut. Ja taas maanantaina on uusi pettymys edessä :)
Ihmeen pitkään olen kyllä jaksanutkin tätä. Onhan tämä sata kertaa helpompaa kuin itsensä kidutus syömättömyydellä. Enkä usko että kroppa tai pää tässä iässä enää edes kestäisi ravinnotta, toisin kuin parikymppisenä. Mutta tuloksia olisi saatava silti!
Sinne 60kiloon olisi tavoite päästä. Tuntuu olevan kovin lähellä mutta kuitenkin niin kaukana :lol:
Tai kunhan pääsisi kokoon jossa kaikki vaatteet istuvat päälle!

ViestiLähetetty: 2012-02-07 23:54:26 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Älä lannistu; jo se että sulla on hyvä olo on jo hyvä tulos. Hirveän usein sitä tulee vain tuijottaneeksi sitä vaa'an lukemaa ja unohtaakin että voi hitto, nyt mahtuukin talvitakki päälle kinnaamatta ja muita tämmöisiä pikkujuttuja jotka oikeasti merkitsevät enemmän. Eihän kukaan meistä kulje kilolukema otsassa vaan just toi vaatteiden istuvuus on se mikä ulospäin näkyy. (Ja noista valokuvaketjuista varmaan näkee että se vaa'an lukema ei kerro totuutta--karppi on samassa painossa tiiviimpi kuin kitukuurilainen koska lihakset ovat paremmassa kondiksessa riittävän proden takia.) Ja mulla menee muuten aina, siis tasan tarkkaan aina niin että joka kerta kun mulla on ollut pudotuspäivä niin sen jälkeen paino nousee pariksi päiväksi uudestaan, ja sitten se humpsahtaa taas joskus 10 pv kuluttua uudestaan alas, sen edellisen pudotuslukeman alle. Hirveän usein tuo on enemmän sellaista sahausliikettä kuin suoraa viivaa alaspäin. Mä siis punnitsen joka päivä ihan siksikin koska tiedän että miten tuo paino seilaa--olisi aika veemäistä jos mulla olisi joku tietty punnituspäivä ja silloin olisikin yksi näistä ylössahauspäivistä ja just edellisenä päivänä olisikin paino ollut alhaisempi kuin viime punnituksessa. Sillä myös oppii näkemään että milloin on turvotusta kehissä ja että minkälaisina päivinä jumii ja minkälaisina putoaa, ettei tule ihan epärealistisia odotuksia. Kyllä se siitä :)

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2012-02-08 11:16:13 
Poissa
sintti
sintti

Tuota samaa jäin itsekin pohtimaan että pitäiskö punnita useammin. Odotukset kun on kerran viikossa punnitessa sen verran korkealla, että siitä väistämättä seuraa jonkinlainen "punnituksen jälkeinen masennus" :lol:
Nyt tuntuu mieli taas tasoittuneen ja karppina mennään eteen päin. Kai tästä on jo jonkinlainen elämäntapa tullut, kun ei noita syömisiä tulee enää edes pahemmin mietittyä =D>
Makroja olisi varmaan hyvä välillä tarkistella, mutta tällä hetkellä ei ole oikein kiinnostusta, joten jätetään parempaan ajankohtaan ja mutulla siis jatketaan. Vielä kun en siinä tilanteessa ole, että osaisin alkaa säätämään makroja itselleni optimaalisempaan suuntaan.

ViestiLähetetty: 2012-02-13 10:36:28 
Poissa
sintti
sintti

En tiedä yhtään missä nyt on vika, mutta edellisviikon punnituksen jälkeen paino nousi heti, syystä josta minulla ei ole aavistustakaan!! Yleensä olen ollut hoikimmillani menkkojen jälkeisen viikon, en ymmärrä :shock:
Olen punninnut itseni nyt melkein päivittäin, joten painon nousu ei tullut yllätyksenä. Tuntuu sopivan mun mielenterveydelle tämä painon päivittäinen seuraaminen!

paino: 64.2 ( +0.6kg)
vyötärö: 71cm ( -1cm)
lantio: 96cm ( +-0)
reisi: 49cm ( +-0)
käsivarsi: 30 cm ( +-0)

ViestiLähetetty: 2012-03-12 08:28:27 
Poissa
sintti
sintti

Näyttää olevan kuukausi kun olen viimeksi päivitellyt tietoja....
Karpilla ollaan menty koko aika, repsuja ollut, mutta ihan suunnitellusti, ei mitään hillittömiä ratkeamisia.
Elämäntapa tästä lienee jo tullut, kun ei tarvitse sen kummemmin syömisiä enää edes miettiä.
Laskemisen jätin jo aikoja sitten, satunnaisesti tarkistellut päivän makrot. Hiilarit pyörii siinä 20-50 korvilla ilman ponnisteluja.
En vaan ymmärrä yhtään mistä johtuu että paino on noussut!! Pahimmillaan painoin jo enemmän kuin aloittaessa!! Tänä aamuna paino oli 64.5kg. Ja samalla mitat on kuitenkin pysyneet samoissa, mikä tietysti on hyvä asia. Vähän kauhulla odotan että seuraako ne mitat perässä ja joku aamu herään aloitus mitoissa!!??
Pitäisi varmaan laskea joku viikko makrot ja kalorit ja ottaa niistä keskiarvo päivää kohti, niin tietäisi syönkö liikaa. Viikkotasolla kalorimäärät vaihtelee päiväkohtaisesti niin paljon että tuo keskiarvo olisi ainoa keino selvittää missä mennään. Kun vaan saiskin aikaiseksi laskea :lol:
Joku tiukistelu pitäisi aloittaa niin saisi karistettua nuo pari kiloa, jotka tuntuvat olevan ihan uskomattoman tiukassa. Herää vaan kysymys että miten?! Ei tuo induktiovaihekaan minulla kovin tehokas ollut!!

ViestiLähetetty: 2012-05-02 12:07:08 
Poissa
sintti
sintti

Puoli vuotta tuli täyteen...
Tulos on että painan enemmän kuin aloittaessa. Senttejä lähti heti alkuun jokunen ja painokin tippui vähän, mutta nousi nopeasti takaisin.
Pari viikkoa olen vetänyt tiukasti ketoillen. Alkuun tippui kilo, nyt paino noussut takaisin aloitus lukemiin. Mitat ovat pysyneet sentään niissä alkuun tiputetuissa lukemissa.
Normaalipainoinen toki edelleen olen, mutta koska haluna on pudottaa painoa n.5kg olen päättänyt lopettaa karppauksen.
Vielä en ihan tarkkaan tiedä mihin suuntaan ruokavaliota kehitän. Sokerikoukku on ainakin tämän puolen vuoden aikana katkaistu, joka on loistava asia. Yritän pysyä siitä erossa. Kai tässä on pakko siirtyä tiukkaan kalorirajoitukseen että saa kilot karistettua.
Enkä usko että hiilarit enää saavat osaa pääasiallisena ravinnonlähteenä.
Mielestäni kaikki on kokeiltu ja makroja tarkkailtu, mutta karppaus ei vaan omalla kohdallani ole ollut se autuaaksi tekevä asia. Kalorit minun on pakko pitää alle laskennallisen koomakulutuksen, jos meinasin saada painon putoamaan. Syytä tähän en tiedä, epäilen että kilpparin vajis on osaltaan sotkenut aineenvaihduntaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00