karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-25 16:18:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Muutos A:sta X:ään!
ViestiLähetetty: 2012-01-26 16:51:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

(HUOM. otsikko saattaa olla kieliopillisesti päin persiitä)

Ruokapäiväkirjan täyttäminen ei oikein ottanut tuulta alleen toisellakaan yrittämällä - minkäs sille voi jos samat ateriakokonaisuudet maistuu päivästä toiseen. Sama kun lähettäisi joka päivä copypastetetun viestin toisensa perään. Boring, much? Liikunnat sen sijaan vaihtelee enempi ja lokin pitäminen vois kenties myös tsempata itteä eteenpäin ja hetkittäin muistuttaa lepopäivän tarpeesta (joskus menee liian lujaa.....)

Niistä urheiluista sitten. I :smt049 (iyengar)jooga ja yläköysikiipeily. Jälkimmäistä on tullut harrastettua vasta pari kuukautta, mutta kehitys on ollut huimaa ja koukkuuntuminen on tapahtunut. Kehitys tosin voisi olla nopeampaakin, tällä hetkellä on junnannut eniten tekniikan puute ja voimaton yläkroppa.
Jep, tässä nainen joka jaksaa 2 miestenpunnerrusta eikä vedä yhtään leukaa - vielä!
Siksi aikomuksena olis aloittaa jonkinlainen kahvakuulatreeni tähän kiipeilyn tueksi. Salillakin pitäs käydä. Ja levätäkin välillä. Ja pudottaa painoa ja saada löysät pois - muuttaa kropan muotoa tuosta pallomaha A:sta naisellisempaan X:ään!

Viestin otsikko: Re: Muutos A:sta X:ään!
ViestiLähetetty: 2012-01-26 21:35:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jee, sinäkin täällä puolen lampea! Moikka :hug:

Niin, siitä treeniohjelmasta jonka jo melkein lupasin sulle tehdä :D Haluutko ihan perus yksijakoisen (koko kroppa kerralla 2-4 kertaa viikossa), kaksijakoisen (ylä- ja alakroppajaolla esimerkiksi, sama määrä kertoja viikkoon) vai tehdäänkö ohjelma, joka keskittyy yläkroppaan mutta sisältää myös pari isoa liikettä alakropalle, että saat hanuria ylös 8) ja X-mallin esiin? I'm ready for anything, it's up to you and your ability or inability to train hard :mrgreen:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-01-27 10:18:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^ emmää viä tiä. :lol: Ehkä tuo viimonen, mikä keskittys justiin yläselän lihaksiin, ojentajiin, rintaan ja olkapäihin, sitte alaselkää ja pakara/takareisi osastoa. Jos mie nakkaan yv:tä tai jottain illemmalla ni päästään alkuun.

VOITTAJAFIILIS. Pääsin eilen yhen mustan reitin seinällä läpi mikä on vaivannut mua ties kuinka kauan. En tiedä, onko se este ollut enemmän fyysinen vai henkinen, veikkaan jälkimmäistä. Ko. reitti on mulle muovautunut helpoksi siihen asti, kunnes pääsen kohtaan, jossa alkaa reippaasti negatiivinen seinänkohta ja pitäs uhkarohkeasti koittaa hypätä tuntemattomaan. Oonkohan mä viimeset 4 kertaa hinkannu sitä yhtä saakelin kohtaa edistymättä. JA EILEN. Mulla kesti yli 10min kiikkua 9,5m seinä mutta prkl pääsinpäs!!!

TORSTAI
Hyötyliikunnat kävellen n. 1h
Abs Zumba 15 min
Kiipeily 1,5-2h (seinällä 5 kertaa)
Venyttelyjä

Ps. Note to self: Muista joka kerta ennen kävelyä rankempaa liikuntaa pyöritellä nivelet jaloista (erityisesti lonkista ja polvista!) huolellisesti läpi. tv: polvi kipeenä

ViestiLähetetty: 2012-01-27 17:00:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään salilla tapahtui kummia. Neiti aloitti alusta ja laitto painoja pienempään. Oikeasti keskittyi juuri siihen lihakseen, missä kuuluisi tuntua. And boy, did it. Tajusin että oon mm. yläselän pulldownia ja jalan koukistajia tehny ihan liian isoilla painoilla. Öö, sanotaanko että esim. takareidet sai 15kg vähemmän painoa taipumaan mutta hapotti ihan samalla lain ku ennenki, kun kaikki poweri lähti siitä oikeesta paikkaa. :shock: Oli huippu treeni ja kädet on ihan makaroonia nyt. Kolme sarjaa, toistoja kussaki 10-15. Taljaa jne. Jaloille tein voimaa ja ysikymppinen meni prässissä kevyemmin ku maanantaina. Aikaa meni taas salilla paljon ku piti vekslata painojen kanssa, mut eiköhän se parin kerran jälkeen! Palkkarina oli puolikas keitetty kananmuna, liekkö tarpeeksi mut ainaki jotaki. Palkkari oli myös sauna kuntoilun jälkeen. ♥

PERJANTAI
Kävely salille 30min
Kuntosali 1h+verryttelyt ja venyttelyt
Illalla koiran kans lenkki 30 min ja koirapuistossa jäätymistä

ViestiLähetetty: 2012-01-28 12:47:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tännään lepopäivä. Siispä käyttämään koiruutta tunnin lenkille, hyvää palauttelua koko viikosta. Illalla venyttelyt jotta huomenna on sitten valmis kuulalle ja boulderille tekniikkaa opettelemaan.

Lihakset semikipeät. Ei yhtä pahat kun viime la, kun oli voimaharjoittelua takana. Tämänhän jo kestääkiN!

ViestiLähetetty: 2012-01-28 14:48:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kipu korvaa ystävää 8) Hyvä sä! Mistähän mä saisin intoa venyttelyyn? Kun ei oikein jaksaviitsikykene...

Rauhallista lepipäivää!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-01-28 15:47:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa. Mulle on tullut pakko tuosta venyttelystä ku muuten en palaudu ikinä. :lol:

Tulipa mieleen tuossa lenkillä että vois alkaa kasata tämmöstä biisilistaa, itsellä kun liikunta ja musiikki kulkee käsi kädessä.

Parasta salimusiikkia, melkeen alko naurattaa ku prässissä oli 90kg, jalat hapoilla ja Stam1na laulaa kivusta. Tuli hetkittäin olo että miks helv mä tätä teen.

Liha ja viha käsi kädessä käyden,
Minä teen sen ilossa
Kivun ja nautinnon rajapinta tulehtuu taas,
Olen sisälläsi

Miksi minua haluat,
Tuskasi kanssani jakaa:
Ja miksi sen saat?

Salimusiikkia ja samanlaisia naurunnpyrskähdyksiä herättäviä loistavia kappaleita kun tuntuu ettei enää jaksa ja sanat jotka sopii niihin hetkii ku nenä päähän:
Mokoma - Sahalaita "Auttakaa kun miestä sattuu / Eturaivoon, takaraivoon / Kipu kalloani kurittaa"
Stam1na - Kadonneet kolme sanaa "Silmät sokeina, jalat rakoilla ja / Sydän hakkaa kahtasataa .... Sulavat tunteet jäätyvät jälleen, / Pahoja sanoja ja askel painaa / Mustavalkoiseen maailmaan / Tahdon kuitenkin palata ja huutaa / VIHAAN SINUA IHMINEN

ViestiLähetetty: 2012-01-28 16:01:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Stam1na :smt049 Ehkä parasta salimusaa muuten, totta. Slipknot tai Lamb of God tepsii kanssa kovemmissa seteissä, muuten mun salimusat on lähinnä tämmöstä:

ViestiLähetetty: 2012-01-30 18:22:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lamb of Godia en olekaan yläasteen jälkeen ees kokeillut. Ei iskenyt sillon, pitänee kokeilla uudestaan.
Mulla taas toisena salimusana menee semmonen Akon-Pitbull-ym. tyylinen musa :mrgreen: Varsinki ku oon crossarissa tai venyttelen.

Aiheeseen liittyen, tänään oli MP3:sesta virta loppu ja sali meni nihkeemmin ku normaalisti. Kyllä siitä musiikista vaan saa tsemppiä ihan kummasti. Hyvä reenikerta kuiten takana, oon rakastunut selkäpenkkiin ja ylätaljaan ♥

MAANANTAI
Kävely koululle (-25 pakkasta!) ja salille n. 1h
Sali 1h: yläselkä, jalat, selkä & vähän vatsaa + lyhyet verryttely venyttelyt

Eilen tein kotona olkapäille hieman harjoitteita, lähinnä viparia gymstickillä (parempi kuin painoilla musta) ja pystysoutua kuulalla. Kivan poltteen sain aikaseksi (olkapäissä lihasta 1% ehkäpä) eikä aikaakaan menny ku joku 10-15min. Muu urheilu oli koiran kans lenkkeilyä ja venyttelyä. Lähes lepopäivä siis.

ViestiLähetetty: 2012-02-01 15:55:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen kiipesin sen mua vaivanneen reitin ylös asti kahdesti, eikä se enää oo vaikee. Jee ♥

Tänään jätän joogan väliin ja liikunnoiksi jää kävelyt 1,5h ja venyttelyt. Henk. koht. elämässä vituttaa yksi asia niin paljon että ei inspaa. Kele.

Alan uskoa karmaan.

ViestiLähetetty: 2012-02-03 15:24:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen koiran kans lenkki 1h ja kiipeilyy illalla. Pääsin taas yhen vaikeen reitin läpi ♥

Tänään 3.2.

* kävely salille 30min ja takas 30min
* salilla jalkoja, käsiä, selkää

...ja vielä pitäs autottomana jaksaa kaupassa käydä (yet again 30min, takas bussilla).

ViestiLähetetty: 2012-02-15 14:20:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vuoroin vieraissa. :D Oon käynyt kyllä täälläkin katteleen menoa, mutta mitään en ole saanut sanottua. Millasta tuo iyengar jooga on?

Me ollaan avokin kans puhuttu, että himoittais hirveesti mennä kokeileen kiipeilyä ja ollaan jo päästy siihen vaiheeseen, että ollaan paikannettu täältä seinä, jonne vois mennä kokeileen. Jospa joku päivä vielä sinne asti pääsis. Hitaasti hyvä tulee. :D
Sullahan on siinä mielessä tosi hyvät lähtökohdat sun tavoitteeseen, kun kiipeily kuiteskin käsiä ja yläkroppaa tehokkaasti kehittää. Vähän muka aiheesta, melkeen; kiipeilijöiden kädet on mun mielestä tosi seksikkään näköisiä. Sellasia jänteviä. :mrgreen:

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-02-16 14:06:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Terve :)

Iyengar on joogaa, jossa kiinnitetään paljon huomiota esim. jalkaterien asentoon, selkärangan linjauksiin jne. jotta asanat olis nivelille mahdollisimman ystävällisiä eikä virheasentoja tulisi. Tän takia iyengarissa käytetään apuvälineitä (mm. palikat, vyö), koska ei haluta pakottaa kehoa yhtään sen pidemälle venytykseen mihin se ei kykene ja toisaalta halutaan olla tukevasti niissä asanoissa. Meillä on sama ohjelma, jota toistetaan lähes joka kerta - oma opettajamme on ottanut näin II-tasolla mukaan pari vaihtelevaa asanaa myös ja joka 4. kerta on restoratiivinen harjoitus (=rauhallista hathamaista joogaa, jossa on 3-5min venytyksiä). Näin tämmöselle kankeelle tuo apuvälineiden käyttö on ihan ykkösjuttu ja helpottaa kummasti. Oon saanu iyengarin kautta mm. nostettua lättäjalan holvikaarta ylemmäs, yliojentuvia polviani hieman "jäykemmiksi" ja alaselän kipuja vähennettyä. Rankkuudeltaan toi vastaa ehkä voimajoogaa.

Siinä "lyhyesti" :mrgreen:

Ja kannattaa ehdottomasti mennä kokeilemaan kiipeilyä! Uskosin että sun kaupungissa pääsee kans ohjatuille vuoroille, missä on kiipeilijöitä avustamassa jos tarvii apua esim. välineiden ja varmistusten kanssa. Ainakin täällä noita on ja välineetkin löytyy niin ei tarvitse heti olla ostamassa jos ei nappaakaan. Tosin, tuohon harrastukseen jää koukkuun.

Tällä viikolla oon kuunnellut kroppaani, joka vaatii multa enemmän henkistä, kuin fyysistä panostamista. Vaikka mun kroppa olis kipee ja väsynyt, niin se ei tähän asti ole estänyt mua siltikään lähtemästä lenkille, salille tai muualle. Ja sitte ollaan ylirasitustilassa. Nyt yritän olla armollisempi, mikä on tarkottanut mm. viime viikolla sitä, etten mennyt joogaan (olin niin väsynyt että hyvä kun jaksoin sohvalla maata) ja tällä viikolla lepopäivää kiipeilyn sijaan.

Maanantain saleilun jäljiltä mun etureidet on yhä siinä kunnossa, että tarviin istuutuessa tukea ( :D ), joten tiistain kiipeily jätettiin sen vuoksi välistä. Tosin söin kyllä liikaa ruokaa ni ei olisi pystynykkää. Eilen sit oli tarkoitus mennä boulderoimaan (=vapaakiipeily), mutta hallilla olikin alkeiskurssi. Menin sitte joogatunnille 2vk tauon jälkeen ja teki ihan hyvää. Sattu olemaan restoratiivinen kerta eli varsinaista kehonhuoltoa potenssiin kymmenen.

Huomenna sitte salille! Kattoo tässä pystyykö kyykkyjä tekemään vielä vai pitääkö tyytyä vaan prässäilyyn.

ViestiLähetetty: 2012-02-17 10:42:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilinen kiipeily hieman palautteli mun etureisiä mut otan tänään varovasti niiden kanssa. Keh. :lol: Saunakamppeet mukaan niin vältytään isommalta damagelta.
Olkapäissä tuntuu siltä että eilen on tehny jotain, mikä on ihan uutta - tähän asti vaan haukkarit, yläselkä ja erityisesti käsivarren lihakset on ottaneet osumaa kiipeillessä, mut eilen huomasin selvästi, että käsivarsilihasten kestävyys on parantunut.
Viime viikon boulderointi teki siis vissiin tosi hyvää niille, kun eilen pystyin kiipee putkeen 3 reittiä ennen kuin väsymystä edes tuntui. Tätä -selkeetä kehitystä- lisää, kiitos!

ViestiLähetetty: 2012-02-17 14:58:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ponyo kirjoitti:
Iyengar on joogaa, jossa kiinnitetään paljon huomiota esim. jalkaterien asentoon, selkärangan linjauksiin jne. jotta asanat olis nivelille mahdollisimman ystävällisiä eikä virheasentoja tulisi. Tän takia iyengarissa käytetään apuvälineitä (mm. palikat, vyö), koska ei haluta pakottaa kehoa yhtään sen pidemälle venytykseen mihin se ei kykene ja toisaalta halutaan olla tukevasti niissä asanoissa. Meillä on sama ohjelma, jota toistetaan lähes joka kerta - oma opettajamme on ottanut näin II-tasolla mukaan pari vaihtelevaa asanaa myös ja joka 4. kerta on restoratiivinen harjoitus (=rauhallista hathamaista joogaa, jossa on 3-5min venytyksiä). Näin tämmöselle kankeelle tuo apuvälineiden käyttö on ihan ykkösjuttu ja helpottaa kummasti. Oon saanu iyengarin kautta mm. nostettua lättäjalan holvikaarta ylemmäs, yliojentuvia polviani hieman "jäykemmiksi" ja alaselän kipuja vähennettyä. Rankkuudeltaan toi vastaa ehkä voimajoogaa.

Siinä "lyhyesti" :mrgreen:
....
Tällä viikolla oon kuunnellut kroppaani, joka vaatii multa enemmän henkistä, kuin fyysistä panostamista. Vaikka mun kroppa olis kipee ja väsynyt, niin se ei tähän asti ole estänyt mua siltikään lähtemästä lenkille, salille tai muualle. Ja sitte ollaan ylirasitustilassa. Nyt yritän olla armollisempi, mikä on tarkottanut mm. viime viikolla sitä, etten mennyt joogaan (olin niin väsynyt että hyvä kun jaksoin sohvalla maata) ja tällä viikolla lepopäivää kiipeilyn sijaan.

Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta tuo iyengar! Ja mä oon kyllä just tosi kankea, tosin joogaamisen myötä venyn nykyään asentoihin, joihin en villeimmissä unelmmissanikaan olisi koskaan kuvitellut pääseväni. :D Silti esim. lantion seutu on niin lukossa vieläkin, että paljon töitä on vielä edessä.

Mulla on just sama homma tuon itsensä kuuntelemisen kanssa. Meen vaan vitonen silmässä ja jossain vaiheessa huomaan, että oho, yli meni. :roll: Jatkuvaa tasapainoilua on. Mutta onneksi tunnistin myös nyt itsessäni väsymyksen merkit ja otan viikonlopun rennommin pilateksen joogan & infrapunasaunan merkeissä.

Peukku kehityksestä! :smt023

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-02-19 13:20:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla on kans ongelmaa lantion kanssa.... Löysin Mobilatin sivuilta venytyksiä, jotka kohdistuisi juuri noihin pieniin lihaksiin tuolla lantion/lonkankoukistajien seutuvilla ja pakko sanoa että olen täydellisesti jumissa. Oikea lonkka on jostain syystä siinä kunnossa, että sisäreiden/lähentäjän venytystä tehtäessä alkaa pistämään. En osaa tarkasti edes paikallistaa sitä kipua mutta siellä jossain syvällä se tuntuu. Toivon vaan, että mulla ei ole mitään hajalla siellä. Viime vuonna sain oikean polven niksahtamaan potkunyrkkeilyssä liian rajun potkun takia ja lopulta jouduin lopettaa ko. harrastuksen ton polven takia. Ettei vaa olis lantiossakin niksahtanut joku silloin..... :| Eihän tässä muuta, mutta vaikka miten venyttelisin niin olo on aina semmonen "jäykkä" juuri lantion alueelta eikä se tunnu kivalta. Jotkut siirrot kiipeilyseinälläkään eivät onnistu tuon jäykkyyden takia kun alkaa vihlomaan.

Ulkona pyryttää infernaalisesti mutta ajattelin silti käydä kävelylenkin. Aivot kaipaa happea ja adhd-piski liikuntaa. Tämän päivän liikunnoiksi lasketaan kaiketi myös siivous ja venyttely. Ruokaakin pitäs jaksaa tehdä, pakkasessa olis hirven jauhelihaa ja lanttusosetta 1kg ni jos kokeilisi tuota näppylämuusia tehdä!

Ainiin. Kropassa tuntuu yhä perjantain sali, mutta lihakset eivät ole jumissa/kipeät. Nyt tiiän et meni reeni oikeella lailla perille!

ViestiLähetetty: 2012-02-20 18:05:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään puurrettu salilla jalkoja, selkää ja vatsoja. Olisko tunti mennyt, kelloa en seurannut. Me likey taljassa tehtävät vatsat :smt049
Ulkona oli mitä mainion ilma niin palautteluksi kävi hyvin kävely kotiin. Yritin imeä itseeni niin paljon aurinkoenergiaa kuin sain, tuntui niin hyvältä se lämpö kasvoilla pitkästä aikaa.

ViestiLähetetty: 2012-02-21 13:44:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Seinäkiipeily! :smt049 Heti ku löydän jostaki kunnon paikan, ni on pakko käydä taas kokeilee. :)

Nii ja moi, täälläki oon ollu kurkkimassa! En oo vaan kommentoinu.. :smt006

ViestiLähetetty: 2012-02-21 13:52:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taljassa tehtävät vatsat :smt049 Komps täältäkin! Kokeile muuten joku kerta sellaistakin komboa kuin voimapyörä ja jalkojen nostot roikkuen - supersarjoina, kolme sarjaa kumpaakin ja voimapyörässä toistot 10 per kerta ja jalkojennostossa 10-15. Mulla on tänään vatsalihakset KI-PE-ÄT :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-02-22 09:24:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei pähkinä! Kiipeileksääki/ookkonää kiipeilly joskus? :mrgreen:

Vatsat taljassa on NIIN nam. Niitä on kiva tehdäkin kun eivät satu selkään tms, jotenkin kaikki lattialla tehtävät alkaa puristaa ristiselästä/jostain sieltä. Vois jossain vaiheessa kokeilla taas noita roikkuen tehtäviä, lonkat napsuu hassusti niissä :lol: Voimapyöräkin pitäs saada hankittua. Ostin äipälle joululahjaksi sen ja onhan se tehokas. Harmi että äiti asuu 800km päässä niin en pääse lainailemaan.

Eilen kiipeilin taas mulle uutta reittiä. Oon nyt väliinputoamisvaiheessa kun vanhat vaikeet reitit on mulle helppoja/tavallisia ja uudet reitit liian vaikeita. Pala palalta kuitenkin etenin sitä yhtä vaikeeta ja menin läpi, miljoonan pysähdyksen taktiikalla etten sanois. Mut on ihana tietää että mulla on siellä saavutettavissa oleva haaste olemassa. 8)

Tämä miettii tässä että pakkaako joogamaton kouluun matkaan. Tiiä sit meenkö. Selkä kaipais venyttelyä mut käsivarrenlihakset lepoopäivän.

Aurinko paistaa ihanasti, kevät tullee ja hiihtolomaan on enää 1,5vk. Keksiviikkoa! :smt049

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00