karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-07 12:54:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-02-24 15:29:52 
Poissa
sintti
sintti

Oon ollu jo kuukauden karpilla ja kolmekiloa on kadonnut..Paino junnaa junnaa junnaa!!! Mitä mä teen? En halua luovuttaa en! mä urheilen paljon, oon aina urheillu. Painoin alussa 78,6, ja nyt noin 75,6. Eli jee, alas ollaan menty..Mutta miten selätän tän jumin!? voisin tietty lukea muiden ohjeita mutta olisi kiva jos joku tsemppaisi ihan henkilökohtaisesti...mun tavoitepaino on noin 65 ennen kesää.. oletteko kukaan muuten syöneet atkins suklaata? Mä olen vedellyt sitä josku makean hinmoon...Kannattaisiko tollaset jättää vain pois vai onko se ihan ok jos hiilarit ei mee yli? Samaa mietin taffelin suolapähkinöistä.:) Reissaan aika paljon ja monesti tulee ostettua niitä matkalla kun nälkä yllättää. Niissä hiilareita vain 3 g/100g mutta nehän on ihan älyttömän energiapitoisia...Kuinka paljon siis tulee kytätä kaloreita? Tähän mennessä en kaloreita ole paljo kyttäillyt ja alussa paino putoskin aika kivasti, mutta sitten...snif. Ehkä mä tarvin vaan kärsivällisyyttä, mutta mistä sitä saa!!!;) No hyvää kannattaa odottaa jees, mutta tsemppausta tarvisin kuitenkin!!!

ViestiLähetetty: 2012-02-24 16:56:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ehdottomasti ynnää kalorit ja hiilarit,pitäs riittää.Illemmalla tulee sitten muilta asiantuntevammat neuvot.

ViestiLähetetty: 2012-02-24 21:37:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juonessa mukana ja tsemppaamassa. Mun paino on jumittanu nyt pari kuukautta ja pentele menee nyt ylöspäin (tosin oon koko ajan nostanut treenimäärää ja se kokemuksen mukaan sotkee, kun kerää nestettä lihaksiin), vaikka tähän kamppikseen lähin mukaan laskutavoittein. Jumit kuuluu asiaan ja niihin saattaa auttaa joskus jonninmoinen "shokkikäsittely".. vetää esim. mässypäivän ilman rajoitteita ja palaa sitten ruotuun. Itellä, kun aikanaan tiputtelin painoa reippaammin, niin isot puotukset tapahtu aina mässypäivän jälkeen.

ViestiLähetetty: 2012-02-24 21:43:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mie tuos just luin vanhoja päikkyjä ja miehen kans keskusteltiin, niin mun jumitukset hoitu just tolla "shokki" hoidolla. Eli vetäsin yhden päivän hiilareita enempi ja sit takass ruotuun. Paino vähä pompsahti (turvotus) mut sen jälkeen alkoi taas laskemaan. Mut mulle ainakin hiilarishokkihoidon jälkeen aina 2 ekaa päivää olo oli ihan hirvee :( Mut olo onneks helpottui sitten.

Samaa varmaan itellä taas edessä.. :?

Hurjasti tsemppiä!

BLOGI

ViestiLähetetty: 2012-02-25 01:20:52 
Poissa
sintti
sintti

Kiitti teille, vastanneille!;)

Tarkoittaako toi mässypäivä niinku hiilareitten kanssa leikkkimistä vai..?Mä välillä vierastan tätä atkinsia ihan sen takia et musta tuntuu etten jaksa todellakaan samalla tavalla urheilla.Juoksin tänään 7 kilsaa ja viiden kilsan jälkeen tuntu et ei vaan oo voimia! Mietin sitte et pitäiskö mun alkaa ns. hyväkarppaamaan, et jaksais paremmin..Alussa mulla ei ollu urheilun kanssa ongelmia, tuntuu et kaikki jumit ja voimattomuus on tullu nyt parin viikon aikana. Mä juoksen aktiivisesti noin 4-6 krt viikossa 5-10 km. riippuu fiiliksestä. Pakko ollu unohtaa pitemmät lenkit, ei kyllä power riitä tällä kuurilla.. Tavoite olis juosta maraton, oon kolme puolikasta juossut ja tekis mieli yrittää koko homma. Ajattelin sit et painoa ku sais kivasti alaspäin ni juoksuki olis kevyempää niin pitkällä matkalla, vaik ei mua oo kyl kilot urheilussa ikinä hidastanut..Jaksan onneks itteni kantaa.:)

Mutta pakko jatkaa vielä! olin vähän jo miettiny et heittäiskö hanskat tiskiin, mutta ei sinni antais mitenkään periksi...tahtois vaan tuloksia nyt ni motivaatioki pysyis yllä. Mut jeeess nyt skarppaan oikeen tosissaan ja keskiviikkona taas katotaan oiskosse paino hilkkasen edes laskenu. Kun vielä toi urheilu rullais vähän paremmin ni olis kyl ihan jees....Mut en kai mäkään voi periks antaa jos ette tekään...;)

ViestiLähetetty: 2012-02-25 07:01:16 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Kyl mä sanon, että jos reisussa nälkä yllättää niin syö vain hyvällä omalla tunnolla niitä pähkinöitä. Se on parempi vaihtoehto kuin että venytät nälkää ja sitten lankeat johonkin pahempaan. Keino on siinä, etä syöt vain sen verran niitä että nälkä hellittää, ei siis koko pussia kerrallaan [-X

Ja koska liikut noinkin paljon, ei sulla ole tarvetta laskea kaloreita muutaku siinä tapauksessa, että pelkäät että et saa niitä tarpeeksi.

Uskosin, että sulle voisi tuo hyväkarppus olla se parempi vaihtoehto kun ei ole tuon enempää laihduttamista. Yleensäkkin liahduttaessa on parempi asettaa itseleen vain sa kilotavoite mutta unohtaa se "mihin mennessä"-tavoite. Näin pysyst iloisempana ja stressittömämpänä jolloin laihdut nopeammin ja helpommin. Stressi kun tuppaa pysäyttämään painonpudotuksen vaikka tekisit mitä kuperkeikkoja.

Joten, sen sijaan että ensimmäsienä miettisit pitääkö pitää hiilarimättöpäivä, mieti sitä, onko elämässäsi ollut jotain ylimääräistä stressiä ja poista se.

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2012-02-27 12:18:05 
Poissa
sintti
sintti

No ekana stressinä tietenkin on tämä klassinen, että mä en jotenki usko että mä laihdun. Ja se stressaa...yritän ottaa rennommin nyt sitte! Pari kaveriakin skarppailee ja ne vaan laihtuu ja laihtuu hirveellä hanalla...Ne ei kyllä urheile ollenkaan ja muutenki tosi hoikkia..Mutta makkaransa kullakin kai ja jos ne haittaa ni ne haittaa.Mutta jatkan, eihän mulla oo mihinkään kiire, tässä kropassa on menty tähänki asti.:) piece by piece!

Vähän lisäilen hiilareita hedelmien ja marjojen muodossa jos siltä tuntuu...Ja siltä kyllä välillä tuntuu!! Söin itseasiassa hiilareita lauantaina ja lenkki sujui paljon paremmin. Oliko pääkopasta kiinni vai mistä, mutta luisti kuitenkin..:) maha ei tosin tykänny, möykkäs isosti!:) Mutta hyvä tästä jatkaa. Ja muutkin stessitekijät hoidossa. Kiitti potkusta persauksiin! ;)

Painosta en tiedä just nyt, ens ke uus punnitus, yritän olla vahtaamatta kauheesti siinä välillä..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00