Kukkopilli kirjoitti:
Menin mittaukseen, koska olen niin pirun utelias ja se mitaus oli ilmainen kuntokeskuksen jäsenille. En tosiaan odottanut saavani mitään kehuja - mutten toki moitteitakaan, mitä nyt koin saavani!
Stressaan tätä asiaa siksi, että tuntuisi tyhmältä maksaa melkein 600 € trainerille, jonka mielestä mun pitäis lihottaa itseäni

Jos nyt vähän kärjistää. Eli tässä on kyse periaatteesta ja rahasta. En stressaa siksi, että itse välittäisin noista prosenttiluvuista, vaan luotan silmääni ja oloon. En stressaa - ainakaan nyt tän asian ollessa tapetilla - myöskään kroppani yhdestä tai kahdesta "ylimäräisestä" rasvakilosta. Ehkä tämä tilanne PT:n kanssa viimeistään varmistaakin sen, että kesällä olen oikeasti hirrrwee fitnesshirmu
Tajuan erittäin hyvin, että tämä "ongelma" ja etenkin siitä jauhaminen loputtomiin tuntu suorastaan absurdilta kaikista, joilla on liikapainoa. Mun suhde tähän paino- ja kropanmuotoasiaan on ollut aina omaa luokkaansa ja otan kroppaani koskevat kommentit (ammattilaisilta) äärimmäisen herkäsi itseeni ja koen, että jollain on jotain sitä vastaan, että haluan olla timmimpi. Mutta en itke, vaan kihisen, pihisen ja puhisen

Okei, oletan, että sinun omakuvasi ei ole sen vääristyneempi kuin keskiverto naisella. Eli ongelma on todellinen.
Silloin tuo ammatti PT ei ole sen kummempi kuin moni terveyspuolen ammatti-ihminen.
Ei näe ohi käyrien.
Jos lukee vauva tai lapsi ketjuja, niin sellaisia tätejä on suomi täynnä.
Minulla on itselläkin sellaisesta kokemus.
Laiha tyttöni kulkee + käyrillä. Ja täti oli riidan päätteeksi yhä sitä mieltä, että on vähintäänkin TAIPUMUS lihoa. Eli terkkareiden käyrät osaa jopa ennustaa...
Minäkin olin silloin lähinnä vihainen, en itkenyt
Minä näyttäisin sen läskimahani PT:lle ja jos hän yhä olisi sitä mieltä, että olet liian laiha, niin vaihtaisin PT johonkin toiseen.
Olen ite nuorena kilpaillut harrastustasolla urheilussa ja tiedän hyvin mitä on nipistää itseään kuivaksi. Varsinkin jos kaikki ymnpärillä toitottaa, että on hullua laihduttaa. Joten sen puoleen ymmärrän.
Mutta olen aika varma, että pärjäät ilman PT myös. Teet omaa hommaasi ja paskat nakkaat jollekki arvostelulle tai PTn sanoille. Ihmisiä nekin on ja tuskin sen viisaampia kuin muut.
Käyneet jonku ihme kurssin ja menevät ihan peruskaavojen mukaan ja tulkitsevat käyriä kuin kurssilla opetettiin.
Tuossa kirjassa Naisten voimaharjoittelu, on kirjoitettu ne perus liikkeet joista PT tekee ohjelman.
Sen osaat ihan tehä itekkin