karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-02 15:02:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 915 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-02-23 19:03:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nihkee ja saamaton eli peruspaska fiilis jatkuu. Mutta tittidii: ei tee mieli ahmia ollenkaan mitään :twisted: Yhden Fostersin aion silti kohta saunassa huitaista huiviin. Tilitin just hoikistelijoihin, että luovutan neljn treenikerran tavoitteesta.

Tykkäsin muuten infrapunasaunasta, keskiviikkona siis eilen testasin. Mutta vähän se hämää, kun se on unisex. Jotenkin vois rentoutua paremmin, jos siellä ei olis miehiä :?

ViestiLähetetty: 2012-02-23 19:55:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ip-sauna on unisex? :shock: Wooou. En tienny. Kai siellä silti ollaan pyyhkeet päällä? :lol:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-02-23 20:15:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No joo, ja oli mulla uikkarikin pyyhkeen alla. Sauna on myös pienempi kuin luulin. Ja viimeks siellä oli mun lisäks vain kaks miestä. Mutta aion mennä sinne seuraavaks taas lauantaina treenien ja kehonkoosumusmittauksen jälkeen, koska se tuntui vaikuttavan positiivisesti kroppaan. Nyt ceikkaan, että aika plösöt lukemat mittauksesta selviää.

Iltapalaks aion syödä poron ulkofilettä ja paljon. Eilen jäi prodet ehkä mun asteikolla turhan vähälle, tänään on korjattava vahinko.

Viestin otsikko: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-02-25 12:58:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei olis pitänyt mennä kehonkoostumusmittaukseen. Olen sitten muka IKÄISEKSENI 4kg "alipainoinen" rasvaprossan suhteen. Rasvaprossan ollessa 20,3. Ju-ma-lau-ta, en varmaan ala millekään lihotuskuurille. Kun ei se rasva edelleenkään asetu tisseihin ja perseeseen. Ahdistaa ja ärsyttää. Ja vyötäröllä ON näkyvää rasvaa.

ViestiLähetetty: 2012-02-25 13:34:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä en tajunnu mitään rasvaprosentista ynnä muista. Mutta sen tiedän että itekin olen alipainoinen, enkä myöskään ala lihotuskuurille, samasta syystä! Jos painoa tulee lisää, se on kaikki mahassa. Kiitos ei. Mutta mitäs tuosta ahdistumaan. Pitäiskö sun saada nyt isompi rasva-% vai häh?

Ja eikös sulla ollu ennen vähän erinäköinen Noomi? (En niinkään muista nimimerkkejä, vaan avattaret, ja ny hämmentää.) :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-02-25 13:49:19 
Oos nyt vaan tyytyväinen kun oot nuori ikäiseksesi, ihan sama mihin lokeroon sut joku fakin mittaus työntää. Jos itse kaipaat perseeseen muotoa ja vatsaan tiukkuutta niin jalkakyykkyjä, prässiä, maastavetoja ja voimapyörää. Penkkipunerruksella ja ylätaljalla saat rintakehään ja hartioihin ryhtiä ja muotoa. Riittävästi vaan kaloreita ja proteiinia naamariin kovan reenin kylkeen.

ViestiLähetetty: 2012-02-25 15:57:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin, nyt kotona, loimulohi + juustoleipäsaattia syöneenä ja hieman rauhoittuneena. MIKS mulle aina käy näin, että joudun kuuntelemaan vastalauseita siihen, että haluan helevetti olla timmimpi ja päästä pömppömahasta?!

Trigona - joo, uusi Noomi suuntaa antavasti on mun uus ulkonäkötavoitteeni: tummempi ihonsävy ja pidemmät + kiharammat hiukset :mrgreen: Goottilook ei oikein pue ikääntyvää ihmistä.... :lol:

Jaa-a - Kunpa olisinkn tyytyväinen. Mutta kun en tod ole, etenkin siksi, että mittaustilanteesta jäi paska fiilis. Treenaan mm. mainitsemiasi liikkeitä 2-3 krt/vk. En myöskän ole tyytyväinen kroppaani, lähimainkaan. Eikä sekään mun rasvaprossaa nosta tavoitetasolle koneen ja mittaajan mielestä, jos ottaisin silarit :roll:

Tässä on nyt todellinen pulma, sillä juuri oma PT:ni tulkitsi mittaustulokset ja jäin siihen käsitykseen, ettei mun missään tapauksessa pitäis pyrkia pienentämään rasvaprossaa, vaan hyvä olis, jos se nousis. Mitä hittoa - jos tuo linja jatkuu, eihän yhteistyöstämme voi tulla mitään! Koska mulla on siis 68 cm vyötärönympärys (mun pituiselle siis lyhyiselle se ei ole vähän) ja aivan idioottiselvästi yhä näkyvää rasvaa navan ympärillä. Jos ja KUN se siitä sulaa, rasvaprossani pienenee. Eikö?

Hitto soikoon, oli PT mitä mieltä tahansa, tavoittelen n. 18-19 rasvaprossaa tämän mittaustuloksen ja kroppani ulkonäön perusteella. En todellakaan näytä nyt liian rasvattomalta, enkä tule näyttämään noissakaan prosenteissa. Mutta jos tästä ei päästä PT:n kanssa yhteisymmärrykseen, alanko ajaa sopimuksen purkua? En tosiaankaan ala sijoittaa melkein kuutta sataa valmennukseen, jos tavoite ei ole jaettu yhteisymmärryksessä :shock:

Tässä tulostaulukko kokonaisuudessaan:

Body Type: Standard
Height: 162 cm

Clothes Weight: 0,5 kg

Weight: 54,5 kg
Fat: 20,3 %
Fat mas: 11,1 kg
FFM: 43,4 kg
Muscle mass: 41,2 kg
TBW: 30,1 kg
TBW% 55,2 %
Bone Mass 2,2 kg
BMR 5414 KJ / 1294 kcal

Metabolic age: 17
Visceral fat rating: 1

BMI: 20,8
Ideal body weight: 57,7 kg

Degree of obesity: - 5,5%

Desirable range
Fat % 21.0-32.9 %
Fat mass 11,5-21,3 kg

ViestiLähetetty: 2012-02-25 16:37:49 
Onko teillä sama tavoite: lisää lihasmassaa? Lihasmassan kasvattaminen ja samanaikainen rasvaprossan pienennys sun rasvaprossalla voi olla aika haastavaa, joten tästä vasten PT:n kanta vois olla ihan ymmärrettävä. Vedä nyt vaan kovaa reeniä ylikaloreilla, niin saat jossain ajassa kilon lihasta ja kaks kiloa rasvaa, ja jos kaikki menee hyvin, niin rasva kertyy sinne minne haluutkin sen kertyvän :)

ViestiLähetetty: 2012-02-25 16:47:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^no tuo ei kyllä mulle sovi. Koska tieten tahtoen en syö ylikaloreita. Joskus syön kun syötättää, mutta ennemminkin pyrin pieneen vajeeseen, jos johonkin. En halua lisää painoa, vaan muuttaa nykyistä painoa lihaspainotteisemmaksi. Syön nytkin vähintään tarpeeksi ottaen huomioon kokoni. Liikasyömisestä tulee tönkkö, totaalisen epäviehättävä ja huono olo, enkä pysty treenaamaan ylensyöneenä ollenkaan - enkä missään tapauksessa halua lisää rasvaa, kun sitä nytkin tuntuu ja näkyy olevan juurikin mahassa (ja on sitä vähän muuallakin, kuten reisissä). Miten se rasva muka syömällä enemmän ja treenaamalla tisseihin ja perseeseen menisi? Sen ymmärrän, että lihas kasvaa. Kyllä mulla kaikki lisärasva sijoittuu aina ja ikuisesti mahaan. Ellen alkais vetää jotain naishormonia. Mitä en tietenkään tee. En myöskään kykene treenaamaan vielä hirvittävän kovaa, olen aloittanut salitreenin vasta muutama viikko sitten.

Sanotaan tähän nyt sitten vielä, että JOS fitness-kisaajat saavat ihan rauhassa ja jopa tv-ohjelmassa olla matalilla rasvaprossilla, niin millä logiikalla mä en saisi olla edes jotain sinne päin? Kun se näköjään voisi multa suhteellisen helposti ja jopa rasvaa ihan reippaasti syöden :mrgreen: näillä geeneillä (ja testotasoilla) onnistua :shock: :twisted:

ViestiLähetetty: 2012-02-25 17:47:07 
Kukkopilli kirjoitti:
Miten se rasva muka syömällä enemmän ja treenaamalla tisseihin ja perseeseen menisi?

Ei kun se menee sinne reenamalla. Karkeesti ottaen, kun saat perseeseen pari sataa rammaa lihasta, niin saat sen kaveriksi sinne puol kiloa rasvaa. Ja perse pyöristyy kauniiksi :) Mutta kovan reenin lisäksi lihaskasvuun tarvitaan paljon energiaa, ja sulla kun tota vararavintoa ei juurikaan ole, niin sun on syötävä paljon.

ViestiLähetetty: 2012-02-25 18:27:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^tuo ei edelleenkään vastaa siihen, miten ylikaloreita syömällä ja treenaamalla miten tahansa ehkäisisin rasvan kertymisen MYÖS vyötärölle, jonne ylikalorit mulla luonnostaan kertyy. Ja kyllä mua enemmän haittaa pömppömaha kuin lattaperse, joten keskitän paukut edelleen ensisijaisesti vyötärön kavennukseen, kävi prosenteille ja kiloille sitten miten tahansa :smt069

Bodyfitness -kisaajanaisilla vissiin on rasvaprossat jossain kympin paikkeilla. Joten on se nyt perkele, jos mun nykyinen 20 prossaa on joku ongelma, tai edes tavoitteellinen 18-19 %. Tulee vain sellainen vainoharhainen fiilis, että mun halutaan olevan plösömpi kuin ihan helposti voisin olla.

ViestiLähetetty: 2012-02-25 18:45:54 
Yllättävän vähän sitä fläsää vyötärölle kertyy kun kovaa reenaa. Ainakin vaimolla on toiminut oikein hyvin kyykyt, maastavedot, prässi ja reipas syöminen, sillä jossain vaiheessa alikaloreilla ja -reenillä kadonnut perse teki todella kauniin comebackin, mutta mahaan ei ole tullut oikeastaan mitään.

Mut ihan hyvä että mietit mitä haluat. Kaikkea ei voi saada ja oikotietä onneen ei ole, ja tässä yhteydessä nää ei ole edes latteuksia. Ja mitä fitness-kisaajiin tulee, niin niillä on kai pienen ajan vuodesta rasvat kympissä ja suurin osa vuodesta hankitaan lihasmassaa eli reenataan kovaa ylikaloreilla (eli ollaan "plösöjä"). Tää pakkiksen ketju vois olla tutustumisen arvoinen: http://www.pakkotoisto.com/punttimimmit ... tauksesta/

ViestiLähetetty: 2012-02-25 18:57:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Jep. Ei sellainen kisaajien vaihteleva syöminen jne. myöskään mulle sopis. Mulla ei muuten ole ikinä ollutkaan takapuolta, ei edes raskaana ollessani, jolloin lihoin 70-kiloiseksi (miinus vauva ym.) väliaikaisesti. Tissit oli - vain imetysaikana :lol:

Seuraavaks kun menen analyysiin, vaadin saada laittaa spekseihin, että olen mies. Niin ei tule rasvoista valittamista ainakaan siitä, että sitä on liian vähän :lol: Koska mulla on selvästi miehekäs metabolia ja testot keskivertonaista hieman korkeammalla ihan mitatusti. Kai taipumus "kaljamahaan" liittyy siihen, kuten myös matala ääni ja paksut pohkeet. Viiksiä ei sentään tartte ajella - ainakaan vielä 8)

muok...

Lueskelin tuota linkattua ketjua... Onkohan muille tullut mieleen kauhuskenaario, että jos pitäis massakautta ja lihois - ja sitten sen aikana/päätteeksi sattuisi elämässä jotain, joka estäisi treenaamisen ja laihduttamisen. Niin siinä sitä sitten oltais plösönä niin ja ihan itseaiheutetusti. Eli missään tapauksessa tällä psyykellä ja läskikammolla varustettuna en lähde millekään tahalliselle massakaudelle. Enkä halua ulkomuotoni tahallisesti vaihtevan kausittain, vaan kestotimmiys on tähtäimessä :batman:

ViestiLähetetty: 2012-02-25 19:57:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mäkin tykkään Noomista. :)

Varovasti kyselen että mitä väliä noilla numeroilla on? Piut paut. Piut paut myös sille PT:lle jos alkaa hankalaksi. Itse tunnet vartalosi parhaiten ja aikuisena ihmisenä saat myös päättää mitä sillä teet. PT:n tuella tai ilman, mutta meidän tuella ainaskin. :)

Kuten sanottu, minullakaan ei tissejä eikä persettä, luojan kiitos vyötärö sentään. En osaa minäkään ajatella mitään syklittelyjä puhumattakaan pidemmistä massakausista. Lihas kasvaa treenaamalla, läski syömällä. Karkeesti. Kaipa se siitä lähtee että nälkäänsä syö, proteiinia tarpeeksi ja rehuja vähän kanssa. Kyllä ihmisen järki sanoo milloin on syönyt tarpeeksi, ähky viimeistään. Mä en jaksa mitään laskea enää, mutta hengissä olen. Ja samassa veneessä perseen metsästyksen ja vatsarasvan välttelyn suhteen. :wink:

ViestiLähetetty: 2012-02-25 20:07:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Trigona kirjoitti:

Varovasti kyselen että mitä väliä noilla numeroilla on? Piut paut. Piut paut myös sille PT:lle jos alkaa hankalaksi. Itse tunnet vartalosi parhaiten ja aikuisena ihmisenä saat myös päättää mitä sillä teet. PT:n tuella tai ilman, mutta meidän tuella ainaskin. :)

Vastaan mielelläni, eli ei tosiaan tai juurikaan muuta väliä kuin jo aiemmin tehty sopimus PT:n kanssa ja mulla on melkein 600€ rahaa kiinni siinä.

Mutta tsemppiä meille :D ja toki kaikille muillekin, myös ja etenkin vähärasvaisemmille karpeille etenkin nyt tänään :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-02-26 14:02:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viikon liikuntalista:

MA: Reilu tunti salilla oman ohjelman parissa, joka alkaa juoksumatolla n. 10 min, vauhti 9-10 km/h

TI: lepo mutta sis. hyötyliikkumista, kuten aina...

KE: ohjattu Power -tunti, sis. harjoittelua vapailla painoilla. Oli pikkasen turhan haastava mulle vielä tässä vaiheessa... + infrapunasauna 30 min.

TO: lepo..

PE: lepo ..

LA: 30 min salitreeni (vain yläkroppa eli taljaa, soutua, kahvakuulan maastavetoa...) + 30 min shape-jumppa + 30 min venyttely, 50 min infrapunasaunassa ja, ja.... oikeasti painavien ostoskassien kantaminen kaupasta kotiin, kävi 2. treenistä.

SU: 2 h sauvakävely (ja jotan venyttelyä illemmalla...)

ViestiLähetetty: 2012-02-27 08:09:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mua tietysti vaivaa edelleen "suhteeni" PT:n kanssa ](*,) ](*,) ](*,) koska asiaa ei ole selvitetty ja käsitelty loppuun. Aion kyllä sanoa sille kun se soittaa, että mua harmittaa se, että mulle jäi kehonkoostumusmittauksesta mieleen vain sen tiukkaankin sävyyn sanomat sanat "sä olet alipainoinen!". Mitä en jumalavita ole: bmi melkein 21. Ja samaan syssyyn vaivaa PT;n asenne, että alempi rasvaprosentti mulle ei olis terveellistä. Koska olen jo näin kamalan ikääntynytkin! No ei se mun iästäni kuittaillut, mutta viittasi ikäiseni viitearvoihin.

Tästä en jousta milliäkään: jotta olisin tyytyväinen kroppaani ja jotta kokisin treenin todella palkitsevan (ja näkyvän muillekin :shock: ), rasvaprossan on tiputtava ainakin 1-2 pykälää, painon pysyessä samana. Se varmaan piisaa :-k Varmasti en tahallani ala lihottaa itseäni.

Saapa nähdä, miten tämä kriisi tästä raukeaa - tuskin PT ainakaan haluaa menettää palkkiotaan siksi, ettei hitto vie suostu treenaamaan asiakkaan asettamilla tavoitteilla :roll: :mrgreen: :twisted:

Ehkäpä pääsen vielä väittelemään oikein kunnolla tästä asiasta. Harmittaa sekin ja nolottaa, että mittaustilanteessa menin niin hämilleni kokemastani tuomiosta, että aloin hätäpäissäni selittää sekavia siitä, että mulla on nytkin topatut urheiluliivit, perseeni on latta ja syön kokoisekseni vähintään tarpeeksi ja reippaasti rasvaa (johon se sanoi heti, että katso sitten, että on pehmeää rasvaa). Joo, sanoin sitten ennen kuin lähdin että karppaan ja syön myös kovaa rasvaa.... :twisted:

Onhan tämä oikeastaan aika huvittavakin tilanne 8) Kun vain pysyis intiaanit tiipiissä, kun alan puida tätä PT:n kanssa. Ja jos ristiriita jää ylitsepääsemättömäksi, pakko kai sitten mennä vihaisena treenaamaan sen kanssa. Jos sopimusta ei voi enää purkaa. Mitä TE tekisitte tällaisessa tilanteessa???!!!!

ViestiLähetetty: 2012-02-27 08:23:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

MInusta sun oli ihan turha mennä koko mittaus hommaan??
Mitä siitä pitäisi saada irti?

Joku kehuko? Vai halusitko, että se kertoo sinun olevan läski? Kun muut sanoo, että et ole?

Sinä ja vain sinä voit päättää milloin olet tyytyväinen roppaasi. Siihen ei tarvita kenenkään muun hyväksyntää tai ei hyväksyntää.

Minä tiedän, että ihmiset saattavat olla hyvin laihoja vaikka joka paikasta paitti perseestä. Ja muut sanoo, että elä laihduta...

Nuo kaikki BMIt ja kehomittaukset on ihan täyttä paskaa. Suuntaa antavia.
Unoha ne ja katso itse omaa roppaasi ja yritä katsoa sitä realistisesti ja muokkaat sen OMIEN halujesi mukaan.

MUTTA sen verran pitää sanoa, että voisit vähän vähemmän ressasta, koska olet jo noin hoikka. Teet omaa juttua ihan rauhassa, säädät ja väännät rautaa. Ja vähemmän ressiä.
Ajattele meitä jotka on BMI 30....
Minun pitäisi itkeä enemmän kuin sinun ja silti vain rauhassa laihduttelen, enkä itke ainakaan yhtään enempää kuin sinä ;) :)

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-02-27 08:38:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Menin mittaukseen, koska olen niin pirun utelias ja se mitaus oli ilmainen kuntokeskuksen jäsenille. En tosiaan odottanut saavani mitään kehuja - mutten toki moitteitakaan, mitä nyt koin saavani!

Stressaan tätä asiaa siksi, että tuntuisi tyhmältä maksaa melkein 600 € trainerille, jonka mielestä mun pitäis lihottaa itseäni :lol: :evil: :evil: Jos nyt vähän kärjistää. Eli tässä on kyse periaatteesta ja rahasta. En stressaa siksi, että itse välittäisin noista prosenttiluvuista, vaan luotan silmääni ja oloon. En stressaa - ainakaan nyt tän asian ollessa tapetilla - myöskään kroppani yhdestä tai kahdesta "ylimäräisestä" rasvakilosta. Ehkä tämä tilanne PT:n kanssa viimeistään varmistaakin sen, että kesällä olen oikeasti hirrrwee fitnesshirmu :smt040

Tajuan erittäin hyvin, että tämä "ongelma" ja etenkin siitä jauhaminen loputtomiin tuntu suorastaan absurdilta kaikista, joilla on liikapainoa. Mun suhde tähän paino- ja kropanmuotoasiaan on ollut aina omaa luokkaansa ja otan kroppaani koskevat kommentit (ammattilaisilta) äärimmäisen herkäsi itseeni ja koen, että jollain on jotain sitä vastaan, että haluan olla timmimpi. Mutta en itke, vaan kihisen, pihisen ja puhisen :smt093

ViestiLähetetty: 2012-02-27 09:43:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Menin mittaukseen, koska olen niin pirun utelias ja se mitaus oli ilmainen kuntokeskuksen jäsenille. En tosiaan odottanut saavani mitään kehuja - mutten toki moitteitakaan, mitä nyt koin saavani!

Stressaan tätä asiaa siksi, että tuntuisi tyhmältä maksaa melkein 600 € trainerille, jonka mielestä mun pitäis lihottaa itseäni :lol: :evil: :evil: Jos nyt vähän kärjistää. Eli tässä on kyse periaatteesta ja rahasta. En stressaa siksi, että itse välittäisin noista prosenttiluvuista, vaan luotan silmääni ja oloon. En stressaa - ainakaan nyt tän asian ollessa tapetilla - myöskään kroppani yhdestä tai kahdesta "ylimäräisestä" rasvakilosta. Ehkä tämä tilanne PT:n kanssa viimeistään varmistaakin sen, että kesällä olen oikeasti hirrrwee fitnesshirmu :smt040

Tajuan erittäin hyvin, että tämä "ongelma" ja etenkin siitä jauhaminen loputtomiin tuntu suorastaan absurdilta kaikista, joilla on liikapainoa. Mun suhde tähän paino- ja kropanmuotoasiaan on ollut aina omaa luokkaansa ja otan kroppaani koskevat kommentit (ammattilaisilta) äärimmäisen herkäsi itseeni ja koen, että jollain on jotain sitä vastaan, että haluan olla timmimpi. Mutta en itke, vaan kihisen, pihisen ja puhisen :smt093

Okei, oletan, että sinun omakuvasi ei ole sen vääristyneempi kuin keskiverto naisella. Eli ongelma on todellinen.
Silloin tuo ammatti PT ei ole sen kummempi kuin moni terveyspuolen ammatti-ihminen.
Ei näe ohi käyrien.
Jos lukee vauva tai lapsi ketjuja, niin sellaisia tätejä on suomi täynnä.
Minulla on itselläkin sellaisesta kokemus.
Laiha tyttöni kulkee + käyrillä. Ja täti oli riidan päätteeksi yhä sitä mieltä, että on vähintäänkin TAIPUMUS lihoa. Eli terkkareiden käyrät osaa jopa ennustaa... :roll:

Minäkin olin silloin lähinnä vihainen, en itkenyt :lol:

Minä näyttäisin sen läskimahani PT:lle ja jos hän yhä olisi sitä mieltä, että olet liian laiha, niin vaihtaisin PT johonkin toiseen.

Olen ite nuorena kilpaillut harrastustasolla urheilussa ja tiedän hyvin mitä on nipistää itseään kuivaksi. Varsinkin jos kaikki ymnpärillä toitottaa, että on hullua laihduttaa. Joten sen puoleen ymmärrän.
Mutta olen aika varma, että pärjäät ilman PT myös. Teet omaa hommaasi ja paskat nakkaat jollekki arvostelulle tai PTn sanoille. Ihmisiä nekin on ja tuskin sen viisaampia kuin muut.
Käyneet jonku ihme kurssin ja menevät ihan peruskaavojen mukaan ja tulkitsevat käyriä kuin kurssilla opetettiin.

Tuossa kirjassa Naisten voimaharjoittelu, on kirjoitettu ne perus liikkeet joista PT tekee ohjelman.
Sen osaat ihan tehä itekkin ;)

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 915 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00