noway kirjoitti:
^^Tervetuloa! Juu, hyvin on toiminut rentokarppaus mulla. Se on mulle ainoa mahdollinen tapa karpata, jos yritän tiukistella niin repsahdus on varma. Sinänsä ristiriitaisen kuuloista, että entinen sokeririippuvainen pärjää paremmin kun saa syödä mitä haluaa ja repsuu jos välttelee jotain, mutta näin se menee - päänsisäisiä juttuja nämä.

Mäkin tykkään enemmän suklaasta, karkkia voin olla syömättä vaikka kuin pitkään. Leivonnaisetkin on herkkua, mutta koitan pitää sen linjan, että jos jotain sellaista haluan niin teen itse (tai sitten panostan johonkin kunnon kakkupalaan kahvilassa), kaikki kaupan valmiskököt on ällöjä. Viikonloppuna olis tarkoitus tehä laskiaispullia, ja teen kyllä alusta asti itse, kun se on kaiken lisäksi paljon halvempaakin kuin ostaa kaksi valmispullaa.
^Mun pää on varmaan täynnä räkää kun en ehkä ihan ymmärtänyt tuota ekaa kysymystä.

Mutta kyllä ruokavalio on pysyny kuosissa vaikka olo ei sitä olekaan. Satunnaisen tarkkailun perusteella noi koulustressipiikit vaikuttaa mun painoon eniten, koska sen stressaamisen seurauksena en jaksa syödä niinkun pitäis. Just tossa aamulla muuten mietin, että ainakin tällä hetkellä riittää kun syön ehkä 85% kunnolla, loput 15% on joustovaraa suuntaan jos toiseen - ja laihdun silti. Toi kauralesepuuro on muuten yllättävän hyvää, pitää nälkää 4-5h ja vatsa ei oo reagoinu millään lailla, eli se oli ihan hyvä löytö. Sen sijaan eilen söin puolikkaan ruisleivän kun avo teki meille iltapalaa eikä muistanut mun leivättömyyttä; pieniä mahakipuja oli aamulla havaittavissa.
En mäkään yleensä osta mitään valmisleivonnaisia, ainakaan sellaisia joiden on tarkoitus säilyä ikuisuuden. Kahvilassa saatan heikkona hetkenä ottaa kahvin kanssa jonkin leivonnaisen. Ja itse tehty mudcake on ihan herkkua.

Sunnuntaina ja tiistaina meinasin syödä yhden laskiaispullan. Noita on vaan ihan pakko saada se pari kertaa vuodessa, vaikkei mitään kovin karppia olekaan.

Tavallisesta pullasta en ole onneksi koskaan välittänyt, mutta kun noissa on sitä ihanaa kermavaahtoa ja hilloa.

Me yritettiin joskus äidin kanssa tehdä itse laskiaispullia, mutta ne ei ollut musta yhtä hyviä kuin kahviloiden vastaavat. Maistui vissiin liikaa tavalliselle pullalle.
Mäkin voisin joskus kokeilla tuota kauralesepuuroa, se kuulosti hyvälle

Mä yritän myös vältellä gluteeniviljoja, mutta joskus saatan lounaalla syödä palan ruisleipää, jos ei muuten nälkä lähde. Kun ei aina ole kauhean täyttäviä noi yliopistoruokaloiden ruuat ilman sitä hiilarilisää (peruna/riisi/leipä)

Ja aamupalaksi olen syönyt Karppista tämän viikon, siinähän on sitä gluteenia myös. Ei ole mitään vatsaoireita onneksi tullut, toisinaan mulla leipä tahtoo närästää ja turvottaa. Ei kyllä tunnu pitävän kovin pitkään nälkää toi aamupalasetti, ehkä siirryn takaisin munakkaisiin ja mantelileipiin, kunhan jaksan leipoa tässä joku päivä.