karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 05:17:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 130 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hei apua!
ViestiLähetetty: 2012-02-28 10:28:43 
Poissa
sintti
sintti

Hei ssydis!

tässä kohtalotoverisi. Mulla jumittaa karppauksen kanssa tosi pahasti, vaikka oon pitänyt hiilarit pääosin siinä 20-30g/päivä. Eli tunne on periaatteessa tuttu.

Laihdutin syksyllä 2010 yhdeksän kiloa, jotka kuitenkin kevään myötä hiipivät takaisin kuin varkain, vaikka karppasinkin! Nyt en ole saanut niitä vuoteen ollenkaan lähtemään... :/ Olo on kurja ja jotenkin todella, todella turhautunut, kun paino ei putoa, vaikka liikun paljon ja syön karpisti. Argh!

http://atkinsjamina.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-02-28 11:37:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^ Moi Trimmiksi. Mä olisin tässä tilanteessa onnellinen jos paino pysyisikin paikallaan mutta kun mulla vaan nousee ja nousee! Näytän raskaana olevalta porsaalta! Sulla varmaan muuttuu läski lihakseksi jos liikutkin paljon, sehän on vain hyvä juttu :)

ViestiLähetetty: 2012-02-28 21:24:44 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Mites tk:lla sujui? Saitko sä myös ajan lääkäriin vai miten niistä labroista tulee sulle tieto ja keskustelu?

ViestiLähetetty: 2012-02-29 06:01:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^ Tk:ssa meni ihan hyvin, tuli vain hirveän huono olo että piti puhaltaa siinä penkissä jonkun aikaa, mulla on niin suurensuuri neulakammo.
Sain soittoajan, eli lääkäri soittaa mulle viikon päästä kun tulokset ovat tulleet, niissä kestää kuulemma niin kauan tulla... Koitan olla ajattelematta koko asiaa kun mua jännittää niin paljon etten koko viikkoa ole kuin tulisilla hiilillä! Toivottavasti selviää ainakin jotakin.

Viime keväänä kun lääkäri soitti samoista tuloksista ni paukautti luuriin ihan suoraan että "kaikki viittaa aivokasvaimeen, että saat lähetteen tyksiin lisätutkimuksiin"... Toivottavasti siis ei nyt tule tuollaista puhelua

ViestiLähetetty: 2012-02-29 18:26:01 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

No olipa tapa silläkin, sosiaaliset taidot pitäis kai tuossakin ammatissa olla hiukan paremmat?
Tulokset on jokatapauksessa hyvä saada ja tietää, jos on jotain pielessä, niin sit voidaan aloittaa korjaaminen. Ja jos ei ole mitään ongelmaa, niin aina vaan parempi :)
Koitahan jaksella!

ViestiLähetetty: 2012-02-29 19:07:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juu, terveyskeskuslääkärit on todella tahdikkaita!

Kävin tänään psykiatrillani ja nyt ajetaan alas se lääke joka tammikuussa aloitettiin. Ehdottomasti EI kuulu kropan reakoida näin mihinkään lääkkeeseen että nestettä kertyy ylettömästi. Ei myöskään aloiteta mitään uutta toistaiseksi tilalle, koitetaan saada kroppa normalisoitumaan ensin. Nyt sitten jännitetään molemmat että miten yöt menee, alkaako unettomat yöt uudestaan taas...

Mulla on kokeiltu niin montaa lääkettä jo että psykiatri sanoi että kohta loppuu keinot kun vasteet eivät ole missään niissä ollut toivotunlaiset... Että näin mulla, ei mua terveeksi taideta saadakkaan :smt010

Hän myös soitti TK:seen ja sai faksilla jo valmiina olevat labrat; natrium oli taas alakantissa mutta ei niin paljon kuin vuosi sitten, nyt 134. Muuten mitä oli ni oli norppaa, sokerit 5,7, valkosolut pikkusen korkeella mutta mulla nyt tässä tätä kipeyttä ollukki ni ei selittyy sillä, muita en muistakkaan kun ei ollu erikoista.

ViestiLähetetty: 2012-03-01 05:31:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joopajoo, ainakin henkiselle puolelle tämä lääkkeen alasajo vaikutti heti, heräilin tasan tunnin välein ja katsoin kelloa etä joko voisi nousta ylös :? Onko nyt täysikuu, olen kuuhullu ni se vaikuttaa myös näin mulla?

ViestiLähetetty: 2012-03-01 06:55:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mitä on natriumin alhaisuus?
Siis suolanko?

Voisitko syödä mitään luonnonlääkettä tuohon uneen? Tai näitä mitä tilaavat Iherbistä?
Vasta oli juttu, että jo lääkitseminen auttaa vaikka se olisi plaseboa :)

Ja moni uneton on saanut jotain apua nuista mitä jenkeistä tilaavat. Puhuvat melatoniinista tai jostain??

Tässä on uusin Iherb ketju, siellä kun kysyy saa varmasti apua!

Eli onko sun kilpparit terveet??

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-03-01 07:51:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Natrium on suolataso kyllä, siksi mulla on juomakielto eli ihan max 3l päivässä nesteitä, nyt sitten luultavasti sitä vähennetään taas... Kun viime keväänä arvo oli 122 eli ihan niin alhaalla että mun olisi jo pitänyt ruveta saamaan sellasia "kramppauskohtauksia", vähän niinkuin epilepsiakohtauksia.

Olenkin miettinyt Iherbistä melatoniinin tilaamista, kun nämä Suomesta saatavat luontaistuotteet eivät ole auttaneet mun uneen tuon taivaallista, kokeiltu on. Ovat varmaan niin laimeita kun täällä skitsoillaan niin turhaan kaikista määristä.

Kilppariarvojen tulemiseen menee se viikko ilmeisesti, vielä ei ollut tullut niistä mitään tietoa.
Ja ennen kuin ne kaikki labratulokset ovat tulleet, ei voida aloittaa mitään nesteenpoistolääkitystäkään :(

ViestiLähetetty: 2012-03-01 08:01:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi ssydis :hug: Luin nyt ketjun läpi ja tuli mieleen että oletko kokeillut akupunktiota tuohon neste ongelmaan?

ViestiLähetetty: 2012-03-01 08:36:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

ssydis kirjoitti:
Natrium on suolataso kyllä, siksi mulla on juomakielto eli ihan max 3l päivässä nesteitä, nyt sitten luultavasti sitä vähennetään taas... Kun viime keväänä arvo oli 122 eli ihan niin alhaalla että mun olisi jo pitänyt ruveta saamaan sellasia "kramppauskohtauksia", vähän niinkuin epilepsiakohtauksia.

Olenkin miettinyt Iherbistä melatoniinin tilaamista, kun nämä Suomesta saatavat luontaistuotteet eivät ole auttaneet mun uneen tuon taivaallista, kokeiltu on. Ovat varmaan niin laimeita kun täällä skitsoillaan niin turhaan kaikista määristä.

Kilppariarvojen tulemiseen menee se viikko ilmeisesti, vielä ei ollut tullut niistä mitään tietoa.
Ja ennen kuin ne kaikki labratulokset ovat tulleet, ei voida aloittaa mitään nesteenpoistolääkitystäkään :(

Hei älä masennu. :smt056 Lääkäriltä saat reseptin melatoniiniin. Itse olen syönnyt niitä juuri unen laatuun jo pari vuotta. Iherbiltä ei kannata tilata, kun voit saada sakot lääkkeiden laittomasta maahantuonnista. Suomessa melatoniini on lääke. Itse syön myös tuota 5- HTP valmistetta mielialan nostoon ja uneen. Söin tuota viikon ( eka aiheutti painajaisia, mutta ne loppuivat). Sitten olin tässä muutaman päivän ilman ja mieliala laski kuin lehmän häntä. Mulla tuo on nostanut mielialaa ihan älyttömästi. Tuo on siis luonnollinen vaihtoehto masennuslääkkeille.

Ensimmäisestä iHerb tilauksesta - 5$ koodilla EQU254

ViestiLähetetty: 2012-03-01 15:57:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^
Käsittääkseni vain takavarikoivat tullissa, ja sinnekin paketti juuttuu harvoin.

ViestiLähetetty: 2012-03-01 17:46:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

vive kirjoitti:
^
Käsittääkseni vain takavarikoivat tullissa, ja sinnekin paketti juuttuu harvoin.

Kannattaako maksaa monen sadan euron sakot ja ottaa rikosrekisteri? Voihan sitä toki kokeilla onneaan

Ensimmäisestä iHerb tilauksesta - 5$ koodilla EQU254

ViestiLähetetty: 2012-03-01 19:36:12 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Käy hakemassa lääkäriltä resepti ja tilaa esim. briteistä. Täysin laillista ja kuitenkin halvempaa kuin ostaa Suomesta. Reseptilääkkeitä siis saa tilata EU-alueelta :) Jostain ihmeen syytä ei kuitenkaan esim. Jenkeistä?

ViestiLähetetty: 2012-03-01 19:50:03 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

melatoniini reseptillä maksaa huimat 9 €.

ViestiLähetetty: 2012-03-01 20:18:20 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Olikohan se sit vahvempaa kuin Suomesta saatu (mitä siis mietin) :-k Vai "eri" tavaraa(eri muodossa tms.)? Äh, en nyt muista yhtään mistä niitä juttuja lueskelin. Muistaakseni jostain blogista?

ViestiLähetetty: 2012-03-01 20:21:38 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

luin koko ketjusi läpi .mulla ainakin mielialalääkkeet nostatti painon hetkessä +40 kg. nestettä on juu. toivottavasti tuo painonnoususi on vain tuon lääkkeen tuomaa nestettä. voimia :smt049

ViestiLähetetty: 2012-03-02 01:14:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos hurjasti kaikista näistä tiedoista kaikille tasapuolisesti!
Akupunktiota olen joskus kokeillut ja käyttänyt migreenini hoidossa, en edes tiennyt sen voivan auttaa myös nesteiden poistossa.Täytyypä kokeilla! Nyt olen varannut toistaiseksi kaksi kokovartalohierontaa että saisin nämä nesteet liikkeelle ja sitä kautta lymfakierron toimivaksi.

Huh, onneksi tuli tämä tieto selväksi ettei jenkeistä saakkaan tilata melatoniinia, mun tuurilla olisin varmasti jäänyt "kiinni"! Yhdeltä tuttavaltani sain kokeiluun parikymmentä tabua, hän on itse tuonut ne jenkeistä, tuskin tiesi hänkään sen olevan laitonta... Kuulemma ihan kaikkialla kaupan hyllyissä sitä siellä myydään.

Voimat tulevat tarpeeseen, kiitos :smt049

Kello on nyt siis yksi yöllä kun tätä naputtelen tässä, päätä särkee eikä nukuta yhtään. Menin sänkyyn klo 10.30 ja nyt olen pyörimisen jälkeen tässä. Sänkyyn mennessäkään en ollut vielä väsynyt mutta ajattelin että se uni sieltä tulisi koska päivä oli raskas terapiaistuntoineen. Olin ilmiselvästi väärässä. En tiedä vaikuttaako sen lääkkeen puolittaminen jo nyt, alussakaan kun otin vain puolikkaan se ei auttanut uneeni yhtään.

Harmittaa vietävästi että lääke joka on ylivoimaisesti parhaiten auttanut uneeni aiheuttaa näin massiivisen mulllistuksen kropassani :( Täytyypi siitä melatoniinista kysäistä psykiatriltani mitä hän on siitä mieltä, kannattaako kokeilla, hän voisi jopa tietää vahvuuksia rajojen ulkopuolelta

ViestiLähetetty: 2012-03-02 12:22:40 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kysy ihmeessä. Jos ei nuku, ei pysty kyllä psyykettään parantelemaan. Menevät varmasti käsi kädessä. Jo pelkkä unettomuus tekee ihmisistä sairaita. Ja sairaus unettomia, juu, mutta joskus auttaa purkaminen ihan kummasta päästä vain.
Tsemppiä ja jaksamista sulle paljon. Kevät on masennuksessa usein raskasta aikaa kun "normaaliväestölle" se on päinvastoin :smt056

ViestiLähetetty: 2012-03-02 12:31:34 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Ooo kirjoitti:
Kysy ihmeessä. Jos ei nuku, ei pysty kyllä psyykettään parantelemaan. Menevät varmasti käsi kädessä. Jo pelkkä unettomuus tekee ihmisistä sairaita. Ja sairaus unettomia, juu, mutta joskus auttaa purkaminen ihan kummasta päästä vain.
Tsemppiä ja jaksamista sulle paljon. Kevät on masennuksessa usein raskasta aikaa kun "normaaliväestölle" se on päinvastoin :smt056

Juu, täysin totta. Unetttomuus on ihan järkyttävää. Kaikki lähtee hyvästä unesta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 130 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00