karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-21 15:13:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 679 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-02 11:07:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla meni toi kaks ekaa viikkoa sillein, että tuli syötyä rasvaa oikeaoppisesti mutta kun aloin lisäämään kasviksia, niin jotenkin se rasvan määrä tais päästä vähiin :( Painonvartijoiden mukaan kun on syönyt niin se on jotenkin iskostunut tonne takaraivoon...

Itsekin kyllä liikun melkoisesti, sykemittarin mukaan kaloreja palaa 4000-5000 viikossa; sauvakävelyä, spinning-tunteja, joten energiaa kyllä kuluu.

Ehkä liikuntapäivänä vois tietoisesti syödä vähän enemmän protskuja ja muina päivinä sitten vähän vähemmän ja rasvaa tasaisen paljon.

Itseasiassa kun olen nyt pohtinut näitä viikkoja niin huomasin sellaisen asian, että aina kun paino on käynyt alhaalla, on ollut viikonloppu, jolloin aamulla tulee syötyä paketti pekonia ja kolmen munan munakas juustoraasteella ryyditettynä ja paistamiseen tietysti sitä voita :) .

Eiköhän tämä tästä, pääasia ettei paino ole noussutkaan ja jotenkin tuntuu kyllä että senttejä on saattanut lähteä, en ole mitannut mutta vaatteissa sen tuntee :) .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-05 10:28:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin! Muutama päivä rasvan lisäyksellä sain kuin sainkin painon tippumaan! Peräti 1,3 kg!! Jihuuu, eiköhän se tästä lähde eteenpäin. Kyllä on hyvä foorumi, ilman tätä olisin ehkä jo luopunut toivosta tyyliin "ei sovi mulle".

Viestin otsikko: 0 hh/vrk
ViestiLähetetty: 2005-12-10 15:34:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

HUomenta
9.12.2005 aloitin Atkinsin 0 hh/vrk dieetin, hänen kirjansa ohjeiden mukaan.
tv Ari

Viestin otsikko: Re: 0 hh/vrk
ViestiLähetetty: 2005-12-10 21:46:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ari kirjoitti:
HUomenta
tv Ari

Varför?

Viestin otsikko: virhe
ViestiLähetetty: 2005-12-11 03:43:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
oooo hoh.
virhe päivämäärässä
tietenkin 10.12.2005 se alkoi.
tv Ari

Viestin otsikko: Re: 0 hh/vrk
ViestiLähetetty: 2005-12-11 09:31:44 
Britney kirjoitti:
Ari kirjoitti:
HUomenta
tv Ari

Varför?

Niin miksi? Siis ihan nollahiilareilla -kö?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-12 00:21:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kohta Arilla on anoreksia. :cry:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-12 09:17:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Atkins nimenomaan kertoo, ettei ole syytä jatkaa tuota 2 vkon "kurjimusta" pidempään vaan hh saa ja pitää lisätä.

No, taidanpa itse testata tuota Arin 20g hh pidempänä ajanjaksona. Muutaman päivän painoni pysyi alhaalla ja taas se on lähtölukemissa - en jymmärrä :evil:

Mielestäni en kuitenkaan niin kauheasti noita hiilareita vetele, pitänee laittaa partaäijä ostokieltoon toistaiseksi, siitähän niitä saa ihan huomaamattaan mehukeiton kanssa 10g?

Mitenkäs on niiden proteiinien kanssa? Onko tuo sallittu 1-2g/painokilo sama kuin esim. lihan/kalan/kananmunien paino? Vai onko niissäkin ne imeytyvät proteiinit jossakin muussa suhteessa ts. ei mene yks yhteen.

Niiiin, ei se tiedä tuotakaan :shock: :) Auttekee, ennen kuin usko ja hermo menee... Pitäiskö alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa? Jaksaako niitä kukaan kommentoida/opastaa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-12 09:47:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juustokuu kirjoitti:
Mitenkäs on niiden proteiinien kanssa? Onko tuo sallittu 1-2g/painokilo sama kuin esim. lihan/kalan/kananmunien paino? Vai onko niissäkin ne imeytyvät proteiinit jossakin muussa suhteessa ts. ei mene yks yhteen.

Niiiin, ei se tiedä tuotakaan :shock: :) Auttekee, ennen kuin usko ja hermo menee... Pitäiskö alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa? Jaksaako niitä kukaan kommentoida/opastaa?

Huomenta Juustokuu
tietenkin jaksetaan opastaa tai minä ainakin jaksan.
Atkinsilla on 4 tasoa. Ensimmäisessä ja toisessa tasossa voi olla "säätöä" ruoka-aineissa ja hh-määrässä, myös Atkinsilla on jumille omistettu paljon ohjeita joita noudatetaan 1. ja 2. tasolla. kun näin on siinä on paljon mahdollisuutta. täällä palstalla yleisesti "puhuttu" hh 20 g/vrk on perusohje alun kahdelle eka viikolla, jota kyllä voidaan jatkaa niin pitkään kunnes paino on lähellä ihannepainoa. eli kaikki toimenpiteet riippuu niin monesta eri asiasta. hh nostetaan jos paino laskee nopeasti, jos ei laske niin hh määrää pudotetaan. jos paino nousee, voidaan aloittaa alusta 1. tasolta. "pahemmissa" tapauksissa jätetään kasvikset pois jolloin hh teoreettinen määrä on nolla. tätä nollatasoa voi Atkinsin mukaan pitää viikon verran JOS ketoosi on saavutettu.

Kun ketoosi on saavutettu, hh määrää nostetaan noin 5 g/vrk viikoksi ja taas seuraavalle viikolle 5 g lisää jos paino tippuu. näin etsitään sopiva hh määrä jolla paino tippuu. (siis painonpudotusvauhtia säädellään hh määrällä). Toki on muitakin "säätöohjeita".

kyllä proteiinit tulee luonnostaan kohdalleen jos ei erikoisesti syö liikaa rasvattomia ruokia (silloin niitä voi tulla liikaa) prot määrä voi olla tiukimmillaan 50...70 g/vrk jos ei Atkinsin rasvapaastolle ruveta, "rasvapaastolla" prot ovat 15 g/vrk viiden päivän ajan.
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-12 10:00:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla jäi tuo ketoosi testaamatta alkuvaiheessa. Nyt sitten tikkujakin kävin ostamassa ja niiden perusteella ketoosia ei ole, mutta joku täällä kirjoitteli, että tikut eivät antaisi enää luotettavaa tulosta useamman karppiviikon jälkeen?

Kotona tuossa puhuttiin, että viimeistään joulun ja uuden vuoden hössötysten jälkeen otettaisiin kunnon kahden viikon startti uudestaan. Nyt on taas pakollisia sortumisia tulevana viikonloppuna tiedossa.

Voinhan noita eväitäni ruokapäiväkirjaan merkitä, jospa niistä joko laadusta tai määrästä löytyis jotain heti merkille pantavaa. Yritän kuitenkin skarpata hh määrän kanssa alkaen tänään!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-12 10:06:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juustokuu kirjoitti:

täältä voi katsoa ruoka-aineiden proteiinimäärät
http://www.fineli.fi/
ne ei todellakaan mene yks yhteen
vaan esim.
jos syöt purkkitonnikalaa
ks linkki
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=828&lang=fi
proteiinia siinä 18 g/100 g
purkissa on kalaa 140 g joten
140x18 / 100 = 25,2 g proteiinia

siis purkissa on 25,2 g proteiinia
Finelin mukaan.
jos purkin kyljessä on muu arvo, laske purkin tietojen mukaan.

näin myös lasketaan hh määrät (HH imeytyvä) arvon mukaan
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-12 11:02:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

OK, pitää opetella vielä tarkkailemaan noita proteiineja.

Aiemmin kun tuo ruokavalio on ollut vähärasvaista ja kasvispitoista, tuntuu että nyt tulee syötyä tosi paljon lihaa, munia ja kalaa yms.

Finelin sivuja kävin myös tavaamassa. Oliko jollain joku valmis laskentataulukko, johon heittelemällä omia ruokia ja määriä, sais päivän arvot ihan zuit zait?

Avasin nyt ruokapäiväkirjani, jota päivitän syömisteni ja juomisteni edetessä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-12 11:44:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juustokuu kirjoitti:
laskentataulukko, johon heittelemällä omia ruokia ja määriä, sais päivän arvot ihan zuit zait?
.

100 g tuotetta antaa suoraan purkissa ilmoitetun määrän kyseistä ravintoainetta, koska määrät ilmoitetaan 100 g kohden.

tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-12 11:47:51 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Ari kirjoitti:
100 g tuotetta antaa suoraan purkissa ilmoitetun määrän kyseistä ravintoainetta.

Niin, jos oletetaan, että kyseessä on purkitettu tuote, purkkiin on ravintoainepitoisuudet kerrottu ja että ilmoitetut pitoisuudet on / 100g tuotetta. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-12 12:10:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kun esim ostat Naudanlihaa keskirasvainen 350 g kerro proteiini määrä 27.6 g 3,5:lla

eli 27,6 x 3,5 = 96,6 g proteiinia on siinä lihapaketissa.
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=7150&lang=fi
ja 0 g HH ja rasvaa 42 g

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-15 16:04:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt kun noita proteiinimääriä kävin katsomassa, niin luulenpa, että ei yksistään juusto vaan proteiinien kokonaismäärä mulla mättää. Juustossa jo sinänsä on melkoisesti proteiineja ja siihen vielä päälle kananmuna, liha, kala, joten noita pitää tarkkailla.

Ehkäpä lisäilen kasviksia hiilarimäärän kohoamisenkin uhalla ja vähennän protskuja ja rasva ennallaan. Juusto on ollut kuitenkin mulle mukava muoto nauttia rasvaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-15 22:06:54 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Olen muuten Ari sulta saanut pajon hyviä vinkkejä karppaukseen. :) Hyvät ja kattavat sivut olet väsännyt, mitä nyt ehkä vaikealukuiset... :P

Viestin otsikko: nettisivut
ViestiLähetetty: 2005-12-16 02:27:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kitrus kirjoitti:
Olen muuten Ari sulta saanut pajon hyviä vinkkejä karppaukseen. :) Hyvät ja kattavat sivut olet väsännyt, mitä nyt ehkä vaikealukuiset... :P

HUomenta
Kiitos kiitos.
sivun alussa on 9 kohtainen aiheluettelo (sivun sisällysluettelo linkit).
vaikealukuiset.. kyllä jos yrittää lukea "yhteen pötköön", koska aiheet ovat eri asioita.
mutta niinhän siinä käy (minulle käy) kun tietoa yrittää muutamalle sivulle paljon laittaa.
Kun tätä VHH elämää vähänkin laajemmin rupeaa selittämään (Atkins ohjeet ym. karppi ohjeet, miten, miksi, minun päiväkirja, tutkimustuloksia, rasvat ja niiden merkitys, transrasvat lähteet, veriarvot ja miten ne saadaan kuntoon, kielletyt ja sallitut ruokaluettelot, (rasva hh ja prot. suhteet ja miten niitä voi muutella), kalorien merkitys, jumituksen poisto ohjeet, rasvapaasto, verenpaine, insuliiresistenssi, rasvamaksa, diabetes, makean himot, paasto, ummetus, vitamiinit, kuvat, liikunta, sydän ja verisuoni taudit ja ym. linkit lähteisiin. linkkejä

kyllä se on oikea "tieto pankki" karppaukseen ja monikin on saanut "löytänyt" apua sieltä. toki sitä samaa tietoa löytyy kirjoista ja muualtakin netistä hajallaan, mutta olen koonnut ne kahdelle sivulle yhdeksi kokonaisuudeksi.

sivuthan on tehty muita ylipainoisia varten (ei minua varten), jotka haluaa laihduttaa terveellisesti ja kertoo vaihe vaiheelta miten se tehdään, ilman nälkää ja ruuanmielitekoja.
tv Ari

Viestin otsikko: hiilariton
ViestiLähetetty: 2005-12-19 11:46:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
no niin hiilariton koe on menossa, siis 0 hiilihydraattia vrk.
nyt olen ollut vähä yli 9 täyttä vuorokautta, ei mitään outoa, ihan hyvin menee, eikä ole mitään ruokahimoja.
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-19 14:11:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mitä ihmettä Ari oikein syöt, jos hiilarit on täysi 0?? Tippuuko paino vielä lisää/nopeammin ja mikä on motiivisi tuolle nollahiilarille?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 679 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00