karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-04 01:59:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1115 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-02-29 16:12:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä mihkään pilatekseen päässyt, katsoin ohjelman eilen väärin. No, reilu tunti salia - saletisti tehokkaampi treeni. Eli ei haittaa.

Ei ole PT soitellut. Ens viikolla pitäis olla yhteinen treeni. Eihän se jollain ilveellä ole ollut lukemassa tätä ketjua :shock: ?

On kyllä ajatuksenkin tasolla virkistävää, kun nyt ekaa kertaa tavoitteena ei ole painonpudotus, vaan se rasvaprossa :mrgreen: Kääk, vihree tee on loppu! Mitens valkoinen tee, edistääkö myös se rasvanpoltoa?

Ps. en taatusti osaa kyykätä/nostaa jne, oikein. Kyllä mä tartten PT:tä, saapa siis nähdä, päästäänkö vielä sopimukseen... :wink:

ViestiLähetetty: 2012-02-29 16:37:47 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

No mut sanot vaan pt:lle että haluut kasvattaa habaa, that's it. Sillähän se rasvaprossakin pienenee ellei samalla lihota itteään, mitä se tietty ei voi sua käskee tekeen kun ei se sua varmaan syötä :D Ja tietty voit sanoa sille, että et välitä itsekään numeroista ja kertoa et ei sulle itseisarvo oo mikään mahdollisimman pieni rasvaprosentti (niinkun se joillekin sh:lle vaikka saattaa olla), vaan että haluat saada esim. litteemmän masun ja erottuvammat lihakset, et mitä pt:n mielestä tälle asialle voitas tehdä jos ei kerran rasvaprossaa sovi pienentää. Voihan siitä tulla ihan hedelmällinenkin keskustelu jos on asiansa osaava pt? :)

Mulla taas on niin kapeet hartiat, et tosi monet vaatteet koosta 36/38 jota nykyään muuten oon, on hartioista ihan ylileveitä, varsinki just jakut (nimim. jakku päällä tässä istun..). Eli mä todellakin toivon et mun hartiat hiukan leviis treenillä [-o< Tosin ei liikaa kun ei mulla oo varaa uusiin vaatteisiinkaan :lol:

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-02-29 17:24:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^kävin suunnilleen yllä kuvaamasi keskustelun PT:n kanssa jo heti mittauksen jälkeen. Mutta onhan se fakta, että jos rasvaprossa ei yhtään pienene, vyötsky ei kapene. Jos rasvan sekaan tulee lihasta, mittahan vain suurenee... Ja ehkä eniten mua haittaa se tylynä kokemani kommentti alipainosta IKÄISEKSENI. Ja se, miten nolosti reagoin kauhealla selittelyllä, kun meni vähän pasmat sekaisin :roll: kun PT vaikutti niin tiukalta asian suhteen etenkin aluksi :cry:

Ehkä 18-19 % rasvat olis jees. En halua mitään pullisitelevia suonia kuitenkaan 8) Enkä ole valmis syömään yhtään vähemmän rasvaisesti kuin syön. Mutta kattoo nyt, mitä tästä tulee...

Mulla oli hartiat ylileveät jo ennen punttitreenien aloittamista useisiin muuten sopiviin paitoihin ja takkeihin.. näin me ollaan eri mallisia :P

ViestiLähetetty: 2012-02-29 19:08:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Toivottavasti toi PT juttu selviää ja voisit sitten jatkaa sen kanssa tai purkaa sopimuksen jos se mahdollista. :) Jokaisen kroppa on kuitenkin oma, eikä varmasti ole kiva kuulla tommoista. Jokaisella on oikeus päättää millon on tyytyväinen ja mitkä on omat tavoitteet. Tsemppiä sulle!

ViestiLähetetty: 2012-03-03 17:38:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^kiitos :D miksi hitossa en ole koko episodin ajan ajatellut/uskonut noin? Ehkä siksi, etten pidä itsestäänselvyytenä sitä, että 1) olen mässäilemättä 2) jaksan treenata eli 3) pysyn edes tässä nykyisessä kuosissa. Sillä kyllä sekin vaatii a) varuillaan oloa b) suunnittelua ja c) kurinalaisuutta - vaikken nyt olekaan kokenut sitä lainkaan vaikeana ja olen syönyt hyvinkin "sallivasti", mutta määrät ovat pysyneet aisoissa. Asia ei ole selvinnyt (pt ei ole soittanut - on varmaan ollut lomalla), mutta enää asia ei pilaa päivääni :roll:

Viikon liikunnat:

MA: aamulla 30 min spinning kotona, iltapäivällä 30 min hiihto
TI: pulkkamäki 60 min
KE: Kuntosalilla oma ohjelma n. 75 min. (ja söin sokeria ja viljaa päivällä sekä illalla (mm. 1/2 Daim-kakkua, lihapasteijoita, taatelikakkua ja makeaa kuoharia 1/2 plo :twisted: )
TO: K. keskus ja 30 min crossarilla + pilates (oli lälly, en enää mene, kun aika salilla pitää käyttää tehokkaasti...)
PE: ei mainintoja
LA: 75 min saliohjelma, kauppareissu
SU: odotettavissa 2h sauvakävelyä ja ehkä venyttelyä

Päätin etten stressaa venyttelyistä - venyttelen kun siltä tuntuu, en ohjelmallisesti - ainakaan toistaiseksi. Enkä kaloreista, vaan menkööt ihan fiilispohjalta. Vähennn jostain, jos alan paisua väärästä kohdasta. 4-6 eli yleensä 5 syömiskertaa on vakiintunut ja tuntuu toimivan, samoin se, että keskitän päivän hiilarit iltaan ja joskus harvemmin myös aamuun. Mutta niitäkään en tosiaan laske.

Tarkistin tänään saliohjelmaani ja huomasin, että jaksan tehdä laitteilla sarjat n. 10 kg isommilla painoilla kuin kuukausi sitten. Esim. ylätaljan aloitin 30 kg:lla 3 x 12 ja nyt meni sama 40 kg:lla. Jalkaprässissä istuen meni 15 x 3 jo 61 kg:lla. Ja vatsalihaksia jaksoin tehdä yli kolme kertaa enemmän kuin aluksi: tänään tein istumaannousuja puolipallon päällä kädet pään takana 50 x 3 sekä taakse nojaavassa asennossa 5 kg paino edessä vartalon kiertoja 30 x 3. Ja enemmänkin olis mennyt.

ViestiLähetetty: 2012-03-03 17:52:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tässä takkeja ja paitoja jne. kirppikselle pakatessani joudun tajuamaan, että ihan tähän bodaus 8) villitykseeni asti olen enemmn tai vähemmän alitajuisesti ajatellut, että mitä pienempään vaatekookoon mahdun, sen parempi. Ja tähän ideologiaan perustuen hankkinut liian monta xs-kokoista vaatetta, joita en ole koskaan käyttänyt. Kun ei musta sittenkään sellaista tullut ja hyvä niin :smt115

ViestiLähetetty: 2012-03-05 15:29:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^ Itsellä ollut aivan täsmälleen samanlainen ajatusmaailma: mitä pienempi, sen parempi. Välillä ei ollut ees väliä, istuuko vaate muuten hyvin tai onko se nyt erityisen kivan näköinen edes; kunhan menee s-koko tai pienempi, niin se mulle ja heti. Kaikkia fiksuja vaatehankintoja tulikin sitten tehtyä #-o No mutta, pääasia, että päässä alkaa olla asiat nyt tärkeysjärjestyksessä: haluan olla 1) hyväkuntoinen, 2) sopusuhtaisen lihaksikas (olipa hyvin ilmaistu) ja 3) hyvinpukeutuva :mrgreen:

Olet saanut todella hienosti tehtyä liikunnasta osan arkeasi! Samaa tavoittelen ja ainakin toistaiseksi hyvin menee; toivottavasti sama meininki jatkuisi vielä alkuhuuman jälkeenkin... Tsemppiä jatkoon ja pysy valitsemallasi tiellä (kaikenmaailman PT:istä huolimatta) :hug:

ViestiLähetetty: 2012-03-05 20:15:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tein tänään kevyen reenin, kun oli tuo angiina.

Harjoittelin tätä boxkyykkyätaimitälie

Ihan hävettää kuin mulla on heikot jalat. Nyt huomasin, että pelkäänkin vasenta polvea. Oikea on leikattu ja olen ajatellut varovani sitä, mutta se onkin vasen ja se näköjään kipeytyykin heti jos siihen tulee rasitusta. Tai jotenkin pistää ja rutisee.

Minulta ei siis löydy lihaksia kyykkäämiseen. Olen ilmeisesti aina punnannut itseni ylös jotenkin muulla tavalla :shock:

Tein siis lämmittelyn jälkeen 19kilolla mahdollisimman oikeita penkin avulla.

Ekat 10 meni jotenkuten, mutta toisella kierroksella huomasin alkavani lintsata. Nostin selällä... Ja kun korjasin oikeaan tekniikkaan, niin en jaksanut kuin 6 :roll:
Toisaalta tekis mieli heittää kyykky kokonaan pois.
Mutta tällä tuoli tekniikalla pystyn tekemään ilman että polvi kärsii. Joten ei ole tekosyytä lopettaa,,,
Pitää ottaa ikäänkuin kuntoutuksen kannalta.

Mutta oikeesti jaksoin samalla painolla nostaa käsillä ylös sen 10 kertaa ihan keveesti???
Kait jalkojen pitäs olla vahvemmat :lol:

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-03-07 18:14:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä sullekin nannuukka :D ja R-A :D

Syömistilitystä vaihteeks:

Mun syömisille on nyt käynyt juuri kuten osasin pelätä liikunnan lisäämisen myötä käyvän, eli se on taas muuttunut kauheeksi hotkimiseksi, etenkin treenivapaina päivinä :x Ja hotkimisesta seuraa inhottava ja massiivinen mahan turpoaminen (söin mitä tahansa) ja tietenkin morkkis: näinkö onneton itsekontrollini sittenkin on yhä vain... #-o

Lisääntyneen energiankulutuksen lisäksi (johon en ole vielä henkisesti sopeutunut) yksi syy hotkimiseen on se, että mulla on ollut pitkästä aikaa karppausuran aikana oikeasti kunnolla nälkä siinä vaihessa, kun pääsen töistä ja lounaasta on kulunut 4-5 h. Mun olisi oikeasti paras syödä kolmen tunnin välein pieni annos, jota välttäisin pallomahan muodostumisen. Yritän sitä, huomisesta alkaen. Kuten myös seuravia kurinpalautuksia valioon ihan tosissani:

[-X Ei mitään viljaa ollenkaan - riisi pienissä määrin ok, jos eteen sattuu. Perunaa en syö kiellottakaan, mutta mainitaan se myös kieltolistalle, kun muistui mieleen.

[-X Maitotuotteita vähemmän. Esim. partajugurtti ei sovi mulle ollenkaan. Pienestäkin määrästä tulee vähintään lössö ja turpea olo. Ja ihokaan ei tykkää. En myöskään ala syödä rahkaa kuin satunnaisesti, enkä raejuustoa. Jotenkin vain koen, että ne ei sovi mulle. Kun on tuota limaisuuttakin kurkussa harva se aamu. Prodet saan lihasta, kalasta ja pähkinöistä tms. Kovat ja rasvaiset juustot kohtuullisessa määrin ovat kuitenkin ok.

[-X Ja nyt loppui se hotkiminen, vaikka mikä olis :evil:

ViestiLähetetty: 2012-03-07 18:27:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
[-X Ja nyt loppui se hotkiminen, vaikka mikä olis :evil:

Tuo on kyllä niin turhauttavaa. Itse olen aina ollut hotkija. Mä oon syönyt, kun muut vasta aloittelee. Ei varmaan oo mitään ärsyttäämpää, kun katsoa vierestä jonkun herkuttelua, kun oma annos on jo syöty. :roll: Plus, niinhän se on, että maha ja kylläisyys ei oo niin nopeita kuin me syömiseen nopeuskilpailuna suhtautuvat. Jos vaan itselleen luvan antais, niin helposti menis yli, kun huomaa vasta liian myöhään, että nälkä meni jo.

Hyviä päätöksiä sulla joka tapauksessa! Itselläkin pitäisi yrittää opetella nautiskelua. Se on niin hassua, että ravintolassa sen osaa. Silloin koko syömiseen suhtautuu aivan eri tavalla kuin normipäivänä kotona telkkarin ääressä. Pitäis aina yrittää pyhittää ruokailut vaan syömiselle. Jospa tuota joskus oppis.

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-03-07 18:37:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä taas osaan nautiskella ja syödä hitaasti kotona vain juuri tv:n ääressä. Jos vain syön, hotkin minkä kerkiän :shock: :lol:

ViestiLähetetty: 2012-03-07 20:30:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyviä päätöksiä.
Olen ollu viikon viljattomalla ja hyvältä tuntuu.
Kun vain sais jatkettua!!

Minäkin vedän liikaa kermaa ja jogurttia.
Yritän vähentää myös.

Ja huomenna reenataan taas. Mulla tuli siis reidet ihan helliksi nuilla leikkipainoilla :lol:
Täytyy jatkaa vaan...

ViestiLähetetty: 2012-03-08 07:46:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^hei - viikko täysin viljatonna on jo tosi hyvin :D Ja sähän pyrit 100 % sokerittomuuteenkin? Mä oikeastaan en. Söin eilenkin pienehkön annoksen Marjakimara-jäätelöä.

Meillä lapsella alkoin eilenillalla oksennustauti, saa nähkä säästyvätkö vanhemmat. Nyt laps syö jo riisimuroja luomumaidolla, ehkä yks ilta ja yö yrjöömistä riitti? Joka tapauksessa jätän tälle päivälle suunnitellun puntin väliin (vaikken itse sairastuisi - outo olo kyllä on, mutta se voi olla luulotautia), KOSKA sattuneesta syystä en saanut nukuttua kunnolla. Ja kun täällä nyt on pöpöjä ilmassa, ei uskalla rasittaa. Lauantaina sitten pidempi treeni.

PT ei edelleenkään ole soittaut. Nyt aloin jo epäillä, sovimmeko edes, että se soittaa? No, saa kyllä luvan soittaa, jos haluaa sopimuksen jatkuvan. Haluaisin tosiaan ohjelmaani tehokkaampia vatsalihasliikkeitä, kun ei noita edellisiä jaksa veivata 30-50 -sarjoissa. Menee liikaa aikaa kiireiseltä.

Eilen hain tilaamani 38-kokoisen prätkärotsityylisen nahkatakin. Ihan sopiva :mrgreen: Ja näin hintalapussa ovh:ksi 249 ja risat euroa, kun maksoin vain 30 € ! Että aika hyvän diilin tein :D

ViestiLähetetty: 2012-03-08 08:36:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vau mikä diili!!!

Juu 100% sokerittomuus on myös tavoite. Psorin takia. Mulla on nyt tavoite saada lihaksia, voimaa ja iho kuntoon.
Viljattomuus ja sokerittomuus on tehnyt ihmeitä??!!

Kun lähtis vielä painokin laskuun, niin olis täydellistä :)

ViestiLähetetty: 2012-03-08 12:46:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä^ terveys on varmaan sittenkin isompi motivaattori pysyä tiukkana ruokavaliossa (ja liikunnassakin) kuin ulkonäkö :-k

Suunniteltu sali jää lapsen ykätaudin ja miehen työkiireiden vuoksi väliin, MUTTA treenasin kotona yli tunnin ja ainakin lähes yhtä tehokkaalta tuntui kuin salilla :smt026 Onneks käytössä 5 kg painot, sai niilläkin liikkeet tuntumaan, kun oli molemmat käsissä. Vatsan kiertoliikkeessä meinasi tulla huono olo, joten korvasin sen muilla vatsalihasliikkeillä.

PT soitti 8) selvitettiin se alipainoasia ja pyysi anteeksi ja myönsi tyylinsä olevan joskus turhan suora, joskin ei ollut tarkoittanut kommentilla sanojensa mukaan mitään negatiivista, vaan juurikin että mulla ei ole painon kanssa ongelmaa :o :o Uutta ohjelmaa aletaan vääntää sitten viikon päästä.

ViestiLähetetty: 2012-03-08 12:47:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D> Mukava kuulla!!

ViestiLähetetty: 2012-03-09 09:26:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^jupjep :D

Pistetääns taas sääntöjä listaan. On lievä morkkis eilisillasta, vaikka mitään isoa syytä siihen ei olekaan, koska nukuin hyvin ja olo on ihan ok, joku ihme suolentyhjennyskin tuli heti herättyä, varmaan johtuen juuri eilisillan palasta: 1/2 gluteenitonta Toblerone-kakkua (siis ei plaa, vaan puolet kakusta!), 2 nakkia, joita ennen Tsingtao saunassa ja kakun kanssa 2 lasillista punkkua. En kyllä edes muista, koska olisin viimeks ottanut 3 annosta illassa, mutta eikeis, nyt oikeasti vähennän alkot pariin max pariin viinilasilliseen ruuan kanssa viikonloppuisin tai muuten erikoistilanteissa. Vähennän myös sokeria tyyliin 1/4 kakkua saa riittää - mutta kakkuiluja en tod lopeta :lol:

Anniemin päikkyä lukiessani tajusin semmosen, että taitaa olla turha käyttää edes mittanauhaa kropan muotoutumisen seuraamiseen, sillä jos ja kun maha litistyy edestä ja sivuilta, selkään kehittyvät lihakset lisäävät ympärystä :-k Joten hittoon kaikki mittarit, katson vain peiliin ja tunnen, miten ja mitkä vaatteet istuvat. Ja käyn kyllä siinä kehonkoostumusmittauksessa ehkä joskus toukokuussa, nyt kun PT sanoi, ettei sillä ole mitään sitä vastaan, jos rasvaprossani vähän tippuu treenin myötä.

Ojentajat hellänä - eilinen kotitreeni puri ainakin niihin siis :P Tänään pitäis varmaan pitää lepopäivä, jotta huomenna jaksaa taas oikein kunnolla. Kantamista ja ulkoilua sisältävä kauppareissu kuitenkin luvassa illemmalla...

ViestiLähetetty: 2012-03-09 09:41:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toblerone-kakku!!! :smt118

ViestiLähetetty: 2012-03-09 09:50:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ihan jees, mutta kyllä Daimi ompi imo parempi (ellei paras) kuitenkin (ei ihan niin makea) :D

ViestiLähetetty: 2012-03-09 10:20:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
^ihan jees, mutta kyllä Daimi ompi imo parempi (ellei paras) kuitenkin (ei ihan niin makea) :D

Mä fanitan Frödingen (?) mudcakea. Siinä lentää äkkiä mittanauhat nurkkaan :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1115 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00