karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-18 09:36:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 118 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-02-28 12:54:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ehkä kuukausi on vierähtänyt ilman foorumia ja ruokapäiväkirjan päivittämistä inspiraation katoamisen vuoksi. Nyt fiilis on voimakkaasti se, että ruokapäiväkirjailu on tainnut mun kohdalla tulla tiensä päähän. Tärkein syy tähän on se, että nykyään syömisten tarkkailu on kakkossijalla treenaamisten mennessä kovaa oikealta ohi. Ruokapuoli on aika lailla vakiintunut siihen, että syön 3 kertaa päivässä mahdollisimman stressittömästi, hiilaritietoisesti ja täysin ilman viljoja. Laskenut en ole mitään ehkä noin vuoteen, mutta arviolta makrot menee tätä nykyä luokassa HH: 50-100g, P: 80-110g, R: 100-130g.

Lyhyenä kertauksena: olen 27-vuotias nainen, asun Helsingissä, mutta alunperin olen Savosta. Arkea (ja miksei juhlaakin) on mukana jakamassa rakas kihlattu :smt060 Tätä nykyä mittani ovat luokkaa 165 cm/62 kg. Tähän on tultu mitoista 163 cm/75 kg (06/2010) karppaamalla ja liikkumalla. Paino ei ole oikeastaan muuttunut sitten lokakuun, enkä näe sille enää tarvettakaan. Yllättävän pituuskasvun puolestaan selittää saliharrastuksen myötä oiennut ryhti.

Sitten tullaankin itse asiaan, eli tätä nykyä mulla on tavoitteena muokata kroppaa ja hakea jaksamista arkeen treenin avulla. Tällä hetkellä intressinä on erityisesti yläkropan vahvistaminen. Salilla olen käynyt noin 1.5 vuoden ajan, ja vaikka en sitä olisi uskonut, niin salitreenaaminen on vienyt mun sydämen :smt049 Erinäisten kokeilujen kautta olen päätynyt tekemään voimaharjoittelua 5x5-tyylisesti, ja olen kyllä tykännyt :D Tavoitteena on päästä salille 3 kertaa viikossa. Salitreenaamista tuen tekemällä aerobista liikuntaa, kahvakuulailua tai lihaskuntoa fiilisten mukaisesti 1-3 kertaa viikossa unohtamatta lepopäiviä. Keväämmällä on tarkoitus aloittaa intervallitreenit juosten salin tueksi. Lihashuoltoon ja venyttelyyn mun olisi aiheellista panosta enemmän. Tässä päikyssä käyn varmasti läpi paitsi tekemiäni treenejä, mutta myös yleisiä ajatuksia ja pohdintoja liikkumisiin liittyen. Kommentit ja vinkit ovat erittäin tervetulleita :)

Mun päiväkirja

Viestin otsikko: Re: Voima on iloinen asia!
ViestiLähetetty: 2012-02-28 15:34:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eka! Hyvä päätös siirtyä liikkapuolelle. Samoin puollan myös intervallitreenejä, ne todellakin ovat tehokkaita ja kehon muokkaukseen paljon soveltuvampia kuin tasavauhtinen aerobinen :smt023 Tsemppii! :smt049

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-02-29 09:47:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oh, hei anniem :D Kiitos tsempeistä, niitä aina tarvitaan :smt049

Noista intervalleista oon miettinyt, että voisihan niitä itse asiassa käydä näin talvisaikaan tekemässä vaikka salilla kuntopyörälläkin, sillä tuonne huonosti auratuille ja sohjoisille lenkkipoluille mua ei saa juoksemaan ja nilkkaani pyöräyttämään. Lähinnä tässä on esteenä mun oma kehtaamattomuus ja se, että kun salilla käyn jo sen kolme kertaa viikossa, niin välillä olisi kiva liikkua ulkoilmassakin - varsinkin, kun ilmatkin alkaa vihdoin olla ihanan keväisiä :)

Eilen kävin salilla tekemässä seuraavanlaisen treenin (lämmittelysarjat kursiivilla, harjoitussarjat lihavoituna):

Lämmittelynä kävely salille umpihangessa n. 10 min.

Jalkaprässi: 5*30 kg, 5*50 kg, 5*70 kg, 5*5*80 kg (plus kelkan paino, jota en tiedä)
Penkkipunnerrus: 5*20 kg, 5*22.5 kg, 5*25 kg, 5*5*27.5 kg
Kulmasoutu levytangolla: 5*25 kg, 5*30 kg, 5*35 kg, 5*5*37.5 kg

Selänojennus lisäpainolla: 3*10 toistoa
Vatsalihakset jalannostoilla: 3*12 toistoa

Lopuksi kävely takaisin kotiin n. 10 min.

Treeni tuntui tosi hyvältä, niin kuin nyt viime aikoina on yleensäkin tehnyt. :) Jalkaprässiähän mä en normaalisti käytä, vaan kyykkään vapailla painoilla. Menin venäyttämään nivuseni noin viikko sitten, ja se vihoittelee vieläkin kyykätessä, mutta ei prässissä, joten siksi tällä kertaa näin. Penkkipunnerrus on mulle ollut todella, todella vaikea hanskattava ja siinä edistyminen on ollut hidasta. Edellisellä kerralla haettiin niitä suorituskyvyn rajoja siten, että mies oli mukana varmistamassa ja sain silloin punnerrettua 35 kg. Tästä päättelenkin, että isoin hidaste mun penkkitulosten etenemiselle on mun oma pää. Tosin, olen ajatellut tukea penkkipunnerrusta alkamalla punnertamisen siinä toivossa, että se toisi yläkroppaan kaivattua vahvuutta.

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-02-29 10:03:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä mäkin! Kiva että oot takas, kovin kuulostaa tutulta sekä sun punttailut että juoksenteluhaaveet... Mulla on nyt kans vakiintunut toi kolme punttia viikkoon; ajattelin lisätä yhden tahi kaks aerobista kunhan on vikat tentit ohi tossa kuun lopulla. Jos siä vihdoin oppis aamujuoksenteluun?

Haluun jossain vaiheessa kuulla sun ohjelmasta enemmänkin, ittekin teen vitosia nimittäin. Tosin siten että sarjoja tulee yks lämmittelyks ja sit viis seuraavaa rakentuu progressiolla, jolloin vasta viimeset 1-2 teen kovimmilla painoilla.

Toi salikaverin olemassaolo on kyllä mahtava juttu. Ota siitä miehestä kaikki irti! Mun salikavereina on vaan random papat, jotka huutelee neuvojaan kun en penkkaa tai kyykkää tarpeeks alas asti :lol:

ViestiLähetetty: 2012-02-29 13:35:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Edustusvaimo, long time, no see! Onpas kiva kuulla sustakin :D

Voihan aamutreenit! Mä olen niin halunnut aina oppia aamutreenaajaksi ja esimerkiksi ennen lomia näen sieluni silmin itseni hölkkäämässä aamuvarhaisella lenkkipolulla. Totuus vaan on se, että en saa tuota aamutreeniä ikinä itsestäni irti, vaan petissä loikoilu tapaa viedä siitä voiton. :oops: Kerro ihmeessä, jos löydät tuohon jonkin viisasten kiven, olen siitä ehdottoman kiinnostunut :)

Mullakin tuossa treenissä oli alunperin progressiota harjoitussarjoissa, mutta muutin ne omin päin tuollaisiksi suoraviivaisiksi, kun se painojen lisäily sarjojen väleissä ei ottanut oikein luonnistuakseen ilman, että tuntuma jotenkin oudosti katosi. Olen sitten lisäillyt vastuksia viikoittain sitä mukaa, kun edistystä tulee. Olet ilmeisesti itse kokenut sen progression toimivaksi?

Joo, salikaveri on :smt049 Vaikka myönnettäköön, että tulee miesparalle salilla välillä vähän tiuskittuakin. Viimeksi eilen ärsytti, kun mies sanoi, että olisi vielä tuota penkkivastusta vara nostaa, että rohkeasti vaan :oops: Meidän salilla ei kyllä ole kukaan koskaan mitään huudellut, siellä on vaan tapana kaikessa hiljaisuudessa ja "salaa" kyyläillä peilien kautta. Tätä tapahtuu kuulemma erityisesti, kun kyykkäilen tai teen penkkiä. Kai toi salikaveri on sitten jonkinlainen pelote huutelijoille :lol:

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-03-01 09:54:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen olikin ihan mukavan aktiivinen päivä johtuen varmaan ihanasta keväisestä auringonpaisteesta. Shoppailun (Alan uskoa, että maailmassa ei ole mulle yläosia, sillä en löytänyt sitten yhtään mitään. Kaikki paidat on jotenkin muodottomia laatikoita, jotka saavat mut näyttämään siltä kuin olisin 6. kuulla raskaana. Joo, ei kiitos! :evil: ), ruoanlaiton, tiskaamisen ja pyykkäämisen lisäksi kävin kevyellä 45 minuutin kävelylenkillä palauttelemassa kehoa salitreenin jäljiltä ja nauttimassa iltapäivän viimeisistä auringonsäteistä :) Sen lisäksi mä punnersin 3*10 kertaa. Okei, okei, ne oli naisten punnerruksia, mutta keskityin siihen, että asento ja tekniikka pysyvät puhtaina. Mun mielestä toi oli ihan hyvä aloitus, josta on sitten hyvä jatkella eteenpäin. :)

Siitä mun pitikin vielä kirjoittaa, että tiistaisen salitreenin jäljiltä mua ei ole vaivanneet domsit juuri lainkaan :shock: Olen haarukoinut tähän kolme mahdollista syytä:

1) Palautusjuoma. Mä en ole koskaan aiemmin käyttänyt palkkaria. Tiistaina innostuin sellaisen juomaan, kun mies sen valmisti. Juomassa oli heraa, maitoa, vettä, hieman banaania, mustikoita ja raakakaakaota. Jos tämä palkkari onkin tepsinyt, ja lihakset ovat päässeet palautumaan aiempaa paremmin?

2) Keho alkaa tottua. Kaiken maailman sairastelujen ja vammojen jäljiltä kovempaa ja kurinalaisempaa treenaamista on tällä erää takana parisen viikkoa. Voisiko olla, että tämä pari viikkoa on riittänyt siihen, että keho on tottunut rasitukseen ja ruuvia voisi hieman kiristää?

3) Treeni on mennyt vituralleen. Tää vaihtoehto onkin sitten se kamalin. Eli että treeni olisi tullut tehtyä jotenkin päin prinkkalaa, väärillä lihaksilla/tekniikoilla tms. Sen myönnän, että esmes prässi ei mulla mene samalla tavalla perille kuin kyykkääminen, mutta se ei selitä sitä, miksi missään muuallakaan ei tunnu rasitusta. Toivon, että tämä vaihtoehto ei olisi totta, vaan vilkkaan mielikuvituksen tuotetta.

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-03-02 09:47:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamulla piti pistää vyö uuteen, tiukempaan reikään, kun kaksi kuukautta sitten ostetut farkut meinaavat muuten tippua päältä. Painossa ei ole edelleenkään tapahtunut muutosta mihinkään suuntaan, vaikka muoto ilmeisesti muuten muuttuu. Illalla salille ja kaiken lisäksi on vielä perjantai. Mahtavaa! :D Ei mulla muuta.

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-03-02 10:05:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mahtavaa! Miten sä ootkaan noin zen! Ja laihdut samalla! Jos mun cyberminä ei olis ujo tutustumaan ihmisiin reaalimaailmassa, niin houkuttelisin sut saliseuraks kun ilmeisesti samoilla kulmilla pyöritään. Tuolla puntilla missä mä käyn ei juuri muita naisia näy, ja yksin on tylsä saunoa :?

ViestiLähetetty: 2012-03-05 09:21:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minäkö zen? :oops: Kiitos kehuista, Edustusvaimo. Sait mut pohtimaan omaa zeniyttäni ihan toden teolla, ja myönnettäköön, että jotenkin monet osaset omassa olossa ovat viime aikoina loksahtaneet kohdalleen. Syömiset ja treenaamiset ovat kivasti balanssissa ja esimerkiksi mun itsetunto on tätä nykyä ihan uusissa sfääreissä. Aiemmin mä häpeilin itseäni ja varoin sanomisiani, mikä näkyi esimerkiksi siinä, että pelkäsin oman mielipiteeni esiin tuomista jopa tutussa seurassa (pl. oma perhe ja mies). Näin varsinkin, jos se oli eriävä muun seurueen kanssa, ja olisi saattanut johtaa jonkinlaiseen riitatilanteeseen. En edelleenkään tietenkään ehdoin tahdoin haasta riitaa, mutta tunnistan, että minun mielipiteeni on ihan yhtä arvokas kuin muidenkin. Enkä enää myöskään hätkähdä kavereiden ei-niin-mairittelevista kommenteista tyyliin "Sä olet noiden syömistesi (lue: VHH) kanssa ollut niin helposti aivopestävissä!" ja "Toi voimaharjoittelu on kuule aina pois sun arjessa jaksamisesta!" :roll: Voisi sanoa, että noin 27 vuotta siihen meni, että löysin itseni. Tulevaisuudestahan ei tietenkään koskaan tiedä, mutta eiköhän lisääntynyt itsetuntemus auta mahdollisten tulevien haasteiden selvittämisessä.

Ei meidänkään punttiksella juuri naisia käy, joten ois kyllä hauska treenata välillä naisseurassa :) Mutta koska mäkin olen hyvin ujo ihminen, jään keräämään rohkeutta pyytääkseni sua, EV, treeniseuraksi...

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-03-05 09:41:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja koska tämä nyt kuitenkin on liikuntapäiväkirja, olisi varmaan syytä puhua myös itse aiheesta. Viikonlopun liikunnat tulevat nyt tässä:

Perjantai:

Salitreenit:

Goblet-kyykky käsipainoilla: 5*8.5 kg, 5*12.5 kg, 5*15 kg, 4*5*17.5 kg
Vinopenkki: 5*6 kg/käsi, 5*8.5 kg/käsi, 5*10 kg/käsi, 4*5*25 kg (lämmittelysarjat käsipainoilla, harjoitussarjat Smith(?)-penkissä)
Mave: 5*27.5 kg, 5*32.5 kg, 5*37.5 kg, 4*5*42.5 kg

Vatsat jalannostoilla kaltevalla tasolla: 3*12 toistoa

Kommentit: Kyykyissä otin edelleen suht varovaisesti nivusen takia. Sarjojen aikana kipua ei tuntunut, mutta lauantaina nivusta sai aika lailla venytellä. Vinopenkissäkin alkaa edistystä tapahtua, kun pääsin siirtymään tuohon Smith(?)-laitteeseen.

Lauantai:

Palautteleva 45 minuutin kävelylenkki, venyttelyä.

Sunnuntai:

Lämmittelynä n. 40 minuutin lähinnä auringonpaisteen ihasteluun käytetty kävelylenkki

Salitreenit:

Takakyykky (syvä): 2*5 luudanvarrella, 5*10 kg, 4*5*20 kg, 3*25 kg, 8*20 kg
Penkkipunnerrus: 5*20 kg, 5*25 kg, 5*27.5 kg, 4*30 kg, 3*32.5 kg, 2*35 kg, 1*37.5 kg, 1*40 kg
Kulmasoutu levytangolla: 5*25 kg, 5*30 kg, 5*35 kg, 4*5*37.5 kg, 3*40 kg, 8*37.5 kg

Hauiskääntö käsipainoilla: 3*10*7 kg/käsi
Ranskalainen punnerrus: 3*10*10 kg

Kommentit: Syväkyykkääminen on ollut tarkoitus aloittaa jo aiemmin, mutta jo aiemmin mainitsemistani syistä pääsin kokeilemaan sitä ensimmäisen kerran kunnolla vasta eilen. Hyvältä ja helpolta se tuntuikin, eikä kipua ollut juuri lainkaan, joten ensi viikosta alkaen otetaankin sitten tavoitteellisuus mukaan :) Penkissä haettiin taas maksimeita varmistuksen avulla. Edistystä tuntuisi tapahtuvan, sillä jo viime viikkoon verrattuna eroa oli havaittavissa. Hyvä hyvä!

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-03-05 11:38:38 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Mulla on palari/eipalari ero kuin yöllä ja päivällä!
Ei palaria= ei kävelyä noin niinkun karkeesti ottaen.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2012-03-05 12:37:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvän näköistä settiä!
Väistämätöntä voiman kehittymistä näköpiirissä. 8)
Jään seurailemaan.

ViestiLähetetty: 2012-03-07 09:14:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

traanitapiiri: Kyllä mäkin näkisin, että tuolla palkkarilla on vaikutusta. Nyt en enää haluaisi ilman sitä treenatakaan.

Absu: Kiitos ja tervetuloa seuraamaan! :)

Kehittymisestä pieni havainto. Mä olen tähän saakka treenaillut vähän ties missä rääsyissä periaatteella "kunhan eivät ole liian reikäisiä", joten maanantaina aloitin urani tekstiiliurheilijana ja kävin ostamassa urheiluliikkeestä urheilemiseen tarkoitettuja treenipaitoja. Ja sitten se kehittymiseen liittyvä havainto: sovituskopissa huomasin, että mulle on kasvamassa siivet selkään :shock: ja mun selän muoto on muuttumassa selkeästi V-mäiseksi (...eeehhhehheh!!! :lol: ). Pitäisi vissiin useammin peilailla itseään eri kulmista, niin ei jäisi mahdollinen kehitys huomaamatta.

Voisin ruveta vetämään viikon treenit aina yhteen. Tässä viime viikko:

Ma: lepo
Ti: sali (n. 1 h)
Ke: lenkki (n. 45 min), punnerrukset (3*10)
To: lepo
Pe: sali (n. 1 h)
La: lenkki (n. 45 min), venyttely
Su: lenkki (n. 40 min), sali (n. 1 h)

Oho! Tulipas tehtyä yllättävän monta lenkkiä viime viikolla. Syytän/kiitän siitä aurinkoisia kelejä, jotka suorastaan pakottivat pihalle :)

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-03-07 09:22:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kävin eilen salilla, ja näin se meni:

Lämmittelyt on aina se kävely salille n. 10 min.

Takakyykky (syvä): 2*5 harjanvarrella, 5*10 kg, 5*20 kg, 5*5*25 kg
Penkkipunnerrus: 5*20 kg, 5*25 kg, 5*27.5 kg, 5*5*30 kg
Kulmasoutu levytangolla: 5*25 kg, 5*30 kg, 5*35 kg, 5*5*37.5 kg

Selänojennus lisäpainolla: 3*10 toistoa
Jalannostot (vatsat): 3*12 toistoa

Kommentit: Takakyykky tuntui edelleen melko kevyeltä, mikä oli rohkaisevaa. Penkissä tein harjoitussarjoissa omat enkat ja pääsin vihdoin uudelle kymmenluvulle. Jippii!! :D Kulmasoudussa korjasin paria tekniikkapuutetta, minkä vuoksi en lisännyt vastuksia tällä kertaa.

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-03-08 10:17:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olin eilen reipas ja kävin 45 minuutin reipastahtisella kävelylenkillä, vaikka ei olisi huvittanut :D Huomasinpa taas, että kävelytiet ovat täällä ihan karmeassa kunnossa. Joissain paikoissa oli sentään käyty "karhentamassa" kävelytien pintaa jollain vekottimella, mutta kielen sai pitää keskellä suuta joka tapauksessa. Lenkin jälkeen punnertelin tehden 2*10 naisten ja 7 miesten(!) punnerrusta. Aiemmin olen saanut tehtyä maksimissaan 3 miesten punnerrusta kerralla, joten ehkä mua ei olekaan tuomittu elämään ikuisiksi ajoiksi lihaksettoman ylävartalon kanssa :lol:

Erään huolestuttavan havainnon olen tässä päivänä parina tehnyt. Mun vakioaamupala, eli rahkaa, kermavaahtoa ja 1/2 luomuomena on alkanut tehdä mulle refluksioireita :? Noista syyllinen on selkeästi omena, koska muut aineet erikseen nautittuina ei vastaavaa oloa saa aikaan. Aiemminkin omenat on tehneet mulle vastaavia oireita, mutta luulin jo, että pysyttelemällä kotimaisissa tai luomuomenissa oireita ei tulisi. Voi fan! #-o Mitähän muuta voisin aamurahkaan sekoittaa, kun pakastinkin on jo miltei tyhjennetty viime kesän sadosta?

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-03-08 15:07:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hii, onnea miesten punnerruksista! Kehitys on väistämätöntä, sitä ei voi ylittää (, sitä ei voi alittaa jne) 8)

Jos hiilarirajat sallii, niin bansku on rahkan kanssa aika namia. Ananaskin, mut siitä tulee ihan mieleen joku laihdutuskuuri :lol: Ihanaa naistenpäivää sulle :smt049

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-03-09 11:50:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos, anniem :) Näköjään tuota kehittymistä edesauttaa suuresti se, että treenaa säännöllisesti. :lol: Banskua + rahkaa voisi tosiaan testata. Mähän käytän banaania jo palkkarissa, joten ei ehkä salipäivinä, mutta jonain muuna päivänä kyllä. Oi, ananas + rahka muistuttaa mua just noista kituutuslaihdutuskuureista, jolloin söin lähinnä hapankorppua jonkun 30% kevytrasvakkeen kera, omenaa, porkkanaa ja rahkaa + ananasta tietenkin ilman kermaa tms. Näillä eväillä sitten kävin juoksemassa sen 1.5 h melkein joka päivä. Voi huhhuh! Ja miten niin muka tästä ei sitten ollutkaan pysyväksi elämäntavaksi #-o Eipä silti, mun mielestä ananasrahka on silti yksi parhaista rahkamauista, eli taidanpa testata sitäkin, kiitos vinkistä :) Tänään kuitenkin tein aamurahkani kiivistä, jonka pitäisi vissiin reagoida jotenkin ikävästi maitotuotteiden kanssa. Se toimi kuitenkin aivan hyvin heti syötynä, eikä refluksia ole tänään ollut.

Ai niin, ja koska joka päivän pitäisi oikeasti olla naistenpäivä, niin ihanaa naistenpäivää sinulle, anniem, ja kaikille muillekin naisille :hug:

Koska tuleva viikonloppu vierähtää reissussa siten, että salille ei pääse, tässä on tullut tehtyä ennakoivasti neljä salitreeniä viikossa (pe, su, ti ja to), mikä jättää palautumisajan suht lyhyeksi. Eilinen treeni meni näin:

Goblet-kyykky: 5*10 kg, 5*15 kg, 5*17.5 kg, 4*5*20 kg
Vinopenkki: 5*8.5 kg/käsi, 5*10 kg/käsi, 5*25 kg, 4*5*27.5 kg (kaksi ensimmäistä lämmittelysarjaa käsipainoilla, viimeinen lämmittely- ja kaikki harjoitussarjat Smith-laitteessa)
Maastaveto: 5*25 kg, 5*35 kg, 5*40 kg, 4*5*45 kg

Vatsat jalannostoilla: 3*15 toistoa

Kommentit: Se, että kyseessä oli neljäs salitreeni viikon sisällä tuntui ja tuntuu kyllä ihan joka paikassa ja erityisesti treenin jälkeen kotiin hoippuessa. Siitä olen oikeasti ylpeä, että jaksoin taistella nuo sarjat läpi ja tein vielä painoennätykset kaikissa harjoitussarjoissa. Nyt keho tuntuu todella uupuneelta, joten viikonlopun mittainen tauko salilta tulee kuin tilauksesta.

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-03-09 14:59:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihana ajatus tuo, että joka päivän tulisi olla naisten päivä :smt049 Niinhän se on. No, ens viikolla on sitten tasa-arvon päivä eli Minna Canthin päivä, joten silloinkin voidaan pistää miehet kantamaan kasseja ja avaamaan ovia!

Millainen on Goblet-kyykky, osaatko selittää vai haluutko linkittää? Vai googlaanko? 8-[

ViestiLähetetty: 2012-03-13 09:37:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

anniem: Oot kenties jo ehtinyt googlettaa tuon gobletin noin miljoona kertaa, mutta mä nyt kuitenkin selitän. Eli se on sellainen kyykky, joka tehdään pitelemällä painoa käsillä rintakehän edessä ja kyykkäämällä niin syvälle kuin pystyy. Mä olen käyttänyt käsipainoja, mutta levypainot toimisi varmasti ihan yhtä hyvin. Nuo ottavat todella makoisasti takareisiin, pakaroihin ja reiden kiinnikkeisiin(?). Mä olen tehnyt noita tekniikkatreeninä tukeakseni syvää takakyykkyä.

Viime viikolla treenit meni näin:

ma: lepo
ti: sali (n. 1 h)
ke: lenkki (n. 45 min) ja punnerrukset
to: sali (n. 1 h)
pe: lepo
la: lepo (penkkiurheilua koripallopelissä ei kai lasketa? :wink: )
su: lenkki (n. 40 min)

Kaiken kaikkiaan tuli siis vähän tavanomaista kevyempi viikko, mutta se johtui tuosta reissusta, josta kotiuduttiin vasta eilen illalla. Tänään edessä on paluu arkeen ja salille, jonne onkin kieltämättä jo ihan ikävä. Kaikkeen sitä voikin koukuttua :lol:

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-03-14 09:29:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kehitysraportin paikka: lauantaina huomasin, että mun ihana Desigualin talvitakki kinnaa lapojen kohdalta, vaikka päällä oli vain ohut toppi. Eli, jos nostan käsiä ylös, niin takin selkämyksestä alkaa kuulua nitinää ja takki hinautuu ylöspäin. Vähän ristiriitaiset fiilikset: toisaalta on mahtavaa, että selkään on ilmestynyt uusia lihaksia, toisaalta harmittaa, jos tuo takki jää pieneksi. Tosin, jos tilanne tähän vakiintuisi, voisin takkia kyllä vielä käyttää.

Eilen kävin salilla tekemässä seuraavan treenin:

Takakyykky (syvä): 5*17.5 kg, 5*20 kg, 5*22.5 kg, 4*5*25 kg, 3*30 kg, 8*25 kg
Penkkipunnerrus: 5*20 kg, 5*25 kg, 5*27.5 kg, 5*5*30 kg
Kulmasoutu: 5*25 kg, 5*30 kg, 5*35 kg, 4*5*37.5 kg, 3*40 kg, 8*37.5 kg

Hauiskäännöt käsipainoilla: 3*10*6 kg/käsi
Ojentajat käsipainoilla: 3*10*10 kg

Kommentit: Olipas todella takkuinen treeni! Erityisesti penkissä tuntuma oli todella kadoksissa. En tiedä, mistä mahtoi johtua ja melkein tekisi mieli syyttää PMS:ää :evil: Vasta kulmasoudun kohdalla treeni alkoi kulkea ja tuntua suunnilleen siltä, miltä sen pitäisikin. Pitää kai totutella siihen, että päivät eivät ole samanlaisia: joskus otetaan yksi askel eteenpäin ja toisinaan kaksi taaksepäin, mutta periksi ei kannata antaa :)

Mun päiväkirja

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 118 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00