karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-13 10:21:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 920 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pähkinä purtavaksi
ViestiLähetetty: 2012-03-09 21:40:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Eikait se auta muu, ku nyt vaan levätä. Viimenen asiakas perui ja työkaveri lähetti mut kotiin, ku olin kuulemma niin kipeän oloinen. Kauhisteli mun sinisiä kynsiä. :lol: Mikähä siinäki o, et aina sormet sinisenä., No eniveis, taas semmonen ärsyttävä palelu-köhinä-fiilis. Tulis nyt samperi kunnolla tai olis tulematta!! :evil: Mä en kestä tämmöst tulee-eitule-tulee-kipuisuutta. Toivottavasti huomenna olis parempi fiilis jo.

Kantsii ottaa tosiaan vähän iisimmin tuon flunssan kans, nyt on liikkeellä jotain häijyjä pöpöjä :smt012

ViestiLähetetty: 2012-03-10 11:19:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Voi olla, ettet saa koko flunssaa kun nyt lepäät hyvin. :smt023

Mulle ei onneksi tule noita menkkahimotuksia yleensä ollenkaan. Aikoinaan söin aina ekana päivänä "lohdutukseksi" suklaata, mutta nyt kun olen huomannut että sokeri vaan pahentaa alkupäivien vatsakipuja, niin on sekin tapa jäänyt pois. Mun on pakko vältellä ennen menkkoja kaikkea sokeria, ettei tarvi sitten kärsiä nahoissaan. :wink:

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-03-10 11:40:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onneksi en pahemmin sokerihiiri itsekään ole (edelleen ne pari muovikassillista karkkia + suklaata tuolla kaapissa.. :roll: )

Tämä päivä levätään. Lepopäivän iloja: villasukat ja hömppäleffat :smt049 Toivottavasti kurkkukipu hellittäis, että huomenna vois käydä jo kevyen treenin tekemässä. Muuten kun ei yhtään ole kipuisa olo. 8)

Kohta tosin täytynee alkaa keksiä murkinaa tälle päivälle. Järin nälkä ei ole eikä mieli tee kauheesti mitään, mut jotain helposti purtavaa ja nieltävää on tehtävä. Joten; jääkaapin tyhjennyskeitto (parsakaali,koskenlaskija,vatajan nakit + mausteet), punajuuri-aurajuusto-sekotusta ja jonkinmoista porkkanasosetta. Kerranki olis aikaa kokkailla, mut jääkaappi pullistelee tyhjyyttään. Onneks pakkaseen oon hamstrannu kaikkea. Ei viitsi (lue: jaksa..) lähteä kauppaankaan.. 8)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :smt049

ViestiLähetetty: 2012-03-10 13:24:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jääkaapin tyhjennyskeitoksesi kuulostaa aika namilta =P~

Ihanaa viikonloppua! :smt049 Mä veikkaan ettei siitä voi huono tullakaan kun sulla on noin pätevät lepopäivät ilotkin 8)

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-03-11 15:47:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viikonloppu onkin sit tosiaanki menty jääkaapin ja pakastimen tyhjennys sapuskoilla. Oon kova hamstraamaan pakkaseen, mut huono syömään. Joten tänä vkl tein löytöjä! Itsetehtyjä karppeja joulutorttuja ( :lol: )sekä talvikurpitsaa. Lisäks oon marjoja koittanu saada pois, joten tein jonkinlaista "karpalovelliä". Sekottelin joukkoon omppuheraa. Oli kiva makuyhdistelmä.
Melkein teki mieli sanoa, etten käy kaupassa pariin viikkoon. Mielikuvitus kummasti lentää lentoon, ku pitää keksiä. Rasvan saaminen on jotenki tuntunu hankalalta, ku keitoissa se erottuu helposti. Joten oon sit suosiolla paikkaillu sitä sillä, että suoraan vaan lusikalla suuhun kookosöljyä. Nams.

En malttanut enää kolmatta päivää pysyä salilta pois. Lähtiessä uhosin, että osaan kyllä tehdä kevyen treenin... P*skat....! En tainnu osata. :oops: Tässä olis vielä kovasti työstettävää, että sais tehtyä treenit vaikka 60% tehokkuudella maksimeista.
Mut fiilis on hyvä! Parin päivän makoilun jälkeen alkoikin paikat tuntua jumittuneen. Lisäks tuntuu, et jos jää vaan paikoilleen, ni olo on vaan enemmän sairaampi. Vaikka siis ei muuta edelleenkään oo ku kurkku vähä köhee. Tänään siis treenattiin rinta+olka+ojentaja.

Tässä ku on kivasti ollu aikaa nettiä selailla, ni tuli myös tilailtua uusia treenivaatteita. Jotenki tuntuu, et treenivaatteet joutuu niin kovalla rasitukselle, ku viikottain pestävä yms, ni pakko hankkia jo vähän lisää uusia. :) Lisäks oon kova hikoilemaan, joten oon aika nirso materiaalien suhteen..

Koiran kanssa kävin myös ulkona, joten aurinkoinen päivä ei onneksi ihan hukkaan ole mennyt, vaikka suurimman osan ajasta nyt vietänkin sisällä. köh köh.

Mutta loppupäivä meneekin taasen hömppäleffojen parissa. Oma aika on ihanaa! :smt049

ViestiLähetetty: 2012-03-11 21:48:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Lähtiessä uhosin, että osaan kyllä tehdä kevyen treenin... P*skat....! En tainnu osata. :oops: Tässä olis vielä kovasti työstettävää, että sais tehtyä treenit vaikka 60% tehokkuudella maksimeista

Niinpä.. maltti reeneissäkin on valttia, mutta mistä sitä saa :roll: Itselläkin meinaa mopo kyllä keulia reeneissä, vaikka kuinka muka kevyesti pitäs mennä (ainakin yks liike on pakko tehä niin, että tuntuu ja siitä se sitten lähtee.. :roll: :smt011

ViestiLähetetty: 2012-03-12 08:17:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Hahah, näinpä. Pakko vähän kokeilla, että meniskö sittenkin... Ja sit jos menee, ni lopputreeni mennäänki sit samaa tahtia. :oops:

Tehtiin eilen miehen kanssa mulle tavoitelista. Tuntuu jotenki päämäärättömältä treenata ku ei ole listannu tavotteita. Joten katsottiin muutamia liikkeitä ja niihin painot, missä pitäs vuoden lopussa olla.

Myös oman painoni haluan tasaantuvan, joten tein siitäkin. Vaikka en oikeestaan olis halunnu.
Mulle paino ei kerro kaikkea, mut tiiän et jos teen päätöksen, että painan vuoden lopussa x määrän ni laihdutan sit sinne hinnalla millä hyvänsä. Eli nopeesti. Jolloin loputki lihat sanoo mulle varmasti, että :smt006 .
Joten tein kompromissin ja tavotteeksi listasin, että saan painon pidettyä yli kuukauden samoissa lukemissa, 56kg. Tällä hetkellä se on 58-59kg, joten ei mitään suurta muutosta. Tärkeämpää mulle kuitenkin on treenin kulkeminen. :)
Kesäpainoksi voisin kyllä haluta 55kg, mut koska oon joskus painanu 53kg, ja olin sillon toki pieni, mutta niiiin löysä (en treenannu paljon..) joten paino ei mulle enää kauheesti kerro, antaa vaan suuntaa. Tästä jos laihduttelisin hiiitaasti ni veikkaan et lihat säilyis suht hyvin ja oisin jopa kiinteäkin. :)

Lopuksi tärkeimmäksi tavoitteeksi listasin terveenä pysymisen. 8) Henkisesti ja fyysisesti :lol:

Maanantai aamu taasen, joten ei muuta ku salille treenaamaan selkä + hauikset. Ja sit töihin.

ViestiLähetetty: 2012-03-12 15:13:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos joku aamu voi enempää mennä pyllylleen, ni se oli sit tämä aamu.

Koiralla oliki uuden sapuskan takia vatsa ihan sekasin. Pieni vilkaisu työkalenteriin ja oli onneks mahdollista mennä myöhempään töihin. Aamupäivä siis koiran kanssa piiitkää lenkittelyä ja vatsan tyhjentelyä.

Sit oliki pakko lähteä salille. Ehdin just salille, ku alko ihan tajuton migreenikohtaus (mul on usein tällee keväällä ku aurinko paistaa..). Sinnikkäästi aattelin, et se vois myös johtua jumiudesta niskan alueella, ku on pari päivää vaan tullu levättyä. Eipä menny sit ohi ja oli pakko jopa kahteen kertaan burana nappasta. Edelleen vähä höhlä olo. Onneks sattui buranaa sentään olemaan. Nykysin harvemmin enää on, ku ei pääkipu enää jokapäiväistä, kiitos treenien, ole. Treenistä jäi yks hausiliike ja selkäliike tekemättä, ku päässä vaan jyskytti. Ei kiva.

Sitten kauheella kiireellä töihin ja toivotaan peukut pystyssä, ettei kotona siivoomista ole.. :(

Nyt koitan saada ton lopunkin kurkkukivun pois ennen ensi sunnuntaita, jolloin olis tarkoitus mennä katsomaan uusinta tätitettävää. Mä kyllä niin nappailen nyt kaikki mahdolliset tropit!

ViestiLähetetty: 2012-03-12 22:42:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tsemppiä kurkkukivun selätykseen! :smt023

Mäkin pääsin tänään viimein vähän treenaamaan monen viikon tauon jälkeen. Kevyesti aloittelin, treenin kesto oli 35 min. :wink:

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-03-13 14:32:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Plööö.. Kyl nyt pitäs vaan ymmärtää, että vähemmän ruokaa, vähemmän energiaa ja sitä kautta vähemmän voimaa tehdä liikkeitä. Varsinki tänään ku treenasin työntäviä liikkeitä ni ei jessus.. Pystypunnurrus. :smt089 Penkkipunnerrus :smt089 :smt089 Oli tänään varmaan lähempänä ku ikinä jäädä rinnalle viimesessä toistossa, vaikka painoa ei ollut yhtään enempää ku ennen.

Mutta jotain iloistakin, tänään oli sentään eka aamu ettei kurkku köhissy tai nenä ollut tukossa. Jee! 8)

Laskin muuten viime viikonloppuna kalorit. Suurinpiirtein. Ihan liian alhaalla on menty. Ruokahalu on vaan flunssan takia ollu tipotiessään (viikonloppua lukuunottamatta... :oops: ), mut nyt on korjailtu tilannetta. Kalorit pyörii yli koomakulutuksen sentään. Mainittakoon, että parina päivänä viime viikolla oli menny vaan 1100 kcal, enkä ollu ees tajunnu/huomannu sitä missään. :shock: [-X Miinuksilla kuitenki mennään, mut aika pienillä. En tiiä paljonko kulutan/päivä, mut suurinpiirtein.. Silti tuntuu, että koko ajan saa olla syömässä, että saa tarpeeksi ravintoa. :shock:

Muuten onkin ihan pyllypäivä. Ois voinu jäädä peiton alle nukkumaan. Ehkä se tästä taas...! Jotkut ihmiset ei näköjään vaan siedä sitä, että treenaan.. :evil: Pitäs olla ilmeisesti 24/7 töissä eikä muuta elämää.

Viikonloppuna tulikin pakastinta tyhjennettyä niin paljon, että pohdin, että pitäiskö leipoa jotakin hyvää pakkaseen :P Rakastan leipomista :smt049 Harmi vaan, että voisin syödä kaikki heti, liian hyvää. Oli se sitten karppia tai ei, ihan sama..

ViestiLähetetty: 2012-03-13 15:16:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:

Muuten onkin ihan pyllypäivä. Ois voinu jäädä peiton alle nukkumaan. Ehkä se tästä taas...! Jotkut ihmiset ei näköjään vaan siedä sitä, että treenaan.. :evil: Pitäs olla ilmeisesti 24/7 töissä eikä muuta elämää

:shock: :? :smt011

Työ on elämistä varten, eikä toisinpäin.. eli piä kiinni vaan reeneistä ja jos je jotain nyppii, niin sitten jo ihan piruuttaan :twisted:

ViestiLähetetty: 2012-03-13 17:49:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Trantor kirjoitti:
pähkinä^^ kirjoitti:

Muuten onkin ihan pyllypäivä. Ois voinu jäädä peiton alle nukkumaan. Ehkä se tästä taas...! Jotkut ihmiset ei näköjään vaan siedä sitä, että treenaan.. :evil: Pitäs olla ilmeisesti 24/7 töissä eikä muuta elämää

:shock: :? :smt011

Työ on elämistä varten, eikä toisinpäin.. eli piä kiinni vaan reeneistä ja jos je jotain nyppii, niin sitten jo ihan piruuttaan :twisted:

Näin todellakin teen! :smt077

Hassua aina miten terveellisesti eläviä on niin helppo arvostella. Kun syöt terveellisesti ja liikut ni aina on kaikki valittamassa. Yhtäkään valituksen sanaa en kuullu sillon ku elin hesemätöllä ja päivän liikunnat oli pienet työmatkat. Ainiin, mut epäterveellisesti eläviähän ei saakaan arvostella!! :smt018 :-#

ViestiLähetetty: 2012-03-13 18:06:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:

Ainiin, mut epäterveellisesti eläviähän ei saakaan arvostella!! :smt018 :-#

Saapas :smt040 ja siihen on myös paljon helpompi löytää tehokkaita argumentteja. Mutta eri asia on, haluaako pahoittaa epäterveellisen mielen, olla epäempaattinen, saati reteä :shock: - siis ainakin sen epäterveellisen mielestä.

Joo, sama ilmiö kuin se, että laihuudesta ikään kuin saa vieraampaakin ihmisiä kiusoitella, mutta saako pullukkaa? #-o

Ei ole tasa-arvoa tässäkään asiassa.... :roll:

Mutta pääasia on, ettei anna treenauksen häiriintyä valittajien kuittailusta, sillä juuri siihenhän sellaiset (kateelliset ja omaan löysyyteensä turhautuneet) pahanilmanlinnut pyrkivät...vaikkeivat myöntäisikään, jos asiaa suoraan kysyisi.

ViestiLähetetty: 2012-03-13 18:54:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Hassua aina miten terveellisesti eläviä on niin helppo arvostella. Kun syöt terveellisesti ja liikut ni aina on kaikki valittamassa. Yhtäkään valituksen sanaa en kuullu sillon ku elin hesemätöllä ja päivän liikunnat oli pienet työmatkat. Ainiin, mut epäterveellisesti eläviähän ei saakaan arvostella!! :smt018 :-#

Mä luin tässä taannoin infrapunasaunassa istuskellessani Me Naisia, ja kas, siellä oli ihan oikeasti järkevä juttu! :shock: En muista otsikkoa, mutta idea oli, että miksi puhutaan laihduttamisesta suu täynnä suklaata. Harmittaa, kun en nyt tarkalleen muista, mitä siinä sanottiin, mutta toivottavasti pointti tulee selväksi. Siinä puhuttiin just siitä, että nämä "ei mun pitäis, mutta otan nyt kuitenkin" on sellaista (nimenomaan naisten välistä) kanssakäymistä, jossa vahvistetaan omaa ja toisten itsetuntoa. Että mä oon iha ookoo ja sä oot ihan ookoo. Sosiaaliset normit sanelee nää jutut ja kaikki menee ihan hyvin niin kauan, kunnes joku rikkoo tämän normin. Eli jos joku sitten ei otakaan sitä suklaata (ei vaan halua/laihduttaa/oli syy sitten mikä tahansa), hän teollaan kyseenalaistaa myös kaikkien muiden toiminnan. Siinä oli esimerkkinä, että jos normaalipainoinen laihduttaa, se saa toisen (joka ei välttämättä ole normipainossa, vähän ylipainoinen tms.) kyseenalaistamaan oman asemansa. Eli jos normaalipainoinen ei ole tyytyväinen itseensä, "hyvä ja kaunis", niin mikä hän sitten on. Laihduttaja siis omalla tekemisellään kyseenalaistaa muidenkin olemisen, vaikkei mitään sanoisikaan. Tajusitteko tästä selityksestä nyt mitään? :D

Itse vaan nyökyttelin koko ajan juttua lukiessani. Harmitti, kun ei ketään ollut siinä, kenen kanssa jutella aiheesta. Koska kyllähän tämän ilmiön niin selvästi näkee tosi usein. En nyt muista, mikä ketju täällä se oli, jossa ihmiset on kertoneet "ystäviensä" ja sukulaisten reaktioista laihtumiseen; paskaa ovat vaan saaneet niskaan. Just tätähän se on.

Niin, että reenaat menemään vaan! Näytät niille, kuin hyvin sulla menee! :smt023

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-03-13 21:35:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, just sama asia tuossa, että laihoja saa arvostella, lihavia ei. esimerkkiketjujakin löytyy....

Mä niin tajusin ton munkkis..! Hauskasti sanottu toi laihduttamisesta puhutaan suu täynnä suklaata :lol: Tulee niin monta ihmistä mieleen. Enkä tosiaankaa tarkota mitään tummaa suklaata.

Oon miettiny just tota, et jos niillä ihmisillä on huono omatunto syömisistään ja liikkumattomuuksistaan. Ja ne koittaa saada ihmisen joka syö terveellisesti ni sille "kielletylle polulle". Ni sitten tää toinen saa paremmalla omallatunnolla syödä niitä ruokia, ku on käännyttäny sen toisen. Olipas vaikeesti selitetty. :lol: Mut yleensä varsinki just töissä mulle tarjotaan kaikkee mahdollista, ja ne suorastaan pettyy, jos en ota. Potevat huonoa omaatuntoa siitä, että itse syövät. Jos söisin, ni saisivat paremmalla omallatunnolla syödä. Liekkö kyse tästä. Liikunnankin osalta.

Mielenkiintoinen aihe sinänsä. Ihmiset ku käyttäytyy niin erilailla. Monelle ihmiselle se oli aikoinaan vaikee ymmärtää, et ihminen, kuka ei ikinä tee itse ruokiaan, liikkuu täydet nolla ja alkoholia monee parina päivänä viikossa reilusti, onkin nykyään täysin eri ihminen.. Ja vielä laihtuikin. :lol:

Kunnon purkaus taas vaihteeksi :lol:
Mut mä en anteeksi pyytele sitä, että mulla on muutakin elämää ku työt! :smt074

ViestiLähetetty: 2012-03-14 01:08:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Näihin sun työprobleemiin on olemassa myös tehokas lääke.
Pitkäaikaisella käytöllä voi olla haitallisia vaikutuksia. 8)

ViestiLähetetty: 2012-03-14 11:36:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Absu kirjoitti:
Näihin sun työprobleemiin on olemassa myös tehokas lääke.
Pitkäaikaisella käytöllä voi olla haitallisia vaikutuksia. 8)

:lol:

ViestiLähetetty: 2012-03-14 21:40:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla piti tänään olla lepopäivä, mutta.. Pääsin töistä aikaisemmin ja koska päätä on niskavaivojen takia särkenyt jo kolmatta päivää, ni päätin käydä salilla tekemättä pikajumpat.

Lämmittelyä soutulaittella pitkästä aikaa kevyesti, ja pitkät venyttelyt. Vähän vatsoja treenasin myös, mutta pidin huolen, ettei syke pääse nousemaan, eikä treneistä tule kuluttavaa. Piti vaan saada selkä+niskajumitukset vähän pois. Tuntui ainakin vähän helpottavan. :)
Niin ja tietenkin, kerrankin kun ehti, ni oli kiva käydä iltavuorossa salilla. Oon yli vuoden käyny pelkästään aamuvuorossa ja alkanut jo epäillä, että mun ja eläkeläisten lisäksi siellä ei muita käy. Mut onneks olin väärässä. :lol: 8)

Pohdin, et mulla on perjantaisin aina salivapaa, eikä töitä ole myöhään, et jos kävisin heittämässä tommoset kevyet jumpat ain töiden jälkeen. Sillon jos ehtii ja haluaa, ei stressiä. Kotona ku ei tule venyteltyä tai mitään, joten ainaki tulis se hoidettua. Samalla vois saunassa käydä ja rentoutua. :) :) Omaa aikaa :smt049

ViestiLähetetty: 2012-03-14 21:43:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Pohdin, et mulla on perjantaisin aina salivapaa, eikä töitä ole myöhään, et jos kävisin heittämässä tommoset kevyet jumpat ain töiden jälkeen. Sillon jos ehtii ja haluaa, ei stressiä. Kotona ku ei tule venyteltyä tai mitään, joten ainaki tulis se hoidettua. Samalla vois saunassa käydä ja rentoutua. :) :) Omaa aikaa :smt049

Sounds like a plan! :smt023

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-03-14 22:33:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tää on nyt ihan willi weikkaus.. noitten päänsärkyjen suhteen... :oops: Mutta, jos töissä joudut pitämään paljon käsiä ylhäällä ja edessä (niinkuin olin päättelevinäni ketjustasi), niin helposti ryhtiin tulee semmottista, että hartiat päivän mittaan kans kääntyy sinne eteen käppälien suuntaan (ja rintalihakset alkaa vetään niitä vielä helposti lisää). Siihen sitten tulee äkkiä vielä sekin, että päätä tavallaan työntää kans etukenoon.. lopputuloksena se, että nuo yläselän lihakset on tavallaan venytyksessä koko ajan.. Itsellä oli aikanaan helposti migreeniä ja muita niskaongelmia ja yksi tapa lähtä niitä selvittään oli juuri ryhdin tietoinen tarkkailu.. eli ajatuksella, että hakee vähän armeija-tyyliin sitä ryhtiä sinne yläselkään... mutta mutta.. tää nyt oli vaan tämmöttinen veikkaus ja jos meni mettään niin anna mennä vaan.. :shock:

Itellä käy juuri noin, jos kovasti värkkään tietsikan kanssa tai ajan pitkiä matkoja..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 920 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00