karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-14 12:04:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1120 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pähkinä purtavaksi
ViestiLähetetty: 2012-03-21 13:37:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Salivapaata. Mikä tuleekin hyvään aikaan, sillä eilisestä on vähän jumitusta..
Poikkesin sokoksen 3+1 päivillä. Mukaan tarttui voileipägrilli (mies halusi, eikä maksanu ku 10e, maltan tuskin odottaa, et pääsen kokeilemaan omia virityksiä sinne :lol: ), marimekon esiliina ( paitoihin on alkanu ilmestyä rasvaläikkiä, vaikka en rasvalla läträilekään), sekä mivitotal monivitamiinipullo. Lisäksi pieni 4kpl lasipurkkisarja. Pakko saada kaapit näteiksi ja alkaa käyttämään purkkeja. Ärsyttää ku kaappi vaan tursuaa erilaisia pusseja. Pitäs muutenki tehokkaammin äyttää kaapeissa olevia kuivatuotteita. Löytyy hampunsiementä,lucumaa,pakurikääpää... Pakurikääpää ajattelin keitellä ja kenties käyttää smoothien pohjana. Sais kaappiin vähän tilaa. :)

Samalla nautin tuosta ihanasta ilmasta! Kyllä pitkät lounastauot on ihania! Heti eri fiilis, kun on saanu raitista ilmaa.

Ens syksylle/loppuvuoteen pukkais lomaa. Kovasti olis tarkotus mennä jonnekin päin Eurooppaa kaupunkilomalle. Onko kenelläkään hyviä suosituksia paikasta? Hyvä ruoka ja suht. edulliset hinnat olis plussaa. :)

ViestiLähetetty: 2012-03-21 19:43:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Selvästi kevään merkkejä nuo keittiön kaappien järkkäysintoilut :D

Hyvä kaupunkikohde (kun ei perinteisiä Roomaa, Lontoota ja Pariisia yms. hae), jos vielä ruokakin pitää olla hyvää, on ainakin Firenze. Ei liian suuri eikä pieni, mutta nähtävää ainakin riittää (paikka jossa oikeasti voi kokea jonkinlaisen taiteen yliannostuksen, tykkäs siitä tai ei :shock: ). Venetsiakin saattas olla ihan jees vähän hiljaisempana aikana ja jos oikeesti haluaa kokeilla jotain tosi extremeä niillä nurkilla, niin miksei sitten vaikka Napoli. Pisakin on ihan jees.

Itse olen tykännyt myös Belgiasta ja Brysselikään ei ole ihan paha.. siellä vaan niitten simpukoita ääntä kohden ja valkkaria karpisti perään. Jos jotain pienempää hakee, niin Ghent ei oo paha pikkucity. Amsterdam on kans oikeastaan ihan nätti paikka about niillä kulmin.

Niin ja noista isommista paikosta Berliinikin on ollut ihan jännä.. ja hyviä raflojakin siellä tuntuu olevan.

Lähempää Riika, jos et oo vielä käyny on itse asiassa kanssa aika hieno (ruoka tosin aika :roll: ).

ViestiLähetetty: 2012-03-21 20:49:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitoksia näistä vaihtoehdoista! Itsellä ku löi ihan tyhjää ja tuli mieleen vaan Praha ja Amsterdam :lol:

ViestiLähetetty: 2012-03-22 11:42:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä olisin ehdottanut tuota Prahaa. Siellä on ainakin aika edullista. :D Ruuasta en tosin muista millaista oli, kun siitä on niin kauan kun siellä kävin.

Viime syksynä käytiin avokin kanssa Roomassa. Siellä on aika kallista eli en välttämättä suosittele. Italia taitaa muutenkin olla aika samassa hintaluokassa kuin Suomen hinnat, riippuu tietty minnepäin menee. Pikkukylissä ja etelässä varmaan halvempaa. :) Ruoka on aika pizza- ja pastapainotteista tai sitten mereneläviä, jos niistä tykkää. Saa siellä tosin pihviäkin ravintoloista.

Yksi mitä voisin suositella kaupunkilomaan on Barcelona. Ihanaa arkkitehtuuria ja vähän halvempaa kuin Italiassa. :D Vaatteita ainakin löysin sieltä melko halvalla muistaakseni (varsinkin jos on alennusmyyntien aikaan paikalla, mä olin siellä syyskuun alussa). Ruokakin oli muistaakseni hyvää, vaikka vaan pari kertaa käytiin ravintolassa syömässä. Kaupasta saa hyvää kinkkua ja pekonia, jos itse haluaa valmistaa. :mrgreen: Lisäksi löytyy pikkuputiikkeja, joista voi ostaa tuoretta lihaa tai erilaisia paikallisia juustoja. Espanjaa kannattaa vähän osata, siellä ei ihan kaikki puhu englantia. Mä pärjäsin espanjan alkeilla ja perusfraaseilla ihan hyvin.

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-03-22 14:11:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuulostaa hyvältä! Kiitos Deanne! Prahaa minäki kovasti oon miettiny, ku monet on sanonu sen olevan kiva paikka ja edullinen (tahtoo shoppailemaan!).

Jaahas, tänää oli taas ainaisen viha-rakkaussuhteeni vuoro. Jalkatreeni. kyl voi sanoo, että tänään rauta painoi!! Jännä vaik mulla ei ruoat vaihtele kamalasti, mut voimatasot kylläkin, varsinki jalkatreenissä. Mut ei se mittää, kunhan painot pysyy suht samoina. Aloin jo prässiä tehdessäni ideoimaan salille jonkinsortin liukuhihnasysteemiä, minkä kuljettamana pääsis suoraan pukuhuoneeseen. :lol: Tuntu, ettei ihan omat jalat välttis kantais.

ViestiLähetetty: 2012-03-22 17:51:44 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Me oltiin Prahassa uusivuosi ja se oli aivan ihana, rakastuttiin miehen kanssa molemmat! Ainakin siihen aikaan kaikkine joulutoreineen oli tosi kaunis ja tunnelmallinen. Mutta siis ainakin ihan mielettömän edullinen, varsinkin hyvää ruokaa sai ravintoloista tosi halvalla! :) Samoin tietty halpaa shoppailua kaipaavalle se oli toki ihan unelma!
Jos päädytte Prahaan tai muuten vaan kiinnostaa, niin voin kertoa enempikin...

Lisäks oon Euroopan kaupunkikohteista ollu Milanossa, Pariisissa, Berliinissä, Lontoossa, Budapestissä, Riiassa, Oslossa ja Kööpenhaminassa.
Lontoo on aivan mun ultimate-rakkauteni, mutta halpahan se ei sillain ole, vaikka toki sielläkin on ne edullisemmatkin paikkansa ja esim. vaatteita saa kyl edullisesti, mut majotus sit maksaa vähän enempi etenkin. Sitten lisäks oon tykänny etenkin Berliinistä ja Kööpenhaminasta. Samoin Budapest oli musta kiva, mies ei jostain syystä siitä niin pitänyt. Sitten hmm.. No Oslosta ja Riiasta en oikein ehtiny muodostaa mielipidettä kun oltiin niin vähän aikaa niissä. Milano ja Pariisi taas oli vähän pettymyksiä, vaikka olihan nekin kiva nähä.

Menkää sinne minne saa sillon halpoja lentoja? :D Tietysti jossain Etelä-Euroopassa voi loppuvuodestakin olla suht. lämmin (siis helposti yli +10), et siinä mielessä joku Italian tai Espanjan kohde vois olla jees jos haluis vähän lämpimämpää.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-03-22 21:38:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos tuhannesti marika_! Joo, kerro vaan kaikki mitä tiiät! :smt038 Olitteko miten kauan? Jostaki luin, että ihmiset siellä ois jotenki nyrpeitä? Mut tämäkin varmasti riippuu itsestä ( enkä mä millään jaksa uskoa, että me suomalaisetkaan mitenkää iloista porukkaa turistien silmissä oltais..).

Prahaan me nyt päädyttiin. Ensin ajateltiin syksyä, mutta koska oon kuullut Prahan mahtavista joulumarkkinoista, ni haluan ehdottomasti nähdä ne!
Lontoossa oon aina halunnu käydä, mut on jotenki jääny. Ehkä nyt kuitenki etsin sellasta (joulu)shoppailulomaa. Koska nyt mulla on lompakkokin (äiti) mukana... :roll: :oops: Lisäks ollaan molemmat semmosia jouluhömpötysihmisiä, et kiva vaan. :lol:

Olis kyllä ollu kiva lähteä aikasemmin. Mut toisaalta, kesä tulossa. Syksyllä ois voinu käydä, mut toi joulujuttu vähän sekottaa. Noh, ehkä sitä jaksaa odottaa. Tulee sit veronpalautuksetki sopivasti.. :wink:

ViestiLähetetty: 2012-03-22 22:07:07 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Noni, hyvän valinnan teitte :) Me oltiin siis ite 6 yötä tuolla.
Joulumarkkinat tuolla on tosiaan kivat ja niitä löytyy siis ainakin vanhankaupungin aukiolta ja vaclavin aukiolta, lisäks erinäisiä kojuja on vähän muualtakin. Myydään paljon käsitöitä ja muuta tilpehööriä ja lisäks kuumaa juotavaa sekä pientä syötävää. Hot winesta mä etenkin tykkäsin, medovina (kuuma hunajaviini) taas oli turhan imelää mulle, mutta mies tykkäs siitä ja osti sitä kotiinkin.

Ihmisten nyrpeydestä en osaa sanoa, ei ne nyt sellasia ylitsevuotavan ystävällisiä ollu ja ehkä vähän joo aavistuksen tympeitä jossain kun huomasivat että et puhu kieltä, mutta ei mitään ihmeellisempää. Eli ei jääny mulle ainakaan paha maku suuhun tästä mitenkään. Kyllä nyt joo esim. sairaalassa kun jouduin ton reissun aikana käymään, niin siellä oli jotkut vähän silleen "minähän en puhu englantia ja en siis voi edes yrittää ymmärtää mitä haluat kysyä vaikka kuinka yrität osotella ja elehtiä, eli en siis edes katso sinuun päin" (siis vastaanotossa lähinnä). Hotellissa esim. kaikki oli kuitenkin tietysti ystävällisiä.

Shoppailumahdollisuudet oli tosiaan hyvät, hyvä ja sairaan iso ostoskeskus oli ainakin ihan Namesti Republiky metroaseman vieressä, eli siis ihan muutaman sadan metrin päässä vanhankaupungin aukiolta. En nyt muista keskuksen nimeä, mutta se on siinä metroasemassa kiinni siis. Tosi paljon kauppoja ihan merkkiliikkeistä halpiksiin. Toinen aika iso ostoskeskus oli Andelin metroaseman lähellä, ei näkyny heti kun metrosta tuli, mutta siinä se oli kuitenkin kulman takana muutaman sadan metrin päässä, eli ihan suht. helposti löydettävissä.

Ravintoloista sen verran, että jos haluaa päästä halvimmalla, niin kun vaikka tuosta vanhankaupungin aukiolta lähtee harhailene ihan vähän matkaakin johonkin sivukaduille, niin saattaa löytää vaikka kuin kivoja paikkoja (tai saattaa olla löytämättäkin, aika kauan välillä etsittiin kun ei haluttu maksaa mitään kauheita turistihintoja... jotka toki nekin suomea halvempia).

Mitäs muuta... no käytännönasioista sen verran, että jos tulette julkisilla kentältä keskustaan, niin muistakaa että matkalaukulle pitää ostaa oma lippu. Me ite varattiin kuljetus etukäteen netistä, siis taksi, koettiin se luotettavammaks kun ottaa paikanpäältä mitä se varmasti olikin. Kuski odotti kentällä nimikyltin kanssa ja hinta oli etukäteen sovittu ja kohtuullinen. Praha on kuuluisa nimittäin just turisteja täysillä kusettavista taksikuskeista...
Vai menettekö pakettimatkalle, eli onko kuljetus jo hoidettu?

Nojoo, ehkä näistä voi pälistä enempi sitten kun olette lähdössä, et varmaan paljon muista enää sillon jtn yli puol vuotta aiemmin kerrottua :lo: paitsi loppuun laitan linkin vielä pallikselle, jossa kanssa vähän kerroin reissusta ja vinkkasin yhden ravintolankin: http://www.pallontallaajat.net/pt3/kesk ... #msg305421. Tuolta ketjusta löyty muutenkin paljon hyviä vinkkejä.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-03-24 19:47:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitoksia vielä kerran noista! Löysin yhden ihan täydellisen blogin, missä blogin pitäjä käy usein Prahassa. Oon pari päivää ahminut tietoa sieltä! Voi ku aika menis nopeammin..

Eilen oli lepopäivä. Mun oli tarkotus käydä salilla venyttelemässä, mut en sitten jaksanut. Kotiin nukkumaan heti neljältä. Tuli nukuttua tosi huonosti.
Tänään olinki sit jo pirteämpänä töissä ja töiden jälkeen 30min intervallijuoksut (sis. alkulämmöt ja loppuhölkät. loppuun vähän ylämäkijuoksua). Tämän lisäksi rankka vatsatreeni ja nyt illalla vielä kunnon venyttelyt.

Huomenna käyn pitkästä aikaa vaa'alla ja mittailen ympärysmitat. Kirjoittelen sen jälkeen tulevan vuoden tavoitteet. Tänne sekä itselleni muistutukseksi. Katsellaan miten menee ja uskaltaako sitä vaa'alle! Mun paino ku on hassusti aina kohollaan, vaik vaatteet olis isontunu..
Oon nyt päättäny vaik väkisin tehdä jonkinmoiset tavotteet. Tästä ei muuten tuu mitään, ku jokatoinen päivä haluun olla pieni ja jokatoinen päivä taas mussuttaa ylikaloreilla, et sais piffii kroppaan. Kahta tavoitetta ku ei valitettavasti voi olla... :( Nääh..

Ihanan rentouttavaa viikonloppua kaikille! :smt049

ViestiLähetetty: 2012-03-24 20:00:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Sinäpä sen sanoit, kun voiskin saada kunnolla pihviä ja hävittää rasvaa ts. pienentyä samanaikaisesti. Mutku ei :roll: Mä luulen, että mä ainakin luovutan ton oman painoni suhteen siinä mielessä, etten kyttää sitä ja keskityn vaan treenaamaan kovaa ja tykkäämään omasta peilikuvastani. Onneks elämässä on muutakin kuin ulkonäkö ja mittanauhalla mitatut ympärykset ties mistä.

Rauhallista viikonloppua sulle :smt049

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-03-24 20:49:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

anniem kirjoitti:
^ Sinäpä sen sanoit, kun voiskin saada kunnolla pihviä ja hävittää rasvaa ts. pienentyä samanaikaisesti. Mutku ei :roll: Mä luulen, että mä ainakin luovutan ton oman painoni suhteen siinä mielessä, etten kyttää sitä ja keskityn vaan treenaamaan kovaa ja tykkäämään omasta peilikuvastani. Onneks elämässä on muutakin kuin ulkonäkö ja mittanauhalla mitatut ympärykset ties mistä.

Rauhallista viikonloppua sulle :smt049

Niinpä. Nyt ainaki kesää kohti mentäessä keskityn syömään terveellisesti ja niin että treenit kulkee. Vähän pitäs silti saada pois kesään mennessä, mut en ota stressiä siitä. Ei se mitään hyödytä. :) Ja sinäpä sen sanoit! Elämässä todellakin on muutakin nautittavaa ku vaa'an lukema (jota niin harvoin edes katson, että tuskin mitään luotettavaa tulosta ees tulis). Sen suhteen oon onneks jo osannu relata. vaikka syvällä sisällä joku pieni minä huutaa samalla, että apua!!

ViestiLähetetty: 2012-03-24 21:16:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin kauan se pieni ääni saa luvan huutaa, kun ei pysty suhun ja sun tekemisiisi vaikuttamaan 8)

Jotenkin tuli mieleen nää Annoying Orange -videot, en tiiä miksi :lol: Kai toi appelsiini on vähintään yhtä ärsyttävä kuin se pieni laihistelijanirppis, jonka mielestä meillä naisilla on aina vähintään 5kg liikaa.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-03-24 21:21:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, se pieni ääni pääsee tasan tarkkaan vaikuttamaan asioihin sillon vain kun haluan. Vähän, että pysyy asiat kasassa kuitenki. :lol: Muuten oisin varmaan tuolla suklaakaapilla koko ajan. :oops:

Hahaha, noi on ihan parhaita noi videot.! :smt044

ViestiLähetetty: 2012-03-25 08:45:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Elämässä todellakin on muutakin nautittavaa ku vaa'an lukema (jota niin harvoin edes katson, että tuskin mitään luotettavaa tulosta ees tulis). Sen suhteen oon onneks jo osannu relata. vaikka syvällä sisällä joku pieni minä huutaa samalla, että apua!!

Juurikin näin! Vaaka on hyvä renki, mutta huono isäntä, kliseitä viljelläkseni. :mrgreen:

Mulla on muuten nyt syömisten kans ihan sama homma kun sulla. Toisaalta haluan kiristellä, mutta pelkään lihaskatoa. Haluais lisää massaa, muttei grammaakaan rasvaa enää. Vaikeeta tämä optimointi. Syömiset menee sitten jossain siinä välillä, no, kakkuja lukuunottamatta ainaskin. :lol:

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-03-25 09:44:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, meikäläisen kropassa ei kyl paljon painon lukemaan ole luottamista! Oli viikossa tullut 1,5kg alas, joten eihän toi oo mahdollista edes nesteillä, ku en turvoksissa ole ollut. :smt017 Emmää ymmärrä enää. Naisten vaivojakaan ei sillon eikä nyt ole ollut, mikä ois nostanu painoa.

Mitat olivat samoissa lukemissa, kuin kk sitten. Nyt painoa reilu kilon verran enemmän ku tuolloin. Toki, nyt ku enimmäkseen pätkäpaastoilen, ni luonnollisesti syön iltapainotteisemmin, jolloin tuo näkyy aamulla vaa'alla. Mutta, koska vaa'alla lukema näkyi jo ennen ku alottelin pätkistä, ni jotai hämärää täs ny o.

Eniveis, painoon liittyviä tavotteita en itselleni aseta, koska näkyy pomppivan niin kovaa vauhtia ylös ja alas, ettei perässä pysy. Juu, vaik kauheen kiva olis painaa se 56kg..

:!: Mutta, vyötäröltä sais 2cm lähteä, lantiolta 3cm ja reidestä 1cm. Reisi tulee ehkä jopa haastavin olemaan, koska reidet mulla jo suht. tiukat on. Eniten tuntuu kertyvän tonne lantiolle. Mahdollistahan tää on, koska vielä ennen joulua ( :oops: ) oon noissa mitoissa ollu.

:!: Penkkipunnerrukseen sais tulla lisää painoa 10%, ja maastavedot olis kiva päästä jo tekemään oman painon verran. Nyt tuntuu et selkä ja jalat ja kaikki muukin jaksais, mut käpälät jarruttelee 50kg jälkeen (3x8). Lisää ruutia siis sormiin kiitos! :mrgreen:

:!: Salit saa pysyä samassa. 4x puntti 1x HIIT/viikko. Keväämmällä kattelen jos muutan vielä 3xpuntti 2x HIIT. Mut koska mun tavotteet on täysin salilla, ni keskitän kaiken voiman sinne.

:!: Ruokaa koomakulutus + 300kcal. Lepopäivänä koomakulutuksen verran.
Kerran kuukaudessa hiilari/ruokatankkaus (kappas, miten sattuikaan! just pääsiäiselle, vapulle ja juhannukselle! :wink: ) Näinä päivinä ei kaloreita lasketa ja syödään ja juodaan se mitä mieli tekee (eiks tää ollu sitä parasta stressin poistoa..? ) Buustaillaan samalla vähän aineenvaihduntaa.
Muuten kokeilen vielä jatkaa pätkäpaastoa, sillä joskus aikinaan se toimi mulla hyvin. Ja näyttää nytkin toimivan. Ennen treeniä siis BCAA, treenin jälkeen BCAA + glutamiini ja sama setti vielä seuraavaan ateriaan.

:!: Lepopäivinä pyrin, jos jaksan, venyttelemään ja huoltamaan lihaksia. Työn takia, tää ei aina välttämättä onnistu,ku on kotoo pois joskus 13tuntiakin, mut silloin ku onnistuu. Tästä ei stressiä. Mieluusti käyn venyttelyt kuitenkin salilla tekemässä, koska siellä ne tulee varmasti hoidettua. :oops:

:!: Stressin vähentäminen. Joo, tähän jos on taikasana ni kiitos, sen tahdon kuulla! Mut aina voi yrittää. :roll:

Ja kaikkeen tähän palkintona hävyttömän iso shoppailu loppuvuodesta reissussa! :mrgreen: :smt050

Nyt tää lähtis treenailee rinta+olka+ojentajan! jeh!

ViestiLähetetty: 2012-03-25 10:49:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvän kuuloisia optimointeja oot listannut, noista vois itekin ottaa anakin näennäisesti mallia vaikkei niitä mihkään kirjais :smt023

Hyvää treeniä!

ViestiLähetetty: 2012-03-25 11:57:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pähkinällähän on selkeet kuviot mielessä =D>

Ja painosta... iha rakkettitiedettä sanon mie #-o Hitto,heittelee samoil ruuil siis tuol litel ni jopa 3kg ees taas :roll: Jote oon ajatellu että jätämpä vaakan tuijotuksen himmpusen vähemmälle.

ViestiLähetetty: 2012-03-25 13:28:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pakko vielä tähän jakaa painosta, kun nyt aamupaino on ollut aika tarkalleen 71,2. Mutta viime viikonloppuna juominkien jälkeisenä sunnuntaina läpällä punnitsin, tosin vasta illalla kun olin vetänyt sairaasti ruokaa, ja paino oli 74,3. Whoooops. 8)

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-03-25 13:35:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^ haha, niinuliinua kompatakseni, todellista rakettitiedettä tosiaan! :lol:

ViestiLähetetty: 2012-03-25 13:53:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja nyt hemmetti loppui tää marjojen turhanpäivänen syöminen! :evil: Marjat tekee hyvää ja muutenki, mut oon jo onnistunu tuhoomaan pakkasesta äiskän mulle poimimat marjat. Kaupan marjat on vähän turhan kalliita siihen, et pari pikkupussia tuhoisin päivässä. :evil: Epäreilua, et kaikki terveellinen on niin kallista. :(

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1120 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00