karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:19:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2012-02-07 13:36:44 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
Sup kirjoitti:
mlv kirjoitti:
No Antin kirjoista ja blogista ne Pellinki dieetin ohjeet löytyy, jokainen varmaan ajan mittaan säätää ruokavaliota itselleen sopivaksi mutta alkuun kannattaa ne ohjeet hakea.


Joo, olen huomannut että tosiaan dieetti on dieetti, eli syö vähemmän kuin kulutat. Se mistä energia tulee on näköjään se pellingin ja muiden karppaus-dieettien idea. Kyllä tätä hitaasti alkaa tajuamaan.

Lähinnä ihmettelen noita lehdissä olleita juttuja joiden mukaan heti kun jättää hiilarit veks, alkaa painon putoaminen vaikka sitten vetäis metukkaa kilokaupalla smetanakyljysten kanssa pähkinöillä kuorrutettuna ja pekoniin käärittynä. Ei se taida ihan noin mennä.

-Sup


Nyt olet jäljillä :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2012-02-07 13:57:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-31 17:41:45
Viestit: 6
Uljanov kirjoitti:
Sup kirjoitti:
mlv kirjoitti:
No Antin kirjoista ja blogista ne Pellinki dieetin ohjeet löytyy, jokainen varmaan ajan mittaan säätää ruokavaliota itselleen sopivaksi mutta alkuun kannattaa ne ohjeet hakea.


Joo, olen huomannut että tosiaan dieetti on dieetti, eli syö vähemmän kuin kulutat. Se mistä energia tulee on näköjään se pellingin ja muiden karppaus-dieettien idea. Kyllä tätä hitaasti alkaa tajuamaan.

Lähinnä ihmettelen noita lehdissä olleita juttuja joiden mukaan heti kun jättää hiilarit veks, alkaa painon putoaminen vaikka sitten vetäis metukkaa kilokaupalla smetanakyljysten kanssa pähkinöillä kuorrutettuna ja pekoniin käärittynä. Ei se taida ihan noin mennä.

-Sup


Nyt olet jäljillä :)


No hyvä kuulla, johan sitä kuukausi menikin tuon opettelussa...Ongelmana tässä hommassa on se, että kun tekee noita Antin kirjan juttuja, ne on niin hyviä, että on hieman hankala säännöstellä, kun tekis mieli vetää napa täyteen :lol: Mä teen duunia kotoa, joten teen myös omat safkat ja täytyy sanoa että on nää pöperöt ihan eri settiä kuin normi pussi-italian-pata. Pitkästä aikaa ruuanlaitto on kivaa!

Säätö jatkuu...

-Sup


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2012-03-29 12:47:46 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-03-06 22:49:48
Viestit: 23
Olen menossa kirjastoon hakemaan lisälukemistoa mutta ennen kuin saan opukset käsiini kyselisin malttamattomana vielä tiedän ihmisten rasvamääriä per päivä? Millasissa grammoissa liikutte? Ja mitä rasvanlähteinä kun lisäätte ruoan (esim. salaatin päälle?) Itsellä neitsytoliiviöljy, voi, neitsytkookosöljy. Määrä kaikkinensa päivässä lähempänä 200g, onko ok lisätä vaikka 250g jos tuntuu ettei nälkä lähde muuten eikä ateriavälit pidenny, vai kuulostaako hullutukselta? En tahtoisi lisätä ruokamääriä kun proteiiniraja tulee jo nyt vastaan 70-100g/pvä. Huomioikaa siis että en malta odottaa kirjojen saamiseen saakka, ja toisekseen kiinnostaa gallupmaisesti miten muut tekevät? :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2012-03-29 21:05:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-08-12 11:23:58
Viestit: 182
Ihan oman tuntemuksen mukaan läträät sen rasvan kanssa. Kunhan nälkä pysyy poissa, ei sillä määrällä ole niin väliä. :wink:
Mulla on tuossa sigussa linkki omiin syömisiin.

_________________
Ihottumaisen ihon hillitsemis-päiväkirja: Täällä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2012-04-23 10:19:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-28 16:06:10
Viestit: 200
Täällä taas. Käväisin pois karppilammesta, typerä kun olen. Luin "Ravinto ja terveys"-uudestaan ja ostin "Diabeeteksen hoito ruokavaliolla". Jommassa kummassa sanotaan, että verensokerin tasapainottuminen on vaikeampaa, jos välissä syö runsashiilarisemmin. Siksi ilmeisesti painoni jumittaa. Syön Heikkilän ohjeiden mukaan, mutta pärjään vain kolmisen tuntia aterian jälkeen. Toivottavasti kehoni vielä oppii rasvapolttoiseksi. Olen ottanut lihan taas ruokavaliooni, koska tuntui, että juustoa ja muita maitotuotteita alkoi mennä senkin edestä.

Tekisi mieli laittaa siguksi Kovapääkarppi...

_________________
Elämä on älykkyystesti. -niinal
BMI 41.
Säädellään hiilarit kohdilleen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2012-06-07 08:15:33 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-11-25 13:13:19
Viestit: 38
Paikkakunta: Tampere
Täytyy sanoa, että olen kokenut jonkin pienimuotoisen valaistumisen typerän itsestäänselvästä asiasta. Makeanhimo lähtee ja suu tottuu ei-makeisiin makuihin jos jättää makeutusaineet pois! KYllä, olen karpannut useasti n. kolme kuukautta kerrallaan, ja aina se on päättynyt siihen että olen syönyt jotain makeaa. Enkä ole koskaan tottunut mm. maustamattomaan jugurttiin. Siksi sanoisin olleeni aiemmin Atkinsin dieetillä, joka sallii makeutusaineiden käytön, välipalat jne. Nyt huomaan olevani lähempänä Heikkilän oppeja. Jotenkin nyt tällä kertaa aloittaessani (takana kohta 2 viikkoa) on vaan makeutusaineet jääneet heti pois. Ja kumma kyllä, nyt jo pelkkä makuvissykin maistuu makealle, samoin pähkinät, 85% suklaa ja maustamattomat maitotuotteet. Ennen läträsin sukraloosi-ja maltitolisiirapeilla, hermesetaspuristeita meni kahvikupissa 2-3 ja kahvikupillisia ainakin 4-5 /pv. Lisäksi light-limppareita ja/tai light-siidereitä joka ilta, pahimmillaan jopa 3 litraa pepsi-maxia päivässä. Silloin tällöin Atkinsin suklaapatukoita ja muita keinotekoisilla makeutusaineilla makeutettuja suklaita ja pirtelöitä. Jugurttiin ja rahkaan oli aina pakko laittaa makusiirappia tms. Kumma kyllä sit kolmen kuukauden rajapyykin saavutettuani sorruin johonkin oikealla sokerilla makeutettuun herkkuun ja siitä lähti käsistä sitten koko homma.

Nyt olen viikonloppuna juonut pari lasillista light-pommacia ja sekin maistuu lähes sietämättömän äitelältä. Ja muutos on tapahtunut siis alle parissa viikossa!! 85% suklaa ja pähkinätkin on jo makean makuisia mun suussa...ihan outoa! Ja kahvin juon ilman makeutusainetta, joukossa 1 dl laktoositonta maitojuomaa tai soijamaitoa ( soijamaitoa ei joo Heikkilä suosittele, mutta siinä on tosi vähän hiilareita ja jotkut taas sanoo että maito voi aiheuttaa painon jumitusta ja samankaltaista riippuvuutta kuin viljat).

Valmiit karppileivät, Atkinsin patukat ja keinotekoiset makeutusaineet on saaneet jäädä. (Hera-jauheessa jota syön smoothien joukossa on kyllä sukraloosia, tämä on ainut, sekin kannattanee vaihtaa maustamattomaan sitten kun edelliset loppuu). Syön usein vain sen 3 ateriaa, joista aamiainen smoothie kookosöljyn kera. Tunnen tosi omakseni Heikkilän ideologian puhtaasta eurooppailaistyylisestä ruoasta ja ruokailutyylistä. Etelä-Euroopassahan ei oikeasti syödä välipaloja, ainakaan perinteisesti. Ei mitään keinotekoista, vaan itse tehtyä ruokaa puhtaista raaka-aineista. Lisäksi joitain "superruokia" kuten raakaa kaakaota ja kookosöljyä. Raakaa ravintoa joka päivä, mieluiten joka aterialla. Maltilla liikuntaa, josta tulee hyvä olo. Ihan parhautta! On ihan uskomatonta, että tää alkaa vihdoin olla todellisuutta omalla kohdallani. Ajattelin aina, että joo, toi on ihanne, mutta en mä itse koskaan pysty siihen, että tarvin ne hermesetakset ja pepsi-maxit. Ja paskat! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2013-03-01 14:20:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-01-10 10:20:40
Viestit: 5
hello!
onko se normaalia, että paino pomppii 2 kg edes takas. Olen 161.5 cm pitkä nainen ja painoin 67.5 ihan fiilareissa ja sitten taas humps 69.5. oon ollut nyt 2kk pellingillä. Lähtöpainoni oli 73.5kg. Kun olin tammikuun tipattomalla, niin paino tippui. Nyt saatan viikonloppusin ottaa 1-2 lasia viiniä. Ei tän runsaampi alkoholi ees oikein maistu. En taho ymmärtää painon nousua, kun olen ollut kuuliainen :wink: voiko se olla sitten liiat maitotuotteet? mulla ei edelleenkään vatsa toimi kunnolla vaikkakin oon ottanut kookosöljyä kahvin kanssa 2-3x pv. Mulla on tässä taustalla muukin kuin painonpudotus. Jos sais ton vatsan taas skulaamaan, kun on toi immuunijärjestelmä ilmeisesti hieman heikoilla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)