Trantor kirjoitti:
Sattuipa tuossa silmiin muutens uutinen myös, että murehtimisesta on kuulemma ollut hyötyä immeisen evoluutiossa (ovat vissiin just stressaajia), kun silloin on mietiskelly eri skenaarioita sen verran eteenpäin, ettei huonotkaan uutiset ihan yllätyksenä sitten tule vastaan.. ja on jopa saattanut siinä murheen alhossa kieriskellessään jo hoksata jonkun ratkaisumallinkin.
Kuntosali tuntuu olevan yksi hyvä stressin poistaja (tarpeeksi kun on kammennu rautaa ja lähtee salilta koivet purkkana, niin ei siinä kohtaa yleensä jaksa stressata enää muusta, kun miten pääsee kuntosalin portaat vetelin kintuin alas ilman pahempia pyllähtelyjä)

No tää on totta. Murehtijana osaa varautua siihen pahimpaan jo moneen kertaan.

Toisaalta myös valitettavaa, koska sit sitä murehtii vaan enemmän.
Kuntosali on mulle toimivin stressin poistaja. Ammuisin useesti oon ärtyny ja muutenki kaikki ottaa päähän (vaik en osaa aamusin nukkua myöhään, ni en silti oo semmonen aamuihminen, et heräisin hymyillen aamuun

), mut salin jälkeen maailma taas näyttää valosammalta. Kummasti se vaan tekee ku pistää hetkeksi musiikin korville ja antaa vaan mennä niin että ajatukset saa kyytiä! Mut tässä on sekin huono puoli, että jos oon stressaantunu esim. töiden vuoksi, ja teen pitkää päivää, ni haluun päästä stressin poistoon salille, mikä sit saattaa loppupeleissä pahentaa stressiä.
Ääh, nää o niin hankalia oravanpyöriä, ettei tämmösiä niin vaan selviä.
Ei sillä, ei mulla nyt mitään pahempaa stressiä ole. Onneksi. Vielä...
---
Tänään salivapaa. Kintuissa ei juuri (vielä) eilistä kevyttä jalkatreeniä tunnu. Ihan kiva välillä tehdä keposia treenejä.
Ensi viikon luultavasti teen vielä myös keposasti (ainakin loppuviikon). Otan viikon päästä viikonloppuna suunnaksi yli 500km pohjoiseen. Joten en viitti kovia treenejä tehdä, ettei junassa puudu ja nesteet kerry. Muutenkin nyt o kiva hetki pitää kevyttä treeniä ja sit taas loman jälkeen jaksaa kovemmin.
Taidan myös käydä testaamassa paikallisen salin. Ystäväni pyysi, et tarkistaisin hänen treneiohjelman. Ihan kiva nähdä muitakin saleja vaihtelun vuoksi. vaik pääasiassa teenki liikkeet vapailla painoilla, mut siin o se hyvä puoli, et ne pystyy tekemään missä tahansa salilla.
Hieroja mulla on myös tuolle reissulle varattuna (perhe tuttu), joten mukava reissu tulossa.
Mutta sitä ennen on jaksettava vielä yli viikko pakertaa. Onneksi huomenna on eräät isommat juhlat. Hyvää ruokaa ja seuraa!