karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-24 12:57:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-05-05 13:51:45 
Poissa
sintti
sintti

Vihdoinkin alkoi kamppanja. Edellinen kamppanja onnistui hyvin vaikka en tavoitteeseen päässytkään. Jäin kiloa vaille tavoitteen 70kg, joka tosin nyt jo on ohitettu. Seuraava etappi on 3kg päässä eli 65 josta sitten aloitetaan ylläpito.

Aloitin karppauksen tammikuussa ja hyvin rennosti olen karppaillut. En ole laskenut kun ihan satunnaisesti ja suuntaa antavasti mitä sinne suuhun olen laittanut. Näillä mennään myös tämän kampanjan ajan. Kiirettä minulla ei ole viimeisten kilojen kanssa ja tarkoitus olisi myös nyt aloittaa se kiinteytys ja liikunta oikein kunnolla.

Kesää kohti siis :)

ViestiLähetetty: 2012-05-05 14:00:17 
Poissa
sintti
sintti

Tässä muutama kuva. Ennen ja jälkeen edellisen kampanjan. Tuo jouluna otettu kuva löi minulle karun todellisuuden päin naamaa ja siitä se sitten lähti. Takana kaksi raskautta ja nyt on jäljellä enää muutama kilo ekasta raskaudesta. Innolla odotan miltä näytän syksyllä :)

Liitteet:
IMG_7456.jpg
IMG_7456.jpg [ 103.74 KiB | Katsottu 3475 kertaa ]
Joulupäivänä glögillä Johannan ja Aarnen perheen seurassa 042-001.jpg
Joulupäivänä glögillä Johannan ja Aarnen perheen seurassa 042-001.jpg [ 16.73 KiB | Katsottu 3475 kertaa ]

ViestiLähetetty: 2012-05-05 17:45:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Upea nainen =D>

ViestiLähetetty: 2012-05-05 17:56:29 
Poissa
sintti
sintti

WAU mikä muutos!! Pääsisimpä itsekin kesän jälkeen näyttämään jo ennen ja jälkeen kuvia. Mulla kanssa takana kaksi raskautta ja tällä hetkellä matkalla aikaan ennen ensimmäistä raskautta on 8kg... siihen vielä 2kg pudotusta lisää niin olisi aika bueno.

ViestiLähetetty: 2012-05-05 21:34:05 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos! :)

Tsemppiä sinulle kesäheinä! Pysyt vain alkuun tiukasti ruokavaliossa. Siitä se lähtee. Nyt 5kk myöhemmin voin sanoa omaksuneeni tämän uuden elämäntyylin enkä siitä tule luopumaan!

ViestiLähetetty: 2012-05-06 16:31:18 
Poissa
sintti
sintti

Välillä sitä lipsuu syömisien kanssa. Minulla lipsuminen tarkoittaa lähinnä liian vähäistä syömistä. Kun ei millään jaksa laittaa sitä aamupalaa (niin kun jugurtin laittaminen lautaselle nyt olisi niin raskasta). Lounaaseen menessä huomaa kuinka nälkä alkaa hiipimään ja siinä vaiheessa mikä tahansa yleensä maistuu. Onneksi kotona ei tätä nykyä ole mitään ns. kielettyä ja vaikka olisi niin niitä harvemmin tulee suuhun laitettua siinä nälässä. Mutta se napostelu jää helposti päälle. Otan juustonpalan siellä ja lihapullan täällä.

Oma vinkki aloittelijoille on pitää kiinni niistä ruokailuajoista. Kun ei ole nälkä pääsee helpommin eroon esim. siitä leivästä joka monille tuntuu olevan se vaikein pala. Nyt 5kk myöhemmin leipä on minulle vain lasten välttämätön välipala. Itse pärjään hyvin ilman!

ViestiLähetetty: 2012-05-07 11:52:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ollaan aika samoissa mitoissa, muutamaa hikistä kiloa viedään ja hidastahan se on. Iloa rojektiin, kyl me tästä onnistutaan!

ViestiLähetetty: 2012-05-07 12:13:12 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos samoin! kyllä se tästä, voipi tosin olla että jatkan siitä 65kg ehkä vielä vähän alaspäin. Mutta sillä nyt ei ole kiire. Kunhan pysyn itse ruodussa niin ne kilotkin tippuu aikanaan ja senttejä katoaa, mikä minulla tällähetkellä se tärekämpi tavoita :)

ViestiLähetetty: 2012-05-07 12:42:49 
Poissa
sintti
sintti

Tämän päivän ruokia tähän mennessä.

Aamupala: mustikoita, raejuustoa, turkkilaista jugurttia ja auringonkukansiemeniä. Kahvia punaisellamaidolla+vettä.
Lounas: Pieni määrä salaattia (pussinpohjalta), tonnikalapurkki (öljyssä), raejuustoa ja päälle muutama lusikka creme fraice (kuinka se kirjoitetaan)+vettä.

ilta on edelleen auki ja nyt viimeinkin pitäisi aloittaa se viikkoruokalista tekeminen niin ei tulisi aina samaa äkkiätännenyt jotain hetkiä lounaalla ja päivällisellä. En ole koko tämän 5kk aikana tehnyt suoranaisesti mitään karppiruokia tuolta reseptien puolelta. Muutamia pieniä juttuja kuten möttösiä ja jotain leipää ole kokeillut. Perus ruokiini kuuluu aina jauheliha/kana/kala ja päälle mitä kaapista löytyy esim. pakastevihanneksia tai kasviksia.
Kesä toisaalta on kiva aika, kun tulee grillailtua ja syötyä salaattia normaalia enemmän, se kun on niin helppo ruoka valmistaa.

Olen miettinyt minun itsenipalkitsemislahjaa kun se 65kg näkyy puntarissa. Sehän itsessään jo on iso palkintoa, mutta jotain pientä olisi kiva hankkia. Kun vaaka näytti 70kg ostin itselleni reebokin easytone tennarit. Ovat olleet hyvä hankinta vaikka niiden tehosta nyt en ole niin vakuuttunut, hyvät jalassa ne on ainakin :)

ViestiLähetetty: 2012-05-08 08:13:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hola !
Samoissa mennään -viimeiset 3 kg tiputettavaa :D
Jään seuraamaan taivaltasi.
Isosti onnea ja ihanaa kevättä <3

Lontu

ViestiLähetetty: 2012-05-08 19:21:00 
Poissa
sintti
sintti

Paljon tsemppiä sinne kans :)

ViestiLähetetty: 2012-05-14 12:57:16 
Poissa
sintti
sintti

Hoho loppuviikko meni kyllä niin ei karpisti ja paino nousi 67,2->68. No eilen se lannisti, mutta eipä tässä kiire ole!

Nyt kun painoa on tippunut ja ollaan siellä normaalipainon rajoilla niin tuntuu, että olen käynyt toooodella malttamattomaksi. Nytheti pitäisi saada se timmimpi/hoikempi kroppa ja kamala stressi kun kaikki muut on niin hoikkia ja hoho! Ärsyttää tämä oma ajattelumalli! Peilistä katsoessa näkee taas vain ne ongelmakohdat vaikka tiedän, että niitä ei pitäisi tuijottaa! maha ja reidet nyt on kerännyt enemmän rasvaa ja niiden sulattamiseen menee varmasti tuplasti enemmän aikaa!

Tänään kaivan esiin sen mittanauhan ja lopetan puntarilla hypäämisen! En halua ottaa mitään stressiä tästä painonpudottamisesta, kun jostain syystä helposti sitten luovutan ja tulee syötyä vaikka ja mitä...ja sen tien varmaan aika moni tuntee! Olo on kuitenkin muuten todella hyvä!

Uusi viikko edessä! stemppiä kaikille!

ViestiLähetetty: 2012-05-14 19:30:39 
Poissa
sintti
sintti

Tämän päivän syömisiä.

Aamupala: 3 munan scrambled eggs johon laitoin muutaman lusikan creme fraichea+muutama lusikallinen hemapa. 4dl kahvia täysmaidolla. Vettä monta lasia. Ai miten niin munat alkaa tökkimään, yök!!

Lounas: Puolikas kurkku, jauhelihaa 2dl+creme fraichea muutama lusikka. Vettä, vettä, vettä.

Päivällinen: Porkkana lihapullia...hmm..varmaan 12-15kpl. Toinen puolikas kurkkua ja kourallinen mantelilastuja. Vettä, vettä, paljon vettä.

Tämä oli tällainen laiska päivä, kun tein minulle eri ruokaa kun pojille. Otin siis sitä mitä jäi yli. Ihan liian vähän, koska nyt on taas nälkä. Huomenna olisi kauppareissu.

ViestiLähetetty: 2012-05-15 12:03:18 
Poissa
sintti
sintti

Haha #-o pakkohan siellä puntarilla oli taas tänään käydä. Takaisin 67kg, mikä oli ihan kiva ylläri.

Lounaaksi söin tänään kanasuikaleita ja sipulia, paistettuna kookosöljyssä. Vajaa puolipalaa kurkkua (kotimaisen kurkun hinta on muuten näköjään laskenut jo), kukkakaali muhennosta voisilmällä ja kanansekaan laitoin kaksi lusikallista cremef. Hyvää oli, vaikka ehkä vähän aneemisen näköistä.

Liitteet:
IMG_7573.JPG
IMG_7573.JPG [ 91.29 KiB | Katsottu 3309 kertaa ]

ViestiLähetetty: 2012-05-17 20:28:13 
Poissa
sintti
sintti

Viikko alkaa vedellä viimeisiä tai ainakin se tuntuu siltä. Tiedossa olisi kuukauden työviikonloppu (olen hoitovapaalla). Pääsen huilaamaan töihin :roll: ja lapset saa viettää laatuaikaa isovanhempien kanssa.

Ruokailut on sujunut hyvin tällä viikolla. Ja olenkin valmistanut kasan koskenlaskijalihapullia evääksi töihin. Lihapullat on oma ehdoton lempiruoka ja kukkakaalimuusin kanssa on melkein sama kun perunamuusi ja lihapullat, jos ei jopa parempaa!

Olen pyöritellyt ajatusta juoksun aloittamisesta. Kunnon tennarit vain puuttuu. Jos kesällä saisi alesta jotkut sopivat. Ja se ikuinen lastenhoitopulma.
No kotona olen tehnyt lihaskuntoa jo jonkin aikaa. Tammikuussa aloitin seuraamaan Olga Rönnbergin blogia, joka löytyy täältä. http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/
Hän on erikoistunut naisten tai raskaudenjälkeiseen treeniin ja suosittelee "lankutusta" kaikille. Tammikuusta asti olen myös itse lankuttanut melko orjallisesti usean kerran viikossa. Hän antaa myös paljon vinkkejä kotitreeniin ja olenkin saanut paljon vinkkejä häneltä. Huippu sivu ja huippu nainen. Tämän kuun lopulla alkaa myös hänen suunnittelema ja toteuttama mammabootcamp täällä vaasassa johon olen ilmottautunut. Kaikkea mukavaa siis tiedossa liikunnan merkeissä. Motivaatio on ihan huipussaan liikunnan suhteen, mistä olenkin todella tyytyväinen.

Se mittanauha on edelleen kateissa, mutta eiköhän se ilmaannu jostain. Olisi niin kiva mittailla, kun painoa ei enää tarvi paljoa pudottaa..2kg jäljellä mikä on ihan mieletöntä!

ViestiLähetetty: 2012-05-23 11:09:22 
Poissa
sintti
sintti

Maanantaina vaaka näytti 67,7kg ja tänään 66,2kg. Laitetaan naistenvaivojen piikkiin ja viikonloppuun joka oli töiden ansioista hyvin stressaava. Ruokakaan ei ole taas maistunut :/

ViestiLähetetty: 2012-05-30 11:51:39 
Poissa
sintti
sintti

Viikko vierähti taas hurjaa vauhtia. Syömiset on ollut kyllä ihan retuperällä. Oma ruokahalu on ollut kateissa tai sitten en vaan ole jaksanut laittaa mitään ja sitten syönyt/napsinut kaikkea pientä sieltä täältä. Onneksi sentään vain ns. salittuja ruokia. No paino nyt on pysynyt lähes samana +300g viimeviikosta, mutta noin se heittelee kyllä ihan päivästä toiseen. Välillä oltu jopa 67,8kg ja taas seuraavana päivänä 66,5kg.

Tämä viikko on mennyt vähän paremmin ruokien kanssa ja ehkä ensiviikolla ollaan jo taas -puolella. Omasta mielestä senttejä on kyllä taas lähtenyt paljon. Kotitreeni on antanut paljon motivaatiota pysyä ruodussa ja onhan niitä tuloksia senkin suhteen jo tullut vähän. Kesäkuuta kohti!

ViestiLähetetty: 2012-06-13 12:05:22 
Poissa
sintti
sintti

Paino kävi muutaman päivän jo siellä tavoitteessa 65kg, mutta tänään oli noussut 500g. Omassa mielessä olen jo tavoitteessa ja aika rennosti olenkin syönyt ja ollut. Jatkan samaan rataan syömistä loppukesän. Paino saa vähän vielä pudota tai ehä puhutaan enemmänkin siitä kiinteytymisestä, paljon on vielä rasvakerrosta niissä ongelmakohdissa :)

Ihan mieletöntä, että olen tässä nyt. Tammikuussa kun aloitin oli tuo 70kg pääsy ajatuksena lähes mahdoton, mutta niin se vain onnistui! Tahtotila pysyi koko talven ja kevään, tuloksetkin tietenkin puhuivat puolestaan ja motivaatio pysyi korkealla.

Tsemppiä kaikille kesään!

ViestiLähetetty: 2012-06-20 07:28:03 
Poissa
sintti
sintti

65kg ja tavoite saavutettu. Tsemppiä kaikille, täällä alkaa nyt ylläpito ja urheilu oikein kunnolla :)

ViestiLähetetty: 2012-06-20 09:11:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hienoo! =D> Perästä tullaan, nauti olostasi!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00