karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 19:22:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-05-05 08:07:55 
Poissa
sintti
sintti

Nyt riittää housujen kiristys ja naaman pönötys!
Viime vuonna vauhtiin lähtenyt painonpudotus (82kg -> 72kg) otti ankarasti takapakkia keväällä. Kahden työn välillä sompailu aiheutti armottoman väsymyksen ja sitä myötä jäi liikunta, ja tilalle tuli sohvalla makaaminen ja napostelu. Painoa nyt 78 kg :(
No se siitä murehtimisesta, aamu alkoi kananmunapekokoni aamiaisella höystettynä juustolla :D tästä on hyvä aloittaa uusi aika!

Taustatietona vielä, että kotona minua pitää kiireisenä kaksi tenavaa jotka jossain määrin rajoittavat liikuntaharrastuksia. Mies on yrittäjä, joten hänenkin aikataulunsa ovat mitä ovat. Tavoitteeksi olen kuitenkin ottanut 3 liikuntakertaa/viikko. Olkoon ne sitten vaikka jumppaa lasten kanssa :)

ViestiLähetetty: 2012-05-06 07:51:51 
Poissa
sintti
sintti

Eilinen meni ruokien puolesta ok, mutta juomien.... :oops:

Aamiainen: Kaksi kananmunaa paistettuna, kolme siivua pekonia, neljä siivua juustoa ja lisäksi salaattia&kurkkua
Lounas: Uunimakkaraa juustolla, salaattia&kurkkua&tomaattia
Päivällinen: Grillattua possua, salaattia&kurkkua&tomaattia ja juustopaloja
Iltapala: maustamatonta jugurttia

Ja ne juomat: extra kuivaa omenasiideriä.... 3, mut oli hauska ilta :-D

Kaloreita ja hiilareita en vielä laskenut, tänään ajattelin syöttää syömiset kiloklubin laskuriin.

Eilen kävin pyöräajelulla ekaa kertaa tänä keväänä, sen tunnen kyllä reisissä! Tänään näyttää sää taas suosivan ulkoilua, eli ylös ulos ja lenkille!

ViestiLähetetty: 2012-05-07 09:46:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vähän näyttää että kesäheinä heiluu syksyllä tuulessa...
Ja varovasti siiderin kanssa, voi olla yllättävän vahvaa...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-05-07 18:37:43 
Poissa
sintti
sintti

Eilen vähän juimi päässä hiilihydraatin puute, mutta tänään olo on jo loistava. Mulla on kokemusta viime vuodelta karppauksesta, ja jo silloin totesin sen sopivan minulle. Vähähiilihydraattisen ruokavalion noudattaminen vaatii vaan minulta enemmän päättäväisyyttä ja viitseliäisyyttä. Lapsille kun yritän normiruokaa laittaa, niin joudun siis aina itselleni erikseen laittamaan. Kesällä karppaus on kyllä kaikkein helpointa! Grilliin vaan suhisemaan lihat ja kylkeen salaatti tuoreista aineksista.

Syötin eiliset syömiset kiloklubin laskuriin ja sain päivän hiilareiksi 35g. Ihan hyvä. Lukua nostivat aamupalalla syöty ruisleivän viipale. Aamulla kun ei TODELLAKAAN uppoa mikään kananmuna, eikä mulla ole aikaa nyt karppileipääkään leipomaan. Kunhan ilmat lämpenee, niin sitten maustamaton jugurttikin menee, nyt siitä tulee vilu!
Mutta jos tällä jo lähtee paino laskuun niin hyvä.

ViestiLähetetty: 2012-05-07 19:16:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aika monet karppiruu'at uppoo lapsiinkin, laita pastaa tai perunaa niille lisukkeeksi.
Muutaman kerran maistettuaan alkavat pitää...
Ja jos ei niin sitten säätöä.

Nimim. kokemusta on.

ViestiLähetetty: 2012-05-07 19:25:57 
Poissa
sintti
sintti

Vanhempi lapsi syö jo aika hyvin kokolihaa, mutta pienemmälle (1,5v) täytyy vielä olla helposti purtavaa murkinaa. Kasviksien kanssa taistellaan molempien osalta :wink:

Mutta tosiaan, aika hyvin jo syövät, mutta makaroonilaatikko on meillä edelleen suosikki :D

ViestiLähetetty: 2012-05-07 20:51:36 
Poissa
sintti
sintti

Sinulla paino lähellä samaa kuin minulla, ja täällä myös pähkäilyä mitä laittaa ruaksi lapsille ja mitä itselle. No eiköhän ajan kanssa ja opetellessa ala sujumaan. :)

ViestiLähetetty: 2012-05-07 21:21:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

winner kirjoitti:
Sinulla paino lähellä samaa kuin minulla, ja täällä myös pähkäilyä mitä laittaa ruaksi lapsille ja mitä itselle. No eiköhän ajan kanssa ja opetellessa ala sujumaan. :)

Kokeilkaa lapsille resepteistä, suosikit, lassaka. Jauhelihan voi vaihtaa broileriin, nakkeihin, kinkkuun, kebabbiin yms... Veikkaan että kelpaa. On vähän makaroonilootan tyyppistä.
Jauheliha pihvit löytyy sieltä ja kukkismuussi. Kukkakaali on monesti pennuista ihan syötövää ja kesäkurpitsan saa tehtyä monella tapaa.
Niin ja lanttu ranskikset, nam...

ViestiLähetetty: 2012-05-10 18:57:29 
Poissa
sintti
sintti

Huhhuijaa, onpahan ollut kiirettä töissä. Mutta yllättävän hyvin olen pysynyt ruodussa kaksi viimeistäkin päivää, en tosin niin hyvin kuin alkuviikosta. Tänään oli sitten koulutuspäivät, enkä jaksanut kaikille selitellä dieettiäni, niin söin ihan normiruokaa. Onneksi annoksessa oli runsaasti kanaa ja kasviksia ja vain vähän riisiä. Onneksi iltapäivän kahvilla muutama muukin kieltäytyi pullasta, niin en ollut ainoana :)

Olo on ihan hyvä. Huomenna olisi ensimmäinen punnitus. Turvotus on ihan selvästi laskenut, mutta painosta en sitten tiedä... No, huomenna sen näkee!

Winner: itse tein viikonloppuna itselleni ison kasan lihapullia pakastimeen, ja olen niitä sitten syönyt salaatin kanssa jos olen lapsille normiruokaa tehnyt. Onneksi nyt grillikautena on paljon hyviä lihoja tarjolla, ja makkaraa makkaraa... :lol:

ViestiLähetetty: 2012-05-11 17:15:06 
Poissa
sintti
sintti

Aamulla kävin vaa'alla ja :shock: -1kg, eli 77kg näytti vaaka!!!!!
Olen todella todella todella iloinen tästä, sen verran meni tässä loppuviikosta päin prinkkalaa syömiset. Tästä on hyvä jatkaa :D

ViestiLähetetty: 2012-05-13 17:04:36 
Poissa
sintti
sintti

ja hyvää äitienpäivää kaikille äideille!

Oi voi ja huokaus.. tän päivän hiilareita ei kannata laskea. Kyllä on tätä äippää lellitty ruoalla ja herkuilla pitkin päivää :D no, on se ollut sen arvoista, ihana päivä ollut. Huomenna taas ruotuun :wink:

ViestiLähetetty: 2012-05-15 12:10:39 
Poissa
sintti
sintti

Täällä myös yksi mamma tuskailee ruokien kanssa, kun aina pitäisi tehdä pojille eri ruokaa. Meillä esikoinen vielä melkoisen kranttu. No onneksi perunat/makarooni/riisi on helppo lisäke jauhelihan/kanan/kalan kanssa. Sormiruokailu on meillä aika pop ja omat karppiruokani ovat siihen ainakin melko omiaan :)

tsemppiä pudotukseen :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00