karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-10 18:16:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 774 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 539 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-05-07 08:12:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Okei, laitetaan oma jonkun sortin päiväkirja pystyyn. Laitan tänne vonkaleitten puolelle, koska sitäpä todellisuutta edelleen elän kaikesta hyvästä tahdosta huolimatta. Olen siis tämmöinen pikkuinen mutta valtava vonkale. Pituutta sellainen 160 cm ja painoa iha h*sti, onneksi vaaka on rikki joten en tiedä lukuja. Vaatteet on kuitenkin kokoa teltta. Olen kantanut mukana vanhoja vaatteita kodista toiseen, "näihin vielä mahdun". Joojoo... Ikää 34.

Mitäs muuta miusta. Uuden elämän kynnyksellä. Eroa tehdään miehen kanssa, ihan sovussa. Huolia liikaa yhteen elämään, sammunut kipinä joka ei elvytysyrityksistä huolimatta ole ottanut tulta alleen. Kaksi yhteistä lasta löytyy ja miehellä kaksi jo aikuistumassa olevaa, heidätkin perheenjäseniksi lasken vaikka ei samassa taloudessa asuta. Työtä teen sosiaalialalla, tosin tällä hetkellä oli pakko ottaa tuumaustauko asioihin, saikulla siis. Ei vaan ajatuskapasiteetti riitä sekä omiin asioihin että työasioihin.

Elämän motto kiteytyy rakkauden kaksoiskäskyyn. "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Tai käsitän tuon kolmoiskäskynä: itteään pitää rakastaa, koska jos kehoitetaan rakastamaan lähimmäistä kuin itseään, ja itseään inhoaa ja rakastaa lähimmäistä kuin itseään, niin huonoa jälkeähän siitä tulee.

Tänään lupaan että perse irtoaa penkistä. Kävelen vaikka sinne lääkärin vastaanotolle jos en muuta. Ja kone pysyy kiinni suurimman osan päivästä. Aamupalaksi nautin salaatin liha- ja juustolisällä sekä majoneesilla, pari kuppia kahvia meni kanssa.

Palaillaan...

Viestin otsikko: Re: Piprun juttuja
ViestiLähetetty: 2012-05-07 09:15:17 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

No mutta Wau pipru, isolla tuplaweellä. Täältä kaukaa kuikuillaan, sehän on selvä. Aattelehan ittees' suosiolla nyt. Mull'on semmoiset dedikset menossa nyt, ettei pahemmasta väliä - nakittivat ennen kuin kerkesin herätä kolmen tunnin yöuniltani. Silmät ja ajatus seisoo (muusta en puhu). Bodya, sporttia ja tsemppistä sulle näin aluksi.

ViestiLähetetty: 2012-05-07 09:26:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No olipas söpöö että just sinä ihana kommentoit ekana -tiiän että sinuu kiinnostaa, vaikkei muita kiinnostais yhtään. :smt049

Kiitos tsempeistä ja elähän sinäkään tapa ittees töillä. Tunge ne dedikset niitten kitusista alas jotka liian tiukkoja sellaisia määrittelee. Ja nuku hyvä ihminen.

ViestiLähetetty: 2012-05-07 09:27:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lähiterveiset kymenlaakson pohjoispäästä.
Isä karjalasta, äiti hämeestä, itse sen verran savossa käynyt että vastuu jutuistani on kuulijalla.
Myös lääkäriin tänään, selkä ...kele ja muutakin.
Ja ero (vanhaan) voi olla uuden paremman alku, vaikkei aina siltä tunnu.
Mutta tästä noustaan ja kesään mennään vaikka hammasta purren.
Ja säilytä ne vanhat vaatteet, ei koskaan tiedä vaikka telttailemaan lähtisi.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-05-07 12:20:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pipru :smt049 ISO tsemppi :hug: Sie selviät kyllä, asioilla on taipumus järjestyä, tavalla tai toisella...sanoo vanha viisas mummoni (85v) aina, ja näinhän se menee! Kiva kun sulla on oma päikky :smt023
piparimuru kirjoitti:
No olipas söpöö että just sinä ihana kommentoit ekana -tiiän että sinuu kiinnostaa, vaikkei muita kiinnostais yhtään. :smt049

Ja kiinnostaa muitakin [-X nih :lol:

ViestiLähetetty: 2012-05-07 13:44:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jee, kommentteja! :D Iso isä, kuulostat just sellaselta seokselta, jonka kanssa juttu vois luistaa! Ite oon täysverinen karjalainen, mutta savolaisuus on ollut läheinen osa elämää jo kauan, ja sillä on vähän tapana tarttua... Eli viännetään ja kiännetään, ja vastuu jätetään kuulijalle.

miahkristiina kirjoitti:
Pipru :smt049 ISO tsemppi :hug: Sie selviät kyllä, asioilla on taipumus järjestyä, tavalla tai toisella...sanoo vanha viisas mummoni (85v) aina, ja näinhän se menee! Kiva kun sulla on oma päikky :smt023

Kiitos mia, siulla on viisas mummo! Omani oli kanssa just sellainen, hänestä jouduimme luopumaan viime marraskuussa, mutta 90-v ihminen oli niin valmis lähtemään pitkän ja hyvän elämän elettyään, haikeaa toki, mutta ei sinänsä surullista...

iso isä kirjoitti:
Ja säilytä ne vanhat vaatteet, ei koskaan tiedä vaikka telttailemaan lähtisi.

Juu, karppitapaaminen, majoitus vanhoissa teltoissa joita ennen vaatteiksi kutsuimme...

Niin... no ahteri nousi penkistä, eli vähän on tänään harrasteltu liikuntaakin... Kaupasta kannoin kilotolkulla vihreitä kasviksia ja vähäsen porkkanaakin. Päiväystuotteissa oli kylmäsavulohta, otin neljä pakettia. Käynpä miettimään mitähän niistä väsäilis. Ensiavuksi tosin söin niinkin karmeeta kurmeeta kuin purkillisen tonnikalaa. Ennen lääkäriä ei ollu nälkä, sieltä tullessa oli. Juuh, ja lohenkuljetusalustana yks palanen reissumiestä reilulla voilisällä, olen oppinut tähän "raakaan" kalaan vasta viime aikoina, ja paljaaltaan se ei mene edelleenkään. Suutuntumassa on jotain ikävää.

ViestiLähetetty: 2012-05-07 14:00:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kylmäsavulohi herkkua esim salaatissa, kermakastikkeessa lämpimänä,voisi käydä lassakaan, juustun kanssa "leipänä"...
Nyt tuli nälkä, ainoat syömiset tänään 4 mukia kermakahvia.

ViestiLähetetty: 2012-05-07 14:11:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

iso isä kirjoitti:
Kylmäsavulohi herkkua esim salaatissa, kermakastikkeessa lämpimänä,voisi käydä lassakaan, juustun kanssa "leipänä"...
Nyt tuli nälkä, ainoat syömiset tänään 4 mukia kermakahvia.

Jesh tänk jyy, päivän ruoka on selvillä! Kerma-lohikastiketta, itelle (ja saa muutkin jos haluuvat) kesäkurpitsasuikaleita voissa pehmennettynä ja muksut saavat spagettia sen lisäksi. =D>

ViestiLähetetty: 2012-05-07 18:30:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tulipas hyvää vaikka itte kehunkin. Toisinaan yksinkertaiset maut antavat enemmän. Suolaa ja pippuria, thats it. (Ja toki voi ja kerma...) Ja sipulihan on peruselintarvike. En varmaan enää tulis toimeen ilman sipulia.

Ei huvita tiskata.

ViestiLähetetty: 2012-05-07 19:32:27 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

Kylmäsavu siivuina menee kivasti rullille vaikkapa juuston ja salaatin kans', pipurisella tilli-kermaviilidipillä tai ilman. Hapankorpuillakin herkkua - vaan ei niitä uskalla nyt ostaa. Pizzaankin. Mulla mokomaa menee kohta ilta'leivällä'. Saattaa olla, että alustana toimii omppusiivu tms.

piparimuru kirjoitti:
(...) itelle (ja saa muutkin jos haluuvat) kesäkurpitsasuikaleita voissa pehmennettynä (...)

Sulla on tutuntuntuiset otteet pipru... Oohan tarkkana, yllytyspölijä :wink: voi olla kauempana kuin luulitkaan. Hmmm... tuo puoli Suomesta onkin tutkiskelematta - oisko joskus Tohmajärvessä tullut uitua ja Kuopion toria ihmetelty, mutta nehän ei oo siellä päinkään.

ViestiLähetetty: 2012-05-08 08:11:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta maailma,

mitä sitä tänään tekis?

ViestiLähetetty: 2012-05-08 08:42:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään voi ulkoilla tai mulkoilla.
Ilma on otollinen käppäilyyn maalikylillä tai maastossa...
Väittävät loppuviikosta olevan siivousilmat, nyt nautitaan ulkoilmasta.
Pyöräkin kulkee kevyesti, jos sen vaan saa käyntiin. (Akku perhana sippas...)
Ja voi sillä jalkarattaallakin mennä.... vaikka metsään katsomaan korvasieniä.
Ekat foorumilaiset on ja ehtinyt grillaamaan. Ruokaa ja itseään, palovammoja molemmissa 8)

ViestiLähetetty: 2012-05-08 11:48:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pikku-iikka kirjoitti:
Kylmäsavu siivuina menee kivasti rullille vaikkapa juuston ja salaatin kans', pipurisella tilli-kermaviilidipillä tai ilman. Hapankorpuillakin herkkua - vaan ei niitä uskalla nyt ostaa. Pizzaankin. Mulla mokomaa menee kohta ilta'leivällä'. Saattaa olla, että alustana toimii omppusiivu tms.

Tätä kokeiltu tänään (juustoa ja sallaattia), mutta ei... Maku ok, mutta suutuntuma edelleen sellainen löllön limainen, purukumimainen. Samasta syystä ei oikein uppoa myöskään suolasieni-salaatti, muutoin kyllä kun sieni on kunnolla (voissa) kypaystetty. Herkkä suu ja sillein. 8) Mutta tuo lohi kaipaa sen ruisleivän tai hapankorpun (oijoijoijoi), tai juhlatilaisuudessa karjalanpiirakan, namm.

Lojun edelleen yövaatetuksessa (tai laitan tän illalla ja aamulla päälle, yöt tuppaa olemaan niin kuumia että naturalina vietän ne), aurinko paistaa ulkona mutta antaa paistaa vaan. Sain sentään silputtua kaalinpään (juustohöylällä ensin ja sitten saksilla silpummaksi), osa pakastimeen odottamaan, osasta tuli kual'luatikkoo. Silläpä tuli kupu ravittua tänään, himoittavan herkullista tulikin. Ihan taas vaan perusmakuja eli suolaa, pippuria ja myllystä rouhittua valkosipulia. Meirami olis käynyt, mutta se loppui viikonlopun hernerokkakattilalliseen. Jauhelihaa, soijarouhetta (imee sen liian kosteuden), päälle juustohöylällä voisiivuja, uuniin miedolle lämmölle pariksi tunniksi.

ViestiLähetetty: 2012-05-08 16:16:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kannatti pukea päälle ja lähtee hoitamaan asioita. :twisted: No, ei kai sellaista olekaan kuin riidaton eroaminen. Sain kuulla totuuksia itsestäni ihan urakalla. Juujuu. Tiedänhän minä olevani äkkipikainen akka... Mutta toisinaan se vastapuolen typeryyskin ärsyttää niin vietävästi... :smt011

Äkkipikaista liikuntaa, jonkunverran kotihommia. Syötyäkin on tullut. Jaksa näitä nyt listata. Munaa, juustoa, lohta, salaattia, kaalilaatikkoa... Sovitaan näin että merkkailen tarkemmin jos ei tulosta tuu. Tai sitten kyllästyn ennen sitä.

ViestiLähetetty: 2012-05-08 17:43:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaksaa jaksaa. Tuollaista päivää sanotaan elämäksi. Ei kivaa.
Muista että hyvä ruoka on hyvää, eikä toisen hölmöyttä kannata edes äkkipikaisen akan mahallensa kostaa.

<<tsemppiä, huominen on taas parempi tai ylihuominen tai...
Mutta parempaa on luvassa, varmasti.

ViestiLähetetty: 2012-05-08 20:22:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elämäähän tämä...

Ihan olen karpisti syönyt tänään, vaikka just tällä hetkellä tekiskin mieli napostella jotai samalla kun lukis kirjaa tai kattos vaikka sitä lätkää. Mutta vielä pysyy hallinnassa. Voi olla ettei proteiinia ihan tarpeeksi tänään tullut, mutta enpä enää lähde jääkaapille. Teenpä puolikkaan kuplaveden (käteviä nuo pikkupullot), jostain syystä kuplavesi auttaa silloin kun himot iskee. (Ja hani, en korvaa ateriaa vedellä, se vaan on niin ettei miun kroppa ruokaa kaipaa vaikka mieli sanoo että ota nyt jotai pientä...)

ViestiLähetetty: 2012-05-08 21:15:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuplavesi auttaa moneen asiaan ja mielitekoon. Proteiinini kanssa taiteilemassa minäkin, tuppaa unohtumaan arjen hyörinässä. Olen joskus ajatellut että eläisin helposti pelillä salaateilla jos joku vaan tekisi. Ja niissä omissani ei ole vilaustakaan proteiinistä, ellei satunnaista juustopalaa lasketa ;)

Muutosvaiheet elämässä ovat koettelevia. Voimia ja uskoa kaikkiin hetkiin! Kyllä niistä ajallaan selviää vaikka alkuun ei siltä heti tuntuisikaan.

ViestiLähetetty: 2012-05-08 21:21:30 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

piparimuru kirjoitti:
Tiedänhän minä olevani äkkipikainen akka... Mutta toisinaan se vastapuolen typeryyskin ärsyttää niin vietävästi... :smt011

:shock: Huh'. Tuon toisen lauseen voisin uskoakkin, ekassa oot ittelles' ilkee ja kärsimätön...

piparimuru kirjoitti:
Elämäähän tämä... Ihan olen karpisti syönyt tänään, vaikka just tällä hetkellä tekiskin mieli napostella jotai samalla kun lukis kirjaa tai kattos vaikka sitä lätkää. Mutta vielä pysyy hallinnassa. Voi olla ettei proteiinia ihan tarpeeksi tänään tullut, mutta enpä enää lähde jääkaapille. Teenpä puolikkaan kuplaveden (käteviä nuo pikkupullot), jostain syystä kuplavesi auttaa silloin kun himot iskee. (Ja hani, en korvaa ateriaa vedellä, se vaan on niin ettei miun kroppa ruokaa kaipaa vaikka mieli sanoo että ota nyt jotai pientä...)

Quis' vaan. Kuplavesi maistuu mullekin eteskin tomaattimehun kans'. Huomenna mulla on sulle menu, äh' ei kun se koolla alkava päivähän mulla on (tää päivä menikin veroilmon kimpussa, kun kännykkä ilmoitti moisesta ilojuhlasta aamulla). Mutta ajoissa just' & just', oon ryssinyt jo monena vuonna - viime vuonna myöhästyin kolme kk...

Mutta på kvällen på övermorgon lue se menu, tuli nimittäin lidlattua päivällä ja saapi taas normiaamupalaa, iltapala-aineksetkin on kasassa pitkälle jos vaan munia riittää. Ne kaks' sapuskaa siinä välissä tarttee enää visioida - helppoo. Mulla tuo 4 x päivässä tuhtihkoa ruokaa tasaiseen tahtiin pitää nälän pois ja tuo helposti tulosta, sit' lipsuu ote kun naarasolioita vilahtelee silmä- ym. nurkissa - lujana mokomien kans'...

ViestiLähetetty: 2012-05-09 06:58:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

...Tietäisitpä vaan... oon itse asiassa aika mestari *ttuilussa kun oikein ärsytetään. Hermojani en menetä kovin helpolla, mutta sitten kun menetän niin se se on menoa ja varokaa lähimmäiset.

Tomaattimehu on hyvää biojätettä. :lol: Joskus kokeilin ja saihan sen onneksi lisättyä jauhelihakastikkeeseen...

Tämän aamun aamupalana tonnikalasalaatti ja kermakahvi. Fisun lisäksi lehtisalaattia, tomaatti, paprikaa ja sellerinvarsi :smt019. Kyllä se tuolla seassa menee, oikeasti yritän saada tätä jumissa olevaa aineenvaihduntaa liikkeelle. Ja kyllä, aion tänään liikkuakin.

Pikku-iikka kirjoitti:
Mutta på kvällen på övermorgon lue se menu, ...

Ylihuomisen illasta eli eilen oli tiistai niin torstaina. Ok, maltan tuskin odottaa. :smt050 Vai onko siinä se vaara, että lennän saman tien Hailuodon itäpuoliseen taajamaan? Voi voi, ens vkl on luvattu viettää Karjalan laulumailla.

Ja Matami-Mimmi, kiitos :smt049 ja kiva kun kävit täällä tsemppaamassa.

ViestiLähetetty: 2012-05-09 07:06:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta

Tuntuu olevan positiivisuutta ilmassa, ellei vähän hymyn tapaistakin :wink:
Ilma on täällä kuin morsian, vieläpä viehättävä sellainen...
Liikutaan ja nautitaan kevään etenemisestä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 774 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 539 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00