karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 12:46:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 15 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-05-06 19:38:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo, tosiaan itseään saa vaan syyttää täälläkin taudista. [-X Pari päivää ennen ensimmäisten flunssaoireiden alkamista vedin yhden päivän aikana kaikki mahdolliset hiilarimätöt (sipsejä, karkkia jne) sekä alkoholia. Yöllä vielä ajelin kylmissäni pyörällä kotiin ilman käsineitä. Sitten vappuna mätin vielä lisää hiilareita, kun ei ollut tarpeeksi kova flunssa vielä silloin. :lol: Eli saattaa tosiaan riittää tollainen lyhyempikin repsuilu flunssan hankkimiseen.

Joo, eiköhän nää meidän flunssat tästä laadukkaalla ravinnolla lähde lipettiin!

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-05-06 20:16:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Justiinsa! Siksipä siirryinkin tänne:

viewtopic.php?f=11&t=62059

ViestiLähetetty: 2012-05-11 21:25:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oivallusten perjantai:

:arrow: Ilmoitin tänään siipalle, että aion käydä jatkossa - siis ensi viikosta alkaen - taas salilla kolme kertaa viikossa. Vähempi ei pyllistä tarpeeks. Haluan tuloksia. Sellaisia, jotka eivät katoa heti, jos ja kun tulen taas kipeeks.

:arrow: Mulle ei tosiaan tee hyvää ruokapäiväkirjan pito. Se ei saa mua syömään yhtään paremmin, enkä edes halua kenenkään muun tietävän syömisistäni 8) Joten en pidä sitä. Mutta höpisen ruuasta sinne alueelle, jos jotain oleellista tulee mieleen.

:arrow: En kasvatakaan hiuksia pitkäksi, enkä vaalenna. Mun juttu on sittenkin tummat lyhyet. Huomenna kampaajalle, Jes jes! :D

ViestiLähetetty: 2012-05-11 21:27:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Oivallusten perjantai:

:arrow: Ilmoitin tänään siipalle, että aion käydä jatkossa - siis ensi viikosta alkaen - taas salilla kolme kertaa viikossa. Vähempi ei pyllistä tarpeeks. Haluan tuloksia. Sellaisia, jotka eivät katoa heti, jos ja kun tulen taas kipeeks.

:arrow: Mulle ei tosiaan tee hyvää ruokapäiväkirjan pito. Se ei saa mua syömään yhtään paremmin, enkä edes halua kenenkään muun tietävän syömisistäni 8) Joten en pidä sitä. Mutta höpisen ruuasta sinne alueelle, jos jotain oleellista tulee mieleen.

:arrow: En kasvatakaan hiuksia pitkäksi, enkä vaalenna. Mun juttu on sittenkin tummat lyhyet. Huomenna kampaajalle, Jes jes! :D

Oot ihana :hug: Maailman paras tuuliviiri! Sulle sopii mielettömän hyvin lyhyt tumma tukka!

ViestiLähetetty: 2012-05-11 21:51:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Hahaa EV - taidat olla bongannut mut fb:sta? 8) Mullakin on olemassa villi arvaus susta, mutten ole ihan 100-varma...!
Juu. Ehkä paras asia ulkonäössäni on pään muoto, joka lyhyissä hiuksissa tulee parhaiten esiin.

Mutta eiku perjantaita :mrgreen:

Sairaustilannepäivitys: nyt kurkkua kutittaa ja kuivaa. Ja pahoin pelkään allergialääkecocktailini aiheuttavan tietynlasta tokkuraa. Kattoo ny. Jos siltä vakavasti näyttää, tarttis varmaan vaihtaa troppeja, kun nykyään on uusia vaihtoehtoja markkinoilla.

PT-treeni sovittu maanantaiks, sit lähtee treenit pyörimään uudella innolla. Huomenna pitkä sauvalenkki kaverin kanssa.

ViestiLähetetty: 2012-05-11 21:59:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En mä oo ketään bongannut, voi kun oisinkin! En tunnusta väriä julkisesti, enkä kuulu mihinkään karppausryhmiin, niin en tiedä kenenkään oikeasta elämästi mitään. Oon muuten vaan ihan vakuuttunut, että sun pippuriselle luonteelle ja sirolle luustolle tumma ja lyhyt on just passeli! Ja niin, silmät meni tällai :shock: kun meinasit, että olisit mut löytänyt. Saa aikamoiset data mining -lahjat omata!

Oon edelleen kade PT-jutuista, syksyllä, syksyllä, tai joskus kunhan käyn jollain aikuisten salilla, mäkin otan jonkun kerran kuussa avukseni huutamaan ja oikomaan.

ViestiLähetetty: 2012-05-11 22:16:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Jos et kuulu mihinkään ryhmiin, arvaukseni meni metsään. Mutta kukakohan se sitten on, jota sinuks luulin? :lol:

PT on kyllä mainio motivaattori. Ja mä olisin tehnyt liikkeet ihan päin seiniä ilman kädestä pitäen -opastusta :oops:

Mä muuten taidan tosiaan käydä aikuisten salilla, kun ainoat mulle siellä puhuneet kanssatreenaajat ovat olleet 60+ miehiä :lol:

ViestiLähetetty: 2012-05-12 19:43:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä ainaki oon bongannu sinut... :wink: Hyvin sopii tummat hiukset. :)

ViestiLähetetty: 2012-05-13 12:50:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hitsilänen pähkinä, mä EN ole sua bongannut - vielä 8)

Ja jumatsuka että elämä on helpompaa tällaisella tukalla :mrgreen: :

http://www.zimbio.com/Anne+Hathaway/art ... ead+Photos

En enää muistanutkaan, vaikka mulla on monasti ennenkin ollut tämä "kynitty" malli.

- ei tartte mitään hoitoaineita
- ei tartte fööniä
- ei tartte muuta muotoilutuotetta kuin hitunen vahaa
- tukka ei ole ikinä tiellä
- pesu ja harjaus on idioottihelppoa ja nopeaa

Mutta mielenkiintoinen on tosiaan tämä yleinen asenne - tai ainakin median viljelemä asenne julkkisten kohdalla - että superlyhyt tukka on jotenkin rumentava tekijä naisella #-o Mutta samat sen väliä, makuasiahan se on.

Eilen melkein 2 h sauvalenkki ja söin vain 3 kertaa, tänään lenkkeilyä ja aktiivista puistoilua lapsen kera, venyttelyä jos inspaa. Ja huomenna alkaa tosiaan taas saleilu, 3 kertaa viikossa reiun tunnin treeni ja infrapunat päälle, kun ehtii.

Paino on tippunut puolisen kiloa ja nyt tuntuu, että osaan taas syödä niin, että timmiytyminen on tosiasia.

ViestiLähetetty: 2012-05-17 10:42:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Systeemi fiilautunut taas hieman:

* Syön salipäivien iltoina "tavallista" enemmän, salipäiviä 3/vk. Muina päivinä kohtuuden rajat ovat tiukemmat. Vaan edelleenkään en laske mitään. Treeni edellä, kuten taannoin sano EV. Tein eilenillalla juuri niin ja nukuin kuin tukki melkein 9 tuntia :D vaikken edes ottanut Trypromaxia.

* Salitreeni kestää n. 75 min, sis. 10 min lämmittely crossarilla, koska olen alkanut inhota juoksumattoa. Treeni sis. 10 liikettä, joihin EI kuulu enää ainuttakaan jalkalihasliikettä (paitsi kyykky ja kahvakuulan nosto, mutta ne ovat kokovartaloliikkeitä). Liikkeet painottuvat ylävartaloon (talja, penkkipunnerrus jne. ja selkäpenkki ainakin). Vika liike on hoover x 3, niin kauan kuin siedettävästi jaksan. Ja nopsat venyttelyt sen päälle.

* Ruokavaliosta semmosta vielä, että viljakielto on about totaalinen, sokeria varon, mutta voin harkitusti syödä. Maitotuotteita pyrin yleensä välttämään, mutta syön niitä silti jos ja kun mieli tekee. Kermainen rahka kun vain on niin hyvää ja juustoista luopumista en voi edes harkita. Eikös maitotuotteissa ollut jotakin lihasten kasvua edistävää, muistan lukeneeni :mrgreen:

* Ja semmonen vielä, että en pyri säätämään mitään tässä systeemissä ensisijaisesti ulkonäön takia, sillä olen huomannut, että hyvinvoinnin lisääntyminen ikään kuin automaattisesti ennen pitkää mulla aiheuttaa vyötärön kapenemista. Panostan mielen hallintaan, sillä kun se skulaa, muukin v parhaiten onnistua.

ViestiLähetetty: 2012-05-17 11:17:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt023 Kuulostaa hyvältä. Treeni edellä, se on oikein!

Maitotuotteiden proteiini (kaseiini) on hitaasti imeytyvää ja sitä suositellaan otettavaksi erityiseksi iltapalalla rasvalisän kera, että keholla (lihaksilla) riittää polttoainetta yön ajaksi. Ja muskelit kasvaa 8)

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-05-17 11:26:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jes jes! En mä niitä kermarahkasettejä syökään kuin myöhään illalla, kun peti on seuraava osoite, eikä haittaa, jos on turbotusta :lol:

Rahkan ja kerman joukossa on ollut viime aikoina säilykehedelmäpaloja (mehussa) ja steviaa.

Ja juustomantelileivissä silputtua ruohosipulia.

Nam.

ViestiLähetetty: 2012-05-17 14:34:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Ja semmonen vielä, että en pyri säätämään mitään tässä systeemissä ensisijaisesti ulkonäön takia, sillä olen huomannut, että hyvinvoinnin lisääntyminen ikään kuin automaattisesti ennen pitkää mulla aiheuttaa vyötärön kapenemista. Panostan mielen hallintaan, sillä kun se skulaa, muukin v parhaiten onnistua.

Tää on kyllä niiiin totta! :smt023

ViestiLähetetty: 2012-05-23 21:29:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sama linja jatkuu yhä voimallisempana: olen jopa valmis siihen, että paino nousee, jos vain saan lisää voimaa ja kestävyyttä. Näin ollen ravitsen itseäni täysin vapaasti fiiliksen mukaan - kunhan vain pidän kiinni kolmesta puntista per viikko. Ja yleisen aktiivisuustason korkeana.

Se tarkoittaa sitten n. 70-prosenttista karppausta. Loput 30 % syön mitä tahansa, jos mieli tekee -paitsi täysjyväviljaa. Koska ruisleivän aiheuttamien oireiden takia jouduin kerran jättämään salin väliin ja sitä en unohda eikä se saa ikinä toistua :twisted:

ViestiLähetetty: 2012-05-31 18:23:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maksimoitu rentoilu on nyt sitten vähitellen johtanut totaaliseen karkki-, jätski-, yms. mättöputkeen :lol: jonka huipentuma on tänään. Söin yhden töissä tarjotun erikoispullankin ja se jos mikä herätti massiivisen mättöhimon.
Mikä olis toki pitänyt arvata. Mutta huomenna alkaa KESÄkuu ja uusi syst... ei, ihan vaan joku roti. Jossa oleellista on

* Menen nukkumaan viimeistään 22:30 ennen työpaiviä. Tänään missasin salin karmean väsymyksen takia, koska valvoin illalla Descendants -leffan parissa puoleenyöhön. Mutta nou hätä, meen salille hu ja su, niin 3 kertaa täyttyy, kun ti olen käynyt.

* Pakotan itseni syömään (ja juomaan) hitaammin, jumalavita! Kun ei mulla edes ikinä ole niin nälkä, että se olisi ahmimisen oikeuttaja. Käyn vain niin kovilla kierroksilla, että lappaan kitaani minuutissa hillittömiä jättisatseja mitä tahansa.

* Pienennän annoskokoja, kun ei mun aikusten oikeesti tartte syödä jotain 3000 kcal koko ajan, vaikka lihasta haluankin lisää. Koska läskiä en halua :twisted:

Onneksi taas havahduin ajoissa, ennen kuin huomattava lihominen olisi jo ollut tosiasia.

TREENIT jatkuvat tyyliin 3 x vk reilu tunti salilla ja pari jotain lenkkiä/vk päälle. Jos joskus jää kahteen salitreeniin jostain syystä, ei maata kaada. Tavoitteina punnertaminen ja leuanveto!

ViestiLähetetty: 2012-06-01 08:26:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on sua ikävä!

TUnnistan itteni jossain määrin noista sun syömäsykleistä. Eka tulee fiilis, että jotain tarviis tehdä. Sit mennään koko ajan vähän tiukempaan suuntaan, kunnes ollaan niin tiukassa, että naama hajoaa. Sit ajatellaan, että en laskekaan enää mitään enkä rajoita muutenkaan, ja nautitaan rentoilusta ja todetaan, että hyvinhän tää rullaa. Ja ennen pitkää rentoilu lähtee käsistä, vapaamielisistä herkuista tulee jokapäiväistä ravintoa, kunnes ollaan taas lähtötilanteessa.

Tuota mä tein viime talven n. kolmen kuukauden kierrolla :mrgreen: Nyt mulla on ehkä vihdoin varsovasti sellanen olo, että voisin tällä pätkistelyllä saada painoa alemmas ILMAN, että tarvii laskea ja ilman, että ruokavalio tulee muun elämän tielle.

Mullakin on tavoitteena leuanveto. Laskin just, että tällä vauhdilla tarviin toisen puol vuotta puntilal käyntiä, että saan sen sujumaan. Kiirehän tässä ei onneks oo minnekään 8)

ViestiLähetetty: 2012-06-01 12:06:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Edustusvaimo kirjoitti:
TUnnistan itteni jossain määrin noista sun syömäsykleistä. Eka tulee fiilis, että jotain tarviis tehdä. Sit mennään koko ajan vähän tiukempaan suuntaan, kunnes ollaan niin tiukassa, että naama hajoaa. Sit ajatellaan, että en laskekaan enää mitään enkä rajoita muutenkaan, ja nautitaan rentoilusta ja todetaan, että hyvinhän tää rullaa. Ja ennen pitkää rentoilu lähtee käsistä, vapaamielisistä herkuista tulee jokapäiväistä ravintoa, kunnes ollaan taas lähtötilanteessa.

Tuota mä tein viime talven n. kolmen kuukauden kierrolla :mrgreen: Nyt mulla on ehkä vihdoin varsovasti sellanen olo, että voisin tällä pätkistelyllä saada painoa alemmas ILMAN, että tarvii laskea ja ilman, että ruokavalio tulee muun elämän tielle.

Täysi kompsaus tälle. Syömäsyklitystä täälläkin. Mielialan ja muun mukaan. Välillä mennään helposti, välillä pohjamutia myöten, mut eihän täs kiirus mihinkään ole.. :wink:
Pätkäpaatosta on mullekki apua ollut tähän. Saa syödä isompia aterioita, ni voi korvailla herkuillakin jotaki aterioista helpommin. :lol:

Viestin otsikko: Pakko liikkua!
ViestiLähetetty: 2012-06-01 13:43:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos ymmärryksestä ev ja pähkinä. Enkä sit päässytkään pohjamudasta vielä tänään - enkä nyt halua salillekaan, koska en nyt halua olla ihmisten ilmoilla (hu on pakko, siis sali) Taitaa sittenkin olla systeemin paikka palauttaa selkäranka tähän touhuun called elintavat, joissa syöminen on vain yksi osa, jota ei kannata ylikorostaa. Mä en lähde pätkistelyyn, koska mahdollisiin ruoka-aikoihini vaikuttaa niin moni muuttuja (kuten se, koska saan syödä rauhassa) ja uskoisin sen vain pahentavan ylensyöntitaipumustani sekä liiallista ruuan ajattelua. Onpas taas vaikeeta olevinaan..

Viestin otsikko: Pakko liikkua!
ViestiLähetetty: 2012-06-01 13:51:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ai niin, haen pitsat. Punkkuakin on.

ViestiLähetetty: 2012-06-01 16:24:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Höm. Ehkä voisinkin ottaa testiin tietynlaisen lite-version pätkistelystä. Eli aamulla vain kahvia mustana ja vitskut. Kunnon lounas aikaisintaan klo 11, pieni välipala aikaisintaan klo 15 ja iso iltaruoka klo 20 jälkeen. Paikkarijuoma lisäksi treenipäivinä. Maitotuotteet minimiin - kahvikin mustana. Siihen suuntaan on jo mennytkin ilman erillistä päätöstä. Viljat ja sokeri myös minimiin, miel. kokonaan pois. Sali miel. 3 krt/vk, mutta kaksikin riittää. Kokeilenpas tällaista. Veikkaan, että vähän tuskaista voi olla ainakin aluksi, mutta plösöytymiskierre on nyt katkaistava ja rajusti, tai en kohta enää kehtaa mennä ulos :smt119

Edittiä: Skippaankin salin ens ke saakka, johon mennessä syömisen huomattava vähentäminen ja rajoittaminen em. tapaan on prioriteetti. Jotain kevyempää aerobista liikkumista kuten kävelyä siinä ohessa tulee harrastettua.

Siis la & su max 1200 kaloria, ma ja ti 1500 ja ke alkaen max 1800. Kunnes olen tyytyväinen. Sit lisään viikkoon yhden massapäivän.

Edittiä part 2:

Hu alkaa siis kalorirajoitettu viljaton, sokeriton, maidoton ja alkoton lite-pätkäpaasto. Unohdnko jotain?

Mulla on ihokin taas hirveessä kunnossa johtuen viljasta ja sokerista, mielala painokelvoton ja kroppa sensuroitu. Säälittävää. Veikkaan että särkylääkettä kuluu huomisella, kun hiilari- ja mättöviekkarit iskevät päälle. Mitä opin tästä: En todellakaan osaa vielä hallita stressiä kuten pitäisi. Siitä tässä on kyse, ei mistään muusta. Sinänsä onni, että itseinhon (=mahan) paisuttua maksimimittoihinsa sisuunnun ja oikeasti pystyn tiukistelemaan itseni kuosiin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 15 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00