karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-22 22:30:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Miikkis vonkaloituu!
ViestiLähetetty: 2012-03-27 06:09:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tulin just eilen sairaalasta hampaanpoistoleikkauksesta (2 etu-alahammasta :cry: ) ja olo on sen mukainen.

Olen tässä funtsinut tuota ruokahalua enkä tiiä vieläkään keinoa, millä tyytyisin pienempiin annoksiin...syön kyllä karppiruokaa mutta hedelmät ja karppileipä (kaupan) nostavat hiiliä melko paljon, varsinkin ne hedelmät. Kalorit nousevat pääsääntöisesti tuonne 2000 yläpuolelle. Tavoite olisi semmoinen 1700 kcal/vrk mutta ei nyt oikein onnaa :cry:

Mulla on jo ennen tuota leikkausta ollut viime syksystä varsinainen lääkearsenaali mutta nyt se vasta pomppas: on niin paljon lääkkeitä, ettei meinaa dosettiin mahtua...ilmeisesti mun ei nyt kannata stressata tuon painon kanssa kun on meneillään projekti kolmoishermosäryn nujertamiseksi.

Olen 3 kk:ssa oppinut syömään karppia/karpihkoa ruokaa, joten sen kanssa ei ole ongelmia, syön sitä vain liikaa :smt019 "Edellisessä elämässä" en välittänyt suklaasta juurikaan mutta nyt menee 70% vähän liiankin iloisesti ääntä kohti. Siitäkin tulee hirveesti kaloreita...ja niistä hedelmistä hiiliä...

Ilmeisesti iällä (46v.) ja noilla lääkkeillä on myös jotain tekemistä tämän painon kanssa; nestettä tuntuu olevan kropassa jonkin verran silloin tällöin...noiden lääkkeiden ei pitäisi aiheuttaa ruokahalua ja sitä kautta painonnousua mutta mistä sen tietää :-k

En viittinyt mennä vaa'alle viime vkl viikkopunnaukseen kun en nyt oikein jaksaisi murehtia vielä sitäkin.

Onnistumisen riemua koen siitä, että olen alkanut "puoliautomaattisesti" valita oikeita ruokia kaupassa eli vhh alkaa mennä selkäytimeen \:D/

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-27 09:16:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei, Miikkis!
Täällä eräs samassa ikäluokassa kilojaan karistava, vielä ainakin vonkaleisiin lukeutuva :)
Olen huomannut itse, että alkuun tuli helposti syötyä liikaa, kun sitä jotenkin hullaantui ajatukseen, että kerrankaan en ole kitukuurilla.. eli söin pekonia, munia, lihaa, kaikkea ja paljon. Se oli vuonna 2010.. siihen se sitten jäi, paino laski alkuun ok, mutta eihän se sitten mihinkään kadonnut niillä ruokamäärillä, siitä oli helppo lipua takaisin hiilareiden maailmaan. Silloin lähtöpaino oli jotakin 90kg ja sain sen pudotettua 87 kiloon. Siitä noustiin parin vuoden aikana tuonne 91 paremmalle puolelle, kunnes vuosi sitten aloin "järkeistämään" ruokatottumuksia ja siirtyä ensin opettelemaan pienempiä ateriakokoja, normiruualla, johon kuului myös hiilareita.

En tiedä, johtuuko se siitä annoskoon opettelusta vai tästä rennommasta otteesta, mutta kun nyt jatkoin tämän vuoden alusta karppailua, ei ole tarvinnut hillittömiä määriä suuhun ahtaa. Syön kyllä hiilareita kasvisten ja hedelmien ja marjojen muodossa jonkin verran, en tiedä, onko sillä mitään merkitystä annoskokoon? Suklaa ei ole minun juttuni, kermakaramelli (Lidlin toffeetäytteinen) joskus livahtaa suuhun, mutta siinäpä ne. Voin hyvin, vatsastani ei kuulu enää kamalaa möyrimistä ja ulinaa ja valitusta, ilmavaivat on hävinneet (luojan kiitos) ja painokin putoaa melkolailla säännöllisesti.
Pidä kiinni onnistumisen iloista, niitä tulee taatusti jatkossa lisää, jos vaikka pieninä annoksina, niin kuitenkin!
Tsemppiä eteenkinpäin :)

ViestiLähetetty: 2012-03-28 09:50:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos, katiina, kannustuksestasi :-D

Vaikka paino ei putoaisikaan hetijanyt, pois ovat jääneet kuitenkin valk. jauhot, sokeri, riisi, pasta ja viljat (melkein). Syön palan oikeaa ruisleipää silloin tällöin.
Ja hajuhaitat ovat mullakin melkein loppuneet, paitti jos syön yhtään enemmän jotain maltitoli tms, -oli- päätteistä...Kuva

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-31 08:31:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Viikon saldo: -1kg eli tickeri 108kg:n :smt045

Ruokavalio muistuttaa kohta vt-valiota, kun olen nostanut hh melko korkealle. Mutta tällä lailla nyt ja jos ei pelitä niin keksitään muuta.
Siis tosiasia ton kilon tippumiselle on, että menkkojen suhteen nyt on se "ideaalinen" laihdutusaika (eli n. 2 vk kuukkeleiden jälkeen) sekä -last but not least- leikkauksen jälkeinen valtava lääkemäärä, joka tehokkaasti vie ajatukset pois ainaisesta mieliteosta.
Katotaa, sanoi lääkäri...

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-04-01 19:26:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Luin koko topickin, eikä voi muuta sanoa kun että TSEMPPIÄ!! En tiedä ollenkaan mihin mä itseni tungen kun vaaka näyttää +1kg! :smt022 ! Sä oot reippaasti vaan jatkanut, vaikka taidan kyllä tietää (kokematta) miltä tuntuu! HUUH! :D

"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" -Pikku Myy

ViestiLähetetty: 2012-04-02 09:47:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

jonnasusanna:

Juu, olen pyrkinyt "unohtamaan" painon kyttäämisen, mitä nyt kerran viikossa punnaan ihan vaan "kirjanpidon" takia :wink:

Mulle on nyt tärkeempää antaa köyttä itselleni etten pala loppuun tässä touhussa. Edelleenkin uskon vakaasti, että painoni putoaa -joko nopeammin tai hitaammin- mutta putoaa pikkuhiljaa kuitenkin.

Olen muokkaamassa syömisiäni ja elämäntapaani vähä-hyvä-tjs.karppaukseen. Eli tarkoittaa sitä, että valkoiset jauhot, sokeri, riisi, peruna ja pasta pysyvät pois ruokavaliosta. Haluan elää lopun elämäni näin :smt045

Nyt kun olen jatkuvasti töttöröö lääkkeiden ja tosiaan sen suun operoinnin takia, en pysty syömään kovin paljon kipujen takia. Jauhamisliike aiheuttaa kipua... :smt009

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-06-30 11:52:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huhuu, mitäs tänne kuuluu?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00