Mä olen joskus muinoin ollut muutamankin kerran tuolla vaahterapalmusiirappi-sitruuna-cayenne-juomakuurilla n. 10pv kerrallaan. Suolihuuhtelut kuuluivat asiaan. Ei sitä kyllä miksikään 'lemon detox'iksi' silloin kutsuttu?!

Tämä oli siis ennen karppiaikoja.
tuulimumma kirjoitti:
Parasta aikaa liemikuurilla, reilut kaks viikkoo.Kerran paastosin 40 vrk.Miks siihen jotai detoxeja tarvitaan Aamulla esim. kamomilla teetä ja raakamarjamehua.Päivällä juuresmehua (mielellään itte tehtyä).Illalla juuresmehua tai luulientä.Nesteitsä n. 3l päivässä.
+ tuohon mumman mainitsemaan juomiseen lisäksi tietysti ne suolihuuhtelut.

Mäkin taannoin nestepaastosin säännöllisesti pari kertaa vuodessa - tosin mumman lukuihin en edes halunnut, mulle riitti yleensä se 14 vrk - vaikka olisin hyvin voinut jatkaa pitempäänkin. Yleensä en raaskinut paastota kesäisin, sillä silloin on kaikki rehut parhaimmmillaan; mun paastoajat olivat keväällä suuunnilleen ennen Pääsiäistä ja sit taas syksyllä. Tämäkin oli ennen karppiaikoja.
Noista em. malleista molemmat sopivat mulle hyvin, ei ollut mitenkään hankalaa tai vaikeaa. Jos nyt paastoan, niin ihan perusnestepaasto minulle kiitos = ei mitään vaahterapalmusiirappeja - yäk!
Nykyisin syön pääsyömiset oikeastaan aina iltaisin, päivällä syön jos mielein sattuu tekemään eli on nälkä - useinmiten ei ole.
Mulle kropalle paastoaminen sopii, toisille taas ei. Vaikutuksista ei kukaan voi sanoa mitään ennen kuin on itse kokeillut. Nyt on mieleeni pikkuhiljaa hivuttautunut ajatus syyspaastosta - luulen, että sen aika on joskus lokakuun alussa - siis jos on!