karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-25 19:57:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-07-10 10:54:25 
Poissa
sintti
sintti

Heips kaikki karppikaverit.

Onko kukaan ollut paastolla nimellä Lemon Detox, jossa juodaan sitruunalla höystettyä vaahterapalmusiirappia ja muita nesteitä, teetä, vettä.

Ystäväni on tällä 2 kertaa vuodessa, nyt itseäni kiehtoo ajatus siitä 7 päivän kokeilusta.

Onko joku mahdollisesti jonkinlaista paastoa pitänyt tai tätä? :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-07-10 10:58:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Herää kysymys: miksi ihmeessä moinen paasto? Mitä haet sillä?

ViestiLähetetty: 2012-07-10 11:46:34 
Poissa
sintti
sintti

Kettu-Pekka kirjoitti:
Herää kysymys: miksi ihmeessä moinen paasto? Mitä haet sillä?

Aineenvaihduntaan vauhtia, kehonpuhdistusta moskasta ja kaikesta muusta sekä ehkä jonkinlaista luonteenlujuutta testailisin, että kuinka helppoa sitten on luopua viikoksi ruoasta, joka normaalisti useita kertoja päivässä on mielessä! :)

Plussana tickeristäkin huomaa, ettei hyvin mene, painokampanjan aikana paino vaan noussut muutaman kilon. Mikähän mula on vikana, en jotenkaan oo kunnolla ollu induktiovaiheessa, niin kai se sitä vaatis alkaakseen..

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-07-10 11:53:30 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

marbabapa kirjoitti:
Heips kaikki karppikaverit.

Onko kukaan ollut paastolla nimellä Lemon Detox, jossa juodaan sitruunalla höystettyä vaahterapalmusiirappia ja muita nesteitä, teetä, vettä.

Ystäväni on tällä 2 kertaa vuodessa, nyt itseäni kiehtoo ajatus siitä 7 päivän kokeilusta.

Onko joku mahdollisesti jonkinlaista paastoa pitänyt tai tätä? :D

Parasta aikaa liemikuurilla, reilut kaks viikkoo.
Kerran paastosin 40 vrk.
Miks siihen jotai detoxeja tarvitaan :roll:

Aamulla esim. kamomilla teetä ja raakamarjamehua.
Päivällä juuresmehua (mielellään itte tehtyä).
Illalla juuresmehua tai luulientä.

Nesteitsä n. 3l päivässä.

Mulla paino tippunu 6.6kg...kampanjassa pääsin tavotteeseen.

Kotona!

ViestiLähetetty: 2012-07-10 12:41:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä olen joskus muinoin ollut muutamankin kerran tuolla vaahterapalmusiirappi-sitruuna-cayenne-juomakuurilla n. 10pv kerrallaan. Suolihuuhtelut kuuluivat asiaan. Ei sitä kyllä miksikään 'lemon detox'iksi' silloin kutsuttu?! :roll: Tämä oli siis ennen karppiaikoja.
tuulimumma kirjoitti:
Parasta aikaa liemikuurilla, reilut kaks viikkoo.Kerran paastosin 40 vrk.Miks siihen jotai detoxeja tarvitaan Aamulla esim. kamomilla teetä ja raakamarjamehua.Päivällä juuresmehua (mielellään itte tehtyä).Illalla juuresmehua tai luulientä.Nesteitsä n. 3l päivässä.
+ tuohon mumman mainitsemaan juomiseen lisäksi tietysti ne suolihuuhtelut. :) Mäkin taannoin nestepaastosin säännöllisesti pari kertaa vuodessa - tosin mumman lukuihin en edes halunnut, mulle riitti yleensä se 14 vrk - vaikka olisin hyvin voinut jatkaa pitempäänkin. Yleensä en raaskinut paastota kesäisin, sillä silloin on kaikki rehut parhaimmmillaan; mun paastoajat olivat keväällä suuunnilleen ennen Pääsiäistä ja sit taas syksyllä. Tämäkin oli ennen karppiaikoja.

Noista em. malleista molemmat sopivat mulle hyvin, ei ollut mitenkään hankalaa tai vaikeaa. Jos nyt paastoan, niin ihan perusnestepaasto minulle kiitos = ei mitään vaahterapalmusiirappeja - yäk! :smt078
Nykyisin syön pääsyömiset oikeastaan aina iltaisin, päivällä syön jos mielein sattuu tekemään eli on nälkä - useinmiten ei ole.

Mulle kropalle paastoaminen sopii, toisille taas ei. Vaikutuksista ei kukaan voi sanoa mitään ennen kuin on itse kokeillut. Nyt on mieleeni pikkuhiljaa hivuttautunut ajatus syyspaastosta - luulen, että sen aika on joskus lokakuun alussa - siis jos on! :D

ViestiLähetetty: 2012-07-11 15:25:14 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos vastauksista.

Tuulimumma:

Kuulostaa kyllä hurjalta tuo sinun 40 vrk, nostan kyllä hattua. Hieno suoritus. Kuulostaakin nuo mehut hyviltä.
Ajatus Lemon Detoxista syntyi, kun ystäväni siitä kertoi, en ollut ajatellut muita vaihtoehtoja. Mielummin kyllä olisin noilla raakamehuilla.
Onnea muuten tavoitteeseen pääsystä.!

Ukolle myös kiitokset vastauksesta, luulen että minäkin tosiaan kallistun ihan muuhun, kuin tähän vaahterapalmusiirappiin.

Kiitti vinkeistä tosiaan, enpä enää kyllä mieti sen ostoa- voihan sen tosiaan toteuttaa ihan perusnestepaastona.

Ja eikun paastolle vaan syksyllä, sinne minäkin sen ajattelin ajoittaa JOS ryhdyn siihen :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-07-11 15:49:17 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Hei marbabapa :smt039

Mulla pinna katkes nyt...eli maanantaina tuli 14vrk... jotta 15 päivää.

Mehulingolla saa erinomaista raakamehua juureksista/rehuista.
Mulla oli porkkanaa, sellerin varsia, kurkkua, kolmasosa granny smith-omenaa, valkosipulin kynsi ja pala inkivääriä (punajuurta talvisaikaan, nyt ei saa.)
Selleri on tehokasta nesteen poistajaa.

Luu- ja kalaliemiviritelmät myös hyviä.

Tsemppiä kokeiluun, jos ryhdyt.
Nälkä häviää viimeistään kolmantena päivänä, jolloin keho siirtyy ulkoisesta ravinnon otosta sisäiseen.

Kotona!

ViestiLähetetty: 2012-07-12 09:06:44 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos mumma kannustuksesta. JA onhan tuo 14 vrk hieno suoritus. Mehulingolla varmasti saa ihmeitä aikaan, kiitos vinkeistä. Kuulostaa hyviltä nuo raaka-aineet.

Ajatus jää mieleeni muhimaan, saatan kyllä piankin koittaa moista, sen verran kiinnostunut olen tästä sisäisen ravinnon otosta :P

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-07-12 09:34:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marbabapa - kuis olis' jos pidettäänkin kimppapaasto joskus syksymmällä? :-k

tuulimumma kirjoitti:
Mehulingolla saa erinomaista raakamehua juureksista/rehuista.Mulla oli porkkanaa, sellerin varsia, kurkkua, kolmasosa granny smith-omenaa, valkosipulin kynsi ja pala inkivääriä (punajuurta talvisaikaan, nyt ei saa.)Selleri on tehokasta nesteen poistajaa.

Tuo olis just mun juomaa eli kaikki herkut samassa lasissa! =D> :P Mulla kun ei ole mehulinkoa, niin minkälaista värkkiä mumma käytät? Ja pitänee tsekata onko karppilassa 'mehulinko'-ketjua...! :)

ViestiLähetetty: 2012-07-12 10:03:50 
Poissa
sintti
sintti

Ukko kirjoitti:
marbabapa - kuis olis' jos pidettäänkin kimppapaasto joskus syksymmällä? :-k

tuulimumma kirjoitti:
Mehulingolla saa erinomaista raakamehua juureksista/rehuista.Mulla oli porkkanaa, sellerin varsia, kurkkua, kolmasosa granny smith-omenaa, valkosipulin kynsi ja pala inkivääriä (punajuurta talvisaikaan, nyt ei saa.)Selleri on tehokasta nesteen poistajaa.

Tuo olis just mun juomaa eli kaikki herkut samassa lasissa! =D> :P Mulla kun ei ole mehulinkoa, niin minkälaista värkkiä mumma käytät? Ja pitänee tsekata onko karppilassa 'mehulinko'-ketjua...! :)

Sopii mulle, tarvinnee myös miettiä sitä mehulinkoasiaa...:) ollaanpa kuulolla. Duunissa vilkuilen välillä palstaa..ehtoolla parempi chäänssi olla linjoilla :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-07-12 11:08:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marbabapa kirjoitti:
Onko joku mahdollisesti jonkinlaista paastoa pitänyt tai tätä?

Joskus olen kokeillut, mielenkiinnosta. Laimennettuja Vogelin mehuja litkin. Kahvia en pystynyt jättämään.

Ei se minulla ainakaan aineenvaihduntaa vilkastuttanut. Koko ajan palelin. Mihinkään kehon puhdistumisiin en usko.

Nälkä ei ollut, ja kroppa tuntui vetreältä ja notkealta, sulkista jaksoin pelata ja suorastaan tavallista paremmin taivuin hakemaan hankalatkin pallot, mutta rappusia noustessa puhti loppui. Ruoka-aiheisia unia esiintyi jonkin verran.

Sivumennen: Luulisin että tuo notkeuden tunne paaston aikana liittyi siihen, että lihaksista enimmät glykogeenit ja niihin sitoutunut vesi oli poissa - kokeilin paastoa silloin kun vielä vetelin surutta voileipiä tärkeänä osana päivittäistä ravitsemustani. Ja luulen myös, että suomalaisen hiihtäjän hiilaritankkauksella pohjustetun pipariksi menneen kisan jälkeinen "oli jotenkin niin tukkoinen olo" -selitys liittyy tähän samaan, hiilarilla tönkötetty lihakset.

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

ViestiLähetetty: 2012-07-12 15:18:25 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

kynteli kirjoitti:
marbabapa kirjoitti:
Onko joku mahdollisesti jonkinlaista paastoa pitänyt tai tätä?

Joskus olen kokeillut, mielenkiinnosta. Laimennettuja Vogelin mehuja litkin.

Ei se minulla ainakaan aineenvaihduntaa vilkastuttanut. Koko ajan palelin. Mihinkään kehon puhdistumisiin en usko.Nälkä ei ollut

Näin mullakin kun joskus paastosin ennen karppaus aikoja.Laihduttamiseen paasto ei auta kun kaikki kilot tulee aina takas kun alkaa syödä normaalisti. Siksipä en nykyään enää paastoa.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-07-12 16:03:39 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kirrimirri kirjoitti:
Näin mullakin kun joskus paastosin ennen karppaus aikoja.Laihduttamiseen paasto ei auta kun kaikki kilot tulee aina takas kun alkaa syödä normaalisti. Siksipä en nykyään enää paastoa.

Ei ne tuu...
Mulla edelliskerran 40vrk:n jälkeen vasta mielialalääkitys toi kilot takasi :roll:
Kilo- puoltoista saattaapi takasi putkahtaa....ilman ylisuurta mättöö =D>

Kotona!

ViestiLähetetty: 2012-07-12 16:43:10 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mulla on tullut joka kerta vaikka en oo mitenkään alkanut paaston jälkeen mättämään. Siksi en usko paastoon lahdutuskeinona. Ja tiedän muitakin joilla paastolla laihdutetut kilot on tullut takas. Hyvä jos sulla ei oo tullut.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-07-15 09:48:51 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Täällä aika moni tuntuu pitävän paastopäiviä. Miten olette huomannut että toimii, just painonpudotuksen suhteen. Siis jos olis yhden päivän viikossa(aina sama päivä) nestellä. Teetä, kahvia, lihalientä, marjoilla maustettua vettä ? Auttaisiko nopeuttamaan aineenvaihduntaa?

Pääsiäisajan paastoa olen joskus pitänyt tyyliin viikko nesteillä, tai ei ollenkaan lihaa. Muttasen tarkoitus on ollut enemmän henkinen kuin fyysinen :smt083

ViestiLähetetty: 2012-07-15 09:57:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mitä järkeä on paastota, jos noudattaa oikeata karppaamista?
Kyllä ne kilot paastomisenkin aikana saadut tulevat nopeasti takaisin.
Ei ole oikotietä onneen.
Et kait syö viljoja, sokereita etc... eli makkaraa ym. Iines Moskaa?

ViestiLähetetty: 2012-07-15 10:55:00 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

No en syö, mutta ei se nyt tähän liity. Tarkoitus ei ole löytää oikotietä onneen vaan katsoa mikä toimisi mun keholle. Monet kokeneet karppaajat ja ihan karpisti syövät kuitenkin sen puolesta puhuvat.

Ja kuten jo sanoin paasto voi olla myös ns. Henkinen kokemus. Osa puhdistautumista. Opetella tuntemaan oikeaa nälän tunnetta jne.

Ja mutten makkaraa kyllä syön varsinkin näin kesällä. Wotkinssin 0grammaset on niin hyviä samoin helsinginmakkaratehtaan Chorizot!

ViestiLähetetty: 2012-07-15 10:59:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onkohan noista puhdistautumisista oikein tieteellistä näyttöä vai onko tuo kehon puhdistuminen paastolla ihan vaan korvien välissä?

ViestiLähetetty: 2012-07-15 11:18:18 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Kettu-Pekka kirjoitti:
Onkohan noista puhdistautumisista oikein tieteellistä näyttöä vai onko tuo kehon puhdistuminen paastolla ihan vaan korvien välissä?

Todennäköisesti korvien välissä, mutta väittäisin että kun on korvien välissä puhdastaseauttaa myös siihen fyysiseen oloon ja sen kuntoon saamiseen. Ihminen on kokonaisuus!

ViestiLähetetty: 2012-07-15 13:52:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

jontriplet kirjoitti:
No en syö, mutta ei se nyt tähän liity. Tarkoitus ei ole löytää oikotietä onneen vaan katsoa mikä toimisi mun keholle. Monet kokeneet karppaajat ja ihan karpisti syövät kuitenkin sen puolesta puhuvat.

Ja kuten jo sanoin paasto voi olla myös ns. Henkinen kokemus. Osa puhdistautumista. Opetella tuntemaan oikeaa nälän tunnetta jne.

Ja mutten makkaraa kyllä syön varsinkin näin kesällä. Wotkinssin 0grammaset on niin hyviä samoin helsinginmakkaratehtaan Chorizot!

Mä en tiedä yhtäkään VHH laista joka paastoisi. Sehän pistää kropan rasvat ym. ihan hakoteille.
Taitaa olla vaan oikotie ja sitten kilot takas.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00