karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-24 12:46:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-07-19 12:44:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Monet (esim minä :mrgreen: ) kertovat että kahvinjuonti nopeuttaa aineenvaihduntaa, ainakin faxit kulkee aamuisin paremmin :lol:

ViestiLähetetty: 2012-07-20 21:09:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^Juu, sama on huomattu täälläkin :D En saa ekaa mukillista ees juotua loppuun niin pitää jo mennä. Koetan silti nyt pikkasen himmata, joskopa se 1 muki per päivä riittäis kahveeta.

Olo on ihan ok, en koe mitään suurta keventymisen tunnetta mutta voi olla että nää lämpöiset ilmat tekee ettei neste liiku. Ja siis meillä on sisällä 27 c vaikka ulkona oliskin vaan 20c, näin kivasti lämmittää arska sisätiloja :x Joka päivä käyn muksun kans rattaitten kans kävelemässä, pienimmillään se 2 km ja parhaimmillaan ehkäpä jotain 6-7. Ruokailut on mun mielestä ihan ok ja repsuja ei ole tullut kun ei oo mieli tehnyt. Tämä on erittäin hyvä juttu! Toki, oon maistanut sillointällöin kielenkärjellisen puuroa kun oon testannut, ettei lapsen puuro oo liian kuumaa... Mutta tuota nyt ei lasketa repsuksi, puhutaan miniatyyrimääristä jotka lienee osastoa "hyttysen pska meressä" :D

Pitäis ottaa mittoja itsestä jos vaan jaksais, niin vois sitten nähdä tapahtuuko vyötäröllä mitään vai junnaanko vaan paikallani.

Tämänhetkinen olotila on näennäisen rento, salaa huolestunut ja hivenen ärsyyntynyt. Ja kuitenkin aika toiveikas. Eiköhän tämä tästä.

Jos tähän lopuksi tän päivän ruokailut heittäisin, niin:

Aamupalaksi 1 paistettu muna, vähän jugua +kermaa ja hiukkasen mustikoita. Kahvia. Pari siivua juustoa & metukkaa.
(välipalaksi pari siipaletta vesimelonia, samalla kun poitsu söi välipalaa)
Lounaaksi eilistä jauheliha-kesäkurpitsa-juusto-tomaattimurskahässäkkää ja lisäksi raastettua kesäkurpitsaa (eli jonkinmoinen "makaronia ja jauhelihakastiketta).
Illallisella syötiin paistettua possua ja tomaattia, kurkkua ja mozzarellaa, sekä pieni ripaus balsamicoa.

Nyt juon vihreää teetä, koska mulla on kauhea nälkä. En voi tajuta mistä se johtuu, illallinen oli kuitenkin iso annos... Sama tänä aamuna heräsin siihen että maha murisi. Ja eilen söin kuitenkin ihan normaalisti. Mitä hittoa, onko mulla pohjaton maha? En mää nyt koko ajan voi syödä? Voipi olla, että tässä täytyy hakea vielä pari siipaletta metukkaa ja juustoa ettei tartte nukkua maha muristen...
:x

ViestiLähetetty: 2012-07-21 06:23:14 
Poissa
sintti
sintti

Kevätkääryle mitä jos vähän relaisit? Jos koko ajan mietit painoasi ja syömisiä, niin saat vain stressiä, joka jumittaa painoa. Jätä se vaaka vähäksi aikaa kokonaan pois, ei se mihinkään häviä :) Mittaa vähän itseäsi ja katso tapahtuuko mitään.

Itse jätin vaa´alla hyppimisen, koska se vaan stressaa. Olen mitannut välillä vyötäröä erityisesti ja kyllä se hitaasti kapenee. Ja vaatteistahan huomaan heti, tapahtuuko jotain. Housun/hameen vyötärö kiristää tai sitten ei.

Huomasin omalla kohdallani, että kuntoliikunnan lisääminen tehostaa kevennystä. Eli lihasvoiman käyttö salilla ja jumpissa. Kävely on ilman muuta hyväksi, mutta kun lihasmassa kasvaa, niin elimistö polttaa enemmän. Tämä siis oma kokemus. Tsemppiä :wink:

ViestiLähetetty: 2012-07-21 12:22:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^ Juu, mä järjellä kyllä tiedostan, että pitäis ottaa relasti. Siis silleen oikeesti, eikä vain näennäisesti :D Mä satun oleen muutenkin sellainen jonkinsortin takakireä perfektionistinen ylisuorittaja, joten se on mulle luontaisesti vaikeaa- asiassa kun asiassa. Mä luulen ja uskon, että tää mun murehtiminen ja kyttääminen helpottaa sitten kun alkaa tulosta tulemaan. Silloin oon tavallaan "varmistanut" että homma toimii, niin siihen ei tarvitse niin paljon keskittyä. Ehkä just sen takia oon vähän varpaillani nyt, kun tää ei oo lähtenyt yhtä hyvin liikkeelle painonpudotuksellisesti kuin aiemmat kerrat.

Jotain hyvää tälläisessä muka-mutuilussa kuitenkin näyttäisi olevan siltikin, vaikka nyt tuota vaakaa turhankin paljon kyttään... Nimittäin mielitekoja ei ole. Muun muassa irtokarkit jotka on aina ollu mun pahe, ovat ajatuksen tasolla jo ihan neutraaleja ja yhdentekeviä. Mun ei tee mieli edes prosenttisuklaata, ei vaan innosta kertakaikkisesti. Ihan uskomatonta. Tässä mielessä tuntuu, että tää kolmas (ja viimeinen) aloitus on mennyt psykologisesti nappiin ja mieli ei haraa vastaan. Annanpa siitä itselleni siis =D>

Tänään olis suunta mökille ja grillin ääreen. Ihanaa! Möksällä on SodaStream ja ostin sinne sitruuna-light-tiivistettä niin voin tehdä light-spriten korviketta saunajuomaksi. Jotenkin sekään ei inspaa. Taidan tyytyä kuplaveteen tällä kertaa. Voihan se olla, että tuon "spriten" maistelu on myös osaksi junnannut painoa... Ilmankin pärjäämme siis.

Mukavaa ja rentoa viikonloppua kaikille!

ViestiLähetetty: 2012-07-26 09:13:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pienihermoinen ihminen täällä hei. Paino edelleen 112 kg tasan, joten olkoon. Nyt loppuu vaa´alla juoksu ja edes toiveet laihtumisesta. Karppaus jatkukoon "terveyden ja hyvän olon kannalta" mutta kun ei se paino putoo niin olkoon sitten. Onneksi en oo ekaa kertaa karppilassa, haukkuisin muuten koko homman humpuukiksi :wink: Ei vaan, kun on asiasta lukenut ja ehkä jopa jotain ymmärtänytkin, niin takaisin vt:lle ei ole asiaa... Mutta ollaan sitten läski karppi, onpahan toivottavasti veriarvot ja muut kunnossa vaikkei paino nyt sitte tipukaan. Ja joo tiijän että tässä on vasta muutama viikko karppailtu ja plaaplaa, mutta nää tulokset on edelleen ihan aneemisia verrattuna edellisiin kertoihin. Edes vaatteissa en huomaa mitään eroa. :x

Ja tämä viesti on kirjoitettu pre-pms - ja kahden huonosti nukutun yön jälkeisessä vitutuksessa, joten tämän voi ihan tyynesti jättää huomiotta. Palaan toisella fiiliksellä sitten myöhemmin kun oon tästä ketutuksestani maailmaa kohtaan toipunut
:D

ViestiLähetetty: 2012-07-26 10:27:49 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Älä sure..
Mä oon karpannut kaksi (?) vuotta jos oikein muistan, olin laihduttanu Cambridgella aiemmin.
En ollu kiloakaan lahtunu tällä dieetillä ennen ku kaikki Cambridgen viemät kilot oli lähteny.
Sitten alkoi hidas pudotus.
Kroppa tarttee aikaa...

ViestiLähetetty: 2012-08-05 14:47:08 
Poissa
sintti
sintti

Kevätkääryle - koita jaksaa! :)

Mä myös kamppailen täällä kilojen kanssa ja tulokset on suorastaan naurettavia... En tiedä missä vika on - kaikkea on yritetty - ei kahvia, vähemmän proteiinia, enemmän rasvaa ja silti tulokset +/-100g.. Periksi en vielä halua antaa - vielä on halua ja tarvetta laihtua. Toivoisin tietenkin, että tietäisin missä menen vikaan, niin voisin yrittää asialle tehdä jotain! Mutta jatketaan ja nautitaan tosiaan hyvästä olosta! :D

ViestiLähetetty: 2012-09-19 22:07:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Täältä sitä taas hiivitään, hiilarimaasta takaisin ruotuun.
Niinhän siinä kävi, että hermo meni ja siinä elokuun korvalla tuli sanottuna heipat karppaamiselle. Sen jälkeen oonkin mättänyt hiilareita kaksin käsin- ja arvattavin seurauksin :roll: Mieliala on huono, vaatteet kiristää, oon turvoksissa ja "kaikki vituttaa" niinkuin sanonta kuuluu.
Joten, otetaanpa lusikka kauniiseen käteen ja heivataan huonot hiilarit mäelle.
Tällä kertaa mulla on apuna ammattiapua, käyn nimittäin psykologin juttusilla säännöllisesti jotta saisin pääkoppaani parempaan kuosiin - ja siellä käsitellään myös tätä mun suhtautumista ruokaan ja itseeni. Uskon että siitä on apua. Aikaahan se vaatii, mutta vaatikoon. Tässä kun availlaan melkein 35v edestä solmuja, niin eihän sitä ihan hetkessä läpi käydä.

Nyt osaan katsoa jo taaksepäin sen verran, että tiedän mikä kesällä meni vikaan... Löträsin liikaa kermalla ja voilla ja varmaan partiksellakin. Nyt katotaan vähän tarkemmin niitä määriä, ja muistetaan ettei minkään ruoka-aineen nauttimista tarvitse vetää överiksi, vaikka olisi kuinka karppaajalle sallittua.

ViestiLähetetty: 2012-09-25 01:08:11 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Tervetuloa takas! ;)

Mä kävin kanssa aika tehokkaasti hiilarimaassa tässä loppukesästä. Mut nyt oon saanu päätäni aika paljon kasaan (paljon on tehtävääkin vielä) mistä nää kaikki johtu. Mä oon miettiny kanssa paljon, että jos kävis juttelemassa jollekin noista asioista. Mitä kautta sä pääsit psykologille? Vielä oon pärjänny ite, nyt oon oikeestaan päässy eteenpäin parissa viikossa enemmän kun koko elämäni aikana yhteensä. Että onnistuu se näköjään yksinkin. Onneksi :)

Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2012-09-27 17:32:56 
Poissa
hyväfiiliskarppi
hyväfiiliskarppi

Tervetuloa takaisin :hug:
Ja onnittelut solmujen avaamisen aloittamisesta! Ratkaisevan hieno päätös :D

ViestiLähetetty: 2012-10-05 13:06:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Unia ja Aura! :smt006

Pääsin neuvolapsykologille neuvolan kautta ja siellä oon käynyt nyt jo melkein 2 kk :) Kesäkuussa soittelin ja yli kesälomien piti kärvistellä, mutta elokuussa sitten alkoi. Oon ollut toistaiseksi ihan tyytyväinen. Tässä on ollut aika paljon kaikkea "akuuttia" puhumista, mutta ensi kerralla aletaan käymään läpi tätä syömis/laihtumis-kuviota ja siihen liittyviä klikkejä. Oon kyllä päässyt mielestäni ihan hyvin eteenpäin asioissa noin muuten, vaikka mieliala onkin vielä aika maassa...

Kävin männäviikolla myös kilpirauhaskontrollissa. Mielenkiintoista kuulla minkälaiset arvot on tällä hetkellä, olo kun on ihan tosi vetämätön. Tavallaan toivoisin että vika olis siinä, niin sais sitten lääkkeillä korjattua...Mulla raskaus laukaisi ylitoiminnan, joka sit ajettiin vajaatoimintaan talvella. Kroppaparka on varmaan vieläkin sekaisin siitä...

ViestiLähetetty: 2013-01-20 23:45:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Uusi vuosi ja uudet kujeet. Hiilarimaassa on tullut vietettyä aikaa oikein roppakaupalla, ja veikkaankin että painan enemmän kuin ikinä. Ainakin jos vaatteita on uskominen :( Vaaka perskule hajosi, joten kiloja ei ole antaa. Olenkin pohtinut, että hommaanko uuden vai kokeilenko ihan vaan mittanauhan kanssa lähteä taivaltamaan karppimaahan.

Nykyinen olotila on siis aika tuskainen, kun selkä vihoittelee, väsyttää koko ajan, vaatteet kiristää ja olo on tukala. Mieliala tietysti sitä myöten maassa. Koko ajan takaraivossa tikittää ajatus hiilihydraattitietoisesta syömisestä. Jostain syystä oon sitä tässä koko alkuvuoden miettinyt, pääsemättä edes alkuun. En tiedä miksi.

En tiedä, onko mun tapauksessa oikea tie lähteä muuttamaan ruokavaliota järkevään suuntaan siten, että pohjalla onkin painonpudotuksen sijaan ajatus löytää hyvä olo. Muistan kyllä että karppina ollessa olo on ollut kaikin puolin parempi. Vaaka on vähän kaksiteräinen miekka mulle, koska jos viisari ei liikahda alaspäin niin hyvin usein siitä alkaa repsuilu kun hermot menee. Toisaalta mulla on jostain syystä suuri huoli siitä, että kun oon karpannut elämässäni sen 3 kertaa ainakin, niin olen Golden Shottini menettänyt ja paino ei tule tippumaan ollenkaan :( Tai mikä pahinta, nousee edelleen.
Siksi mietin tuota pääkopan huijausta, keskityn terveys-ja hyvän olon aspekteihin ja laihdutan salaa.

Onkohan tässä ajattelutavassa mitään järkeä?
:roll: :)

ViestiLähetetty: 2013-01-21 00:41:43 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Joskus pään huijaaminen on hyvä juttu, mä teen sitä koko ajan (niin hyvässä kun pahassakin). Mutta mun mielestä toi suunnitelma kuulostaa hyvältä :)

ViestiLähetetty: 2013-01-21 06:30:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei Kevätkääryle, et ole ainoa jolla on ongelmia laihtumisen kanssa.. Golden shot oli ja meni minullakin, ja nyt mennään näillä. Päivä kerrallaan! :smt023

ViestiLähetetty: 2013-01-22 11:57:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Päivä, ateria ja suupala kerrallaan, niillä mennään! :P
Kiva täällä on jätetty puumerkkiä vierailusta :)

Pientä raporttia täältä suunnalta. Eilen aamulla aloitin tämän hyvän olon etsimisen karppiruoan avulla. Pudotan siis salaa painoani ainakin toistaiseksi, kunnes pääkoppa ehkä suostuu lähtemään tähän mukaan :roll: :wink: Toistaiseksi on mennyt oikein hyvin. Syön mielestäni ihan kunnon kokoisia aterioita, mutta silti esim eilen teki mieli napostella useamminkin. Laitoin sen tämän alun piikkiin, plus sen että mulla oli eilen varmaan joku vatsapöpö, sain viettää aikaa hotelli helpotuksessa ihan urakalla :roll: Maha on kipeä edelleen, pinkeä ja sen päällä ei oo kunnolla kärsinyt nukkua. Plus että se on turvoksissa, näytän kuin olisin puolivälissä raskaana :roll: No, muuten olo on hyvä kyllä.
Suussa maistuu oudolle, mutta en kai ole voinut ketoosiin vielä vaipua näin nopeasti?

Eilinen sapuska koostui seuraavasti:
Aamiainen: 1 paistettu muna (tuli kiire aamulla lapsen harrastukseen, joten jäi vähän tyngäksi). Harrastuksen jälkeen vedin sitten vähän ukkojugu-kerma-punaherukka-sekoitusta.
Lounaaksi juustomunakas, piti jotain mietoa ja nopeaa valmistaa.
Päivällinen oli juusto-kananmunahässäkällä ja mausteilla juorrutettua uuniseitä, ja keitettyä kukkakaalia.
Iltapalana Mustikka-mansikka-ukkojugu-kermaa ja vihreää teetä. Lisäksi pari parapähkinää.
Aamiaisen paistoin avokadoöljyssä mitä lorautin vähän myös kananmunan päälle. Lounaan paistoin voissa.
Aamulla otan myös 100 mg (vai mikä se määre nyt onkaan) d-vitamiinia. Vihreää teetä meni päivän mittaan varmaan se 4 mukia, lisäksi tein pullollisen SodaStream kuplavettä minkä join päivän mittaan.

Tämä aamu starttasi 2 paistetulla kananmunalla, pienellä määrällä eilistä marjahässäkkää ja 3 mukia vihreää teetä. Lisäksi pari parapähkinää ja kuplavettä.

Makroja en jaksa enkä aio laskea, mut tuskin ihan pielessä ovat. Olo on tosiaan ihan ok, vaikka tuo vatsapöpö varmaan vielä vaikuttaakin taustalla.
Toistaiseksi fiilis on hyvä: olen saanut aikaiseksi aloittaa tämän! Ja oon kyennyt syömään säännöllisesti, ja ennenkaikkea olen syönyt aamupalan. Tästä se lähtee
:)

ViestiLähetetty: 2013-01-24 14:25:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Noniin, täällä karppaus on jatkunut ihan mallikkaasti. Ainoa ongelma on ollut ruokailuajat, työpäivinä en ole aamulla ehtinyt syödä kotona- töissä en ole ehtinytkään aamiaiselle kun on tullut jotain hässäkkää -sitten on ollutkin jo nääntynyt olo lounasaikaan. Ja ei, mulle ei ole aamuseiskan aamuina vaihtoehtona nousta 5 minuuttia aiemmin jotta ehtisin syödä- mä käytän sen ajan mielummin nukkumiseen :lol:
Mutta siis, muuten olo on oikein jees, mitä nyt mahan vetää sekaisin joka toinen päivä. Ajattelin tämän ja ensi viikon oudot tuntemukset laittaa vielä tän alkuhässäkän piikkiin, kun elimistö koettaa hahmottaa miksi hiilari-ja sokerihanat on käännetty kiinni. Nälkä on jostain syystä usein edelleen, vaikka mielestäni syön säännöllisesti ja inhimillisen kokoisia annoksia. Oon miettinyt, että meneekö sekin tuohon alun piikkiin vai onko mun systeemi niin sekaisin, ettei se tiedä milloin se on täynnä? Vai haluaako mun kroppa nyt vaan varmistella, että sitä energiaa lapataan systeemiin säännöllisin väliajoin - olen nimittäin nyt tässä talvella harrastanut sellaista tyhmyyttä, että syönyt aamupalalla ehkä palan leipää (tai pullaa tai muuta hiilarihöttöä), ja pahimmillani kituuttanut ilman mitään ravintoa iltakasiin asti. Järkevää? Ei. Mutta ehkä se on aiheuttanut kropalle angstia ja nyt pitää sitten kärsivällisesti lapata tavaraa suuhun ennenkuin saan sen vakuutettua, että nyt tulee polttoainetta säännöllisesti. En tiedä :roll:

Pistin muuten hakemusta tuonne Pallokalojen puolelle, ja blondi kysyykin nyt, että kun mut sinne hyväksytään, niin tuleeko se ryhmän nimi näkyviin siinä vaiheessa tuonne foorumin etusivun osioihin? Kun en nyt sitä mistään vielä mistään löydä. Nimim. tyhmä
:oops:

ViestiLähetetty: 2013-01-24 17:03:00 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Se tulee näkyviin sitten kun sut ryhmään hyväksytään :)

ViestiLähetetty: 2013-01-24 17:59:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nonniin.
Aloitetaas a:sta.
Elikkä aamupala.
Eihän se tietenkään pakollinen ole, itsellä venyy pitkälle iltapäivään...(Tänään just söin ekan kerran)
Mutta ei se ajankäyttö ongelma ole, vaan suunnittelu.
Keitä valmiiksi kananmunia, tee juustoleipäsiä jääkaappiin valmiiksi täytettynä, paistomunatkin söilyy yön yli...
Sitten vaan aamulla mukaan ja sopivassa välissä ääntä kohti, se syömiseen menevä minuutti varmaan löytyy.
Sitten tuo muu syöminen. Kun teet reilusti kerralla jää sitä toiseenkin ateriaan.
Elikkäs töistä tullessa eilistä napaan ja hetken päästä aloittaa iltavalmistelut iltapalaa ja seuraavaa päivää varten.
Näin näihin meneekin aikaa paljon vähemmän kuin vt ihmisten leivän tekoon, ruuista puhumattakaan. :wink:

Taitaa tuo pallokala alkaa kun on tarpeeksi viestitellyt foorumilla ?
Joten eikun tekstiä tulemaan.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-01-25 22:25:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Iso isä :smt006 Totta haastat. Järjestelykysymyksiähän nuo on. Ja mikäs sen ihanampaa, kun ruoanlaitto ei ole nälkäisenä ja sarvi väsymyksestä otsassa olevaa seuraavan aterian valmistamista, vaan ensiksi voi syödä massun täyteen ja sen jälkeen voi kokata jo seuraavaa kupu täynnä. Asia josta varmasti nauttii koko perhe :wink: Ja kun tarkemmin ajatellaan, niin mähän jo menen tuossa "yksi ateria edellä" -tyylillä jo lapsen kanssa. Kiireisiä päiviä kun helpottaa se, että muksun lounas ja päivällinen on suunnilleen lämmitystä vailla valmiit sitten ku niitä tarvitsee.

Kauhia päänsärky on ollut tämän päivän, ja nälkä vaivaa edelleen :? No, lääkkeeksi olen keksinyt sellaisen, että oon syönyt :D Ja vaan ja ainoastaan karppijutskia. Kai tää tästä pikkuhiljaa alkaa tasoittumaan. Tänään ostin 85% suklaata ja sitä on nyt 3 palaa mennyt. Jännä, ettei oo tullut hotkittua koko levyä niinkuin olisin jonkun Fazerin sinisen mutustanut vielä viikko sitten. Mieskin mässyttää perunalastuja tuossa mun vieressä, mutta mun ei tee edes mieli. Jes. Syytä olla tyytyväinen!
Jalkoja särkee silleen jännästi välillä myös. Muistelisin, että samaa on ollut aiemmillakin karppauskerroilla? Mikähän siihen auttaisi, magnesium?

ViestiLähetetty: 2013-01-25 23:21:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mangnesium ja suola,muista myös juoda.
Suolaa karpatessa ei saa samallalailla kuin lepä vetoiseta ruuasta.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00