karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-30 13:10:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Huolestuttavaa
ViestiLähetetty: 2004-10-05 06:51:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minä, joka AINA olen inhonnut kaikkea mahdollista liikuntaa ja koskaan en ole liikkunut, juoksin sunnuntaina! Lähdin koiran kanssa pienelle kävelylle ja pian huomasin että mieleni tekee laittaa juoksuksi. Pelottavaa! Jo se että teki mieli juosta ja että se vielä tuntui hyvältä ja kaikenkukkuraksi aion jatkaa, on erittäin huolestuttavaa :D
Maailmankirjat on todellakin sekaisin. Lihakset ei tullut edes kipeiksi ja virtaa olisi riittänyt jos ajankäyttö ei olisi tullut silloin vastaan. Tänään uusiksi, ehdottomasti!

Auttakaa mummoa mäessä!
Vinkkejä järkevään aloitukseen? Tarkoitus on parantaa kuntoa ja tietenkin polttaa tuota laardia. Jostain luin joskus että minuutti kävelyä, kolme juoksua ja tuo yhdistelmä toistetaan kahdeksan kertaa, nostaa kuntoa tehokkaasti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-05 08:31:35 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Minäkin tuppasin nuorempana inhomaan urheilua, mutta mikäs ihme se on, jos on hirveästi laardia kyydissä, ei liikkuminen ole kivaa.

Jotkut käyttää sellaistakin systeemiä, että 3 min kävelyä ja 1 min juoksua. Ja joka kerta lisää juoksuminuutteja. Noita mahdollisuuksiahan on älyttömästi. Käy vaikka kirjastosta katsomassa jotain vanhoja fitness/juoksulehtiä, niissä on ohjeita tosi paljon.

Minä itse olen aikarajoitteisena tykännyt sellaisesta vaihtoehdosta, että vyötän sykemittarin ja asetan siihen piippirajan. Sitten teen sen normaalin puolentunnin tai tunnin lenkin ja aina kun alkaa piippaa, kävelen. Kai nuo ajat pystyisi jotenkin arpomaankin, mutta kellon kyttääminen olisi rasittavampaa.

Juoksu on kyllä tosi palkitseva harrastus. Joskus luulin, että en koskaan jaksa juosta yli puolta kilometriä, nykyisin tunnin lenkki menee koska vaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-05 19:00:31 
Tässä juoksuohjelma aloittelevalle...

http://www.verkkoklinikka.fi/kuntoverkk ... keli1.html

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-06 06:53:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos!
Käyn hakemassa tuon kirjan kirjastosta.
Aloitan kaikki aina täysillä ja heti, mikä ei ole paras mahdollinen tapa. Siitä esimerkkinä kipeä lonkka, rauhoitan siis vähäksi aikaa ja jatkan järkevästi ohjeiden mukaan!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00