karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-21 20:21:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-08-28 10:59:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Ja siellähän voi vängätä itsensä kanssa jos ei muut innostu.

ViestiLähetetty: 2012-08-31 22:30:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tupakoinnin väheneminen ja lihavuuden lisääntyminen kulkevat varmaan käyriä katsellessa sujuvassa tasatahdissa.Joskin eri suuntiin.
Enkä edes väitä,että kyseessä olisi suora syy-yhteys.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2012-09-01 07:03:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Koita keittää pussillinen makaronia ja lisää lopuksi joukkoon hiukan voita ja vaikkapa vain yksi lihapulla kyytipojaksi. Lähteekö nälkä?

Lähtee, tullakseen hyökkäävänä takaisin parin tunnin koomassalojumien jälkeen. Voi miten tuli vanha elämä mieleen... Onneks ei enää ikinä tarvii.

ViestiLähetetty: 2012-09-01 07:10:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2012-09-01 07:19:53 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Jaa-a:
Taidat sotkea toistamiseen. Ei "laatuliha" ole ravinteiden kannalta kuin marginaalisesti kasviksia parempaa.
Keho saa sen mitä tarvitsee parhaiten laaduttomasta lihasta; nahoista ja eläinrasvasta. Etenkin ilman eineskäsittely-denaturaatioita.
Tai voista ja munista, jos nuo oikeat ruoat ällöttävät :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2012-09-09 13:40:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Els, oikean laatulihahan onkin paremminkin "monipuolinen liha", pässi karvoineen ja munineen, lehmä nahkoineen ja utareineen, sika kaikkineen, niin kuin ennen ja meillä nykyisinkin on tapana. Pässin karvoja voi käyttää jaloissaan, lehmän nahkaa niiden päällä ja jotkut osaavat jopa tehdä kalannahasta kauniita masseja. Ja siannahkakäsineet taitaa löytyä aika monen kädestä syksymmällä, niin kuin kinkku lautaselta, vaikka päästä ja sorkista saa myös kunnon keiton ainekset. Laatulihaa ei suinkaan ole filee ja paistit ja rintalihat linnusta, vaan kaikki muukin. Siinä ohjelmasarjassa kansojen lihomisesta kerrottiin kyllä muutamassa jaksossa jopa huonompien ruhonosien syönnistä, mutta lihomisen syyksi paljastuikin virvoitusjuomien ja valmiin roskaruoan runsas käyttö.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2012-09-09 14:20:07 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Totta, riisseli, totta.
Mutta jaa-a ei ainakaan rekkautuneena ollessaan tarkoittanut laatulihalla karvoineen rasvoineen päivineen ravinnoksi käytettyä ruhoa,
vaan sen hinnakkaampaa file-paisti-puolta :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2012-09-09 19:15:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jep, niinhän se nykyään on kääntynyt. Minä pidän yhä edelleen pässinkiveksiä, naudan maksaa, lampaan munuaisia, kivipiiraa ja possunposkilihoja laatulihana ja herkkuna. Saattaisipa olla ympäri maailmaa ajatellen terveellisempää ja vähemmän lihottavaa syödä paikallista eläintä, jos ei nyt ihan karvoineen, mutta kontteineen ja jättää "halpa" valmiskökkö vähemmälle.

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2012-09-09 19:30:10 
Poissa
Ilveilijäbarbi
Ilveilijäbarbi

Einekset, sipsit, karkit, limut, energiajuomat - ja varsinkin "napostelu" (vihaan tota sanaakin). Ei ennen mussutettu jatkuvasti, vaan syötiin vain ruoka-aikoina.

ViestiLähetetty: 2012-09-09 19:42:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jep, ja harva perhe ennen vaakautui sohvalle laulamaan kuorossa:"Höllllläilläääään"

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2012-09-12 21:28:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Muistat els väärin. En ole koskaan väittänyt lievän ylipainon olevan naisella epäterveellistä - kunhan vararasva ei sijaitse pääasiassa navan ympärillä. Ja itse tavoittelen vähärasvaista kroppaa puhtaasti esteettisistä syistä. Ja myös psyykkisistä, sillä itsessäni oleva löysyys saa mut voimaan huonosti.

Sama. Lihavuus on rumaa. Ja tämä on vain minun mielipide, kenenkään ei tarvitse ottaa siitä nokkiinsa. Ja tämä ei myöskään todellakaan tarkoita, että vihaisin kaikkia lihavia ihmisiä, eli turha alkaa vetämään sellaisia johtopäätöksiä :D.

ViestiLähetetty: 2012-09-14 14:57:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kyllä liika laihuus on mun mielestä rumempaa kun lhavuus. Muodoton tikku ei ole mun silmissä kaunis.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-09-17 12:35:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Kyllä liika laihuus on mun mielestä rumempaa kun lhavuus. Muodoton tikku ei ole mun silmissä kaunis.

Minun mielestäni taas jäntevä kroppa on paljon kauniimpi kuin pursuileva, löysä "Michelin-ukko".

ViestiLähetetty: 2012-09-17 14:52:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun sanotaan että laihuus on rumaa, sanoja näkee silmissään jonkun anorektisen lähes onton luurangon, ja kun sanotaan että lihavuus on rumaa näkee sanoja jonkun 200-kiloisen sängyn vangin. Siksi tuo keskustelu ei johda mihinkään.

ViestiLähetetty: 2012-09-17 17:41:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rinette kirjoitti:
Kun sanotaan että laihuus on rumaa, sanoja näkee silmissään jonkun anorektisen lähes onton luurangon, ja kun sanotaan että lihavuus on rumaa näkee sanoja jonkun 200-kiloisen sängyn vangin. Siksi tuo keskustelu ei johda mihinkään.

En näe. Näen ylipainoisen henkilön, ja mielestäni lihavuus on epäesteettistä jo melko "lievässäkin" vaiheessa. Mutta tämä on tosiaan vain minun mielipiteeni, ja niitähän mahtuu maailmaan. Ja on se anoreksiakin rumaa kyllä. Mulla tulee huomattavan ylipainoisistakin (ei siis tarkoiteta niitä sängyn vankeja) aina mieleen, että heidän itsekunnioituksensa täytyy olla todella matalalla (tai itsetunto todella korkealla!). Eilenkin joku roimasti ylipainoinen nuorehko mieshenkilö valikoi jäätelöä muutenkin epäterveellisten ruokaostostensa päälle... kyllä sellainen saa aina vähän ihmettelemään. Ja omasta mielestään varmasti syö vähän ja terveellisesti.

Mutta mulla onkin aina ollut näitä komplekseja johtuen lapsuuden melko reippaasta ylipainosta ja siitä asti, kun olen saanut syömisistäni suunnilleen itse päättää, ne kilot lähtivät aika nopeasti. Jälkeenpäin ajatellen kävin varmaan anoreksian rajalla (~170 cm / ~55 kg), mutta onneksi se ei koskaan mennyt oksenteluksi tai kokonaan syömättömyydeksi. Muuten terveydentilani voisi olla vielä nykyistäkin huonompi. Tuossa teini-iän laihduttamisessa kaduttaa lähinnä se, että multa on saattanut jäädä ravinnon puutteen vuoksi pari senttiä kasvusta puuttumaan... toisaalta kaksoisveljeni on aina ollut minua nelisen senttiä pidempi, ja niin hän on nyt aikuisenakin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00