karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-17 04:47:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-10-30 14:21:16 
Karppaus rajoittaa aika paljon elämää. Miten selviytyä ulkomaan matkalla? Hotellista ei kannata ainakaan maksaa allinklusive kun ei siellä voi syödä paljon muuta kun keitettyjä kananmunia. Jos niitä edes on. Pitääkö ottaa oma sauvasekoitin mukaan että voi tehdä edes kasvissosekeittoa? Missä kasvikset voi huuhtoa vai pullovedellä?? Onko hotellihuoneessa paistinpannuja että saa edes paistettuja munia? Entä uunia? En syö punaista lihaa, viljatuotteita, hedelmiä enkä sokeria. Eväitä tuskin voi viedä kun ne kai otetaan lentokoneessa pois? Voiko jotain psylliumjauhoja edes viedä? Onko ulkomailla maustamatonta jogurttia? Mihin maahan kannattaa matkustaa että voi syödä edes jotain? Keväällä siis matka.

Laivaristeilylläkään ei voinut syödä seisovasta pöydästä melkein mitään, joten kitulias viikko lienee tulossa tuostakin reissusta. Mutta pakko sinne on mennä, joten vaihtoehtona ei ole tässä tapauksessa kotiin jääminen niin mieluusti kun jäisinkin. Normaalisti siis syön vain kotona itse tehtyä kaksi kertaa päivässä.

ViestiLähetetty: 2012-10-30 14:27:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miten sitä nyt yleensäkään matkustetaan... No joo.

Viikon loma ei kaada elämää vaikkei niin tarkka oliskaan. Kyllä useimmista hotelleista/ravintoloista saa munia, salaatteja, kaloja jne.

Kyllä minä oon laivalla seisovasta pöydästä karppia löytänyt ihan liikaakin, vaikka nyt lihaa syönkin, niin kalapöydät ja kanatlöytyy kyllä, samoin kuin kaikki ihanat juustot.

ViestiLähetetty: 2012-10-30 14:38:32 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Höh...oikeen hyvin onnistuu. Syöt lihaa, munaa, salaattia ja juustoja.

Ja pahemman puutteessa se viikko menee ihan suolapähkinöillä ja vinkullakin :resp:

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2012-10-30 14:41:47 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Riippuu mihin matkustaa. Ei ole kyllä ollut ongelmia, päinvastoin, harvoin muualla saa niin lisäaineilla höystettyä ravinneköyhää ruokaa kuin täällä pohjoismaissa.

ViestiLähetetty: 2012-10-30 14:48:24 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Hotelleista en mitään tiedä, mutta tuntuu ihan älyttömältä ajatukselta, etteikö missä tahansa maailmalla saisi karppaaja syödäkseen. Joka ainoassa maailman maassa lienee alkutuotantoa, jalostamatonta ruokaa (myös valmiiksi tarjolle laitettuna). Itse ainakin näen karppauksen nimenomaan ruoan alkulähteille palaamisena enkä minään erikoisuusjuttuna.

Mut jos mikään muu ei auta, niin paras varmaan vaan jättää liian tiukka asenne kotiin. ;)

ViestiLähetetty: 2012-10-30 15:18:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuinkahan ne siellä ulukomailla oikein pärjääkään, jos eivät kotimaiset karppaajatkaan sinne voi mennä karppauksen ilosanomaa jakamaan. Ai niin mutta, hetko, karppaushan on keksitty ulukomailla. :shock: :lol:

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2012-10-30 15:26:18 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Siperia kirjoitti:
Mut jos mikään muu ei auta, niin paras varmaan vaan jättää liian tiukka asenne kotiin. ;)

Tää vois olla aika hyvä juttu niin helpottas reissaamista kummasti.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-10-30 17:44:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Trollihan tämän täytyy olla :) Tehosekoittimet mukaan ja uunit, joo, eikä muuta voi syödä kuin kananmunaa, voi pyhä sylvi.

Siis hyvänen aika, mistä hyvänsä buffet-pöydästä, mukaan lukien risteilyt, löytyy syötävää karpille. Mistä hyvänsä ravintolasta löytyy syötävää karpille.

Olen kiertänyt aika monessa maassa, ja aina on ruokaa löytynyt, oikeaa ruokaa. Kuten tuossa jo aiemmin todettiin, kysymyshän on oikeasta, aidosta, puhtaasta ruoasta.

Minä en ole matkustamisen takia karppauksesta lipsunut.

Huono trolli.

ViestiLähetetty: 2012-10-30 17:49:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

No olen minä joskus törmännyt Barcelonan liepeillä turistiin joka ei bakteerien pelossa uskaltanut viikkoon syödä kuin lihalientä ja juoda vodkaa. Oli jotain kolmikymppinen naishenkilö joka päivitteli kaikkea mitä me matkatoverini kanssa syötiin.

ViestiLähetetty: 2012-10-30 17:53:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viime kesänä kirjailin ja kuvailin kaikki ateriani kolmisen viikkoa kestäneellä ulkomaanreissulla pohtiakseni kysymystä kuinka käy karpin matkalla. Kohtalaisen hyvin selviydyin vaikka oli puolet ihan ulkoruokintaa milloin missäkin. Taisi joissakin humppapumppa kyläjuhlissa tulla vastaan annos, jota en kotioloissa nauttisi, mutta siinäpä se taisi ollakin.
Maailmalla kannattaa nauttia myös paikallisista erikoisuuksista, niin saa kulttuuristakin koko kuvan. Lihapullapurkkia en entisessäkään elämässäni olisi mukanani kuljettanut :lol:
Lentokoneessa on usein mennessä omat eväät (joskus palatessakin jos voi vaikka munakasrullan tehdä valmiiksi). Mikäpä sen estäisi. Tai ei ainakaan minua ole koskaan estetty.

ViestiLähetetty: 2012-10-30 17:54:42 
Poissa
voinen
voinen

mikä neuvoksi??? kirjoitti:
Karppaus rajoittaa aika paljon elämää. Miten selviytyä ulkomaan matkalla? En syö punaista lihaa, viljatuotteita, hedelmiä enkä sokeria. Mihin maahan kannattaa matkustaa että voi syödä edes jotain? Keväällä siis matka. Normaalisti siis syön vain kotona itse tehtyä kaksi kertaa päivässä.

Voi raukkaa, miten yleensä pärjäät? Miten niin mihin maahan kannattaa matkustaa? Onko sulla siis keväällä matka vapaavalintaiseen maahan vai mitä? Aika monessa maassa oon kyllä saanu erinomaisen aamiaisen, ei oo puuroa taidettu tyrkyttää muualla kuin Suomessa. Oikeaa ruokaakin on ollut kiitettävästi tarjolla, einekset ovat loistaneet poissaolollaan.

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2012-10-30 17:58:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Puola on hyvä karppimaa. Pari kertaa kierrellyt ai aina on pöydät notkuen kelpo karppia ruokaa ja purkki laardia aina pöydässä. Pääsääsntöisesti sain nauttia laardit yksin 8)

ViestiLähetetty: 2012-10-30 18:43:06 
Poissa
sintti
sintti

Olen matkustanut karppiaikana esim. Yhdysvaltoihin ja jopa laihduin siellä ;)

Jos en saanut ruokaisaa salaattia, jätin pihviannoksesta ranskalaiset tai aamiaisesta leivät syömättä.

Ja en nipottanut koko lomaa. Kuten aiemmin joku sanoikin, loma ei ole koko elämä. Arki ratkaisee.

ViestiLähetetty: 2012-10-30 19:35:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Trollihan tää on!

mikä neuvoksi??? kirjoitti:
Onko ulkomailla maustamatonta jogurttia?

-voisi kysyä,saako missään muuaalla,kuin suomessa,niin huonolaatuista jugurttia?

En ole matkustellut mies,mutta arvelen.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2012-10-30 19:47:31 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Mulla ei ollu mitään ongelmia. Päinvastoin maailmalla on tarjolla paljon enemmän ja vaikka mitä. Laivan aamupalalla ja seisovaasa pöydässä olen vetänyt melkoiset ähkyt ihan melkein 0hh:lla. Samoin etelässä. Ns. Full English jota on jokapaikassa tarjolla on tosi karppia kun vaan jättää leivät ja perunan pois. Sienet, pekonia, munat, tomaatit ja pavutkin pienenä määränä on hyvää ja täyttävää.

Kesällä olin Saksassa ja se nytnolinkarpin taivas, kaikki oli täys rasvasta. Hyvää lihaa, juustoja ja kasvislisukkeita vaikka kuin ja ihania itse tehtyjä makkaroita.

Välimeren maissa kaikki on karppia, kalaa, oliiviöljyä ja kasviksia joka paikassa tarjolla.

Englannissa ei ole ollut koskaan minkäänlaista ongelmaa. Lähes jokapaikassa saa itse valita lisukkeena ja kastikkeen lihan/kalan/kanan kanssa. Hamppareita sai ilman sämpylää, rantojen tilalle salaatin joka pikku kiskallakin.

Ja saa joka puolella ruokakaupasta ihan kaikkea. Jos vaan yhtään vaivautuu.

Hyvää matkaa!

ViestiLähetetty: 2012-10-30 19:50:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mlv kirjoitti:
No olen minä joskus törmännyt Barcelonan liepeillä turistiin joka ei bakteerien pelossa uskaltanut viikkoon syödä kuin lihalientä ja juoda vodkaa. Oli jotain kolmikymppinen naishenkilö joka päivitteli kaikkea mitä me matkatoverini kanssa syötiin.

Olipa varmaan avartava kokemus :shock:

ViestiLähetetty: 2012-10-30 19:58:55 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Jep- oltiin ajateltu että napattaisiin neiti mukaan ravintolaan illalla kun hän oli vanhan äidin kanssa liikkeellä eikä ollut illallisseuraa, mutta muutettiin sitten mieltä. Eli ei ne karpit tuohon verraten niin kovin rajoitteisia ole.

ViestiLähetetty: 2012-10-30 22:02:48 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Tyylistä päätellen siellä on vanha tuttu trolli asialla. Mitä järkeä tuossakin oli?

Ikävä kyllä suomalainen ravintolaruoka on sen verran tuubaa, että tämä vastarannan allergikko joutuu valikoimaan minne menee, tai tulee kipeäksi.
Ulkomailla (ja laivalla) sen sijaan selviää paljon helpommin ja maukkaammin kuin rakkaan isänmaan virallisterveellisissä kuppiloissa :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2012-10-30 22:28:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eihän tuossa ollut mitään järkeä. Ihan sama mihin ilmansuuntaan Suomesta lähtee. Sapuskat paranee joka tapauksessa ja syöminen on helppoa. Mitään ei tarvitse ottaa mukaan, jos ei lasketa sitä puolta matkalaukullista Fazerin sinistä eri muodoissaan, jonka vein pari viikkoa sitten siitä pitäville sukulaisille.

ViestiLähetetty: 2012-10-31 07:50:23 
Elka kirjoitti:
Ihan sama mihin ilmansuuntaan Suomesta lähtee. Sapuskat paranee joka tapauksessa ja syöminen on helppoa.

Ruotsalainen sapuska on kyllä paljon huonompaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00