karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-12 00:07:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 89 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Golden esittäytyy
ViestiLähetetty: 2012-11-25 19:19:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Joo! Näin mä teinkin, mätin mahan täyteen edelläkerrottuja herkkuja ja olen TODELLA YLPEÄ itsestäni:-) Onnistuin, vaikka oli kaksi kylää. Ensimmäisessä valitsin "nakkipiilon" siis sen leivonnaisen, missä sisällä on nakki. Taikina oli emännän itse tekemä, siinä oli rahkavoitaikina .

Anopilla otin puolen sentin siivun käpykakkua ja sekin oli vain "puoli" siivua, vaikee selittää mutta leikkasin sievästi vinoon ja kun siellä juodaan aina kahveeta, jota en ole juonut koskaan, sattui niin että löytyi Stevialla makeutettua limsaa ja join puoli lasia.

Eikös mennytkin mukavasti?

Mulla ei oo nälkä, niin iltapalaksi desi partaäijää, puoli desiä kermaa ja kourallinen cashew-pähkinöitä. Melko hyvin! Huomenna mies tahtoo kaalia ja creme fraichea, sanoi että vois olla sitä vaikka joka päivä. Olin ihan että :shock: , hyvin mieheltä, joka on aikanaan tehnyt pupun kanssa kuuluisan sopimuksen kasvisten syömisestä...

ViestiLähetetty: 2012-11-25 20:47:22 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

:smt023

ViestiLähetetty: 2012-11-27 06:22:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eilinen meni normisti, aamu kokkelilla, kylkisiivuilla (joihin olen ihastunut) ja salaatilla sekä emmentalilla. Tais siinä olla vähän valkosipulimajoneesiakin.

Päivällä eilen valmistettua paistia kera parsakaalin jonka paistoin voissa ja lisäsin lurun kermaa.

Pellavansiemenlimaa "välipalaksi", yök, että tuo potkii takasin, mutta vatsa toimii :lol:

Sitten kävin vesijuoksemassa, oli niin väkee että juoksin vaan 45 min, mutta piristi!

Ja iltapalan oli Rakas mieheni tehnyt mua odottamaan, kinkkumakkaraa (lenkki hh 0) uunissa grillattuna ja paistettua kaalia creme fraichen kanssa.

Namsis nam!

Vastakkaas, ne jokka tiätää, että onks "paha" kun on tänään luennot keskellä päivää 4 tuntia, niin siirrän aamiaisen myöhemmäksi (ettei tulis nälkä) ja kouluun otan evääksi emmentalia ja muutaman pepperonisiivun sekä kourallisen pähkinöitä ja pari 86% suklaapalaa. Kun automatkat vie vielä 2 tuntia, niin voin sitten napsaista jotain JOS tulee nälkä ja syön vasta kotona...Muiden eväiden säilytys on koulussa hankalaa.

ViestiLähetetty: 2012-11-27 09:10:10 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Hienosti oot selättäny kyläilyt =D> Sulla on selkeesti motivaatiot kohillaan.

Ihan hyvälle tuo sun koulupäivän suunnitelma kuulostaa. Jokainenha tekee sen oman mahan mukaan suunnitelman mikä toimii, ettei tarvii turvautua mihinkään turhakkeisiin. Tietty kaupasta saa hätäseen vaikka metukka paketin jos meinaa paniikki iskee. Minä paraskin neuvoja oikeen :oops: "tee niin kuin minä sanon, älä niin kuin minä teen" :lol:

ViestiLähetetty: 2012-11-27 16:25:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos Feekuna! :) Kovasti yritän uutta karppia elämäntapaa ja mukavaahan tämä on kun saa syödä hyvää ruokaa mahan täyteen ilman kitunälkäkuuria ja silti laihtuu! Ja juu, TAHDON välttää sen pirun leikkauksen ja näyttää kaikille lääkäreille, että rasvalla laihtuu :wink:

No, jokatapauksessa koulupäivä meni juurikin cashew-pähkinöiden (kourallinen) 2 86%:sen tummasuklaapalan, emmentalin ja pepperonin voimalla ja hyvin jaksoin, vieläkään ei oo nälkä.

Kotona taas ne perinteiset pellavansiemenlimat (yök!) ja Berocca.

Uunissa kukkakaaligratiini, kukkista, munaa, kermaa, juustoraastetta, paprikaa, suolaa ja pippuria...pannulla porsaanfilepihvit joiden päälle paksu viipale valkosipulivoita. Ai ai...

Eilen luin Heikkilän kirjan, piti lukee tenttiin mutta oli niin tyhmä aihe, Diabeteksen hoito ruokavaliolla ja jos ennen en ollut vakuuttunut, nyt olen! Sokeri tappaa. Siispä, mää syän pekonia.Nih :lol:

ViestiLähetetty: 2012-12-01 09:12:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Aloituksesta kaksi viikkoa ja minä olen laihtunut 4 kiloa!!! Fiilis on sanoinkuvaamattoman hyvä! :P

Keskiviikon ateriat: aamusta möttösiä, salaattia, possunkylkisiivuja ja fetaa öljyssä.
Päivällä partaäijää, kourallisella cashew-pähkinöitä. Goudaa paksu siivu ja Berocca sekä pellavansiemenet.
Illalla broilerinfilettä sitruuna-currykermakastikkeella ja lantturaastetta. (Mä luin, että lantussa olis paljon hh:ta??? :shock: )

Torstaiaamu: meni pekonilla ( en kyllä tykkää siitä savun mausta), kokkelilla, salaatilla ja fetalla öljyssä.
Päivällä: kourallinen cashew-pähkinöitä ja palanen goudaa. Broilerinfile ja eilistä kastiketta. Fetaa öljyssä ja lantturaastetta. Pellavansiemenet ja Berocca.
Illalla: paistettua halloumia (niiiiii-iii-iin hyvää!) kera kesäkurpitsapaistoksen (sis. jauhelihaa, creme fraichea)

...mutta se MUTTA mun oli OIKEESTI nälkä :oops: josta syystä söin vielä ilta-iltapalaksi kaksi keitettyä munaa kera voin.

...mutta se mutta, mulla ol perjantanakin nälkä lounaan jälkeen...perjantain syömiset tässä:

Aamulla 3 kylkisiivua voissa, kokkelia ja salaattia.
Päivällä: Pellavansiemenet ja Berocca
Lohta, joka oli kuorrutettu Creme Bonjourilla. Parsakaaligratiinia (sis. kermaa ja koskenlaskijaa ja päällä emmentalia). Salaattia ja fetaa sekä
lantturaastetta.
Illalla oli vesijumppa, joten söin ennen sitä keitetyn munan voin kera ja palan juustoa. Vesijumppa oli tehokas ja kesti 45 min.
Iltapalana munakasrullaa jauheliha-paprika-sipuli-creme fraiche täytteellä.

Liikkumiset on tenttiin lukemisten, lasten harrastusten ja muun takia olleet vähissä, vain maanantaina vesijuoksu ja eilen vesijumppa. Tänään kyllä vesijuoksua taas!

Osaakos joku sanoa, kun mies toi Lidlistä fetajuustoa joka on öljyssä, että paljon siinä on hh:t? Kun ei purkissa oo mitään tuoteselostetta :twisted:
Tavallisessa kaupassa kun vertailin noita, niin hh:n määrä vaihteli runsaasti.

Entäs Patros-fetassa? Kummastuttaa, ettei noihin saada tuoteselosteita kylkeen. Itse jätän kauppaan, jos ei lue mitä sisältää, mutta mieheltä en voi vaatia samaa :lol:

ViestiLähetetty: 2012-12-01 16:57:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä jotenkin odotin, että täällä olis ollut edes jokunen vastaus...aika hiljaista on :oops:

Päivällä piti kiireellä lähteä viemään miestä lääkäriin 40 km päähän, joten syömisen suunnittelu ja possunfile, jonka olin varannut jäivät ja koska kaikilla oli kiljuva nälkä, sorruin sitten kebabiin ja salaattiin, paikallisella grillillä :( Palan painikkeena meni 2,5 dl coca-cola zeroa.

Kävin myös vesijuoksemassa ja sain miehenkin kotiin :) Onneksi!

...ja taas oli kauhea nälkä. Söin siis kourallisen cashew-pähkinöitä ja 2 palaa Lindt:n 86% tummaa suklaata...possunfile on uunissa ja ensi kerran keittelin karpin keittokirjan ohjeen mukaan bearnaisekastiketta. Joka vähän kyllä leikkasi eikä mulla ollut rakuunaakaan, pistin rosmariinia. Ihan hyvää se on. Filettä odotellessa. Vielä tunti!

Lopetan yksinpuheluni tähän.

ViestiLähetetty: 2012-12-01 17:26:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kyyllä näitä luetaan.
Aina ei vaan osaa vastata..
Kebab salaatilla, ei paha.
Lidln fetasta en tiedä, mutu tuntumalla kelpaa...
Pekonia on ilman savuakin.

Kadotettuja kiloja ei sitten kannata hakea takaisin, löytäjä saa pitää.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-12-01 17:45:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Läpsäisen jälkeni tännekin. :)

http://www.fineli.fi

Sieltä voi käydä kurkkimassa, missä on vähiten / eniten hiilareita.

ViestiLähetetty: 2012-12-02 17:26:14 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Juu, kyllä täällä ollaan :D Tahtoo välillä olla niin haipakkaa ettei jouda ku silmäillä. Pistin eilen lapsille telkkukiellon päälle niin oon joutunu ihan ite viihyttään niitä :lol:

Ei kai missään fetassa niin kauheesti oo hh. Ja syötkö sä sitä niin paljon että se oikeesti kaataa maan :D

Niin ja onnea menetetyistä kiloista. Ne on tulleet tänne :oops:

ViestiLähetetty: 2012-12-03 15:05:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Feekuna, kyllä ne kilot siitä lähtee!

Tää päivä on mennyt kirjaimellisesti läskiksi ja oon siitä tos surullinen, mutta sokerirasituskoe ja "kaukana kotoa" sotki koko pakan.
Sokerirasituskoe oli heti klo 8, jolloin piti kiskaista pullollinen glukoosiliuosta, sisälsi 75 g glukoosia (HYI! :oops: ).
Klo 10 otettiin uudet veret ja vasta sitten sain syödä, mutta kun olin taas 40 km päässä kotoa, niin eväänä oli 3 siivua mozzarellaa (Riitan herkku) ja keitetty kananmuna voin kanssa. Lisäksi kourallinen cashew-pähkinöitä ja 2 palaa Lindtin 86% suklaata.

Kotiin tullessa ahmaisin lisää mozzarellaa ja join mukillisen teetä. Tämän lisäksi on mennyt vettä.

Nyt en viitsi alkaa syömään mitään, kun odotan ukkorähjää kotiin ja kokkaan sitten meille yhdessä. Mutta että mua voi harmittaa tän päivän syömiset!

Illalla possunfilettä, pippurikermakastiketta, salaattia ja lämpimiä kasviksia...jos sitten ei niin paljon harmita. :P

ViestiLähetetty: 2012-12-03 15:08:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Feekuna kirjoitti:
Pistin eilen lapsille telkkukiellon päälle niin oon joutunu ihan ite viihyttään niitä :lol:

Ei kai missään fetassa niin kauheesti oo hh. Ja syötkö sä sitä niin paljon että se oikeesti kaataa maan :D

Telkkukielto on joskus terveellistä vaikkakin teettää äiti-ihmisillä paaaaaaljon työtä:-)

Syön tota fetaa salaatissa lähinnä, mutta en nyt mitään purkillista kerralla :lol: Toi on sitä ihanaa mikä on mausteöljyssä.

ViestiLähetetty: 2012-12-03 16:21:36 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Siis eihän tossa syömisessä muuta vikaa ole, kun että sitä on ollu tosi vähän :D Elä kanna murhetta tuommosista, turhaa ressiä.

Jospa nämä minun kilot joskus häipyis. Tänään oon taas alottanu yrittämistä 8) Unohin vaan käydä vaakalla :shock: Mutta positiivisin mielin mennään. Äsken tein kukkismuusia nakki-pekoni kastikkeella. Muille keitin perunoitaki, mutta ainaki tuo poikalapsi söi mielellään kukkismuusin :smt023 Pikkunen ei syöny mitään :roll: Kävi kattomassa ruokaa ja totes että yäk. Hirveen kiva, ehkä sille myöhemmin kelpaa.

ViestiLähetetty: 2012-12-03 17:06:28 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Mä syön kanssa sitä Lidlin fetaa. Ei oo mitenkään vaikuttanut esim. Painon putoamiseen ja onhan se kyllä hyvää :D

ViestiLähetetty: 2012-12-03 18:05:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Voi Feekuna, kun mun alkoi tehdä mieli tota nakki-pekonikastiketta. Huomenna sit =D> NAM!

Jontriplet, tarkoitiko että paino on pudonnut Lidlin fetasta huolimatta? Euroshopperilla on vastaava tuote missä hh:t alle 1 g/100g, mutta taas Apetinassa yli 4g/100g:ssa. Tuo vaan on taivaallista salaateissa ja vaikka suolalihan kanssa.

Ja kiva, kun vastailette! Muuten, osaatteko sanoa mikä valmistaja myy suolakurkkuja siis karpille sallittuja?

Vähän aika sitten söin possunfilettä, 3 ohutta viipaletta. Parsakaalia voissa paistettuna ja pippurikermakastiketta (jonka pohjana käytin possun paistolientä).

Taidan vielä illalla syödä partista vaikkapa mustikoiden kanssa ja kermaa tietty!

ViestiLähetetty: 2012-12-03 18:20:02 
Poissa
labrakarppi
labrakarppi

Merkkaus 8)

Fetasta sanottakoon, itse syön Apetina Feta Classicia ja hiilareita siinä on 100 grammassa 0,2 grammaa ja kyllä, mä syön yleensä koko purkin :oops: On se vaan niin hyvää :smt118

Päiväkirjat eivät kuole, ne vain lakkaavat reagoimasta.

ViestiLähetetty: 2012-12-03 18:56:09 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Nimenomaan sitä että paino on silti pudonnut ihan yhtä tasaisesti. Ja en usko että vaikuttaa jos sitä nyt ei koko ajan syö purkkikaupalla :lol: 2g/hh sanoo googlauksen tulos. Ei siis paha

ViestiLähetetty: 2012-12-04 18:33:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Huhuu, karppikaverit!

jälleen yksi karppauspäivä pulkassa ja mikä parasta ei nälkää!

Aamulla kiskoin 3 kylkisiivua, 2 Kivikylän wanhan ajan nakkia, kokkelia ja salaattia. En varmaan koskaan kyllästy tähän aamiaiseen :)

Päivällä oli eväät mukana koulussa ja söin salaattia jonka kanssa söin suolalihaa (3 siivua a 25g). Salaatissa oli kurkkua, tomaattia, vihreää paprikaa ja kyytipoikana majoneesia, jonka itse tein. Lisäksi se sisälsi kaksi palaa/viipaletta ihanaa vuohen tuorejuustoa. NAM! Jälkiruuaksi söin keitetyn munan.

Hyvin jaksoin vesijuosta, melkein tunnin. Söin "varmuuden vuoksi" vähän välipalaa, joka oli kourallinen cashew-pähkinöitä ja 2 palaa Lindtn 86% tummaa suklaata. Jaksoin ajaa tunnin kotiin ja laittaa puuhellaan valkean ja kokata sillä perheelle iltaruuan.

Sepäs olikin nakkikastike, höystettynä possunkylkisiivuilla ja sipulilla. Kaks purkkia smetanaa ja turaus (väriksi) tomaattipyrettä. Kyllä oli hyvää! Mieskin kehräs...ja kaverina oli kukkakaalimuusia (sisälsi voita ja kermaa) ja salaattia kans.

Semmoiset eväät...olen huomannut energisyyden lisääntyneen ja unen tarve on selvästi vähentynyt. Kun aikaisemmin olin aamunkukku ja heräsin kuudelta, niin nyt olen aamuYÖNkukku, herään neljältä virkeänä! Eikä mua väsytä :lol: Mies ei kyllä oo ihan iloissaan kun se olis illankukku...mutta kestää kuin mies :lol:

ViestiLähetetty: 2012-12-05 18:25:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla tuppaa myös tuo nukkumatti katoamaan tämän karppauksen myötä, varsinkin jos pidän hiilarit alhaalla ja menen huitaisemaan siihen sekaan pari lasia viiniä, niin sitten ei yleensä nukuta juuri ollenkaan...mistä lienee johtua ??? Kertokoot jos joku viisas tietää...
Minulla tällä hetkellä ongelmana, kun on koko ajan aivan kauhea ähky...minulla siis tauon jälkeen menossa vasta eka viikko karppausta...syön pahojen tapojeni mukaan siis liikaa..... #-o
Tsemppiä kuitenkin !

ViestiLähetetty: 2012-12-05 18:53:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karppauksen yksi sivuoire on pirteys, energia tason nousu.
Nukkuu paremmin, mutta vähemmän.
Unen saantiin on neuvottu syömään mahdolliset hiilarit illalla.
Mangnessium auttaa illalla otettuna myös.
Vaikeempiin tapauksiin "sininen uni" luontaistuote, sisältää melatoniinia taimitäsenyton unihormoonia,
samaa jota ihminen luonnostaan tuottaa illalla.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 89 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00