Jaa, minä varmaan sitten pidän jollain valoravinnolla ne lihaksetkin kunnossa (tuntuvat vain kasvavan koko ajan), kun ei lihasmassa tunnu häviävän vaikka treenaankin usein paastotilassa ja päivän hiilihydraatinsaanti on vain 70-100 g.
Ymmärtääkseni se kehon opettaminen rasvapolttoiseksi nimenomaan tekee sen, että keho ei ryhdy tekemään glukoosia lihaksista, vaan nimenomaan tekee sitä rasvasta, vaikka se onkin tehottomampi prosessi. Ja siihen ei pääse, jos puputtaa paljon hiilihydraatteja päivässä. Pastatankkauksen isäkin muuten perui hiljattain puheensa, koko hiilihydraattitankkaus alkaa olla so last season. Suomeen asia on tietenkin rantautumassa vasta jälkijunassa.
Minä en muuten treenaa aerobisesti ollenkaan, ehkä sillä on myös merkitystä. Ja nimittele itseäsi vaan lahjattomaksi niin paljon kuin haluat mutta jätä minut pois siitä laskelmasta, minulla lähes viisikymppisellä on fysioterapeuttini mukaan treenatun parikymppisen lihaksisto.

Ja minä en ole kuntoilija, koska en liiku kuntoilun vuoksi. Liikun ihan muista lajiini liittyvistä syistä ja kunto on puhdas sivutuote.
Liikunta pelasti minut urheilulta.
Mutta joo, edelleen kaipaisin tähän ketjuun jotain tieteellisemmän perspektiivin omaavaa, koska en jaksa kaivella vanhoja ketjuja enkä googlailla tästä, mutta jos homma menisi niinkuin vieras väittää, minulta olisi pitänyt hävitä kilokaupalla lihasmassaa viimeisten noin 5 vuoden aikana, jolloin olen treenannut paljon paastotilassa ja päivän keskimääräinen hiilihydraattimäärää on 70-100 g. Ja sillä hiilarimäärällä voin treenata ei-aerobisesti esimerkiksi 10 tuntia päivässä, kuten viime kesän kesäleirimme rankimpana päivänä.