karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-06 18:13:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 198 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 510 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-01-28 05:59:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Elikkäs urakka alkoi viikko sitten eli 21.1. Silloin alkupunnitus aamulla näytti 105,8 kg. Pituutta löytyy 168 cm. Olen pyrkinyt kohtuualhaisiin hh-määriin, viime viikko oli vähä hakemista vielä, hh-määrät olivat 30-50 g päivässä. Just laskin eiliset, jäi 16 grammaan :shock: . Muuten en kauheasti laske rasvoja ja proteiineja, syön rasvaisia tuotteita ja lisäilen ruokiin kohtuudella, ja syön vähintään parilla aterialla lihaa/munaa. Rasvaisia maitotuotteita kuluu kuohukerman, juustojen, turkkilaisen tai creme fraichen muodossa päivittäin.

Aamuisin syön karppiruisviipaleen lisukkeineen (voi, salaatti, juusto, kurkku/paprika/tomaatti). Lounas on mennyt aika lailla munakaspuolelle. Päivälliseksi samaa kuin muu perhe, mutta itselle perunan tai pastan lisäksi karppimainen lisuke. Välillä pitää tehdä itselle kokonaan oma ruoka. Iltapalaksi mitä milloinkin, tonnikalasalaattia, "kinkkupiirakkaa", turkkilaista, pähkinöitä tms. Kahviin laittamani sokerin vaihdoin Hermesetakseen. Päivittäin juon noin 3 litraa vettä. Kertaakaan viikon aikana ei ole maha murissut eikä ole ollut nälkä!

Aamulla tein viikkopunnituksen, eka viikon jälkeen paino oli 102,5 kg !!! Eli lähteny 3,3 kg. Ihan hyvin, vaikka eka viikollahan sitä lähtee turvotusta ja nesteitä, mikä onkin ihan hyvä juttu. Saa kannustusta heti alkuunsa kun vaaka näyttää pienempiä lukemia. Loppuviikosta jo huomasin, että housut tuntuu väljemmiltä, eikä takkikaan purista mahan kohdalta.

Viestin otsikko: Re: NiinaS kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-01-28 09:48:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvin on lähtenyt.
Tuosta on sitten helppo jatkossa puristaa.
Kahvi kermalla/täysmaidolla maistuu ilman makeutustakin. (Keinomakeutus ei ole niin kovin terveeellistä, ainakaan pitkään jatkuen...)

Joillekkin kaupan leivät ylläpitää vatsaongelmia, opettele noita omia leipiä tekemään.
Tai käytä leivän tilalla salaatin lehteä...

Mutta askel kerrallaan.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-01-28 11:15:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Unohdin mainita, että laitan lorauksen kermaa kahvin sekaan. Pelkällä kermalla ei mene sitten millään alas, mutta tuo kerma kuitenkin vähentää makutuksen tarvetta. Lueskelinkin, että keinomakeutukset ei ole kovin hyvä juttu välttämättä, mutta saan kahden hermesetaksen ja kermatilkan avulla kuitenkin 3-4 lusikallista sokeria pois kahvimukillisesta. Ehkä makeutusaine on tällä hetkellä pienempi paha kuitenkin, jatkossa pitää tuumailla asiaa paremmin. Stevia kiinnostaisi, en vaan normikaupasta löytänyt puhdasta steviaa, liekkö sitä ruokakaupoissa myydäänkään? Ostin kokeeksi jotain hermesetas-steviaa, mutta oli aika pahaa.

Kun karppasin ekaa kertaa vuonna 2006, kokeilin ties kuinka monta karppileipäreseptiä, mutta yhtäkään hyvänmakuista en löytänyt. Samoin viime talvena kokeilin paria karppileipää tehdä, mutta en vain tykännyt niistä. Ei tuo karppiruiskaan mikään makunautinto ole, mutta paahdettuna maistuu kuitenkin. Pitää tässä lähiaikoina kuitenkin kokeilla tehdä itse jotain leipää. Mulla on niin tarkka makuaisti, että mikä tahansa ei mene alas, ois kyllä ihanaa kun löytäisi jonkin hyvän reseptin. Salaatinlehti leipänä ei ole oikeen mun juttu.

ViestiLähetetty: 2013-01-31 11:49:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pakko käydä välissä hehkuttelemassa, ku oon niin ylpeä itsestäni =D> Mies alunperin lupaili, että ei vetele mun entisiä herkkuja iltaisin, mutta vaikka se esim. eilen söi tortilloja, en noolannu vieressä, vaan söin omat karppipitsan jämät, ja veikkaanpa että mulla oli paremmat eväät :) On muuten älyttömän hyvä tuo vyötärönmetsästäjän pohja, vähensin siitä kananmunan määrää ja jätin ruisjauhot pois, tilalle enemmän vehnälesettä ja vähän fibrexiä. Kokistakin tuo ukko on juonu, ja se on ennen mulle ollu jokailtainen himon kohde. Mutta en oo maistanu sitäkään.

Eilen päätettiin kaverin kanssa, että aloitetaan ens viikolla parit jumpat, BodyBalance, PeppuReisiVatsa -kiinteytys ja kahvakuula. Sitten ku vielä raahais itsensä parina iltana viikossa kävelylenkille, niin ois liikuntaharrastuksetkin hyvällä mallilla. Kävin jo ostamassa kengät jumppaan ja pari paitaa, ei malta oottaa että pääsis alottaan!

Aamuisin tosi kevyt olo entiseen verrattuna, ja aina silloin iloitsen edellisen päivän menestyksestä. Oikeastaan pitkin päivää on hyvä olo ja energiaa enemmän kuin ennen. Hiilarit olen pitänyt monen päivän ajan alle 20:ssä, mutta oon saanu monenlaisia herkkuja siltikin tehtyä :) Vaatteet tuntuvat jo väljemmiltä päällä.

Tosia ankeaa oli eilen, kun olin ostamassa jumppapaitoja. Yksi pinkki-musta paita olisi ollut aivan ihana, just ku mulle tehty, mutta ei ollu kokoja... Eipä meinannu muistakaan malleista löytyä kokoja, piti tyytyä vähemmän itseä miellyttäviin. Mutta käänsin asian edukseni. Päätin että kun joku kerta menen ostamaan uusia jumppapaitoja, ei tartte miettiä, että löytyykö sopivan kokoisia, ja saan ostaa just sen näkösen paidan ku haluan! Sitä päivää odottelen.

Mää en meinaa tuntea itseäni enää. Vielä pari viikkoa sitten leipää, perunaa, pastaa, pitsaa, sipsejä ym. mussuttavasta ja kokista lipittävästä itseinhoajasta onkin löytynyt päättäväinen ja itsehillinnän omaava ihminen!

ViestiLähetetty: 2013-01-31 21:21:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se on sitten laitettava varoituksen sanoja tänne...

Liiku niin että jää viellä liikkumiseen nälkää.
Muista pitää vapaa päiviä, palautumiseen.
Aloita niin varovasti ettet lopeta kipeytymisen takia.

Mutta kaikenkaikkiaan kuulostaa hyvältä.

ViestiLähetetty: 2013-02-01 07:25:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juuh mulla tahtoo olla se vika, että en taho innostua mistään, mutta sitte jos innostun niin se on sitte kokonaisvaltasta hössötystä eikä kelpaa mikään puoliteho... Onneksi tiedostan nykyään tämän, ja yritän hillitä innokkuuttani sen verran, että en rynnistä suin päin ja sitten onkin liian rankkaa, ja ei jaksakaan. Siksi kaverin kanssa valittiinkin tuollaiset aika rauhalliset "jumppatunnit", BodyBalance on pilateksen ja joogan tyyppistä, kehittää joustavuutta ja voimaa, rauhoittavaakin kuulemma. Reisi-peppu-vatsa kestää puoli tuntia ja se haluttiin just noiden ruumiinosien kiinteytymisen vuoksi :lol: Kahvakuulaa ei edes suunniteltu itsellemme, mutta sen saa ilmaiseksi tuon reisi-peppu-vatsa-tunnin jälkeen, ajateltiin että jos ei olla ihan rättipoikki ne tehdään se kahvakuula siihen perään.

Lenkille en ole vielä päässyt kun on mennyt illat kauppareissuihin ja muuhun tylsään, sekä karppileipomuksien valmistamiseen. Eilen testasin oopseja, sellaisenaan aika hassun makusia ja oudon ilmava rakenne, mutta ilostuin kun hoksasin että voin käyttää niitä hampurilaissämpylänä ja pitaleivän tilalla kebabin kanssa! Tein myös osasta oopsitaikinaa pitsaa. Ihan jees, mutta parempi oli vyötärönmetsästäjän pohja. Mutta mielikuvitus jo laukkaili moneen suuntaan oopsitaikinan kanssa, siitähän voi tehdä mitä vaan :)

Kiitos iso isä huolenpidosta :)

ViestiLähetetty: 2013-02-01 10:03:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lisää huolenpitoa. :wink:
Ajattele kauppareissut lenkkeinä.
Ison marketin kiertämisestä tulee paljon askelia.
Pienemmän kaupan kiertämistä pitää miettiä enemmän.
Kulkea edestakaisin hyllyjen väliä...
Kyllä niistäkin liikuntaa saa...Huomaamattaan.

ViestiLähetetty: 2013-02-01 12:04:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pitääkin käydä enemmän Prismassa, siellä kun en ole oppinut vielä kulkemaan, vaan joutuu kävelemään edestakaisin etsiessä ruokatarvikkeita :)

ViestiLähetetty: 2013-02-01 13:05:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taisi joku tuonne renttukarpin päiväkirjaan vinkata shoppailijan kuntoilusta.
On joku ohjelma josta voi laskea kaupassa käynnin kulutusta.
Siis kauppakeskuksissa ja marketeissa shoppailuun sovelletun.

HeiaHeia.comissa on shoppailu, saunominen, portaiden nousu, darts, tonttuilu, koiratanssi, koiran ulkoiluttaminen, luolailu, autonpesu, jne jne liikuntaa Sinne vaan laittaa tietoja ylös päivän aherruksista ja saa huomata kuinka kunto ei olekaan niin kovin huono, kuin on ehkä kuvitellut.

Aurora Kuunsilta tuon vihjasi.

ViestiLähetetty: 2013-02-02 11:22:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Epävirallisia väliaikatietoja. Punnituspäivä on siis maanantaisin, ja normaalisti en koskaan käy siinä välissä puntarilla. Kuvittelen että se tuo huonoa onnea :roll: Aamulla mies kävi puntarilla, ja minä kans ihan ex tempore, toivottavasti mulle taikauskoiselle ei käy ny köpelösti ku hairahduin puntarille kesken viikon...

Mutta siis, karppausta takana 12 päivää, painoa lähtenyt tasan 5 kg :whistle: Alkupaino oli 105,8 kg, nyt näytti puntari 99,8 kg. Virallisia tuloksia laitan tänne maanantain virallisen puntaroinnin jälkeen, ja voisin jonkulaisen taulukon värkätä.

ViestiLähetetty: 2013-02-02 11:36:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tulen seurailemaan :smt006

Eikös tuosta tule -6kg? Ainakin minun matikkapäällä... :D

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-02 11:38:33 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Onnee vaan olet laihtunut siis 6 kiloa, 0.5kg päivässä :shock:

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

ViestiLähetetty: 2013-02-02 15:02:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No voi hitsi, mää tohkeissani laskin ihan väärin :lol: 6 kiloa tietenki, vielä parempi! Ja oon kyllä ollu niin hyvällä ruualla ettei oo tosikaan. Eilen illallaki söin ihanan hampurilaisen oopsisämpylän kera, kaikilla lisukkeilla. Tänään aamulla leipäjuustoa tilkalla marjasosetta, nyt päivällä possunfilettä mustapekka-kermakastikkeella ja salaatilla. Iltapalaksi kebabsalaattia, kebabit auralla ja cheddarilla kuorrutettuna ja omatekosta kebabkastiketta ja creme fraichea. Vähän kun miettii niin saa erinomaisia ruokia tehtyä =P~

Kiitos kannustuksesta ja kommenteista!

ViestiLähetetty: 2013-02-02 15:45:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Yhden päikyn nimessä totuus piilee...

Täytyy syödä hyvin että jaksaa laihtua !

Viestin otsikko: Re: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-02 15:47:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Näin se näyttäs asia olevan :)

ViestiLähetetty: 2013-02-04 06:55:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ois pitäny jättää se la-aamun ylimääräinen punnitus tekemättä, no nytpähän taas muistan, miks en IKINÄ tee väliaikapunnituksia! Ei tässä mittään hättää ole, painoa on lähteny ihan kivasti, mutta se alle satanen lauantaina kirvelee nyt pahasti. Tänään nimittäin virallisessa punnituksessa paino olikin 100,6 kg. Älyttömintä tässä on se, että jos en lauantaina ois käyny puntarilla, oisin nyt älyttömän tyytyväinen painon tippumiseen. Noh, tästä lähtien vain maanataiaamusin puntarille.

Aloitus 21.1.2013

Alkupaino 105,8 kg
1.vko 102,5 kg -3,3 kg
2.vko 100,6 kg -1,9 kg

Kokonaispudotus 5,2 kg

ViestiLähetetty: 2013-02-04 09:51:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino putoaa, ja sekös harmittaa!

Loivat liikkeet, pienet askeleet.
Paino heittelee, viikonloppu on sellainen.
Monet käyttävät perjantai taktiikkaa, ennen vkl on paino ehkä pienin...
Mutta se ja sama loppupelissä milloin puntaroi, kun tulokset on vertailukelpoiset.
Kannattaa seurata muutosta alkupainoon, se on se tärkein !

Ota mittanauha käyttöön, huomaa eron ehkä paremmin.
Valokuvat on on myös oivia näyttämään muutoksen...

ViestiLähetetty: 2013-02-04 11:16:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heh, se tässä tuntuukin tyhmältä, kun 1,9 kg viikossa on tosi hyvin, niin mää oon niinku maansa myyny... No ei ny ihan, hyvillä mielin oon, vaikka se lauantain puntarointi vähä harmittaakin.

Sekin harmittaa, kun en alun alkaen ottanut mittanauhaa käyttöön. Nyt en enää viitsi, kun ei ole kunnon alkumittoja mihin verrata. Farkuista ja talvitakista kumminki huomaa, että maha on pienentyny. Ja ennen -kuvatkin on olemassa. Niihin verrattuna mahan pömpötys on vähentynyt, nyt on kaks roikkuvaa röllykkää :lol: .

Noh, etiäpäin vaan, oon tämän viikon ruokalistat ja kauppalistat suunnilleen suunnitellu, ja sainpas taas vaikka mitä herkkuja mahtumaan ruokalistalle, vaikka aika tiukilla hiilareilla mennään :)

ViestiLähetetty: 2013-02-04 19:13:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tosi hieno saavutus!!! :)

Jos viikko vauhti on ton mukainen niin mieti sit jos ens viikolla saat sanoa tervemenoa koko 99kilolle...:D ja skipata sen täysin :)

Zsa_Zsa_Zsun höpinät

ViestiLähetetty: 2013-02-04 22:11:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitti kannustuksesta, hyvällä tuurilla niinkin voi käydä :)

Tulin vähä aikaa sitten BodyBalancesta, ja jalat on hyytelöä... Vaikka hyytelöä (=läskiä) kai tässä koko muija vielä onkin :mrgreen:

Olihan tuo meikäläiselle ihan riittävän vauhdikasta, ei meinannu liikkeissä pysyä mukana, mutta jospa sitä ens viikolla osaa paremmin :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 198 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 510 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00