Omia kokemuksiani. Minä en ole käyttänyt insuliinia tai tablettilääkkeitä sen jälkeen kuin aloitin karppauksen 23 kk sitten. En muista pienensinkö ensiksi insuliinin annostusta vai lopetinko heti suoraan sen käytön. Syy muistamattomuuteen on ehkä se, etten oikeastaan halua muistella itseäni lihavana ja riippuvaisena lääkkeistä. En kyllä kysynyt lopettamisesta enkä karppauksesta lääkäriltä, mikä ei välttämättä ole se paras tapa toimia. Verensokerin säännöllisellä mittauksella oli kuitenkin helppo huomata, etten tarvinnut enää lääkeinsuliinia. Minulla ei ole ollut vaikeuksia pudottaa painoa, kun olen ollut ketoosissa. Syön silloin vähemmän mitä kulutan. Jos lisään hiilihydraatteja, niin syön helposti enemmän, mutta en kuitenkaan liho. Tuo tosin saattaa johtua että olen ollut kerran puolisen vuotta ketoosissa, niin ehkä sen jälkeen teki mieli syödä monipuolisesti. Nyt toinen kerta menossa ketoosissa ja varmaan tulee taas käymään samoin kun olen tavoitepainossa. En tosin näe miksi minun pitäisi sitten enää pysytelläkään ketoosissa.
En voi missään nimessä suositella lääkityksen pois jättöä muille, koska en ole ammattilainen. Voin ottaa omasta kehostani itse vastuun, mutta en muiden.