karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-22 20:33:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Deviladyn jorinoita
ViestiLähetetty: 2012-08-23 15:54:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Taas hetki vierähtänyt edellisestä päivityksestä. Loma oli ja meni ja taitaa olla peräti kolmas viikko jo töissä
loman jälkeen. Voin sanoa että oon kyllä ollu vähän turhan väsynyt kun en ole menny ajoissa nukkumaan.
ei sillä etteikö olisi väsyttänyt vaan olen sitten jäänyt puuhailemaan myöhään illalla kaikenmoista kun olisi
aika mennä nukkumaan.. ja sit kappas vaan kello onkin jo melkein yks. Sitten aamulla sitä mun perinteistä
häiriökäyttäytymistä kännykän herätyksen torkuttamisen muodossa. Välillä jopa siirrän 15-20 minuuttia sitä
herätystä eteenpäin, joka varmaan auttaa enemmän kuin 5 minuutin välein soiva torkku, mutta eipä sekään
mikään hyvä ratkaisu ole. Mutta kyllä tästä vielä selvitään. Viikonloppukin jo häämöttää vaikka sekin on tosin
aamupäivien osalta varattu koirien näyttelytoimintaan.. kesälomalla höpöpäissäni ilmoitin kun hetken innostus
tuli noihin näyttelyihin. Nyt siitä saa sitten "kärsiä". No ei vaiskaan.. kyllähän siellä nyt sen muutaman kerran
vuodessa voi käydä pyörähtämässä että pysyy rodun suhteen "ajan tasalla". Ja onhan siellä paljon mukavia
tuttujakin (ainakin välillä). Mutta on se agility silti huomattavasti hauskempaa ja selkeästi kehoa ja mieltä
virkistävää toimintaa :)

Hiljaiselosta (= kirjoittamattomuudesta) huolimatta olen kyllä foorumia seuraillut ja pysynyt karpilla tiellä. Tuli
tosin lomalla jonkin verran epäkarpistikin syötyä silloin tällöin, mutta pääasiassa linja on jatkunut karppina.
Ja onhan tuo painokin edelleen hiipinyt alaspäin. 92,8kg oli toissapäivänä paino ja kokonaistiputus -15,4kg.
Hiljaa hyvä tulee. Voikukkakesän tavoitteesta jäin tosin puoli kiloa vajaaksi, mikä kyllä ihan pikkasen näin
jälkikäteen harmittaa, mutta eipä tuo oikeasti haittaa kun hyvällä tiellä noin muuten ollaan.

Maanantaina kiersin isän ja siskon kanssa kauden ekan golf-kierroksen. Agility on niin vienyt tota aikaa ettei
muka lomalla sitten ehtinyt kertaakaan käydä. Ihan mukavaahan se oli alkurävellyksen jälkeen ja saatiin ihan
kolmistaan vaan mennä hienon kelin saattelemana. Ja viime vuoteen verrattuna oli aikas mukavaa ettei enää
tarttenu ottaa immodiumia ennen kierrosta ettei vaan "hätä iske" kesken kaiken. Niin huonolla tolalla se mun
suolisto oli ettei voinut ikinä tietää koska tarvitsee fasiliteettejä. Isä myös kommentoi että näytin jaksavan
kierroksenkin paljon paremmin kuin viime vuonna. Mutta mun fleeceliivi oli sen verran isoksi muuttunut (tai siis
minä kutistunut) että se häiritsi mun puttipeliä kun roikkui etuosasta. Ihan kiva näin :lol:

Tänään mietin että alkais varmaan olla aika käydä vaatekaappi kunnolla läpi. Olen lähiaikoina löytänyt muutamia
kivoja "uusvanhoja" housuja jotka sopivat oikein hienosti taas päälle.. ja joita en edes muistanut omistavani.
Löydöt ovat tapahtuneet puolivahingossa kun olen joutunut etsimään puhtaita ja ehjiä housuja (koirien kanssa
housut kuluvat ja reikiintyvät yllättävän paljon) kun "vakkarikäytössä" olevat housut ovat jostain syystä likaan-
tuneet (likaakin/rähmää/kuolaa/yms. tulee yllättävän paljon kun koirien kanssa säätää). Ainakin osa noista mun
vaatteista alkaa taas olla liian isoja eikä viittis ihan sellasenaankaan enää käyttää. Jos joku olisi helposti tuunat-
tavissa pienemmäksi niin ei tarttis olla ihan heti ostamassa uusia vaatteita. Rahatilanne ei nyt sellaiseen antais
kauheasti periksi.. Risat ja toooodella vanhat vaatteet täytyisi myös heittää pois jos ne eivät enää ole edes
korjattavissa. Katsotaan koska tälläisen projektin ehtisi toteuttaa.. muitakin projekteja on jo jonossa..

Koirarintamalla alkaa taas näyttään positiviselta kun nuorempi (.. no 6-vuotiashan se jo on.) koiran allergiaoireet
(hiivatulehdus) näyttäis loppuneen eikä takapakkia ole tullut vaikka tuo kortisoniannos on jo melkein nollissa (tämä
on yksi syy mun rahan vähyyteen). Kontrolli on ensi viikolla ja jos sitten sais terveen paperit, eikä kortisonia enää
tarvita (tällä erää), niin vois taas keskittyä kisaamiseen ja alkaa miettiä sitä siedätyshoidon aloittamista. Tosin
rahanmenoahan sekin tietää kun sitä ennen olisi testattava nuo kesän allergeenit kunhan syksy saadaan kunnolla
käyntiin. Talven osalta allergiat on jo aiemmin testattu. Siedätys (jos se toimii) olisi ainoa keino hoitaa allergioita
niin ettei vaikuttaisi kisaamiseen kun se ei ole antidopingin piirissä (kyllä.. koirilla on myös anti-doping valvontaa).
Onneksi meillä nyt ei muutenkaan ole jatkuvaa lääkitystä ollut, mutta kun ei noista allergioista ikinä parane vaan
se on sitä jatkuvaa tasapainottelua. Täytyy vaan toivoa että siedätyksestä olisi apua. Onneksi on noille molemmille
vakuutukset olemassa.. perikadossa olisin muuten. Vaikka toiselle vakuutus on ollut käytännössä turha niin toisen
el.lääkärimaksuista saadut korvaukset ovat jo moninkertaisesti maksaneet itsensä takaisin.. ehkä jopa molemmat.
silti pitäisin mieluummin turhia vakuutuksia kuin että olisi jotain jatkuvaa pientä vaivaa.

Aiemmissa postauksissa mainitsin siirtäneeni koirat barfille. Siirto näyttäisi edelleen olleen hyvä idea joten sillä sitten
jatketaan tästä eteenpäin. Paino on myös molemmilta tippunut ja ovat nyt tosi hienossa kunnossa. Leikattua 6-v.
narttua ja kastroitua melkein 8-v. urosta harvoin näkee (tuossa iässä) noin hienossa kunnossa :D Tosin uroksella on
kastroinnin jälkeen ruokahalu kasvanut ja mitään ei voi jättää tassujen ulottuville. Pieni pelästys kävi kun olin ostanut
ittelleni kolme levyä tummaa sukaata ja jätin ne sitten ilmeisesti liian lähelle pöydän reunaa. Sieltähän tuo ukkeli oli ne
napannut ja syönyt... kaikki... yksin. Ei muuta kun hiilitablettien ostoon ja suolapallolla oksennuttamista. Voin kertoa
että oksennettu suklaa on kyllä kammottavan näköistä, mutta tuoksu oli yllättäen aika mieto. Tuoksui tosiaan vaan
suklaalle. Säikähdyksellä (= elossa) onneksi selvittiiin, mutta sen jälkeen olen säilyttänyt kaikki herkut ihan vaan
jääkaapissa. On kuulkaa aivan uskomaton se hiilitablettien määrä joka täytyisi koiralle syöttää. Tuolle vähän alle 20
kiloselle olisi kai pitänyt 80 tablettia saada kitusista alas. Ihan niin paljoa en tolle saanut niitä kyllä annettua, mutta
ilmeisesti ihan riittävästi.

Että semmosta tällä kertaa. Katotaan josko ei seuraavaan päivitykseen menisi ihan niin kauaa aikaa kuin tällä kertaa
meni. Ja vähän koirapainotteista taisi tällä kertaa teksti olla mutta semmosta se vaan välillä on, että koirien kanssa
sattuu ja tapahtuu..

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-08-23 17:04:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Koira ja suklaa = huono yhdistelmä...
Koira ja tumma suklaa = huonompi yhdistelmä...

Mutta jostain netin syöveristä kaivettu "tieto" ehkä huojentaa.
20 kilonen koira voi syödä suklaata aika ison kasan ilman oireita.
Mutta ei siis kannata kokeilla kotona...
Nimimerkki:
tyttären suklaat hävinnyt, pääliset oksennellut ja toisesta päästä poistelleen koiran omistaja.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-08-24 11:20:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Juu.. onneksi ei sentä ollut 86% suklaata.. "vain" 70%. Kyllä huomasi että oireili jonkin verran tuosta
300g annoksesta. Sydän tykytti ja pientä tärinää nytkimistä oli havaittavissa ennenkuin saatiin tavara
ulos oksennuksen muodossa. Lievähköillä oireilla siis selvittiin ja hiilitabetit sito ilmeisesti loput myrkyt
itteensä. Tavallisesta maitosuklaasta ei olisi varmaan mitään oireita tullutkaan (paitsi maha olisi ehkä
ollut seuraavana päivänä vähnä kuralla).

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-08-27 14:55:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Rankka näyttelyviikonloppu takana kun oltiin sekä lauantaina että sunnuntaina koirien kanssa
näytelmissä. Sinänsä ihan mukavaa muuten jos ei ota huomioon niitä muutamaa perinteistä
nutisijaa ja pahansuopaa ihmistä joille näyttelymenestys on kaikki kaikessa.. :roll: Onneksi
niitä mukavia ihmisiä on ainakin vielä enemmän.. Yhdelle kasvatille tuli sentä ihan mukavasti
menestystä varasertin muodossa vaikka poitsua vähän jännittikin. Tuomarikin oli ihan mukava
ja huumorintajua ja ymmärrystä riitti kokemattomalle koiralle. Oli vasta toka virallinen näyttely
ja todella komiahan se poju olikin. Muille "omille" ei sen kummempaa menestystä sitten tullut.
Ihan kivasti meni mielestäni siitä huolimatta :D

Näillä näkymin tälle vuodelle on enää yksi näyttely jäljellä (johon on siis lomalla "kesähuuman"
vallassa päätin koirat ilmoittaa..), mutta se saa kyllä jäädä jos samana päivänä pidetyt agility-
kisat (johon myös ilmoittauduin) menevät aikataulujen suhteen päällekkäin. Mielluummin agility
kuin näyttelyt.. ainakin tällä hetkellä kun on vielä kisaavia koiria itsellä.

Näyttelyistä elokuviin.. Eilen käytiin vihdoin kattomassa Batman. On ollu viikonloput niin täynnä
menoa ettei oo edes leffaan ehtiny. Mutta eilen siis se ja ihan hyvä rainahan tuo oli. Ennen
leffaa käytiin syömässä ja totesin ettei todellakaan toiste kannata ottaa mitään tärkkelystä-
kään sisältävää ruokaa ennen leffaa. Mozzarellatikut ja annoksen Chili cheese friesia otin kun
edullisempi hinta (salaattiin verrattuna.. joka ei erityisen hyvä annos tuolla muutenkaan ole)
houkutti. Syötiin, maksettiin ja sitten ulos sauhulle ja eikös jo hetken päästä takaluukussa
kolkutellut vanha tuttu.. läpipasko.. long time no see! Eikun ripein askelin leffateatterin vessaan.
Onneks kerkesin. Ja pahinta oli että sai koko leffan ajan vielä jännätä että jatkuuko vielä..
Leffan loppumetreillä meinas oikeasti jo usko loppua kun tuli taas ikäviä tuntemuksia mutta
selvisin loppuun asti. Leffakokemus ei tosin ollut kovin nautinnollinen kun oli muuta koko ajan
mielessä. Ehkä en enää toiste tee tälläistä ratkaisua ennen leffaa.. jos vaikka virheistään oppis.

Joka tapauksessa paino aamulla 92,0kg ja painoa tippunut yhteensä jo yli 16kg. Se jää nähtäväksi
johtuuko elisestä vai onko se tätä sopivasti alaspäin menevää painokäyrää. Pitkällä aikavälillähän
on kuitenkin aika tasaisesti tippunut paino. Keskiarvon jos laskee niin 25 viikossa (aloitus 29.2.2012)
on tippunut tahdilla 0,648kg/viikko. Yllättävän hieno keskiarvo :D Niin se kai sit menee kun löytää
oman systeeminsä eikä tuhaan stressaa jos välillä vähän hairahtuu huonompiin valintoihin. Niinhän
se elämä menee.. välillä ylös ja välillä alas. Katsellaan miten projekti jatkuu :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-08-27 15:04:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Homma etenee niin kuin elävissä kuvissa.

:smt023

ViestiLähetetty: 2012-11-01 10:15:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Taas on vierähtänyt "hetki" edellisestä kirjoituksesta.. Ei vaan ole ehtinyt asiaan nyt keskittyä.

Eli kiirusta on pitänyt harrastusten ja töiden parissa. Viikonloput ovat olleet hyvinkin täynnä jos
jonkinmoista kisaa, treeniä ja muuta menoa. Ihan vielä ei helpota mutta kohta jo ehkä vähän noi
viikonlopun menot hellittää.. ainakin väliaikaisesti.

Tällä hetkellä olen painon tippumisen kannalta elänyt suvantovaihetta. Karpilla linjalla on edelleen
pysytty (on alkanut tuntua ihan elämäntavalta jo), mutta paino on heilunut 90,4 ja 92 kilon välillä
yli kuukauden. Tänään vihdoin humpsahti 90,0kg tasan ja tiputettua painoa tuo tickerissäkin näkyvä
18,2kg. Eli kohta päätään taas yli yhden välietapin! :D

Loppukesän majoneesi-öklötys alkaa helpottamaan ja olen hiljalleen sitä taas ruokiin välillä lisännyt.
Ihan hyvin on maistunut ainakin kananmunan päällä. Kananmuniakin on mennyt tässä kuussa tosi
paljon. Syynä lähinnä heikko rahatilanne syys-lokakuun vaihteen Edinburghin ja Lontoon reissun
"kulutushysterian" vuoksi. Yleensä en hirveästi törsää matkoilla, mutta nyt sitten jostain syystä ihan
innostuin ja vieläpä Heathrown tax freessä just ennen lentoa kotiin. Mutta kiva reissu oli ja pärjäsin
kyllä lokakuun ihan hyvin kun tuntui jotkut asiat vaan sumpliutuvan.

Marraskuu on vähän valoisampi mutta sitäkin verottaa koiran allergian siedätyshoidon aloittaminen.
Viitisen sataa maksais.. joten ei voi muuta sanoa kuin että onneks mulla on se vakuutus! Silti pari
sataa humahtaa siihen nyt ainakin omavastuuta (jos nyt oikein laskin). Kolme kertaa täytyy käydä
eläinlääkärilla ja sitten sen jälkeen saan itse pistellä niitä. Muistaakseni kerran kuussa koko loppu-
elämän ajan. Mutta jos se vaan toimii niin on se parempi vaihtoehto kuin mahdolliset kortisoni ja/tai
antibioottikuurit (joita yritän vältellä, mutta joskus ei vaan ole muuta mahdollisuutta). Jatkuvaa
lääkitystä ei ole vieläkään tarvittu joten toivotaan että siedätys toimisi. Vanhempi koira on onneksi
edelleen pysynyt terveenä ja toivotaan että molemmilla olisi vielä monta harrastus- ja kisavuotta
jäljellä ennenkuin jäävät agilitystä lopullisesti eläkkeelle.

Koirakulujen lisäksi kävin hammaslääkärillä tarkastuksessa (olikin jo useamman vuoden tauko) ja ei
yhtään reikää! Jee! Mutta kappas.. ilo jäi lyhyeen kun todettiin kahden (iki)vanhan paikan menneen
hajalle ja ne pitäisi uusia.. toinen toisella ja toinen toisella puollla.. eli joka tapauksessa joudun sitten
uudestaan hammaslääkärille ja vieläpä kahteen kertaan. Yks kerta tässä kuussa ja yksi kerta sitten
joulukuussa. Tai itseasiassa kolmeen kertaan kun pitäis suuhygienistillekin vielä mennä hampaiden
puhdistukseen (onneks vasta joulukuussa sekin). Satasen verran kai maksaa per kerta.. Täytyy ehkä
harkita tuon marraskuun ajan siirtoa joulukuulle kun on parempi rahatilanne (ja veronpalautukset tulee!)

Kisarintamalta tuli syyskuussä hienoja uutisia. Tehtiin eka nollarata kolmosissa syyskuun puolivälissä
ja heti toinen seuraavan viikonloppuna! Oli kyllä ihan mahtava fiilis ja tuplanollakin oli niin lähellä että
melkein jopa harmitti :lol: Noh.. 10.11. olis seuraavat kisat joten katotaan miten siellä menee. Paljon
on reenattu viime kuussa kun ei ollu kerta varaa kisatakaan. Peukut on pystyssä että saadaan meidän
nollatiliä kartutettua ja saatais SM-nollat kasaan ensi vuoden kesää varten.

Mutta katsotaan miten hommat tästä suttaantuu kisojen, koirien, karppauksen ja rahatilanteen suhteen..

:D

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-11-15 11:39:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

nyt on painanut vaäsymys ja uudelleen iskenyt flunssa. En tosin tiedä paraninko kunnolla edes
tuosta edellisestäkään kun uusi jo iski. Tällä kertaa oli tosin selkeästi erilaiset oireet. Ensin alkoi
kurkkukivulla jota kesti 4 päivää sitten iski lähemmäs flunssan oireita oleva olotila. Nuhaa ei ole
ollut ja henkikin kulkee ihan hyvin, mutta sellaista semi-kuivaa yskää ja ja jossain onteloissa on
selkeästi limaa. Nyt alkaa jo vähän helpottaa, mutta ihan järkyttävä väsymys mulla on ollu..

Kahden viikon sisällä olen nukkunut töistä pommiin jo kolme kertaa. Ihan suht ajoissa olen sentä
ehtinyt (liukuva työaika), mutta jaksaatia ei ole ollut ja tuntuu ettei kovinkaan paljoa ole saanut
aikaseksi. Hommaa kyllä olisi ja suht kiireistäkin sellaista, joten ihan minimaalinen stressinpoikanen
on ollut kehitteillä. Tosin ei niin pahaa että kotona vaikuttais (en stressaa kovin herkästi mistään)
joten lähinnä työaikana on ollut vaan se tunne että "tarttis nyt vähän paremmin jaksaa".

Tänään kävin vaa'alla ja mittasin niin 89,9kg paino eli ekaa kertaa alle 90kg (vaikkakin vaan just
ja just) ties kuinka moneen vuoteen. Lantiokin oli parilla sentillä taas kaventunut ja vyötärö n.
sentillä. Joten hip ja hurraa vaan mulle! :D

Lauantaina olis suunnitelmissa mennä Espooseen agilitykoulutukseen meidän "tiimin" kanssa. Meitä
on viisi naikkosta ja perustettiin oma treeniryhmä talveksi (kiertävällä koulutusvuorolla) ja tehdään
viikkokoulutusten lisäksi vielä tälläisiä pieniä koulutusexcursioita silloin tällöin. Ihan innolla kaikki nyt
odotetaan lauantaita kun päästään porukalla "reissuun". Ens keskiviikkona olis iltakisatkin johon oon
molemmat koirat ilmottanut. Yks startti vaan mutta sinnekin mennään melkein koko tiimin voimin.

Ei taas muuta nyt tähän hätään.. Oli vaan pakko tulla hehkuttaan uudelle kymmenluvulle pääsyä :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-11-15 12:07:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eipä näytä muuta hätää olevan kuin tuo väsy...

ensin luulin väärin tuon pommiin töistä nukkumisen...
Luulin jotta kotiinlähtö myöhästy, niin kuin eräällä virkamiehellä...

Eihän toi noin päin niin vaarallista ole kun ei mene ylitöiksi.

Onnea kymppien paukkumisesta.

ViestiLähetetty: 2012-11-15 12:09:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos iso isä :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-12-14 11:22:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nyt on edelleen pientä suvantovaihetta meneillään 89,6 ja 90,8 kilon välillä heiluu paino.
Paheena on ollut Kotipizzan gluteeniton pizza.. joka oli niin ihana "löytö" kun ei aiheuttanut
mulle mitään mahaoireita. Mutta toki olin ja olen edelleen tietoinen että siinä on varmasti
normaalia vehnäpohjaan verrattuna ehkä jopa enemmän hiilareita. Suht hyvin olen tosta
onneksi nyt päässyt irtautumaan pienen hullaantumisen jälkeen. Muuten ihan karpisti on
kyllä mennyt elämä eteenpäin :D

Toisena ongelmana mulla on ilmeisesti jonkin asteinen kaamos-oireilu.. kun edelleen vaan
väsyttää ja aamuherätykset on todella vaikeita hyödyttömine herätyskellon torkutuksineen.
Ei siis tule nukuttua riittävästi, enkä saa aikaseksi mennä aina ajoissa nukkumaankaan. On
kyseessä kyllä ihan joka talvena ilmenevä ongelma (nyt kun olen asiaa tarkemmi miettinyt)
ja alkaa aina heti siitä kun ne kellot siirretään talviaikaan. Kyselin ja muutamalla tutullakin
on ollut samanlaista oireilua. Olen nyt tilanteen korjaamiseksi harkinnut sellaisen sarastus-
valon ostamista. Ehkäpä sellainen olisi hyvä joululahja itselle ja saisi ensi vuoden aamut
sujumaan paremmin.

Joululahjoista puheenollen ostin itselleni etukäteislahjaksi Icebug-nastakengät. Ne kun ovat
olleet jo pidempään haaveena ja nyt sitten sain aikaiseksi ostaa (kun sai vielä 30% alennusta).
Hyvät on olleet eikä tulevat liukkaat kelitkään pelota koirien kanssa lenkkeillessä.

Koirauutisista sen verran että saatiin ton "nuoremman" kanssa taas pienen tauon jälkeen
hypäriltä nolla Lempäälän kisoista. Ihan hyvä fiilis jäi vaikka vähän töksähtikin. Ehkä omassa
pääkopassa olis jotain tuunattavaa joko itse suorittamisen tai sitten ihan radan suunnittelun
suhteen kun tuntuu että mokaan turhan helposti jonkun helpon kohdan ja hyllytän sitten vielä
päälle jos ei virhe vielä ollut itsessään hyllyn arvoinen. Ehkä tällä hetkellä puuttuu sellainen
taistelumentaliteetti vielä virheen tekemisen jälkeen. En tiedä täytyy miettiä. 30. päivä olis
seuraavat kisat (ja mun synttärit) joten katsotaan josko siellä sais itseensä tsempattua. Tolla
eläimellä on kuitenkin ollut nyt tosi hieno vauhti joten hyvältä näyttää. Sidätyshoitokin on
sujunut hyvin ja määrää pikkuhijaa nostettu. Toivotaan että siitä olisi apua eikä tulisi niitä
ikäviä oireita ja taukoja. Parin kuukauden kisatauko tossa nyt joka tapauksessa pidetään kun
kelit on kylmimmillään vaikka lämmitettyjä halleja onkin jo ihan mukavasti. Ei ne silti ulkona ne
lihakset lenkillä juuri lämpene (tai pysy lämpimänä pitkään) jos pakkasta on lähemmäs -30C.

Työrintamalta sellasia uutisia että siirryin komennukselta takaisin oman firman toimistolle hommia
tekemään kun asiakasfirma muuttaa uusiin tiloihin enkä minä sitten enää mahtunut sinne. Hommat
tosin edelleen jatkuu (kunhan saataisiin kaikki yhteydet ja oikeudet pelittämään). On tässä kyllä
muutakin tekemistä onneksi tullut ainakin vähän niin ei tartte ihan peukaloitaan pyöritellä.

Mutta taas jatketaan eteenpäin ja katsotaan mitä joulu ja uusi vuodenvaihde tuo tullessaan :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-04 13:02:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pitkästä aikaa taas päivitystä mun jorinoihin..

Ensimmäistä kertaa neljään kuukauteen painossa tapahtui selvä laskusuhdanne. Viikossa -1,3kg joten nyt
paino on 89kg. Ja se tarkoittaa että olen nippanappa saavuttanut puolivälin tavoitteestani! Hirmu hyvä fiilis
oli kyllä aamulla :D Eikä se todellisuudessa vaatinut kun pientä panostusta taas asiaan.

Koko talven olenkin ollut aika väsynyt (enkä sit raaskinutkaan ostaa sitä sarastusvaloa itselleni joululahjaksi)
joten ei ole ollut jaksaatia panostaa (riittävän) vähäisiin hh-määriin. Karpannut olen kyllä koko ajan (varmaan
siellä rentokarpin rajoilla menny) ja käytännössä ylläpidoksi meni tuo neljä kuukautta. "Liikahiilareita" tuli lähinnä
gluteenittomista tuotteista (silloin tällöin) ja välillä ei niin sallituista sokerisemmista herkuista. Viljoja olen kyllä
edelleen pyrkinyt välttelemään ihan mahan toiminnan kannalta. Pienet määrät (esim. Kavlin lehtileivät) menee
mutta pala kakkua tai "oikea" leipä niin ei hyvää lupaa. Jouluna jostain syystä joululimppu ei aiheuttanut mitään
reaktiota. Ihmeellistä.. en nyt tosin montaa palaa joulun pyhinä syönytkään.

Nyt tuntuu siltä että suvantovaihetta on ollut riittämiin ja jatketaan eteenpäin tätä mun projektia. Päivätkin kun
alkaa jo piteneen ja oma virkeystasokin alkaa kohota niin tuntuu että on taas hyvä jatkaa. Extra-projektina olisi
siirtyä "normaalista" tupakasta sähkösavukkeen höyrystelyyn. Aloituspakkaus on tilattu ja tällä viikolla sen pitäisi
sitten saapua (toivottavasti). Katsotaan josko sen avulla pääsisi vihdoin tupakasta eroon :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-04 19:59:20 
Poissa
sintti
sintti

Voiiih... Mistä tilasit ja millä nikotiini määrällä? Täällä olis kans tavoite jossain vaiheessa päästä tupakasta eroon!

ViestiLähetetty: 2013-02-05 12:44:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

FinnVapelta tilasin (39,90 on toi eGo-K aloituspakkaus). Kaveriksi tilasin 12mg litkuja
muutamia erimakuja (tupakkaa muutamaa laatua, omenaa ja mustikkaa). Voi sit vähän
testailla mikä maistuu ja mikä ei. Muitakin "hyviä" nettikauppoja näytti olevan ja niistä
oli myös paljon keskustelua tuolla e-savuke.com sivuston foorumilla

Hyvänoloinen aloittelijan opas löytyy seuraavasta linkistä:
http://www.e-savuke.com/sahkotupakka-op ... ikirja.pdf

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-03-11 15:18:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hetki taas humpsahtanu siitä kun viimeksi kirjoittelin..

Väsymystä ei ole enää ihan niin pahasti ollut.. ilmeisesti auringon näyttäytyminen
on alkanut tehdä meikäläiselle ihan terää.. "kesäihminen" kun olen :D

Kuva

Hyvästä olotilasta huolimatta jäätelö on jostain syystä ollut nyt paheena.. muuten
olen toki karpisti syönyt, mutta ihan liikaa on kyllä mennyt tota jäätelöä. Ja tietysti
hiljaa hiipien nousi painokin melkein pari kiloa siitä johtuen. Mutta turhapa moisista
on edes masentua (kun osa on kuitenkin vaan nestettä) joten eilen päätin että taas
tsempataan ja syödään ihan vaan näitä karppeja herkkuja.

Tein sunnuntaina sitten vhh-korvapuusteja, coleslawta ja sit päätin myös kokeilla ekaa
kertaa ikinä sellaista voissa ja kermassa haudutettua kaalia (omasta päästä ohjeistus)
sekä gratinoituja fenkoleita (soveltaen ohjeesta jonka löysin ja vähän jäbänkin innoitta-
mana). Ja kyllä oli muuten hyviä kun söin tänään evääksi rasvaisen kasslerpihvin kaverina!
Ja toki samaa on huomennakin mun menulla lounaaksi ;)

Agilityn saralta sanottakoon että helmikuun pidin kisataukoa ja nyt lauantaina käytiin taas
"pitkästä aikaa" Hyvinkäällä kisoissa. Sisko sai SM-nollat täyteen (olen kyllä hirmu ylpeä!)
ja saa osallistua kesäkuussa järjestettäviin agilityn SM- yksilökisoihin Kirkkommella. Multa
puuttuu vielä joko tuplanolla kahdelta agiradalta tai tuplanolla hyppy- ja agiradalta + yksi
nolla agiradalta. Aikaa on 3.6. asti kerätä noita nollia, joten vielä meillä toivo elää ton mun
staffityttösen kanssa \:D/

Sähkötupakkakin saapui jo postissa, mutta en ole saanut aikaiseksi kunnolla siirtyä vain
käyttöön. Vähän harmittaa että sen suhteen olen ollut niin nahjus, mutta kyllä mä vielä
siihen pystyn. Täytyy vaan oikeasti suunnitella homma kunnolla että koska mä teen sen
vaihdoksen ja jätän ostamatta ne analogiset savukkeet. Kyllä se siitä.. uskotaan niin.

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-03-12 22:49:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva Moikka!
Kävin lukemassa päikkysi: on niin hienot painonpudotuslukemat =D>
Mulla on parsonrusseli Ilona (jonka kasvattajakennel Tupla-Täplän on agilitypiireissä mukana aktiivisesti). Mulle tuli tässä sama mieleen, että miksei Ilona barffaa, kun minä karppaan? Jotenkin nousee siis koirankin hyvinvointi mieleen. Ilonalla on yksi poika, joka barffaa jo kolmatta vuotta eikä ole pojjaalla hammaskiveä ja henki oikein tuoksuukin kukkasille Kuva
No, iloa ja tsemppiä edelleen - myös sen sähköisen kaverin kanssa.

- Ainis -

ViestiLähetetty: 2013-03-13 10:50:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos! Ja tsemppiä sullekin jatkoon :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-03-18 13:53:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jes! Viime viikon maanantain punnituksesta 90,5kg --> 89,0kg tänään!
Eli melkein alimmillaan (tämän projektin aikana) taas ollaan ja suunta
näyttäisi olevan nyt alaspäin. Toivottavasti saan pidettyä homman nyt
hyvin kasassa (..no tottakai saan! :) )

Viikonloppuna oli hyvin taas tota agilityä kun lauantaina oltiin Mouhijärvellä
valmennusryhmän reeneissä. Yhden peruutuksen takia pääsinkin molemmilla
koirilla reenaamaan ja sitten sunnuntaina vielä käytiin Vantaalla kisaamassa
kolme starttia. Reenit meni erinomaisesti, mutta kisoista ei jäänyt juurikaan
kerrottavaa jälkipolville (joita mulla ei siis muutenkaan ole..) Koira oli kyllä
taitava, mutta itse menin sitten sössimään joka radalla jotain.. semmoista
se joskus on.. Keli oli kyllä viikonloppuna aivan upea ja koirien kanssa oli eri-
mukavaa lenkkeillä aurinkoisessa kelissä. Paluumatkalla Vantaalta näkyi myös
upeat revontulet!

Ens viikonloppuna on taas uus yritys Lempäälässä saada ne viimeset SM-nollat
kasaan, joten katsotaan saanko itseni pidettyä paremmin kasassa. Pääsiäisenä
mennäänkin sitten Lietoon kisaamaan ja sitä seuraavana viikonloppuna kisaillaan
Janakkalassa.. sitten onkin kisasuunnitelmat vielä auki :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-04-02 15:36:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huh.. en tiedä mitä oikein tapahtui, mutta 89 kilosta pompsahti viikossa 92 ihan normaalilla ruoalla..
Mulla ilmeisesti toimii niin päin että heti kun menkat loppuu alkaa kroppa kerään nesteitä seuraavaa
kiertoa varten.. On tainnu ennenkin näin käydä mutta harmittaahan se taas silti kun just pääsi siihen
89 kiloon. Mutta on se taas alaspäin tullut onneksi. Viime viikolla siis tuo 92 lukema ja tänään oli 91
joten selkeästi turvotusta se on ollut.

Siskon kanssa päätettiin aloittaa hiilaripäivätön huhtikuu.. eli mitään "epä-vhh-ruokaa" (maitosuklaata,
jäätelöä, gluteenitonta pizzaa, jne.) ei saa syödä. Jos sillä sais taas homman oikeasti uuteen laskuun
kun pientä lipsumista on ollu havaittavissa.. toivotaan :D

Keväältäkin alkaa jo ulkona näyttää ja jopa toiveet kesästä alkaa pikkuhiljaa herätä taas henkiin. Tällä
viikolla pääsee myös piiiitkästä aikaa kampaajalle.. viimeks (nyt kun oikein kalenterista tarkastin) oon
käyny elokuun alussa :shock: Joten eipä ihme että että tukka on ihan kauhee reuhka :lol: Että ehkä tulee
ihan tarpeeseen tuo kampaaja meikäläisellä..

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-05-03 10:50:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei vaan devilady :smt039
Terveisiä täältä Arskan ja Caramakkaran emännältä (ja isännältä kans).

Hienosti sulla on paino pudonnu, se kyllä näkyy ihan livenäkin :D
Jokos se sähköistyminen on ottanu tuulta alleen? Mulla tuli just neljä kuukautta täyteen pelkästään sähköllä ;)
Kunhan tästä päästään taas kunnolla karpin makuun, taidan kysellä reseptejä. Noi sun kokkailut (ja siskon kans) kuulostaa kyllä äärimmäisen hyvältä! Teidän kisoihin täytyy varmaan tulla taas poikkeemaan, ihan kanttiinin takia, varsinkin kun siellä on niitä vhh-herkkuja myös :) (Ja suklaakakut piiloon mun vierailun ajaks, eikös joo?)

ViestiLähetetty: 2015-02-21 00:45:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Noniin.. nyt olis taas palattu tiukempaan ruotuun.. 2012 marraskuusta 2013 kesäkuuhun (tai ainakin siihen asti näköjään
merkkailin ylös painolukemia) paino pysytteli suunnilleen 90kg tietämillä ja ilmeisesti tuudittauduin ajatukseen siitä että
homma on ja pysyy hanskassa. Sitten tuli jäätelöä (liian usein), suklaata (ei edes tummaa), lievä loukkaantuminen
agilityssä, 8kk lomautus ja motivaation puute ruoanlaiton suhteen joka johti ajoittaiseen pikaruokaan.. niin hupsista..
ja paino olikin taas yli sadan. 104,6kg tarkalleen. Leipää, pastaa tmv. en kyllä missään vaiheessa oikein syönyt ja
semikarpisti elelin, mutta se ei riittänyt pitämään vatsaa täysin kunnossa ja varsinkin nuo makeat olivatkin sitten mun
turmioni jotka eniten vaikuttivat painon nousuun.

Nyt on kolmas viikko tarkempaa seurantaa ja aamulla sitten punnituspäivä. Viime viikolla oli tipahtanut jo 101,7 :)
Eli leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! :wink: :lol:

Uutena juttuna aloitettiin siskon kanssa juoksukoulu ja salitreeni monipuolisemmalla ohjelmalla. Lisäksi olen tosiaan
tarkkaillut hiilareita ja proteiinia (ei liikaa kumpiakaan) ja tietysti riittävästi rasvaa. Juoksukoulua on tosin varjostanut
mahdollinen lievä plantaarifaskiitti, jonka vuoksi olen yrittänyt ottaa rennommin ja tehnyt päivittäin venytyksiä ym.
jalkajumppaa. Eiköhän tää tästä taas lähde. Ruoanlaitostakin olen taas innostunut joten se on helpottanut tilannetta
(ja varsinkin mun vatsan toimintaa) aika paljon.

Erityismainintana sanottakoon että näyttäisin päässeeni PepsiMax-koukusta ilmeisesti kertaheitolla irti.. sehän on ollut
jo vuosikaudet mun "elämän eliksiiriä", joten on suorastaan uskomatonta kuinka noin yhtäkkiä ei vaan enää tehnytkään
mieli kun vaihdoin juomaksi veden. En olisi ikinä uskonut.. eikä varmastikaan kukaan muukaan joka mut tuntee :shock:

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00