karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-20 22:33:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-08-08 07:36:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oma koti on vihdoinkin asuttavassa kunnossa. Tällä viikolla olen jaksanut suunnitella mitä syön milloinkin vaikka on ystäviäkin tullut tavattua, töissä ahertua ja jopa käynnyt lenkillä. Lenkit tulee todella tarpeen, kunto on aika rapakunnossa mutta onneksi sen saa nopeasti kuntoon kevään aherruksen jälkeen.

Tällä viikolla tomaatti-mozzarella-oliiviöljy-pesto-salaatti on ehdottomasti ollut numero 1! Myös uusi tuttavuus Lidl:n 4,x% rahka - taivaallinen aamupala mustikkakeiton kanssa! Lidlistä on muutenkin tullut nyt arkikauppa kun oma lähikauppa on rempassa. Voi olla että jää suosikkikaupaksi kun huomasin oikeasti miten halvat hinnat ovat. Ostin tänään 3 x kermarahkaa, tomaatteja ja 2 x mozzarellaa = 4,10 €. Tavallisessa kaupassa hinnaksi olisi tullut yli 6 euroa. 2 euron säästö näin vähäisillä ostoksilla on todella paljon...

Punttiskortti on nyt myös vanhentunut, pitäisi käydä uusimassa mutta odotan että ehtisin käymään tunnilla niin ostan sitten. Kesällä menee niin vähän tunteja että en ole ehtinyt mennä sopiviin tunteihin... Ajattelin että aloittaisin tänään 100 pushups - haasteen, yläkroppa ja vatsalihakset on aika heikossa kunnossa. Olen ennenkin aloittanut haasteen ja nopeasti lihakset kyllä kehittyvät, ja on se kuitenkin niin perusliike minkä jokainen pitäisi osata..

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-08-17 08:03:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ohhoh... elämä voi joskus olla rasittavaa, tai oikeastaan ihmissuhteet. Yritän ajatella itseäni mutta joskus se on vaan niin vaikeaa kun pelottaa että menettää jonkun ihmisen elämästäni. Noh, mutta urheilu on jatkunut sopivissa määrin noin joka toinen päivä. Eilen tuli tehtyä puolen tunnin lenkki, 100 pushups-setti (32 naisten punnerrusta) sekä puoli tuntia Jillian Michaelsin 30 day shred ohjelmaa. Ihan ookoo ohjelma mutta ei ole minusta niin vaikea tämä level 1. Kävin kuitenkin eilen syömässä sushia lounaaksi, kun potutti töissä. En kuitenkaan ahminut liikoja mikä yllätti. Söin muutenkin vähän liiaan vähän joten aion antaa itselleni anteeksi se repsahdus. Tänään onkin sitten perjantai, joten jotain luksusta aion syödä tänään... Ehkä katkarapupataa tai muuta. Voi kyllä olla että menee itkujuhlaksi kun olisi tarkoitus viettää ilta toisen puoliskon kanssa jonka kanssa ollaan nyt asumuserossa...

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-08-20 07:11:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voikukkakesä-kampanja on ohi.. en edes päässyt koskaan kunnolla mukaan mutta ei se haittaa! Tärkeintä oli ettei kesän aikana paino pääsisi nousemaan yli hilseiden. Tänään vaaka näytti 89.5 kg, eli olen tyytyväinen että ollaan alle 90 kg. Olen myös päässyt todella hyvään rytmiin ja syöminen on rauhoittunut. Hiilaripöhöttely on loppunut eikä isot annokset enään kiinnosta, vaan syön kolmen tunnin välein pieniä proteiinipitoisia annoksia. 2 viikkoa on aikaa Midnight run:iin, eli vielä pitäisi ehtiä nostaa juoksukuntoa ennen sitä, loppurutistus. Viikonloppuna on tulossa kahdet juhlat, mutta olen päättänyt ottaa todella iisista enkä juoda yhtään kirkkaita vaikka onkin rapujuhlat kyseessä. Pari lasia valkoviiniä saa riittää. Myös keskiviikkona on ravintolaillallinen tulossa. Silloin en kuitenkaan maksa itse, joten kiitän ja kumarran siitä mitä saan.

Odotan todellakin syyskuuta ja tulevia teatteriharjoituksia. Olen päättänyt antaa nyt kaikkeni tälle sekä pistää kroppa kunnolla kuntoon. Crossfit harjoituksia tekisi todella mieli tehdä, mutta vielä on kaikki vähän liian rankkaa. Ajattelin ottaa PT:n ehkä 6 kertaa syksyn aikana joka voisi pitää yllä motivaatiota ja kertoa miten syklitän treenaamisen ja juoksun. Saa nähdä miten käy. Tarkoitus olisi kuitenkin nyt kiinteytyä kunnolla ja laittaa (ex)-poikaystävän naaman happamalle - siinä on motivaatiota kerrakseen!

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-08-24 11:43:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vielä jatkuu hyvä rytmi: varsinkin treenaamiseen kun joka toinen päivä menee treenaamiseen, välipäivinä vedän vähän pidemmän kävelyreitin koiran kanssa. Joka päivä tulee syötyä tarpeeksi, ja alan myös syklittää syömistä niin että kerran viikossa vedän kovan treenin jolloin syön sitä ennen päivällä hiilareita vähän enemmän.

Mun pitäisi kans löytää jostain joku hyvä recovery juoma karppaajalle. Syksyllä tulee olemaan niin paljon treenejä mitä ei voi missata niin on pakko löytää jotain kunnon juomia, ettei kroppa lyssähdä ennen kuin syksy on edes alkanut. Jos ihmisillä on jotain hyviä ehdotuksia niin kertokaa! Haluaisin kuitenkin laihtua samalla, ja Arin mukaan menen eli en haluaisi hiilihydraatteja treenin jälkeen.. pitää vähän googlettaa..

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-10-05 10:53:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Huhhuh, voin sanoa että elän nyt niin hektistä aikaa että! Puolentoista viikon päästä on ensi-ilta tulossa opiskelijanäytelmälle ja illat ovat täynnä harjoituksia. Paino seilaa missä milloinkin. Vielä kaksi viikkoa sitten olin 94 kg paikkeilla, nyt ollaan taas 89 kg paikkeilla kun otin niskasta kiinni ja aloin suunnittelemaan syömisiäni (oli pakko koska huomasin että aloin unohtamaan aterioita!). Ehkä tärkein asia myös se että kannan laukussani nykyään lo-carb proteiinipatukkoja joita voi syödä jos/kun tulee hätä. Aikataulut ovat niin tiukkoja että ruokaa en kerkeä kotona tekemään, on ns. luksusta käydä kolme kertaa viikossa töissä kun saa pitää lounastauon ja tehdä itselleen salaattia. Teen myös paljon rahka-kerma-marjapirtelöitä jotka toimivat välipaloina ennen harkkoja että pysyy hengissä töitten jälkeen. Luulenkin että tämä rutiini on suuri syy miksi sain yhtäkkiä painon alas sieltä 94. Jouduin sinne koska olin todella pitkään kipeänä enkä pystynyt käymään yhtään salilla ja sorruin pizza/pasta/sushi-linjoille. ajaj. Mutta takaisin ollaan ja luulenkin että tästä mennään vaan alaspäin hyvällä vauhdilla kun rutiini pysyy tässä vielä kuukauden ajan tälläisenä. Sitten voin taas alkaa tekemään itse ruokani, ojh niitä aikoja!

Viimeisen viikon herkkuruoka? Mozzarella-tomaatti-pesto-oliiviöljy-salaatti. Kyllä!

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-10-18 07:46:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

On äklö olo... olen ollut kipeä ja siinä perässä onkin sitten mennyt ruokatottumukset... Kaamee pöhötys. Pakko saada taas rutiinit kuntoon :( Katsotaan jos ensiviikolla ehtisi, nyt on taas vähän liian paljon tekemistä...

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-01-31 13:58:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hehe täällä taas... Oli taas kaameita suhdemylleryksiä ja joulukuun vaihteessa tuli suhde sitten todelliseen loppuun. En ole jaksanut ajatella mitään kun psyykistä kuntoani mutta uusi vuosi tuo tullessaan uusia juttuja ja rutiineja.
On lopputyön aika, mutta joudun kuitenkin tekemään töitä samalla joten paljon ylimääräistä aikaa ei tule olemaan. Käyn kuitenkin Lindy hop ja Charleston tunneilla, joten ainakin 2 1/2 tuntia viikossa tulee kunnon hiki. Sen lisäksi käyn 1-2 kertaa viikossa spinningillä ja siihen päälle vielä vähän punttista. Sopivasti siis. Lounaaksi syön aina jonkun salaatin/keiton töissä. Muina päivinä vähän vapaampi lounas. Aamuisin rahka tai pekonia ja kananmunia. Illaksi jotain kivaa :)
Ilmoittauduin taas kerran Naisten kymppiin ja Midnight Runiin, joten tavoitteet on pystyssä, toivon vaan että en ajaudu ajanhallintaongelmiin. Mieli on kuitenkin mitä mahtavin; lepposaa sinkkuelämää joka ei ahdista yhtään, kiva työ ja kiva lopputyöaihe. Kesää odotellessa kun saa ensimmäistä kertaa täydet lomapäivät :) Mahtavuutta!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-09 16:41:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Niin tätä.. Menin sitten kaatumaan rappusissa ja tuli kunnon lihasruhje ja mustelmia. Eikun Paratabs 1000 ja Burana 600 viikon ajan. Eli liikkumiset tauolle ja aloitetaan hellästi ensiviikolla. Viime viikolla ehdin kuitenkin ilmoittautua sekä naisten kymppiin että midnightruniin, eli tavoitteet on kasassa. Kiloja haluaisin 15 pois kesään mennessä. Kunhan pysyn nytten rutiineissa enkä hanki mitään turhia suhdekoukeroita niin luulen että voin onnistua ihan hyvin. Saa nähdä miten käy... Lenkille haluaisin niin paljon, ei ole ollut kunnon hikoilua pitkään aikaan :(

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-28 12:29:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt ollaan kohta puolen saatu selkä siihen kuntoon että uskallan tehdä jotain kunnolla. Paljon on pitänyt venytellä, ja vielä alkaa selkä joskus jomottamaan.

Nyt on kuitenkin löytynyt toimiva päivärutiini ja olen löytänyt monta kasvisruokaa jolla vaihtelen liharuokien välillä. Päivät näyttää kutakuinkin kl 7 punttis, 9-14 toimistotöitä, 15-> lopputyötä. Tämä toimii todella hyvin ja pystyn vaihtelemaan päiviä siirtämään punttista esim töiden ja koulun väliin. Liikuntaa tulee siis tanssia 2 1/2 tunti viikossa, 3-4 viikossa punttista. Tämän lisäksi lisään lenkkeilyä sitten kun pahimmat lumet sulaavat teiltä - en uskalla selän kanssa mennä juoksemaan liukkailla keleillä.

Kolmen viikon päästä olisi iltapukujuhlat tiedossa ja tiedän että nykyhetkellä en mahdu mekkoon...! En halua turhaan vuokrata kun kerran mekko löytyy joten mennään sitten tehokuurilla - täytyy vaan muistaa syödä tarpeeksi ja usein kun taas punttis tulee kehiin. Varmaan 4 kiloa pitäisi saada pois jotta mekko istuisi nätisti. Voi että sanon vaan... Muuten laitetaan kunnon tukisukkahousut ja korsetit niin että henki just ja just kulkee...

Toivotaan että pysyttäisiin kuosissa - naisten kymppikin odottaa kulman takana joten hirveesti ei voi lepsuilla.

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-28 20:32:53 
Poissa
sintti
sintti

Kirjoitat siihen malliin että sinulla on hyvin tiivis aikataulu. Ehkä se stressaa ja painon pudotus on siten yksi tehtävä lisää ohjelmaasi ja jää helposti taka-alalle. En tietysti tiedä millainen ihminen olet, mutta ehkä jos voisit tehdä enemmän aikaa itsellesi, niin tuo psyykkinen puoli voisi paremmin ja sinulla olisi enemmän aikaa motivoitua kunnolla painonpudotukseen. Liikunta on tietysti tärkeää, mutta jos sinulla on ajasta pulaa, voisi sitä vähentää. Oikein syöminen on kuitenkin liikuntaa huomattavasti helpompi laihdustuslääke. En tiedä mitä opiskelet, mutta jos liikunta on osa sitä, niin asia on sitten aivan toinen... Joka tapauksessa, tsemppiä! =D>

ViestiLähetetty: 2013-03-06 11:02:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jee, kiitos tsempeistä Karppisoturi!

Liikunta on minulle se oma aika itselleni, muuten työ ja opiskelu on täysin koneen edessä istumista, joten urheilemalla takaan sen että jaksan olla paikallaan koko päivän :) Liikkuminen on minulle todella tärkeä juttu, jotta selkä ja hartiaseutu ei mene jumiin... Se saa myös minut nousemaan aikaisin sängystä, kuten tänään - kl. 7 spinningtunnille jonka jälkeen selkätreeni.

Aikatauluni on aika tiivis, mutta pidän mielellään sen sellaisena :) Käytän esim. lounas/kahvitaukoja kaveritapaamisiin ja silloin kuin tehdään jotain niin tehdään se kunnolla ja sydämellä. Jos muita kiinnostaa, niin voin ehdottomasti suositella filosofin Esa Saarisen Filosofia ja systeemiajattelu-luentoja, löytyy youtube:sta, uusimpia ovat tältä keväältä. Hän antaa minusta todella hyvän mielikuvan siitä, miten elämä paranee kun on täysillä mukana hetkessä. Tämä tekee sen että olen täysillä mukana päivisin, ja iltapäivät. Sitten kun tulee kotiin, voi todella hyvällä omatunnolla katsella telkkaria ja leffoja ja relata. Olen huomannut että nukun myös paljon paremmin ja on vaan vähemmän huolia kun elämänfilosofia on kunnossa. Kuulostaa ehkä vähän hoopolta, mutta positiivinen mieli ja hetkessä eläminen on tuonnut paljon jaksamiseen ja myös siihen että osaan suunnitella viikkoni aika hyvin.

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-03-06 19:12:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ainiin, ja tämän kevään ykkösvalinta välipalaksi: Avokaado suola, pippuri ja ripaus chiliä - heaven!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-03-07 13:28:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ruoka on ollut mielessä koko ajan - siis hyvällä tavalla... Olen kokeillut vähän uusia juttuja ja treenipäivinä hiilareita tulee 50-80 gr välillä, muina päivinä 20-50 gr. Ajattelin laittaa vähän listaa millä helpoilla ruuilla palloilen arkisin ja joskus myös viikonloppuisin. Arkisin syön siis paljon kotona tehtyjä ja sitten pakastettuja valmiita paketteja mitkä helpottavat syömistä niiiin paljon. Viikonloppuisin herkuttelen enemmän lihalla ja kermajälkkäreillä :) Näillä siis vaihtelen arkea, mutta halusin kirjoittaa nämä alas jotta jos ne joskus unohtuu kaupassa niin ainakin muistuu mieleen :)

Aamupala/Välipala-annoksia:
Avokado (suolaa, pippuria, chiliä)
2 kananmunaa ja 3 siivua pekonia
50 gr maapähkinöitä
kermarahka + mehukeitto
rahkapirtelö marjoilla
mozzarella (voin syödä kuten jätskiä...)
Hätävara: proteiinipatukka/juoma

Pääruokia
Avokado, katkarapumömmö creme fraichella
Mozzarella, tomaattisalaatti oliiviöljyllä, pippuri, suola, chili
Kanaa/lihaa + sipuli-paprikapaistos
Fetalinssimuhennos (25 gr linssejä) + paistetut vihreät pavut
Mustapekkakukkakaalikeitto
Parsakaalipaistos
Linssikaalilaatikko
Kanathaikeitto
Currykaalipata

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-03-11 21:08:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ihanaa - taas kesti selkä railakasta tanssimista! Ei tarvinnut pelätä korkeita potkuja vaan mukaan vaan!

Huvin vuoksi kun tulin kotiin otin mittanauhan esiin, ja mitä ihmettä?

Mitat (ero viime mittaukseen 05.03.2012)
Pituus: 175 cm
Paino: 92 kg +3 kg
Vyötärö: 85 cm +2
Jenkkakahvat: 115 cm +2cm
Reisi: 63 cm +3

Ajajajaj, vuoden sisällä on senttejä tullut paljon! Siispä jatketaan kiinteytystalkoita. Mutta, vaikka senttejä onkin tullut lisää vuodessa niin ei harmita, koska mieli on virkeä juuri tällä hetkellä ja elämä on tasapainossa. Sentit ja kilothan tulivat koska elämässä on tapahtunut niin paljon mullistavia juttuja jotka löivät välillä sydämen maahan asti... mutta takaisin elämässä ollaan nyt :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-04-24 17:36:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Enpäs ole pitkään kirjoitellut!

Selkä on kunnossa, olin melkein jo unohtanut että oli rikki kevään aikana! Tanssi on jatkunut ja jatkuu toivottavasti kesän aikana - vaikka ei kurssien merkeissä. Vihdoinkin on myös säät tarpeeksi hyviä joten aamulenkkeily on aloitettu tällä viikolla ja hyvin menee - lepposasti vedetään että ei liian paljon rasitu! Naisten kymppi odottaa toukokuussa :)

Ruokailu on periaatteessa mennyt hyvin, hiilareita on kyllä tultu syötyä liikaa, mikä on myös näkynyt painossa. Niinpä olen sitten alkanut taas tekemään omia lounaslaatikoita ja lopettanut mielitekojen syömistä, ett saan pois ne kertyneet kilot. Olen taas löytänyt parsakaalin, aj että! täytyy ostaa lisää - mikään ei ole parempaa kuin keitetty parsakaali, mausteet ja pikkasen kermaa tai voita... NAMI!

Kesäkuussa toivottavasti ollaan alle 90 kiloa, saa nähdä. Riippuu aika paljon nyt ruutiineista. Toivottavasti kamppanja alkaa kohta...

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-04-24 22:29:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ainiin, ja tämän hetken budgettiherkut:

Keitetty parsakaali + mausteet + öljy/voi
Linssipaistos fetalla (treenipäivänä)
Rahkasmoothie tyrnimarjalla ja mustikoilla
Sipuli-paprika paistos creme fraichella
Parsakaali-jauhelihapaistos
Kukkakaali-mustapekkakeitto

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-05-04 13:36:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ihana aamu taas vapun jälkeen :)

7 kilsan lenkki ja siihen nami aamiainen - banaaniletut maapähkinävoi-vispikermakokkareella, mustikoita... on niin hyvää! Ja lenkin jälkeen banaani tekee ihan hyvää kropalle. Pitää nälänkin poissa pitkään kun on protskua ja rasvaa myös.

Juoksu on kohtapuolin alkanut sujumaan myös. En kyllä tee varmaankaan parempaa aikaa neisten kympissä mutta tärkeintä onkin että treeni sujuu ja menee eteenpäin :) En aio stressata - se on tärkeintä!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-05-08 14:18:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ihanaa! Uusi kampanja näköjään tulossa - jee!

Jos pääsisi sinne 85 kiloon kesän aikana niin olisi aivan mahtavaa :) Rennosti kuitenkin otetaan, tärkeintä on että kunto paranee ja että kroppa saadaan timmimmäksi. Karppiruoka maistuu todella hyvin ja koska rahaa on niin vähän tällä opiskelijalla, on lounasboksit tehty itse mikä on taannut sen että lounaaksi ja kotona syödään karppiruokaa :)

Hyvä fiilis kaiken kaikkiaan, lenkkeilykin on maistunut :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-05-11 10:24:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen tuli kokeiltua sulkista kaverin kanssa ja todella kivaa oli! Ehkä tästä saa uuden harrastuksen, varsinkin kun kaveri mainitsi että tahtoisi saada vähän kiloja pois. Otettiin heti viikon päästä taas kenttä, jee! On muuten tänään ollut selkä/hartia ja myös jalat olleet vähän kipeitä, eli oli tehokasta! Mainitsin myöhemmin facebookissa kaverille kanssa että ehkä meistä voisi tulla kesän tsemppailukaverit - vähän katella toistemme perään :mrgreen:

Tänään kaverin mökille. Toivottavasti ei ole hirveästi herkkuja tarjolla, en haluaisi nyt pilata rytmiä, luulen että olen just päässyt ketoosiin taas. Katsotaan mitä syödään - hyvää lihaa on ainakin ihan varmasti tarjolla :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-05-11 13:33:17 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Tsemppiä Julleli :smt006 valtavasti olet jo pudottanutkin. Minä kanssa uusio karppi aikanaan sain 25kg pois mutta löysin itseni taas täältä
ja kummasti tullut taas pudotettavaa.
Pikkuhiljaa hyvä tulee!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00