Olen karpannut jo useamman vuoden ja olo on loistava. Puolisen vuotta sitten huomasin
kuitenkin ikävän muutoksen hiuksissani, ne muuttuivat kuivaksi hamppukasaksi ja latvat katkeilivat.
Paniikki iski ja olin jo vähällä luopua karppauksesta koska joku hiusasiantuntija oli
lausunut että karppaus haurastuttaa hiukset ajan saatossa.
No onneksi perehdyin asiaan tarkemmin sillä en nyt ihan purematta niellyt tuota karppauksen
negatiivista vaikutusta hiuksistoon

Ja da daaaa - googlettamalla se löytyi:
protein sensitive
hair!!! Eli kun hiuksessa on tarpeeksi/liikaa (syystä tai toisesta) proteiinia niin sitä ei pidä lykätä
lisää esim. hoitoaineen muodossa sillä protsku syrjäyttää kosteuden ja silloin hiuksesta tulee
kova ja hauras - se katkeaa. Ja onhan sitä protskua varmaan hiuksessa jo tarpeeksi karppiruokavaliolla
Itse tein sen virheen että kun huomasin hiusteni olevan kuivat niin tyrkkäsin lisää kaiken maailman
korjaavia hoitoaineita ja öljyjä jotka vaan syrjäyttivät sitä kosteutta enemmän ja tukka oli entistä
kamalampi. Nyt on hiukset taas kuosissa, karsin pois kaikki hiustuotteet joissa proteiinia.
Voisin kuvitella että saman ongleman kanssa painii joku muukin sillä Suomessa tämä tuntuu olevan ihan
uusi juttu ja kampaajat ovat ihan kuutamolla koko asiasta. Käskevät vaan laittamaan kunnon
proteiinipommitehohoidon jonka jälkeen hiukset ovat tosiaan kuin pommin jäljiltä