karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-22 13:30:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 142 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-03-15 13:45:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo kyllä on nihkeää painon pudotusta ja vielä nihkeämpää sokereiden pudotusta. Ilmeisesti syön liikaa protskuja ja siitä nousee sokerit. Millä tavalla rajoitan protskujen määrää,kun kuitenkin niitäkin pitää syödä?Tälle päivälle on laskettu : hh 37,9, r 80,1 ja pr 110,8. Rasvaa en tahdo saada alas enempää vaikka laitan kahviin kookosöljyä,joka on tosi hyvää. Kahvia menee tosi paljon (kaksi pannullista).
Olisi mukavaa saada vähän ohjeita :?:

ViestiLähetetty: 2013-03-15 13:51:41 
Poissa
kukkka
kukkka

Laitas vaikka tämän päivän syömiset, nii katotaan :)

muoks. Josta tulikin mieleeni tuo kaksi pannullista kahvia:

Tohtori Tolonen
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=65: Useiden tutkimusten mukaan runsas kahvin juonti heikentää insuliiniherkkyyttä eli lisää insuliiniresistenssiä.
Eli oisko tässä osa ongelmaa tuon sokerin suhteen?

ViestiLähetetty: 2013-03-15 15:33:20 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Kotihiironen, käytännön vinkki, miten itse vähensin proteiineja. Pienikin muutos saattaa auttaa. Vähensin n. 100 grammasta n. 80 grammaan ja aloin laihtua. Otan silmämääräisesti vähän vähemmän protskupitoista ruokaa ja lisään tilalle yleensä nokareen voita tai muuta rasvaista, että nälkä pysyy poissa. Ei se sen kummempaa ole. :) Tsemppiä!

Lisäys: jos ei meinaa saada rasvaa syötyä, niin ottaa vaikka avokadon ruoan lisäksi. Sitruunamehun kanssa raikasta ja hyvää. Majoneesissa tulee helposti lisärasvaa, ja voi imeytyy huomaamattomaksi lämpimiin kasviksiin.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2013-03-15 15:41:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

siis syön ihan liikaa protskuja tiedän kun laskin tänäänkin 110g ihan liikaa. Ja kahviaddikti olen.

ViestiLähetetty: 2013-03-16 10:22:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minusta proteenin liiallisuus ja rasvan vähyys on seikkoja jotta aiheuttaa vatsan toiminta häiriötä.
Eli proteiini vähemmälle, rasvaa koneeseen, niin massu voi paremmin.
Niilinkaimaanin ohjeella voisi toimia paremmin sekä vatsa, mieli että kilot.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-03-16 11:03:59 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Vähän vaikeaahan se on pohtia kun ei ole tarkempaa tietoa mitä syöt ja juot, ja kuinka usein. Minulla sokerit pysyvät parhaíten normaalirajoissa kun en syö välipaloja, esimerkiksi kahvi ruokailujen välillä ilman kermaa, ja rasva on se energialähde joka sopii parhaiten. Esimerkiksi munakkaaseen saa aikalailla voita piilotettua.

ViestiLähetetty: 2013-03-16 19:45:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No esimerkiksi eilen söin kaksi paistettua kananmunaa (kookosöljyssä),kahvia 6dl,maitoa3dl,kananrintafile 200gprosenttisuklaata 20gsorruin salmiakkiin (kaksi merkkaria),friseesalaattia tomaatin ja kurkun kera´,mustikkaa 100g ja vadelmaa 100g,kuohukermaa 2dl

ruokakulman mukaan1718kcal,51,4g hh,128,7g r,84,7g pr. Tässä nyt sellainen maksimi hiilaripäivä. Yleensä hiilarit alle 50,vaikka AH kehoitti syömään 50-60g/vrk insuliinien poisjättämisen takia tai siis dm:n

Tänään sopi 42:t farkut ensimmäisen kerran jalkaan sitten 20:n vuoteen! Paino ei tipu mutta vatsa kutistuu,jeee!!!

ViestiLähetetty: 2013-03-16 21:32:02 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

No farkuista päätellen sitä kutistumista taitaa tapahtua. Eli ihan oikeilla jäljillä olet vaikka kaikilla ei se paino heti humahda.
Eihän tuossaesimerkkipäivässä nyt proteiinitkaan olleet pahoissa luvuissa, toivottavasti nälkä pysyi poissa näin. Jospa ne sokeritkin vähitellen tulisivat alas. Kyllähän VHH lääkäritkin suosittavat tukilääkitystä jos ei sokereita saa alas ettei haima väsy. Mutta se lääkepuoli on vaikeaa maallikon ohjeistaa kun esimerkiksi pitkäsokerin seuranta on myös tärkeää. Minulle on vielä riittänyt ruokavalio mutta herkästi nousee jos poikkeaa ruokavaliosta.

ViestiLähetetty: 2013-03-17 10:45:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nälkä on pysynyt poissa samoin valtaisa herkuttelunhalu. Tosin olin mainoksen uhri kun ostin merkkaripussin ihan vain siksi että saisin maistaa kouluaikaisia makuja ja petyin. Siksi kai ne ovat pysyneet pussissa eikä menneet hujauksessa parempiin suihin.Siis pussitolkulla ei mene mitään hiilaripommia. 3.1.2013 jälkeen en ole sipsejä suuhuni laittanut enkä leipää eikä ole tehnyt mielikään. Samoin kävi perunalle, riisille ja pastalle.
Jos jotain negatiivista purnaisi niin vatsani ei tahdo toimia kunnolla pellavansiemenistä huolimatta. Olen tietoisesti jättänyt juustonkin vähemmälle muttei sittenkään.
Nyt olen opiskelulinjalla. Kesken ovat niin vaaralliset viljat,ruokavallankumous kuin ravinto ja terveys. En jaksa keskittyä yhteen koko ajan ai niin kolesteroolimyyttikin on kesken. Heikkilä on luettava ensin koska se on kirjastosta lainattu loput ovat muuten vain lainassa.Diabeteksen hoito ruokavaliolla on jo tavattu läpi. Siitähän tämä kaikki lähti.

ViestiLähetetty: 2013-03-17 11:11:59 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Tuo että nälkä pysyy poissa on jo hyvä merkki siitä että elimistö alkaa saada käyttöön niitä omia varastoja. Monestihan meillä diabetikoilla on nälkä kun insuliiniresistenssin takia ne insuliinit ovat koko ajan korkealla ja estävät oman vararavinnon käytön. Heikkilän Diabeteksen hoito ruokavaliolla on ollut minullekkin hyvänä apuna diabeteksen kuriin saannissa. Tsemppiä vain eteenpäin!

ViestiLähetetty: 2013-03-18 10:49:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei, tulin tervehtimään Kuva

Olen myös viisissäkymmenissä eli se "keski-ikäinen nainen" :D Havahduin painonpudotukseen tasan kuukausi sitten eli kuukauteen en ole syönyt sokeria, viljoja tai muitakaan höttöhiilareita. Alun painonpudotus lähti paastolla (12 vrk) ja karpannut olen nyt kaksi viikkoa - jolla paino on alentunut tosi hitaasti tyyliin "kaksi eteen, yksi taakse". Turhaan juoksen joka päivä vaa'alla (yhtenä päivänä kävin "vahingossa" vaa'alla kaksi kertaa parin tunnin välein ja tuossa välissä oli paino tippunut 500grammaa eli puoli kiloa kahdessa tunnissa...nesteet ne vain heittelevät), mutta haluan tietää mihin olen menossa.

Tärkeää on nyt kärsivällisyys ja sen tsekkaus, mitä tapahtuu pitkällä aikavälillä. Minäkin lueskelen illat pitkät kaikenlaista kirjallisuutta (ja tätä foorumia) oppiakseni. Minulta on kiloja lähtenyt kuusi, mutta vaatteissa tämä tuntuu kaikista eniten eli täytyy vain luottaa siihen, että pikkuhiljaa tapahtuu. Ja onneksi tässä saa syödä niin hyvin, ettei tätä tarvitse pitää minään erikoisena pikakuurina, jonka jälkeen palataan johonkin entiseen. Teen ruokaa paljon itse, joten aikaa kuluu keittiössä ihan kiitettävästi :P

Tsempataan toisiamme Kuva Voi hyvin tällä viikolla!
- Ainis -

ViestiLähetetty: 2013-03-18 11:40:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuten edellä olen monesti pähkäillyt niin paino pysyttelee samoissa,mutta olen antanut itselleni kertoa että sokeritauti se sotkee ja korkeat sokerit. Olen ollut ilman insuliinia nyt jo yli kuukauden ja alan olla epätoivoinen. 26.päivä tätä kuuta saan tietää pitkän sokerin ja todennäköisesdti dm-hoitajan motkotukset. Enhän saisi lopetella lääkitystäni ilman lääkärin lupaa,mutta kai saan hoitaa elämäni kuten parhaaksi näen.... Jo viime kerralla olin puolittanut insuliinit hän motkotti hiilareista.

Niin tuosta mahan katoamisesta. Se alkoi hävitä vauhdilla kun otin kookosöljyn käyttöön. Siksi kai ne 42:t sopivat päälle!!!!Tekisi mieli ostaa lisää uusia vaatteita. No uusia ja uusia farkut olivat 2€ kirpparilta ja ennen en sieltä paljon vaatteita löytänyt.

Kuukauden mittaukset näyttivät että paino on sitten mennyt alas päin 500g/kk eli kuitenkin suunta on alas.

ViestiLähetetty: 2013-03-19 19:35:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D> Vautsit 2€:n farkuille =D>
Minä ostin eilen (aika paljon laihtuneelta ystävältäni) kaksi kivaa vakosamettitunikaa (mustan ja violetin) 29€:lla, enempiä en aio nyt myöskään vaatteisiin sijoittaa: kaappi on täynnä vähän kiristäviä vaatteita, jotka näyttää kohta kivoilta :lol: Uskoa pitää olla! Sitäpaitsi jo tämä kuusi kiloa (tänään paino oli taas -500g eilisestä) tuntuu useimmissa vaatteissa positiivisella tavalla.

Minäkin syön kookosöljyä, tykkään siitä: laitan sitä aamukahviin ja sitten vielä ennen päivällistä otan tee-ruokalusikallisen (sitähän voisi ottaa vaikka kolme rkl / vrk). Joskus harrastan iltaherkkuna manteleiden dippaamista kookosöljyyn...Ajattelin tähän vähentää maitotuotteita ja iltapala on nyt mustikoita (ihan pieni määrä, vain 30g) kookosmaidolla.

Kuule, uskotaan vaan, että hiiiidas painonpudotus on edullista meille :D

Voi hyvin t.
- Ainis -

ViestiLähetetty: 2013-03-19 21:39:35 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

Mä join myös kahvin seassa tuota kookosöljyä ja oli niin mahottoman hyvää. Nyt kun lopetin kahvin juomisen, en oo löytänyt tilalle mitään jonka kanssa tuota öljyä joisin. Teessä se on kamalaa :)

ViestiLähetetty: 2013-03-19 22:05:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen yrittänyt itseäni lohduttaa sillä, että hitaasti hyvä tulee... Joskus vaan kateellisena lueskelen muiden kirjoituksia kuinka paino tippuu viikossa vaikka kuinka ja paljon. nih kerta.....

ViestiLähetetty: 2013-03-19 22:14:38 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

Niinpä. Vaihdoin oman tickerin etappi matkaks. Ketutti se 40 kiloa tiputettavaa, nyt siis kymmenen sarjoissa mennään. Mäkin haluan laihtua parikin kiloa viikossa :twisted:

ViestiLähetetty: 2013-03-21 14:51:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä kanssa! Se pari kiloa viikossa olisi ihanaa!!!!Saisi jättää verenpainelääkkeet vähemmälle. Niin ja joskus ehkä loputkin sokerilääkkeet. Vaatteekin sopisivat paremmin päälle! Onhan tässä edistystä kun viime keväänä ostin 52:n kokoisia mekkoja kesäksi nyt 44:sia. En uskaltanut vielä suoraan 42:siin hypätä. Mekkohan saa olla vähän löysä,vai kuinka?

ViestiLähetetty: 2013-03-21 17:55:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tuo vaatekoon pienenminen on juurikin mukava mittari.
Aina kun ei se vaakakaan kerro kaikkea :smt007
Itelläni näyttää tuo paino menevän niin,että se yht'äkkiä
humahtaa alaspäin kun ensin ajattelee,että miksi vaaka
ei näytä pienemää lukemaa... :roll:
Ja edistystähän sulla on jo hurjasti :smt049
Mukavaa loppuviikkoa sinulle!!!

ViestiLähetetty: 2013-03-21 22:16:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kotihiironen kirjoitti:
Onhan tässä edistystä kun viime keväänä ostin 52:n kokoisia mekkoja kesäksi nyt 44:sia. En uskaltanut vielä suoraan 42:siin hypätä. Mekkohan saa olla vähän löysä,vai kuinka?

Vau, mikä vaatekoon muutos =D> Mekko saa olla vähän löysä, kunhan se ei ole '60-luvun Soputeltta :D Ajattele, mitä uutta saat juhannusalennusmyynneistä :P Juhannukseen on 13 viikkoa aikaa ja kyllä siinä ehtii vielä jonnin verran vaatekoko muuttua :P

Jatkamma toivoo
- Ainis -

ViestiLähetetty: 2013-03-22 10:49:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juhuu enpä ole ajatellut alennusmyyntejä kun en ennen oikein mitään niistä löytänyt. Ihan on asennoiduttava uudella tavalla niihinkin,kun vartalo muuttuu.Olen edelleen iso ja lihava ja ruma omissa silmissäni vaikka vaatteet kertovat muuta. Kumpaa uskon? Onko muilla tällaisia hahmotushäiriöitä?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 142 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00