karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-15 17:28:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-05-06 13:51:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuo liikunta...
Auttaa sen ajan olemaan pois jääkaapilta.
Mutta se auttaa moneen muuhun kuin painon pudotukseen.
Pitää vain aloittaa varovasti, niin että jää aina sellainen pieni "olishan tuota enemmänkin" fiilis.
Lepo on myös tärkeää!

Hienosti on mennyt, mutta nyt oikein luvan kanssa, Menköön!

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-05-07 17:46:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänään käytiin vähän tallustelemassa. Ja sitä se olikin, mutta se oli varovainen aloitus. Tästä sitä voi vaan lisätä! Joten peli ei ole menetetty... Oli niin ihana ilma!

Tänään tein jauhelihakastiketta ja "pastaa". Nam, että oli hyvää! Mies söi tyytyväisenä ja ei enään nauranut mun munalevyille. Tuo tuorejuusto-muna-psyllium-sekoitus on aivan loistava. Hyvän kastikkeen kanssa aivan herkkua, eikä maistu munalta. Ja siitä voi tehdä lasagnelevyjä tai vaikka nauhapastaa. Todella monikäyttönen! Ja poistaa tehokkaasti pastahimon.

Pari päivää vielä ja sitten on punnituksen aika. Voi, kun olisi mukavia uutisia!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-05-15 10:53:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Viikonloppu meni vauhdikkaasti töissä. Omat herkkueväät kainalossa... Kyllä kelpaa tehdä töitä! Nyt on vapaat koittanut ja ihana kun aurinko hellii!

Kävin tänään puntarilla. Ei ehkä paras ajankohta, kun on naisten turvotus päällä, muutta kävin kuitenkin. 88.2kg! Taas on puntari liikahtanut alaspäin. Hyvä ruoka, parempi mieli! :D

Kaikki on mennyt hyvin, ilman mitään mielitekoja. Ihan kummastuttaa tämä seikka! Joudun painimaan olemattoman näläntunteeni kanssa. Syön noin kaksi kertaa päivässä ja joudun muistuttamaan itseäni tästä. Koska helposti menisi päivä yhdellä syömisellä... [-X Täytyy olla tarkkana, en halua pilata tätä menemällä liian tiukille. En ymmärrä minne ahmatin ruokahalu on kadonnut? :?

Olen sitten päättänyt, että ne kerrat kun syön, niin se on herkkua! Tänään ruokalistalla entrecoteeta bearnaiskastikkeella! Nam!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-05-27 10:48:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ou nouu! Nyt on vaaka näyttää ensimmäistä kertaa takapakkia! Puoli kiloa plussaa edellisestä mittauksesta... Tätä en nyt päivitä tickeriin. Hölmö olen kun tänään astuin sille kapistukselle. Tiesin että kaikki taivaan merkit ovat minua vastaan.

Elämä on sujunut oikein karpisti, mutta viime viikonloppu meni hiukan reisille. Vietettiin kavereiden kanssa Siivouspäivää. En kerennyt käydä hakemassa omia juomia, joten olin muiden armoilla... Nyt olen maistanut maailman makeinta kuoharia! Ja toinen kaveri syötti meille kinkkupiirakkaa... Joten makea litku juotavaksi ja piirakkaa, taitaa olla kaikki ainekset pieneen pöhöön! Ja sitten tulin vielä yövuorosta viime yönä, joten kroppa oli hakenut itselleen oluttynnyrin olemuksen! :roll:

En anna tämän lannistaa! Tiedän missä homma meni pieleen ja tämä on helposti korjattu! Olisi vaan kannustavampaa jos vaaka aina näyttäisi miinusta...

Olin taas tehnyt vähän ostoksia iherbistä ja nyt menin sitten sössimään sen tullirajan. Posti toi tänään ilmoituksen ja nyt odotan mitä kiltti tullisetä on mieltä... Minkälaisen pikku boonuksen saan sitten sieltä? :wink: Kyllä se vaan näköjään on parista dollarista taas kiinni!

Ei minulla tässä tänään muuta! Tsemppiä kaikille karppilaan ja puhtia uuteen viikkoon!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-05-28 09:26:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hiilariboottaus tuo nestettä kehoon.
Siis hiilarit sitovat nestettä.
Se kun lähtee, tuloksena voi olla yllätys.
Kiloja karisee... :wink:

ViestiLähetetty: 2013-05-28 09:49:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Oikeassa olit iso isä! Tänään turvotus oli poissa. Ja samalla jopa paino oli laskenut vähän. Oli hyvä muistutus siitä, että valitsen punnituskerrat vähän järkevämmin. Turha pahoittaa mieltään, kun turvotus päällä. Pääsin jopa päivittämään tickeriä... 8)

Kävin eilen kirjastossa ja mukaan tarttui Ruokavallankumous. Oli oikein virkistävää lukemista ja vahvisti taas kerran sen, että oikealla tiellä ollaan! Onneksi en ikinä ole ollut kevyttuotteiden käyttäjä. Sokerin kyllä ja roskaruuan, mutta kevyttuotteet on aina ollut pahoja. Nykyään ihan säälittää katsoa vierestä, kun työkaverit vielä hehkuttaa kevyttuotteita ja poistaa rasvan leivän välistä. Ja heidän ainainen nälkänsä... Tunnin välein mutustamassa. Ja jatkuva mutina, että kohta pyörryn jos ei saa syötävää...

Viikonloppuna oli taas mukava kuulla kehuja työkaverilta. En ole mainostanut mitenkään tätä omaa ruokavallankumousta, joten tulokset on ne jotka puhuu puolestaan. Työkaveri vihjasi, että minulla menee varmaan hurjasti rahaa vaatekerrosten uusimiseen... Kun vanhat menee isoksi... Jee! Tällä taas jaksaa!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-06-20 11:26:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt on vietetty hiljaiseloa foorumilla. Paino pysyi pitkään 88.5 tienoilla ja ärsytti jo jonkun verran. Alkuviikosta huomasin, että vaikka kilot pysyy samana, silti tapahtuu kropassa muutoksia. Mahtisonnin entiset sääret ja reidet, alkaa pikkuhiljaa muokkautua sirompaan muotoon. Nyt saan jo ostaa koon pienemmät sukkahousut töihin! Ja takapuoli alkaa pikkuhiljaa sulaa uuteen muotoon. Bye, bye mahtava afroamerikkalaisen muodokas ahteri... :lol:

Tänään kävin vaalla ja ilokseni se näytti nyt 87.3kg! Jess, jess! Kilot sulaa pois. Tahti on huomattavasti hitaampaa, kuin mitä olin odottanut. Tavoite oli, että juhannuksena on 10 kg pois. Siitä jään nyt armottomasti, mutta suunta on oikea!

Hauskin tässä on se, että nyt huomaa alkkareista kutistumisen. Vanhat pyörii jo jaloissa. Onneksi kohta alkaa alennusmyynnit ja pääsee uusimaan alusvaatteita sopivaan hintaan.

Hauskaa juhannusta kaikille! Täällä se menee työn merkeissä...

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-06-20 13:34:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joskus se paino junnaa.
Silloin voi tehdä pieniä muutoksia, loivia...
Ja tietenkin lukea ja kerrata. :wink:

viewtopic.php?f=1&t=8016

ViestiLähetetty: 2013-06-24 09:52:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Juhannus takana ja mukavaa oli. Töissä suurimmaksi osin, mutta ehdin myös piipahtaa Lintsillä ja grillaamassa. Ja vähän juomista myös. Ja ylpeänä voin taas sanoa, että kaikki oli karppia. Tämä on niin helppoa nykyään, kun mies on myös hommassa mukana. Kaikki tuotteet mitä kantaa kaupasta kotiin on sopivaa syömistä. Ja mun mies on tiukka näissä asioissa.... Suoraan sanoen jopa nipo!

Eilen oli sellainen tex-mex tunne. Tein guacamolen ja tortillalätyt ja mies sitten salsat ja jauhelihasörsselin. Ja oli nam, niin hyvää. Onneksi sitä jäi vielä. Voin syödä herkkulounaan ennen töihin menoa. Ja ne karppi tortillalevyt vetää kyllä vertoja aidoille lätyille. Hyvin pysyy tavarat sisällä ja rullattuakin saa.

Huomenna lähden neljäksi päiväksi Amsterdamiin. Siellä saa varmaan taas syödä vaan kynsiään... Tuntuu, että kaikki ruoka on jotain perunaa tai leivitettyä krokettia. Ja herkkuja joka tuutista. Täytyy aamiaisella tankata masu niin täyteen, että pärjää pelkällä vedellä loppupäivän. Ja vetää pähkinöitä siinä sivussa...

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-06-30 11:42:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Dippaidai! Nyt on näköjään jumitus lähtenyt liikenteeseen. Tänään vaalla ja 9 kg on sulanut kevään aikana pois!! Voi tätä ihanuutta... Tänään virallisesti 86,4kg.

Kermakahvi tämän kunniaksi! Niin, kun joka päivä... 8)

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-10 12:21:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt täytyy taas hehkuttaa! Ei tämä nyt millään tavalla ole huima vauhti, mutta vaaka oli taas lempeällä tuulella! 86.1 kg. Kohta se välitavoite 85 kg on ihan kulman takana!

Ja ahteri on kutistunut. Mittanauha näytti 114 cm. Lähtöluku taisi olla 122cm!

Täällä elämä hymyilee ja jatketaan samaa rataa!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-10 17:04:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hieno homma! Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-16 21:51:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mitään erikoista ei kuulu painorintamalta, mutta nyt on aika mielenkiintoinen projekti menossa. Kaverit kerto eilen, että nyt on aika keventää painolastia kymmenellä kilolla. Elokuun alusta näillä kahdella rouvalla on tarkoitus keventää painoaan kymmenellä kilolla. Aikaa on vuoden loppuun ja palkintona uurastuksesta häämöttää matka.

Kysyin sitten vähän heidän strategiastaan. Kertoivat, että tarkoitus on pysyä alle 1500 kcal ja lisätä liikuntaa. Ajattelin, että nyt on hyvä aika katsoa miltä minun ja heidän syksy oikein näyttää. Oma tavoite on pudottaa vuoden loppuun vielä kymmenen kiloa. Tavoite on silloin 75 kg.

Nyt on kyllä pakko ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa liikunta! Oma syksy olisi siis tarkoitus viettää opettelemalla liikuntaa ja nauttimalla hyvästä ruuasta. Täytyy sitten välillä kysellä miltä rouvien kitukuuri maistuu... ;) Sitten voi vuoden lopulla kertoa, kuinka itse myös pudotti 10 kiloa. Nauttien ja jatkuvana elämäntapana... Ei mitään kuureja!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-07-17 09:30:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mielenkiinnolla täälläkin seurataan, laita rouvienkin kuulumisia.
Vaikka eppäilen, ettei sieltä alotuksen jälkeen paljon kuulu... :wink:

ViestiLähetetty: 2013-07-24 08:27:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jihuu! 85.9 kg. Nyt voi sanoa, että tähän minun tahtiini pätee sanonta Hitaasti hyvää tulee. Mutta toisinaan, mitä sitä tuskailemaan, suunta on alaspäin. Pääsin jopa päivittämään tickeriä. Ja pakko se on sanoa, että hyvältä näyttää. Nyt ollaan puolivälissä tähän ekaan tavoitteeseen. Tai itse asiassa tuo ensimmäinen tavoite on tuo painoindeksi. Tämä tonnikeiju tekee 30:nen kohdalla riemuloikan! :lol:

Syömiset on ollut hyvällä mallilla. Mitään hiilarimättö paheita ei ole ollut. Karpilla linjalla ollaan pysytty. Tietty minullakin on se heikko kohta. Sen huomaa jo tuosta tahdista.... Skumppa. Sitä skumppaa tulee nautittua usein kaveriporukoissa. Aina on jotain jonka kunniaksi voi juoda. Mutta sitten taas, se on vaan elämästä nauttimista. Ja kohta se skumppa vaihtuu taas punaviiniksi. Kun syksyn illat alkaa hämärtää...

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-08-09 09:54:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Helteet on vähän sekoittanut tämän rouvan rytmin. Vaikka loma on vielä edessä, on tullut notkuttua terasseilla aika lailla koko ajan. Juomat on pysynyt valkoviini, kossuvissy ja kuoharilinjalla. Joten ihan karppia, jos alkoholista nyt niin voi sanoa....

Onneksi ruokailu on jo niin selkärangassa, että ei ole tullut lipsumisia. Ekä edes ole tehnyt mieli! Olen ylpeä itsestäni.

Ja mitä liikuntaan tulee... :oops: Eikö se ole hyvä asia, että liikunta pyörii jo ajatuksena päässä? Syyskuussa lähtee taas kuntosalin asiakkuus käyntiin ja olen ihan innoissani siitä. Nyt kun on 10 kg vähemmän, liikunta jopa vähän houkuttelee! Pitkästä aikaa tervetullut feelis. Valitettavasti helteet on vaikuttanut niin, että ei ole huvittanut tehdä mitään. Ja ei siltä terassilta notkumiselta olisi edes kerennyt! 8)

Tänään kävin kuitenkin vaalla... Olen yrittänyt välttää sitä. Aina on ollut joku syy miksi on turvotus päällä. Ja vaaka näytti 85.8 kg! Taitaa jopa olla 100gr vähemmän kun viimeksi... =D> Olen tyytyväinen. Olen kuitenkin pysynyt samoissa lukemissa ja nyt uskon, että liikunnan lisääminen saa taas vauhtia tähän projektiin!

Niin ja mitä niihen kahteen rouvaan tulee... Eilen alkoi heillä vähäkalorinen dieetti. Ja syyskuussa he aloittaa liikunnan. Mielenkiinnolla odotan miten heidän taisto etenee. Meillä on kuitenkin se sama tavoite, 10 kg pois vuoden loppuun mennessä...

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-10-15 10:57:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt on vierähtänyt reilusti aikaa viime päivityksestä. Lomat vietin syyskuussa ja oli mukava palata takaisin töihin. Ensimmäistä kertaa ikinä mahduin kokoa pienempään mekkoon loman jälkeen. Yleensä loman jälkeen on ollut käytössä hame kokoa tynnyri ja sillä on kuljettu ainakin seuraavaan lomaan... :lol:

Kiloja ei karise kovin kummoiseen tahtiin, mutta vaaka näyttää nyt 84.4kg. Joten kyllä täällä tulosta syntyy. Vyötärön kohdalta mittanauha näytti jo 76cm ja vyötärön 110cm! =D> On tämä yhtä juhlaa!

Töissä on viimeisen viikon aikana satanut niin paljon kehuja uudesta ulkomuodosta! Aivan jo punastuttaa. Nyt on näköjään se hetki kun tulokset alkaa näkymään. Kävin jopa kampaajalla ja päivitin olemusta. Elämä hymyilee!

Syyskuussa liityin mukaan tanssiryhmään ja lauantaina on ensimmäinen keikka! Tähän en olisi ryhtynyt, jos olisi vielä kevään peilikuva vastassa. Lauantaina lavalle hyvin kevyessä vaatetuksessa ja aion olla ylpeä itsestäni!

Jatketaan samaan malliin!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-10-17 08:32:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kävin tänään taas vaalla, 83,9 kg! Ja tickerin mukaan BMI on nyt 30.1. Vonkaleet jää kohta taakse...

Aloitin tänään päivän puurolla. Epäilytti kyllä jonkun verran. Kananmunia, kermaa ja kookosjauhoja. Olin varma, että siitä tulee pelkkää munakokkelia. Mausteeksi kardemummaa, kanelia ja vadelmia. Oli hyvää! Vaihtelua aamuun.

Minua askarruttaa nyt uusi asia. Viimeisen parin kuukauden aikana nivelet on alkanut naksumaan. Varpaat minulla on naksunut aina, mutta nyt sitä naksumista tulee vähän joka paikasta... Nilkat, ranteet, niska, polvet... Tämä naksuminen ei satu, eikä siitä aiheudu muuta kun itselle hihittelyä. Mutta mistä tämä voi johtua? Onko nivelet ollut aikaisemmin kovalla tämän painolastin alla ja nyt ne naksuu keveentyneen olomuodon riemusta? Ei se ainakaan rasvaamisesta voi olla kiinni. Rasvaa menee minulla ihan kiitettävästi.

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-12-22 10:54:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

En ole pitkiin aikoihin käynyt täällä forumilla. Iski syksyn aikana jonkunlainen kyllästyminen päivittämiseen. Täällä voidaan oikein hyvin ja vaikka tahti on hidastunut, suunta on alaspäin!

Kävin tänään vaalla ja se näytti 82.7kg. Tickerin mukaan olen lopultakin jättänyt vonkaleet ja BMI on alle 30! Tästä on hyvä lähteä joulunviettoon!

Ihanaa joulua teille kaikille! Joulu karpisti, eikö vaan!? Vaikka lehdet väittää, että karppien määrä vähenee, niin täällä me vaan porskutellan... Myös jouluna... :wink:

Kuva

ViestiLähetetty: 2015-01-04 20:13:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Uusi vuosi ja uusi ja viimeinen yritys! Tämä on kai sitten se kolmas kerta, joka toden sanoo!

Lokakuun lopulla elämäntahti muuttui ja kyllästyin taas olomuotooni. Olin kesän mittaan taas antanut itselleni luvan nauttia tietyn verran hiilareita. Ja pikkuhiljaa se siitä lähti lapasesta. Olen hiilariherkkä ja niin se nyt vaan on! Pakko pysyä siitä poissa, minulle se on pelkkää myrkkyä. Lokakuun viimeinen päivä astuin vaalle ja lukema oli taas muhkeat 91,8kg. Siitä asti hiilarit on ollut minimissä ja elämä taas hymyilee. Jouluna vähän lipsuin, 3 päivää söin kaikkea mitä teki mieli, mutta nyt ollaan taas ruodussa.

Nyt en ole viikkoon käynyt vaalla, mutta 30.12 paino oli 86,4kg. Olen tyytyväinen tähän tahtiin ja nyt tiedän jo paremmin! Hiilarimättöiseen arkeen ei ole paluuta!

Tänään tuli taas kokeiltua jotain uutta. Teki kovasti mieli kermaperunoita paahtopaistin kanssa. Kehitin sitten oman version retikasta, valkosipulista ja kermasta. Siitä tuli namia, nam, nam!

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00