karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-10 23:31:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-07-19 14:05:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Soon morjens!

Eli olen vm -72 vonkale-koosta jo Valas-kokoon siirtynyt 4 lapsen mamma ja onnellinen vaimo joka otti ja muutti viime syksynä tänne "ylämaille" kilttiasuisten könsikkäiden ja lampaiden sekaan.

Eli kolmas kerta toden sanoo...aloitin karppaamisen (alakarppina) jo 2009 keväällä ja onnistuneesti painokin tippui aikaasaaden sen mitä toivottiinkin..raskauden...ensimmäinen poikamme syntyi sitten samana vuonna marraskuussa.
Seuraavan kerran elämäntapamuutosta tehtiin 2011 ja painoa tiputettiin huimat 19kg parissa kuukaudessa ja tulos....ette arvaa ;)
jep...tulin raskaaksi uudestaan ja toinen poikamme syntyi joulukuussa 2011.

Ylipainoni oli siis aikaansaanut jonkinlaista heikentynyttä lisääntymiskykyä jonka karppaus siis hetkellisesti paranti :) Mutta koska vihulainen päätti iskeä niin kärsin siis ylipainon lisäksi II-tyypin Diabeteksesta. Hoitomuotona vielä toistaiseksi menee tablettina Metformin, ohella Ramipril ja Simvastatin.
Ja ikää siis 41v., pituutta 173cm ja painoa toissapäivänä vaatteet päällä ja kengät jalassa 144kg. Eli TODELLA paljon...en ole koskaan ollut näin suuri. Mutten aio enää ollakkaan.

Eli tilasin paikallisesta supermarketista ensi viikon ruuat valmiiksi ja en siis "aloita karppaamista" vaan "palaan vanhan luotetun ystävän luo takaisin"... laihduttaa ei tarvitse...läskithän tunnetusti juoksee tätä elämäntapaa karkuun :) Mutta liikunnan aloitan suht iisisti 6x vko:ssa eli 3x cardio..eli edes 30min ripeä kävelylenkki ja 3x kotona tehty lihaskunto-treeni... katsellaan sitä liikuntapuolta sitten lisää kun olo hieman kevenee ja liikkeet helpottuu.

Reilusti energiaa kuluu 3,5 ja 1,5 vuotiaiden poikien kanssa jo muutenkin...sohvalla makailu ei kuulu mun päiväohjelmaan muuten kuin poikien nukkuma-ajan koittaessa ja silloinkin monesti siistin paikat, laitan iltapalaa ja sitten istun ehkä sen tunnin kaksi katsellen jotain taju kankaalla...koska kun herää joka päivä 06:30 niin ei juuri iltaisinkaan luomet pahemmin auki pysy :)

Mutta joo... semmosta tässä... maanantaista alkaen sitten ihan kunnon ruokapäiväkirjaa makroineen jne...heikunkeikun!

ViestiLähetetty: 2013-07-19 15:11:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa.
Täältä löytyy ulkomailla karppaavat:

viewforum.php?f=31

Löytyy tietoa joka helpottaa hommaa.

Eikä liikunnan tarvitse olla "Suurin pudottaja" tyyliin.
Oikeastaan sitä ei edes tarvitse (paljoa) karppauksella tapahtuvassa painonhallinnassa.
Mutku...Se tietenkin on muuten hyväksi ja (toivottavasti) iloksi muuten.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-07-20 13:44:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos vaan iso isä kommentista...kävin jo katselemassa mutta jostain syystä en pääse kirjoittamaan saati kommentoimaan siellä mitään??? Omituista.

Unohdin mainita välitavoitteistani tuossa aiemmin...
Ensimmäinen etappi olisi päästä alle 130kg:n...
2. 119,9kg:oon
3. 109,9kg:oon
ja viimeeksi eli tällä hetkellä mun päätavoite alle 100:n eli 99,9kg :)
kun saisi edes itsensä kunnolla vauhtiin ja liikkeelle...se hyvän olon tunne jo liikunnasta kun se sujuu ja se ettei tarvitse enää jokaista ateriaa miettiä ja panikoida että miten sujuu...se on jo puoli voittoa...epäilystäkään toimivuudesta ei ole, tai siitä pysynkö "kaidalla tiellä", sen verran voin jo kokemuksestakin sanoa...perunat jo ällöttää ja leivän syönti on kirjaimellisesti pakkopullaa välillä...johtunee pitkälti siitä että täällä tuo sana leipä meinaa 85% melkein pullaa ja "brown bread" suomen grahamia, ja melkeinpä vain paahtoleivän muodossa. Suoraan sanoen vituttaa jo koko paahtoleipä sanana (anteeksi sanamuotoni).

Juustoista täällä helpoiten löytyy cheddaria, mikä onneksi vielä maistuu kun välillä ostaa valmiina viipaleina goudaa,edamia tai Leerdammer "emmentalia".

Tänään meillä on turhien hiilareiden poistopäivä eli syödään liiat leivät pois..teen ruuaksi tuhteja jauhelihapihvejä ja syödään niitä leipien välissä kuin hampurilaisia...ja iltapalaksi lämppäreitä... ja huomisaamusta alkaa mun ketokarppaus...mahtaa taas tulla vatsan tyhjennys tollasen hiilarimäärän jälkeen..mut ei haittaa...puhdistuupa sit kerralla.

Yritän pysyä alle 20hh/vrk ja perusprotskuilla ja rasvalla ainakin muutaman viikon... katellaan sitten miten ensinnäkin noi nesteet lähtee liikkeelle...tätä painoa on jo niin paljon et ylimääräsiä turvotuksia on varmaan lähemmäs 7-8kg... eli ekan kuukauden pudotus voi olla aikamoinen, mut en odota mitään ni yllätynpä enempi punnituspäivinä hahah! just joo...ja muuten nekin on sit sunnuntaisin :)

Huomenna aamulla oikein virallinen aloituspaino ja mitat sekä valokuva kaikelle kansalle todisteeksi...
ajattelin että sellanen valokuva-"bloggaus" olisi ihan hyvä idis niin näkee miten se läski alkaa sulamaan :) Yritän kuvata joka kerta samoissa vaatteissa.

Että tämmöstä tällä kertaa...

tata!

ViestiLähetetty: 2013-07-20 22:02:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Loin itselleni tsemppaus"communityn" Facebookkiin jos jotakuta kiinnostaa, eli

https://www.facebook.com/borntobealivemail

8) :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2013-07-21 10:12:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Päivä 1. "Induktio"

Aamiainen:

4 Keitettyä munaa
noin 100g keittokinkkusiivuja
1/3 punaista paprikaa siivuina
noin 100g Cheddaria (Red Leicester) kuutioina
noin 2,5rkl majoneesia
Iso kuppi kahvia (3,5dl) jossa 3rkl kuohukermaa (Double Cream) ja 3 Stevia-makeutusainepuristetta

En siis aio sen ihmeemmin laskea makroja vielä..mutta aloitan sen hifistelypuolen sitten kunhan tämä taas sujuu "itsekseen" :wink:

Sitten se aloituspäivän tekninen osuus, eli paino ja mitat tänään Heinäkuun 21. päivä 2012
Pituus 173cm
Paino 142,2kg
Rinta 127,5cm
Vyötärö 141,5cm
Lantio 142cm
Hauis 40,8cm
Yläreisi 74,5cm
Pohje 47,5cm

ViestiLähetetty: 2013-07-21 10:41:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miara72 kirjoitti:
Kiitos vaan iso isä kommentista...kävin jo katselemassa mutta jostain syystä en pääse kirjoittamaan saati kommentoimaan siellä mitään??? Omituista.

Pääset kommentoimaan kun käyt liittymässä "omista asetuksista"" valinta" ja alareunasta "liity" klikkaus.

ViestiLähetetty: 2013-07-22 11:24:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No niin.. Induktion 2. päivä :) Ja mahtavasti sujuu...eilisen kärsin kunnon hmm...superlöysästä vatsasta...jopa siinä määrin että peräpää oli oikeasti superkipeä illalla...otin päivän mittaan kuohukerma-huikkia ja loppuihan se vihdoinkin :)

Mutta muuten lukuunottamatta sitä kaikuvan tyhjää oloa ja omituista nälän/janon/minkävaan tunnetta joka ilmoitti itsestään parin tunnin välein...huomaa että minä, joka olen ahtanut hermottoman isoja annoksia kerralla, muutin syömistyylini takaisin tähän "lopeta heti kun näläntunne poistuu"... niin joo..tosiaan se nälkä tuli oikeisiin aikoihin :)
Nesteiden läpikulku tosiaan alkoi myös..mutta en mene vaa´alle vielä..yritän taistella sitä vastaan ensi sunnuntaihin jos vaan mitenkään kykenen...eilinen elimistön tyhjennys kun vaikuttaa painoon heiluriliikkeen tavoin joten katsotaan sit mielummin se koko viikon saldo...

En pitäytynyt tiukasti alle 20hh:n (juuri tuon vatsan ylitoiminnan takia...en halua kuivua liikaa enkä menettää liikaa muutakaan) mutten myöskään syönyt mitään mitä en olisi saanut joten arvioisin että kokonaishiilarit oli about +- 30. Ei paha lainkaan :)

Odotan enemmän kuin innolla sitä extra-energistä fiilistä mikä toivon mukaan piristäisi jo viikonloppuna...täällä on ollut aikas kuuma viime viikon ja vieläkin jatkuu..ja tämä painomäärä pistää kovasti väsyttämään....eilen otin puolen tunnin päikkärit vielä ja tänäänkin varmaan pitää vielä ottaa mutta toivoisin pääseväni niistä eroon nyt heti alussa :)

ViestiLähetetty: 2013-07-22 16:54:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

UUla laa!!! Ostin täällä paikallista "vispikermaa" eli ihan ASDAn Double Cream... on hieman parempi versio Valion tuotteesta...

Korjatkaa jos olen väärässä mut Valion kuohu/vispikerma (38% rasvaa) olis

per dl HH 2,9, Proteiini 1,9g ja Rasva 38g (355 kcal)

tossa meidän versiossa:

per dl HH 2,6, Prot 1,7 ja rasva 47,5 (445kcal) ...en tiedä onko nyt niin kamalan paljon "parempi" mut hitusen vähempi hiilarimäärä ja rasvaa enempi...on tuhtia tavaraa ja ah niin namia...mutta sit taas toi proteiinin määrä on pienempi eli taitaa loppupeleissä olla ihan sama....rasvan lisäämisessä toimii ainakin..

Torstaina laitan kookosöljyn, psylliumin ja manteli- ja kookoslauhot tilaukseen :)

ViestiLähetetty: 2013-07-23 09:28:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mantelijauhon saa tehtyä helposti kokonaisista manteleista blenderillä (tai vast.) jauhamalla.
Ei pääse niin helpolla vanhenemaan.
Mantelien saatavuus parempaa kuin jauhojen.
Käytä toki ensin ne tilaamasi.

ViestiLähetetty: 2013-07-23 17:26:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos taas iso isä :) Oonhan mä tuon älynnyt itsekin mutta laiska mikä laiska :mrgreen: :wink:

Huomasin juuri että kookosjauhoa saa kilon samalla rahalla kuin puoli kiloa mantelijauhoa..mielenkiintoista :)

Okei ja sit muuta...kävin tänään oman Diabeteslääkärin kehoituksesta ravitsemusterapeutilla täällä Skotlannissa...ja voin sanoa että ihan samalla innolla se yritti väkisinkin tuputtaa sitä viralliseterveellistä ruokavaliota kuin Suomessakin vastaava, mutta sanoin sille suoraan etten asiasta edes neuvottele. Kun hän sitten kysyi miksen...esittelin keskivartaloni seutua kuin paraskin tv-shopin myyjä ja kysyin vaan takas että "well what do you think, how I got this?" (suomeksi = no mistäs luulet että tämän sain?)
Täti lopetti paasaamisen siihen paikkaan :wink: ja mulla istu pieni piru olkapäällä ja nauroi riemukkaasti partaansa :mrgreen:

No laittoi mut sitten puntarille taas (viimeeksi kävin samalla vaa´alla viiko sitten ja tulos oli tuo aloituspainoksi mainitsemani 144kg...noh, nyt se oli 142,3kg eli nesteet lähteneet aikas hienosti liikkeelle vissiin) täti katteli silmät ymmyrkäisinä ja totesi että onkohan mulla nestehukkaa nyt..
Tuskin.

No joo..nyt ootellaan sit ylihuomisen tilauksia tehtäväksi ja sit olis ne lisäravinteet ja kookosölytkin hommattu :)
Että sillälailla!

(P.S mittasin navanympäryksenkin huvikseni ja sekin "imeytynyt" sisäänpäin about 4cm...eli nesteet liikkuu tosiaan... olen tyytyväinen....ensi viikon jälkeen päästäänkin siihen puhtaan rasvan hävittämiseen käsiksi ;)

ViestiLähetetty: 2013-07-23 21:03:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä seikkaillessasi huomaat että moni on potkaissut vaa'an komeroon.
Seuraavat tulosta vaatteista sekä mittanauhalla.

Mainio vastaus tuolle"tätille" :lol:

ViestiLähetetty: 2013-07-24 17:10:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jep..tuolla vaa´alla käyntiä en itse niin odotakkaan mutta valitettavasti mun lääkäri ja db-hoitaja haluaa pitää sitä perinteistä kirjanpitoa...ottavat kyllä ensi kerralla myös vyötärön ja lantion ympärysmitat sitä vyötärö-lantio-suhdetta varten :)

Hyvin menee vieläkin mutta tuntuu että ei meinaa toi alakarppaus ihan maistua..se 30+-HH tulee väkisinkin, mutta haitanneeko tuo nyt niin...
Hyvä olo on jo rantautunut tänne ja se vatsan "rauha".

Tänään muistin välipalaksi tehdä munavoita...unohtanut koko jutun ja ai että se oli hyvää :D

Odotan innolla aikaa sitten 8-0 viikon päästä kun menen uusinta-tapaamiselle sen db-hoitsun luo...siinähän sitte äimistelee mun oloja ;)
Ens viikolla onki sitten kattava verikoe-virtsanäyte ja virtsan 12h keruu-hässäkkä...mulla on jo jotain munuaisvaurioita eli niitä kartoitetaan samalla...

Että tämmöisiä ;)

ViestiLähetetty: 2013-07-25 11:36:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Terve taas...tänä aamuna väsyttää ihan tajuttomasti! Tosin johtuu varmaan 5h:n yöunistakin..illalla en saanut unta millään kuin joskus puoli yhden hujakoilla, ja sitten herään paria minuuttia vaille 6 kun vanhempi poika tulee makuuhuoneestaan ja on yltä päältä pas**ssa...siis kirjaimellisesti kantapäistä niskaan...piti kantaa se suihkuun ekaksi..ja sitten siivota makuuhuone kun koko sänky petivaatteineen, seinä ja hyllynreuna oli just siinä...mulla meni eka puol tuntia siivotessa kamalaa kyytiä..hiki vaan tippu otsalta...noh..tulihan p**kan hajunen aamujumppa siinä sitte :wink:

Mulla oli eilen illalla sellanen olo että poksahdan kohta...join tyhmänä eilen kaikki juomiseni hiilihapotettua makuvettä ja sit yritin röyhtäillä niitä ylimääräsiä happoja ulos...aika karsee kokemus :?

Mieleen putkahti eräs kysymys mutta taidan aloittaa keskustelun aiheesta josko täällä olisi joku kanssa-sisar/veli jolla samaa ongelmaa...
Pari päivää ni punnitaan/mittailaan ekaa kertaa ;)

ViestiLähetetty: 2013-07-26 13:05:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No niin..nyt on ravintolisiä ja muuta tilattu..eikä mennyt paljoakaa rahaa :)

Tilasin
-Kookosjauhoa eBaystä 450g noin 6€
-Mantelijauhoa 1kg noin 28-30€
-Extra Virgin Kookosöljyä 2 453g:n purkkia tarjouksesta yht. 17€
-Potassium-kapseleita, monivitamiini-kivennäis-tabletteja 2 prk yht 6€
ja sitten tein uuden (ainakin mulle) löydön nimeltä SlimRice (sarjaan kuuluu myös SlimNoodles ja SlimPasta)
TÄYSIN hiilariton (ja myös proteiiniton) valmiste joka on siis riisin korvike :)

Kuva
http://www.hollandandbarrett.com/pages/product_detail.asp?pid=4975&prodid=5968

Ja toinen löytö oli tälläinen, tosin mausta en osaa sanoa mitään. Lupaavat vain 1.9HH/100g leipää....täytyy vissiin joskus kokeilla..

Kuva

http://www.ebay.co.uk/itm/111113841077

Että tälläset shoppailut ;)

ViestiLähetetty: 2013-07-26 16:20:46 
Poissa
sintti
sintti

Huh, olipa kalliit jauhot. Jos lähistöltä löytyy cittari, niin käyppä kurkkimassa, josko sieltä löytyisi Sallisen mantelijauhoa ja kookosjauhoa. Pirkkalan cittarissa 800g pussit mantelijauhoa on n. 11 e ja kookosj. n. 8 e. Ja jos ei löydy, niin rohkeasti kysymään, voisikohan kauppa tilata. Tai jos lähellä pieni K-kauppa, niin jutulle itse kauppiaan kanssa. Tampereen Peltolammin K-kauppaan ainakin ilmestyi toivomiani tuotteita mm. Kavlinin valkosipulimajoneesia.

ViestiLähetetty: 2013-07-26 16:38:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

timi79 heh..kiitos kun yrität auttaa mut ei taida täältä Skotlannista noita kauppoja löytyä :p
Pakko tilata sieltä missä se on halvinta..ja toi löytyi nyt nopeiten..tosn en oo varma kumpia jauhoja kommentoit :)

Luulisin että varmaanki tuota mantelijauhoa...en omista monitoimikonetta että voisin jauhaa itse, eli nyt pitää tilata kallista...eikä tuo nyt oo sen kallimpaa ku suomessakaan mutta 11.99 postikulut kehtaavat apinat laittaa siihen :( eikä tullut siitä firmasta nyt muuta tilattua et olis tasoittunut ees vähän...

ViestiLähetetty: 2013-07-26 18:51:34 
Poissa
sintti
sintti

ok, no katoin vaan että lukee uusimaa paikkana... :D joo, sit voi olla vaikeeta... kommentti oli molempiin jauhoihin. Luulis silti, että Skotlannistakin jostain isosta marketista tuollaisia löytyy, kun kerran täältäkin ;) Joo, itse jauhamallakin varmaan pääsis hiukan halvemmalla. Mut joo, jos ei ihan joka päivä tuu leivottua, niin varmasti toi kilo mantelijauhoa riittää pitkälle. Samoten se vajaa 500 grammaa kookosjauhoa.

ViestiLähetetty: 2013-07-28 08:49:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No niin huomenta vaan!

Se olis sit punnitus ja mittauspäivä 1. viikon jälkeen ja tulos ihan kiva -2kg painosta ja -6cm vyötäröstä! :shock:
Tainnut meikämammalla olla tota turvotusta "pikkusen"...noh on tätä painoakin kahden naisen verran ni kai sitä turvotustaki.

Eli hyvillä mielin jatkuu karpin elämä :)

Eilen meni hyväkarpiksi oikein kunnolla mutta oikeastaan ei sen väliä kun tiedossa on tämä lopunelämän muutos eikä "laihdutuskuurin pilaaminen" ...

Siitä siis peukut itelleni =D>

Että tämmöstä...

Ja timi79...hyvä että sanoit tuosta paikkakunnasta..en oo sitä älynnyt edes vaihtaa hahah!
Jauhoista sen verran että paikkakunnan kolmesta suurimmasta "supermarketista" ei löydy yhdestäkään manteli- taikka kookosjauhoja...elä mua nyt ihan nuijana pidä etten olisi tarkistanut ennenn tilausta. Toiki hinta oli huomattavasti halvempi kuin paikallisen luontaistuotekaupan...mut jos löydät mulle täältä britanniasta tai jostain halvan nettikaupan joka myisi halvemmalla siis niin kerro ihmeessä :wink: 8)

ViestiLähetetty: 2013-07-28 14:55:41 
Poissa
sintti
sintti

Hei!
Huippuhyvä tulos! Joo, siis sitä mä vähän ihmettelinkin (kun vielä luulin, että ihan täällä Suomessa asut), että eikö muka noita jauhoja löydy uudeltamaalta :D Mut ei hitsi, että ollaan täällä näin edistyksellisiä, kun monet karppituotteet löytyy ihan kivijalkakaupasta :) (siinäpä ostoksia, jos vielä Suomessa vierailet ja jos tuollaisia saa maasta toiseen viedä).
Uskon kyllä, että olet varmasti aika hyvin kolunnut ne eri nettipuljut, joista karppijuttuja saa, mutta mikäli surffailun ohessa jotain bongaan, niin heti tuun kertoon :) Kauanko sä oot asunut ulkomailla?

ViestiLähetetty: 2013-07-28 16:51:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

timi79 en kauaa..viime vuoden syyskuussa muutettiin :) Mutta pysyvästi tänne on tultu, joten hyvä heti alusta kartoittaa missä on mitäkin...täytyypä laittaa noihin paikallisiin marketteihin sähköpostia et Low Carb juttuja lisää ja ainaski mun manteli- ja kookosjauhot :)

Mä en oo mikään leipuri hiiva, mut juustoleipää ja pizzapohjaa ja sen sellasta olis kiva joskus..ja luin just et joku tekee "ruskeeta kastiketta" perinteiseen tyyliin just kookosjauhosta ni haluan kokeilla :)

Olis ihana saada mummon lihapullat ruskeella kastikkeella :)
Tai lihamureke :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00