karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 12:43:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: aamukahvin vaikutus testi
ViestiLähetetty: 2004-06-10 10:40:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen nyt muutaman viikon ajan harrastanut pientä kokeilua aamukahvin vaikutuksesta omaan painonvaihteluun. Olin huomaavinani aiemmin että aamukahvin kanssa läträily ei vaikuta ainakaan (minulla) paino pudottavasti joten eikun kokeilemaan.

Juon älyttömästi kahvia varsinkin aamupäivän aikana jolloin saattaa mennä 3-4 ISOa kuppia.
Havainnot:
Normaalit aamukahvini ja tuhti munapekoni aamiainen => Paino alkaa nousta
Ilman aamukahvi muna pekoni aamiainen => Paino putoaa
Normaalit aamukahvini ja omena aamiaiseksi => Paino putoaa

Vedin tuosta johtopäätöksen omalla kohdallani että aamukahvilla voi olla jotain vaikutusta insuliinin eritykseen, joten kun syön aamulla jätän kahvin väliin ja päivastoin.

Viestin otsikko: entäs tee???
ViestiLähetetty: 2004-06-10 10:57:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

teellähän vissiin ei ollut kahvimaista vaikutusta???
vihreää teetähän suositellaan mutta en tykkää hyvällä tahdollakaan sen mausta....
muut kyllä menee...ja kummalista kun aloitti tän karppaamisen ikäänkuin kahvia tekisi enemmän mieli????
sitä todella tuleekin sitten litkittyä...olen koittanut nyt vähentää täs muutaman päivän aikana.se kun on tuovinaan niin pirteyttä. :roll:
mikäs siinä kahvissa sitten vaikuttaa insuliiniin?Kofeiini vai joku muu?
ehkä se on minunkin kohdalla että paino vaan tykkää pysä nyt sitkeesti edelleen samassa? :cry:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 13:52:29 
Poissa
sintti
sintti

Mami aloitti eilen elämään niin, että juo kahvinsa aamusta. Arvaa mitkä oli vaikutukset? No migreenipä hyvinkin. :twisted: :twisted: :twisted:
Kyllä kahvilla on todella suuri vaikutus meidän elimistöömme, varmaan jonkinsortin "huumetta", mitä ei nykyasetusten mukaan varmaan laitettaisiin myyntiinkään, jos olisi uusi aine. Ehkäpä siinäkin on se liiallinen käyttö, joka saa kropan sekaisin, kun yrität rajoittaa.
Mutta mami kuriin. :x
Saattaahan siinä teoriassa olla perää, että jos syöt kunnon munakkaat aamulla ja kahvin, niin paino ei laske. Huomena tulee yksi viikko AK:a
eikä paino ole pudonnut. (paitsi tämänpäivän osalta, kun sappineste meni vaihtoon)
Voisko keho reagoida tähän niin kuin homeopaattisiin lääkkeisiin, että ensin sulle tulee kaikki ne maailman sairaudet mitä olet ennen kärsinyt, ja sitten vasta alkaa se luvattu loistava olo. :wink:
Koolle: Eilen illalla, ihan pienen hetken, tuntui, että kyllä mä tästä selviän, alkoi tulla jo sellainen happy-hour. Enkä nukkunut päikkäreitäkään eilen ollenkaan. (tänään olen nukkunut sitten koko päivän tän migrun kanssa)
Alkaa kai pian vähän helpottaa, kun nyt näin juutuin turajamaan. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 15:00:47 
Itse asiassa juuri tänä aamuna minäkin mietin [ei mitään tieteellistä pohjaa, tai siis tutkimusta, vain omaa päätelmää], että josko tästä lähin joko syön rasvaisen munakkaan tjsp ja kahvia vasta ehkä n. tunnin päästä tai sitten kahvia ja jotain rasvatonta protskupitoista (rahkaa marjoilla tmv).

Että jos kahvin vaikutuksesta keho kuitenkin nappaa niitä rasvoja helpommin (insuliinieritys jne), vaikka pitää hiilarit aika vähillä, mitä päätelmää tuo sinunkin kokemuksesi tukisi...

Mutta pitänee kokeilla oikein "tieteellisesti" myös kotiolosuhteissa tätä juttua :roll:

Itselläni on vain kahvinhimo vähentynyt totaalisesti, kun olen muokannut ruokavaliota alakarppiin. Todella outoa, kun olen kuitenkin kahvia juonut jo about 24 vuotta... Ei tee enää mieli kahvia iltapäivällä, illalla eikä siinä välissäkään. Aamuisin menee kyllä.

Viestin otsikko: aamukahvin vaikutus testi
ViestiLähetetty: 2004-06-10 15:51:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kaiken muun voi jättää pois vaan ei aamukahvia! Paastoan mieluummin vaikka koko päivän (ainakin melkein). ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 15:57:31 
Juu kyllä se kaffe on jonkin sortin huumetta. Ei puhettakaan että jättäsin aamukahvin pois (joka on yleensä päivän ainut kaffe), tulee muuten niin kauhee migreeni että koko päivä on pilalla.

Kiinnostas minuakin teitää mikä siinä kaffessa vaikuttaa insuliiniin, verrattuna teehen... :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 17:13:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vihreän teen kohdalla olen huomioinut, että aterioiden välillä nautittuna se auttaa vatsan toimintaan. Ruoan yhteydessä sillä ei ole ollut vastaavaa vaikutusta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 17:43:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tässä kahvista yksi tutkimus, kofeiini vähentää insuliiniherkkyyttä, mutta on sillä tämän mukaan myös hyviä vaikutuksia: diabetes2 riski pieneni kahvinjuojilla
http://www.mc.vanderbilt.edu/coffee/news15.html

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 19:18:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Elämän perusasioita ovat yöuni ja aamukahvi, niistä en luovu! Painonpudotusvaiheessa join sen yhden kupin maitokahvia aamulla, enkä huomannut sillä olevan mitään erityistä vaikutusta mihinkään.

Täällä on kahvista puhuttu moneen otteeseen, ja yhteenveto voisi olla jotain sellaista kuin että kahvi saattaa joillain ihmisillä vaikuttaa insuliinitasapainoon, varsinkin jos sitä juo paljon.

Jos on ongelmia kahviriippuvuuden kanssa, se kannattaa jättää pois atkinsin alkuvaiheessa, koska kaikista "riippuvuuksista", namihimoista yms. pyritään eroon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-10 21:02:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vielä lisäykseksi ettei kenellekään tule väärää kuva: tuo minun kahvimääräni on noin 3-3.5 dl/kuppi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 08:39:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen juonut joka aamu ison kupin vahvaa, mustaa kahvia. Toki arkisin vasta kun olen päässyt töihin. Usein se on jäänyt myös ainoaksi aamiaiseksi. Sen sijaan iltapäivisin/iltaisin en juo kuin poikkeustilanteissa ja silloinkin yleensä espresson.
Ja mukavasti on mennyt.

Viestin otsikko: vispikermakahvia
ViestiLähetetty: 2004-06-11 09:08:35 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Juon tässä parhaillaan vahvaa vispikermakahvia ja kauhistun ajatustakin, että tästä pitäisi luopua. Viimeksi kun kotona ei ollut aamulla kahvia, unohdin koiran kaupan pyörätelineeseen kun kävin kahviostoksilla.

Pitkien jumien aikana olen miettinyt kahvistakin luopumista, mutta se on aina jäänyt kokeilematta. Tuo kahvin yhdistelysääntö kuulostaisi armollisemmalta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 15:01:47 
Poissa
sintti
sintti

Kahvista puheenollen siirryn huomisesta sellaiseen, että kun kerran aamulla kahvinjuonti tekee öklötyksen, vaikka sitä haluaakin, ja yritän olla koskematta pannuun klo 12.00 jälkeen, niin syönkin aamiaisen rauhassa, ja maistelen kupposeni kello kymmenenkahveilla, niinkuin ennenkin, mutta ennen jo toistamiseen. Tarttee kuulostella oloaan, ja keksiä sitten omat ratkaisunsa. Näin se menee. Siitä tää ryhmä on hyvä, kun ei pahemmin tuomita toisten tekemisiä, jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, eikä kovin moni tunnu olevan liian tiukkapipoinenkaan, ja sekin sallitaan heille. On eri ryhmiä: atkarit, Zonarit, Heikkilät, jotka yhdessä karppaa. Oliskohan niin, että ryhmän keski-ikä voisi olla aikuismaisella lukemilla?? Pahimmat kolhut on jo kolhittu......mene ja tiedä kun ei ole tilastoja. :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00