Vieras kirjoitti:
Toisinsyöjä kirjoitti:
Eipä ollut ei, olin tuolloin jossain 27 ikävuoden tienoilla ja söin lakto-ovo-vegeruokaa erittäinkin virallisesti hyväksyttyjen systeemien mukaan, eli ei höttöhiilareita mutta erittäin vähärasvainen ja korkeahiilihydraattinen ruokavalio kaikenlaisilla siemenillä, jyvillä, linsseillä sun muulla lintujen ruualla ja paaaaaljon vihanneksia ja hedelmiä, rasvaa tosi tosi vähän ja sekin vähä kasvisrasvaa.
Ääripäästä toiseen...ihme ruoalla leikkijöitä nämä karpit, kaiken maailman lakto-ovo-vege-paleo-paimentolais-hyväkarppi-happo-emäs-tasapaino-lektiini-mitä lie-vahteja

Itse en ole koskaan vieroksunut hiilareita enkä eläinrasvaa enkä kikkalut jollain ääriruokavalioilla, vaan syönyt kohtuudella normaalia hyvää ja ravitsevaa kotiruokaa. Ilmankos vielä näin viisikymppisenäkin olen hoikka, terve ja kovakuntoinen aktiiviliikkuja.
Onhan näitä ääripäitä ja väliinjääviä:
1. Monet alkoholistit elävät terveinä ja pitkään, kun taas monet alkoholistit kuolevat nuorina.
2. Monet tupakoitsijat elävät terveinä ja pitkään, kun taas monet tupakoitisjat saavat keuhkosyövän.
3. Monet syövät mitä sattuu ja elää terveinä ja pitkään, kun taas osa syö terveellisesti ja kuolee nuorena.
Se, että olet nyt 5-kymppien, hoikka, terve ja kovakuntoinen ei takaa sitä, että eläisit huomista pidempään. Elämän pituuden fuktiona on ihan sama, oletko 5-kymppinen, lihava, sairas ja huonokuntoinen. Monet kovakuntoiset lähtevät saappaat jalassa Spede Pasasen tapaan, kun taas heikkokuntoiset viruu pitkään sairaaloissa.
Karppausta ei olisi olemassa, jos se olisi huuhaata. Se voi olla huuhaata niille, joilla ei vielä ole ongelmia. Se ei ole huuhaata niille, jotka karppauksella paranee.
Fiksut antavat kaikkien kukkien kukkia ja katsoo myöhemmin, mikä kukista selvisi pisimpään ja näytti kauneimmalta.