karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-22 10:09:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-10-14 10:20:26 
Moi kaikille!

Insuliini ja leptiini ovat tärkeitä hormoneja aineenvaihdunnan ja kylläisyyden toimivuuden kannalta. Olen ymmärtänyt, että aterioiden määrän pitäminen pienenä, eikä usein toistuva napostelu, on hyväksi vähähiilarisella ruokavaliolla, vaikka päivittäinen kalorimäärä pysyisikin samana kummallakin tavalla nautittuna. Ymmärsinkö oikein?

Eli kannattaa syödä aamiainen, lounas ja päivällinen, mutta mahdollisimman vähän niitä välipaloja. Oikein?

Entä onko neuvoja, millä hiilarimäärällä normaalipainoinen 60 kiloinen ihminen pysyy vähähiilarisella (ei liikaa insuliinia) linjalla? "nollahiilarilinjalla" ei tule mielitekoja, mutta se on varmaan turhan tarkkaa atkinsilaisuutta jo normaalipainon saavuttaneelle. Liioilla hiilareilla alkaa tulla taas himoja syödä lisää ja lisää..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 11:53:57 
Poissa
sintti
sintti

Mä olen syönyt aina kun on nälkä. En tiedä onko tämä oikein vai väärin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 11:58:01 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Kukkis kirjoitti:
Mä olen syönyt aina kun on nälkä. En tiedä onko tämä oikein vai väärin.

Tämä on oikein hyvä periaate valtaosalle meistä. terv els

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 13:00:35 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Tyllerö, hiilariraja on jopa Atkinsin mukaan aivan henkilökohtainen. Jos laihdutustarvetta ei ole, vaan ollaan nk. ylläpitovaiheella elikä asennossa loppuelämä, niin määrä voi olla n. 40 g:sta jopa 150 g:aan päivässä. Se on vain kokeiltava semmoiseksi, että olo on pirteä, eikä himoja tule liikaa ja paino pysyy lukemissaan.

Kolme ateriaa päivässä + ehkä mahdollisesti 1 tai 2 välipalaa on useimmille hyvä ateriarytmi, mutta tämäkin on kroppakohtaista. Jos leptiinin kanssa on erityisiä engelmia vielä hiilareiden rajoittamisen jälkeen, niin silloin voi miettiä välipalojen karsimista. Samoin painonpudotusta se saattaa tehostaa.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00