karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 00:49:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mausteet / alkoholi
ViestiLähetetty: 2004-10-14 15:33:26 
Olen kovin kiinnostunut tästä karppaamisesta, ja kysynkin nyt, että pitäiskö liha/kana ostaa aina maustamattomana? Olen vasta vähän tutkaillut tätä vähähiilarista juttua: oonks mä oikeesti käsittänyt oikein että proteiinia niin paljon kun sielu sietää ja rasvaa kans reilusti (voi-fani)? Niin, ja tietty jättää noi "pahat" hiilarit pois. Entäs vielä, valkkarisieppo kun olen, niin kuinkas paljon tollasesta 1 l kuivaa valkkaria tulee (meneeks kaikki viinin takia pieleen, kun viikossa saan kulumaan parikin litraa...).

Kiitos jos viitsitte vastata, en millään ehdi lukea kaikkea läpi vaikka en malttaisi lopettaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 15:42:45 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Maustamatonta kannattaa jo pelkästään lisäaineden vuoksi ostaa aina kun voi, mutta marinoitukin menettelee paremman puutteessa/kun on sika halpa tarjous.

Valkkaria voi juoda, kunhan se on kuivaa.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 15:57:33 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Mirka kirjoitti:
Maustamatonta kannattaa jo pelkästään lisäaineden vuoksi ostaa aina kun voi, mutta marinoitukin menettelee paremman puutteessa/kun on sika halpa tarjous.

Minä taas teen niin, että ostan marinoitua, koska siinä on mielestäni enemmän makua, mutta huuhtelen marinadit tarkkaan pois ennen kypsentämistä. Tämän jälkeen maustan sitä vielä itse lisää haluamillani mausteilla, joissa ei takuuvarmasti ole hiilihydraatteja mukana.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 16:20:13 
Ja minä puolestaan ostan lihat usein marinoituna ja valmistan ne sitten ilman huuhteluita - pyrinpä vielä käyttämään liemenkin johonkin järkevään, ettei menisi hyvät rasvatkin hukkaan ...

Mutta minä olenkin vain tällainen sekokarppi (ent. nimi oli hyväkarppi, mutta se on asenteeellistava) ja jo tottunut siihen että kummaltakin puolelta mätkitään ruokatapani luttanaksi - tai sitten hiljaisesti siedetään poikkeavuutta.

Ainoana lohtunani on se paikkaripuolen ravitsemusterapeutin lausunto, jonka mukaan sekalainen päiväannokseni sisälsi vastoin kaikki oletuksia kaikki hänen kaipaamansa hivenet ja vitamiinit. Mutta hän ei tiennytkään että karppasin, kun aterioita tutki... 8)

Lue karppien etusivu tarkasti. Meitä on moneksi. Minusta on tärkeämpää pitää linja suurissa asioissa, eikä itkeä niitä viimeisiä grammoja. Kukin joutuu valitsemaan oman linjansa. terv els

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00