Tonnikalakeiju kirjoitti:
Olen kyllä vilpittömästi sen koulukunnan kannattaja, jonka mielestä liikunta on terveellistä- sopivassa määrin toki.
Näin olen ymmärtänyt

Minusta taas "sopiva määrä liikuntaa" on sukua lääkärien kehotukselle "syöthän terveellisesti"
joka ei merkitse mitään, jos tai kun "sopiva" ja "terveellinen" jätetään määrittämättä.
Määrittelemättömänä ne muuntuvat joka kerta uudeksi (aivan kuten tässä ketjussakin on käynyt).
Tervellinen on jees, hyvä on hieno juttu ja kauas on pitkä matka; mutta mitä ne tarkoittavat?
Jos puhutaan liikunnan terveyshyödyistä, miksei saa puhua myös liikunnan haitoista ja riskeistä?
Paljonko kuluu rahaa ja aikaa (jota kai voisi käyttää muuhunkin kuin oman napansa kaunistamiseen),
paljonko tulee nyrjhdyksiä ja lääkärikäyntejä ja sairauslomia ja terapiahierontoja,
paljonko muuta, ehkä jopa tärkeämpää, jää tekemättä?
Ihan kuin liikunta olisi tabu, josta ei kukaan, koskaan saa puhua varoitellen.
Se on kuin uskonto ennen vanhaan.
Minä työpaikkapyöräilen kesällä 650-1000 kilometriä, hiettömään ja rauhalliseen tahtiin (nyt kun voin).
Ja käyn ehkä kerran kuussa uimassa sen kilometrini talvikaudella. Enkä rehki sielläkään.
Määrä on "sopivaksi" ihan mitätön, mutta se näyttää riittäneen hyvin, toistaiseksi. Ehtii tehdä muutakin.
Lääkkeittä ja hereillä ja kutisematta on kiva olla - edes tässä vaiheessa elämää

En ole sanomassa mitä sinun pitää tehdä, mutta vastasin kun kysyit.
Sano sinä puolestasi, miksi minun pitäisi liikkua enemmän?