karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-06 09:53:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ei tipu Ei!
ViestiLähetetty: 2014-02-01 08:34:29 
Poissa
sintti
sintti

Huomenta! Varsinkin konkareiden apua nyt tarvitaan =D> Vuoden alusta kapanut. Lähötilanne 80kg,165cm,40v,nainen.
Hh päivittäin 20-30g rasvaa 70-100g prot 50-100g. Painoa tipunut 2kg,,,,joista 1kg tuli jo takaisinkin,,,,,En ole sortunut kertaakaan.Iiikuntaa en harrasta. Meenö tästä nyt pitsalle ja vedän hiilaria napaan,,,sokkihoitoa??? Ja aloitan kapauksen alusta...? Tämä vinkki annettiin......Vai mitä ihmettä teen,,,,,,masentaa,,,,,luovuttaminen mielessä,,,,,

Viestin otsikko: Re: Ei tipu Ei!
ViestiLähetetty: 2014-02-01 10:34:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
ei huolta.
lukase tämä ketju.
Mikä karppauksessa oikeasti laihduttaa?
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=10&t=67063

ViestiLähetetty: 2014-02-01 10:53:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pöö kirjoitti:
Huomenta! Varsinkin konkareiden apua nyt tarvitaan =D> Vuoden alusta kapanut. Lähötilanne 80kg,165cm,40v,nainen.
Hh päivittäin 20-30g rasvaa 70-100g prot 50-100g. Painoa tipunut 2kg,,,,joista 1kg tuli jo takaisinkin,,,

joo 4:ssä vk 1 kg pois, onhan se tullut alaspäin 250 g viikossa. =D>
joo sekin voi olla pelkkää nestettä, mutta voi olla läskiikin.
millä ohjelmalla tai miten olet laskenut nuo ruuat ja määrät mitä olet syönyt?
voisko olla virhettä jossain? onko joka suupala punnittu ja merkattu/laskettu?

ViestiLähetetty: 2014-02-01 11:38:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

pöö kirjoitti:
Hh päivittäin 20-30g rasvaa 70-100g prot 50-100g
Kokonaiskalorit AIVAN LIIAN ALHAALLA sun painoon nähden. Nosta rasvan määrä vähintään 150 g:aan.

ViestiLähetetty: 2014-02-01 15:57:56 
Poissa
sintti
sintti

Moro!oon ny lukenu jälleen noita kalorivaje juttuja yms.Mun perus kalorikulutus on 1518kcal....Eikö siis mun tule syödä ale tuon kun en ennätä tällä hetkellä harrastusten pariin=liikkua .
Oon ennenkin karpannut...ja helppoa oli...nyt tuntuu menevän liian hankalaksi ja stressaavaksi...Silloin riitti että hiilarit jätin minimiin....nyt kauheeta tarkkailua ja puntarointia että p ja r tuleee oikea määrä....

Tänään aamupala:
Pekoni paketti+sieniä voissa ruskistettuna+keitetty muna+1pala 80%suklaa.

Lounas:
Kirjolohta+salaattia oliiviöljyllä

Kahvi+2 hermesetasta+1purukumi

Illalla:
Pala karppipitsaa+salaattia+lasi light colaa+1pala80%suklaa.

Eiks oo ihan ok tää ruoka määrä ja laatu?...

ViestiLähetetty: 2014-02-01 16:04:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Suositteleman lukemaan tämän ketjun: Yksi tilaisuus:: one golden shot
Paino ei välttämättä putoa toista/kolmatta/n:ttä kertaa karpatessa yhtä helposti kuin ensimmäisellä kerralla, ja/tai painon pudottamiseksi tarvitsee säätää ruokavaliota enemmän kuin ensimmäisellä kierroksella.

Ruoista en osaa oikein kommentoida mitään, paitsi että rasvat nostaisin reilusti yli 100 gramman ihan ensimmäiseksi. Toiset ovat sitä mieltä, että keinomakeuttajat yms. aiheuttavat jumitusta, mutta sun kannattaisi aloittaa rasvan lisäämisellä ihan ensiksi.

muoks. Oho, luin huonosti aloitusviestin, ei mitään :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2014-02-01 17:29:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

pöö kirjoitti:
Mun perus kalorikulutus on 1518kcal....Eikö siis mun tule syödä ale tuon kun en ennätä tällä hetkellä harrastusten pariin=liikkua
Vastaus: Ei missään nimessä alle tuon. Tuo arvo ei ole "peruskalorikulutus", vaan perusaineenvaihdunnan kulutus. Se tarkoittaa sitä että kulutat tuon määrän kaloreita makaamalla vuorokauden koomassa. Kaikki, esim. sängystä ylös nouseminen, kävely jääkaapille, vessassa käynti, ruuan tekeminen, mikä vaan eläminen, nostaa tuota kulutusta.
Tuon määrän(mikä on sulla 1532kcal) elimistösi siis vähintään tarvitsee pelkästään ylläpitääkseen normaalit elintoiminnot.
Jos pidät kalorit liian alhaalla, elimistö menee säästöliekille ja pyrkii kaikin keinoin pitämään kiinni niistä varastoista jotka sillä on. Näinollen et laihdu.
Sinuna pyrkisin syömään n. 1800kcal/vrk. Suosittelen ainakin kokeilemaan vaikka epäilisit, se ei maksa paljoakaan enempää mutta saattaa yllättää positiivisesti.

Toinen asia: Jos pidät vhh:ta painonpudotusdieettinä, sanon suoraan että kilot tulevat vauhdilla takaisin välittömästi kun lopetat dieetin. Jos haluat onnistua tavoitteessasi ja myös pysyä siinä, sun on muutettava asennettasi niin, että vhh on elämäntapa.
Pyri pääsemään eroon hermesetaksesta ja light colasta. Viikon päästä jo huomaat ettet edes kaipaa mitää makeaa.

ViestiLähetetty: 2014-02-01 19:12:18 
Poissa
sintti
sintti

Vau! Toi viesti anto ihan uuden suunnan.....oon syöny liian vähän todellakin.....eli lisään rasvaa ...toi jumi juttukin kyl näköjään kyll stemaa ....seuraan viikon ja katon auttoko lisä energian saanti.tänks!

ViestiLähetetty: 2014-02-02 09:38:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:P
Huomenta!

Makeutus aine on sellanen, joka ainakin muo koukutti.
Ennen vhh:ta käytin kamalat määrät sokeria. Mukilliseen kahvia n 4 palaa sokrua ja kahvia meni päivässä 4-5 isoo mukia.
Sitten siirryin vhh ruoka valiolle ja vaihdoin sokerin Makonen makeutus aineeseen. Siitä huomasin että aina oli jano. Siihen tuli riippuvuus.
Lopetin makeutus aineet ja nyt jopa tee menee alas ilman makeeta.

Mulla myös rasvan lisääminen ruoka valioon alkoi tuntua painon pudotuksena. Jos syön vaan kevyttä uunikalaa, salaatteja ja rasvatonta rahkaa, ei se paino tipu.
Reilusti voita, kermaisia rahkoja ja mulla menee jauhelihaa paljon niin kyllä tipahtaa paino.
Mulla aina se tippuu kerralla n 1-1.5kg ja sit on jumitusta parikin viikkoa. Mutta jos lähtö paino oli elokuussa 85.5kg ja nyt 71.1kg on jotain tapahtunut.
Liikuntaa en harrasta muuta kuin koiran kanssa lenkkeilyä. Koiria on ollut vuodesta 95 joten se ei ole uusi harrastus.
Liikun sen kanssa ilmoista riippuen n 5-8 km päivässä. Ja nivelrikkoisen kanssa myös miten se itse jaksaa. Mm eilen laittoi mut hölkkäämään...

Kyllä se siitä kun muistat vain sen rasvan ja turhat hiilarit pois. Mä en laske hiilareita, mutta olen oppinut mitä voi syödä ja miten paljon. =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00