karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-09 19:17:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 87 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-02-09 21:56:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heippa kaikille vonkaleille ja koko muullekkin porukalle karppilassa!

Täällä matkansa aloittaa 25 vuoden ikään päässyt, syksyllä pitkästä aikaa opiskelut aloittanut nuori naisen alku.

Elopainoa on kertynyt hyvinkin järkyttävät 143.3kg ja pituutta kun on vain 160cm niin siinäpä on taakkaa kannettavaksi. Karppaus on tuttua hommaa kun sitä tuossa viime vuoden puolella aloitin ja pudotinkin noin 7 kiloa mutta sitten alkoi opiskelut ja homma levisi käsiin ja nytpä sitten pqino on tullut 10kg ylöspäin :(

No mutta nyt alkaa olla aika taas ottaa itseään niskaperse otteella kiinni ja ryhdistäytyä, ahdistavaa peilikuvaa kun en haluaisi koko loppuelämääni katsella :)

Näinpä siis uusi ruokavalio alkaa huomenna aamusta ja vaakaa aion katsella kyllä joka päivä koska se auttaa itseäni motivoimaan tähän hommaan :) Haaveilen kovasti siitä että kun valmistun toivottavasti jo ensi keväänä, voin pukeutua valmistujaisiini kauniin mekon ;)

Tästä se siis lähtee! Pidän tässä samassa ketjussa yllä ruokapäiväkirjaani ja aamupainojani. Vinkkejäkin ja neuvoja mitä luultavimmin kaipaan vaikka tunnenkin omat hiilari- ja proteiinirajani painon putoamisen kannalta.

Muoks // Se unohtui vielä kirjoitella että tällä hetkellä joudun syömään unilääkettä ( Ketipinor 25mg × 2 ) ja mietoa masennuslääkettä ( joku sertralipitin tms puolikas tbl 25mg × 1 pv ) stressin sietokyvyn ja ahdistuksen lieventämiseen, tämän toivon voivani lopettaa jossakin vaiheessa. Olen syönyt noita marraskuusta alkaen kun aloin käymään läpi rankkaa eroa pitkästä parisuhteesta ja ahdistuin niin paljon kaikesta. Saas nähdä miten nuo lääkkeet vaikuttavat painon putoamiseen.

Jenssuli

ViestiLähetetty: 2014-02-10 06:58:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei ja tervetuloa karppilaan :smt039

Täällä kanssa-ahdistuja, joka tällä hetkellä ei ole lääkkeillä, mutta mahdollisesti pian on. Olisi mukava tietää miten lääkkeet tulee vaikuttamaan pudotukseen. Luulisi ettei masennuslääke ainakaan, mutta mistäs noista tietää :shock: Jään siis seurailemaan ja tsemppaamaan! :)

Nykyinen päikky: Puuhailijan elämänkerta
Vanha: Ahdistaako?

ViestiLähetetty: 2014-02-10 09:20:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heippa Questy ja kiitos! No minulle lääkärini sanoi että paino voi kyllä nousta ja nyt kun tässä pohdin tätä painoani siinä asiassa että joulukuussa painoin 140kg ja nyt painoa oli tänä aamuna 142kg tasan, että pahoin pelkään noiden parin kilon olevan ihan tuosta lääkkeestä :/

Lääkäri onneksi nyt tietää tästä projektistani ja mulla onkin sinne aika 19 päivä niin pitänee keskustella että jatketaanko vai vaihdetaanko, vaikka en kyllä taida haluta tuota vaihtaa kun tuntuu auttavan ihan oikeasti, en enää stressaa kaikkea.

Tänä aamuna paino tosiaan tasan 142,0kg. Mulla on menkatkin tässä päällä että sen takia tää paino nyt varmaan taas sahaa...

Onnistuin tänään nukkumaan pommiin ja sitten kun pääsin lähtemään, onnostuin liukastumaan tuossa puolen kilometrin päässä mäessä niin kivasti että polvi on ihan sairaan kipeä ja hiippailinpa sitten takaisin kotiin... Nice.

Otin tänään käyttöön kokeiltavaksi puhelimesta ( samsungin galaxy s4 siis ) jonkun S Health ohjelman johon saa näköjään painokäyrän ja ruokailut ja liikunnan ja siinä näkyy toimivan tosi hyvin askelmittari! Nytpä siis aion käyttää sitä, katsotaan miten saan ruuat siihen vai otanko tuttuun tapaan kalorilaskurin taas käyttöön. Ihan kivaa että puheöimesta löytyy ihan automaattisesti tällaisia ohjelmia :)

No mutta minä yritän ruveta saamaan aikaa lääkärille tän polven kanssa..

Mitäs muille karppilaisille kuuluu? Hauskaa päivää kaikille!

ViestiLähetetty: 2014-02-10 10:22:45 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Tervetuloa taas takaisin :)
Kyllä se siitä lähtee, pitää vaan pysyä päätöksessä,
lipsumisia saa olla joskus, kunhan sitten pääsee taas takaisin oikeaan elämään :)
Parisuhteet ja niiden loput on aina hankalia, mutta niistä selviää :)
ja rohkeesti vaan liikkumaan, tässä sulle motivaatiota :
Kuva

ViestiLähetetty: 2014-02-10 18:41:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos Teija :) ( paljastan olevani vanha tuttu Shandong ;) ) Onneksi motivaatiot on taas kohdillaan :)

Lenkkeilyhaaste aloitettu tänään, jess! Tänään tuntui ihan hyvälle lähteä, ei pakkopullaa :D Katsotaan huomenna koulupäivän jälkeen, meillä on asiakaspalvelua ja itselläni on kassavuoro eli istumista luvassa koko päiväksi, tekee liene ihan hyvää lähteä lenkille kotiin tultua ;)

Opiskelen siis parturi-kampaajaksi ensimmäistä vuottani ja täytyy sano näin ensimmäisen syksyn kuluttua että hitsi mä rakastan sitä hommaa :smt055 ja kaiken lisäksi opettaja sekä luokkakaverit on ihan huippuja :)

Joo poikkesin taas aiheesta :D Eli siis lenkki 1 ja matkaa 2,11km :) Pikkulenkki mutta siitä se alkaa :) Koirat oli mukana niin kesti reilu puoli tuntia, noita sai kiskoa koko ajan jostain penkasta :D

ViestiLähetetty: 2014-02-10 18:44:46 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Mä arvasin :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2014-02-10 18:52:15 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Moi! Olet ollut mielessä, kiva että palasit :) Paska juttu tuo ero... :hug:

Mä olin pahimmillani sekä mieliala-, uni- että rauhoittavilla lääkkeillä, joista nykyään käytössä enää vain nuo mielialanapit. Toivottavasti alkaa sielläkin päin ahdistus vähitellen helpottamaan :)

ViestiLähetetty: 2014-02-10 19:46:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Teija :lol: :mrgreen:
Sagu, kiitos :hug: Onhan tässä oma tottumisensa mutta elämä kuulema aina voittaa ja mulla onneks on mun koulu pitämässä arjesta kiinni jos ei muuta :) Joo oli niin ahdistavaa olla välillä että pakko oli kääntyä lääkärin puoleen ja onneks sieltä saikin apua :)

ViestiLähetetty: 2014-02-10 20:56:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mutku.
Ollaankin aiemmin jo "juteltu".

Ero, uhka vai mahdollisuus... :roll:

Muutetaan se mahdollisuudeksi, jookos?
Lääkkeet ei varmasti auta tässä painoprosessissa, silti tarpeen olevat lääkkeet on tarpeen.

Liikuntaa silleen sopivasti, vaikka salilla Teikun tapaan.
Siellä ei ole liukasta, kuten ulkona...

En toivota onnea, sillä ei ole mitään tekemistä tässä.

Mutta tsemppiä senkin edestä!

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2014-02-11 06:48:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos Iso Isä ♡

Kyllä, liikuntaa vaan lisää pikkuhiljaa ja toivottavasti jossain vaiheessa ainakin unilääkkeet pois.

Hyvää huomenta! Aamupaino 141,5kg :D Nyt valmistautumaan kouluun. Iivaa päivää kaikille!

ViestiLähetetty: 2014-02-11 07:15:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heissulivei, ja tsemppiä uuteen alkuun :) !!! Mulla kans on ollut hankaluuksia saada laihduttamista uuteen vauhtiin, kuukausia mennyt sahatessa edes takas. Hiilarimaa tahtoo koukuttaa ja houkuttaa... Mutta kyllä se tästä taas. Minäki lähdin opiskelemaan syksyllä :)

ViestiLähetetty: 2014-02-11 12:59:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänne siun omaan päikkyyn vielä et ihanaa kun palasit :smt049 :hug: ja rutkasti tsemppiä uuteen elämään :smt023
Sie kyllä onnistut jos niin päätät ja haluat :hug: :smt023

ViestiLähetetty: 2014-02-11 14:33:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervehdys ja tervetuloa takaisin :)

ViestiLähetetty: 2014-02-11 19:38:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Rat, Mia ja Virpi, kiitos ♥

Huh heijaa, kylläpä väsyttää! Koulussa vaan istumista kun oli kassavuoro, niiiiiin tylsää! Ja vieläpä oli vika asiakaspalvelupäivä moneen viikkoon kun ens viikolla lähdetään 2 viikon työharkalle ja sen jälkeen on vielä hiihtoloma.

Aamu alkoi anaroibisella kun lenkkeilin kouluun :D Matkaa ei oo kuin 3km rapiat mutta se on 90% ylämäkeä ja meidän kouluhan on kaiken lisäksi yhden Kuopion korkeimpien mäkien päällä :D Päälle satoi räntää ja tukka valu vettä ja naama hikeä :D Eipähän tarttenu nyt lähtee lenkille, meni niin myöhäseks kun joku unohti avaimet äitilleen... Eikun takas koulun mäelle kun äiti asuu siellä :D Kaiken lisäks kaaduin tänään vielä eilisen lisäksi tyylikkäästi jalat ristiin :D

Jaha, nyt on kai noustava sohvalta ja annettava koirille pöperöä, Hilla raapii kinttuja siihen malliin että pakko nousta :D

Rattis, minnekkäs meet ja mitä meet opiskelee?? Opiskelu on kivaa :D

Huomenna on omien hiusten laittopäivä, vihdoinkin. Me laitetaan omat tulat kuntoon kerran kuussa mutta en ollut viime kuussa sinä päivänä koulussa niin tyvikasvu on päässyt jäätäväksi parissa kuukaudessa. Plus mulle leikataan uus hiusmalli [-o< :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2014-02-11 19:58:26 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Uuu laita sitte kuvaa sun uusista hiuksista :)

ViestiLähetetty: 2014-02-11 20:48:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jenssuli: aloitin siis viime syksynä kuten sinäkin. Kosmetologi pitäs minusta tulla :)

ViestiLähetetty: 2014-02-11 21:42:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Teija, laitetaan ;)

Rat, oi vitsit! Mitä oot tykänny? Itsekkin vähän haaveilen jatkavani kosmetologiksi :D

ViestiLähetetty: 2014-02-11 22:18:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vielä iltaspämmi :D

Alan huomenna merkata ruokapäivistä kun saa ostettua ruokaakin, nyt piti ammentaa tänään äitin jääkappia. Kivaa olla opiskelija kun rahat niin ärsyttävän tiukilla.

Mutta huomenna pääsee kauppaan ostamaan voit ja kermat ja lihat ja kasvikset ja ajattelinpa huomenna kokata koko viikon ruuat kerralla, niin ei tule väsyneenä mentyä vahingossakaan ostamaan ylimääräistä hiilarimössöä.

Vielä pitää testata että otanko päiväruuan mukaan kouluun ja söisin sen kahvitaulla vähän myöhemmin enkä lounastauolla, koska kun syön kunnon aamupalan, ei tuu nälkä vielä meidän oikealla lounastauolla. Mun ope on onneks ihan täysillä mukana tässä mun hommassa ni se ymmärtää nää mun söhellykset aikataulussa :D Jos siis söisi vaikka kahden aikaan,pääsen neljältä aina koulusta niin sitten söisi iltapalan kun tulee nälkä. Koulun ruokalassa kun karppi saa pääosin vetää salaattia kun kaikessa on hiilarimättöä niin omat eväät on sitten aikalailla ehdoton...

Mutta joo, nappasin juuri iltalääkkeet ja katselen loppuun Sleepy Hollowin ( en oo ikinä koukussa mihinkään sarjaan mut toi on hyvä! ) ja sitten nukkumaan. Aamulla pääsen onneksi isovanhempien kyydissä niin saa nukkua pitempään eikä tartte laittaa tukkaa niin tartteekin herätä vasta puoli kahdeksan aikaan :)

Hyvää yötä!

ViestiLähetetty: 2014-02-12 06:58:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jenssuli kirjoitti:

Rat, oi vitsit! Mitä oot tykänny? Itsekkin vähän haaveilen jatkavani kosmetologiksi :D

Ihan jees noin periaatteessa. Vähän vaan turhauttavaa, kun työllistyminen vaikuttaa erittäin epätodennäköiseltä pienehköllä paikkakunnalla. Mutta aina pystyn palamaan entiselle alalle töihin :) Meidän luokalla on muutama parturi-kampaajakin :)

Mullakin nuo ruokatunnit koululla on haastavia. Onneksi mulla tulee maha täyteen pienestäkin määrästä. Yleensä syönkin salaattia ja sitten ihan miniannoksen normiruokaa. Yhden viikon kuskasin omia eväitä, mutta se oli mielestäni työlästä ja ärsyttävää. Istua nakottaa yksin pukukopissa syömässä, kun toiset söivät ilmaista ruokaa yhdessä ruokalassa.

ViestiLähetetty: 2014-02-12 08:01:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Huomenta!

Jännityksen kera heräilin puolisen tuntia sitten, jännittää minkälaisen letin kanssa lähden tänään koulusta :D Kohta pitäisikin lähteä sitten ulos ja hypätä autoon.

Aamupaino 141,0kg eli jee taas -500g eilisestä näyttää vaaka :) Jospa tää laskusuhdanne pysyisikin :D

Rat, no mutta tosiaankin kouluttautuminen on aina hyväksi :) Jospa sulle löytyis kosmetologina töitä sitten, tai sitten repäiset ja perustat oman pienen yrityksen ;)

Hauskaa päivää kaikille! :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 87 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00