karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-31 23:12:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-02-09 09:40:28 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Kokeiles silleen että syöt jotain ns hitaammin imeytyvää hiilaria, esim justii puuroa,
ja vaiks lasi maitoa...
Ja jätä treenin jälkeen noi kuivahedelmät pois.
Sä et tartte hiilaria treenin jälkeen, vaan proteiinia enempi.
Esim rahkaa ja raejuustoa jollain marjasatsilla..
Palkkarina monet suosii Whey 100, siinä vähä hiilaria ja kaloreita, mut paljon aminohappoja ja proteiinia.
Kannattaa kokeilla eri systeemejä niin löydät itselles sopivat :)
Mä en suinkaa oo asiantuntija,
mutta mun ruokavalion on suunnitellu asiantuntija, ja näyttää toimivan :)

ViestiLähetetty: 2014-02-09 09:46:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

#-o ](*,) :smt073
huh huh näitä uskomuksia, ohjeita ja asiantuntijoita

ViestiLähetetty: 2014-02-09 09:48:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

TeijaS kirjoitti:
.
Ja jätä treenin jälkeen noi kuivahedelmät pois.
Sä et tartte hiilaria treenin jälkeen, vaan proteiinia enempi.
Esim rahkaa ja raejuustoa jollain marjasatsilla..
Palkkarina monet suosii Whey 100, siinä vähä hiilaria ja kaloreita, mut paljon aminohappoja ja proteiinia.
Kannattaa kokeilla eri systeemejä niin löydät itselles sopivat :)
Mä en suinkaa oo asiantuntija,
mutta mun ruokavalion on suunnitellu asiantuntija, ja näyttää toimivan :)

No treenin jälkeen on jalat tärisseet niin että on ollut vaikea pästä salilta pois, siihen tuo hiilaritankkaus treenin jälkeen on auttanut. Pelkkä prode ilman reilua hh ei ole auttanut, olen testannut. Siis se jalkojen tärinä on ollut sitä että pitelen portaissa kaiteesta kiinni ja pelkään kaatuvani, välillä olen poistunut tyylikkäästi hissillä.

Myös noilla lisätyillä hh-määrillä -nimenomaan nopeaa hh eli aiemmin koklasin hitaampaa hh, jossa oli ollut rasvaa ym. hidastetta ja se ei auttanut treeniin- on treenin jälkeen ollut kauhea tärinä, mutta se on lähtenyt noilla treeninjälkeishiilillä. Pelkkä prodejuoma, jossa 20 g prodea ja 20 g hh ei ole riittänyt. Voisin tietty testailla, mikä on minimi ja sitten katsoa etten ota yhtään "tärinänpoistominimiä" enempää...

C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6

ViestiLähetetty: 2014-02-09 09:53:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ari kirjoitti:

Hmm :( Aiemmin viestisi ovat olleet sellaisia "jokaisella oma yksilöllinen tyylinsä", nyt näytät siirtyneen dissaamisen puolelle... :( Sinun tyyliselläsi ruokavaliolla voisin huonosti. Tiedän ihan tarkkaan, saan edelleen tykytystä korkeista hiilareista. Enpä halua takaisin siihen elämään jossa syödään suositusten mukaiset hh:t ja vedetään kolme beetasalpaajaa päivässä...

Edelleen muuten tulee tykytystä helposti, siksi vedän noi hh:t ihan just ennen treeniä, jolloin tykytys ei ehdi alkaa jos menen heti treenamaan. Mutta yhdistelmä appelsiini+banaani on jo takuuvarma tykytyksen aiheuttaja, ellen syö niitä pukkarissa 30 sek. ennen treenin aloittamista. (Tykytys on siis aivan eri tuntuista kuin treenistä tuleva korkea syke. Kun tykyttää, myös verenpainemittari ilmoittaa epäsäännöllisestä sykkeestä, kun taas treenistä tuleva korkea syke on tasaista.)

C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6

ViestiLähetetty: 2014-02-09 10:04:20 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Ari kirjoitti:

Sä et tainnu osata lukea...mä sanoin että EN ole asiantuntija vaan että KANNATTAA kokeilla sitä mikä sopii itselle,

ViestiLähetetty: 2014-02-09 10:06:03 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

erfyt kirjoitti:
Ari kirjoitti:

Hmm :( Aiemmin viestisi ovat olleet sellaisia "jokaisella oma yksilöllinen tyylinsä", nyt näytät siirtyneen dissaamisen puolelle... :( Sinun tyyliselläsi ruokavaliolla voisin huonosti. Tiedän ihan tarkkaan, saan edelleen tykytystä korkeista hiilareista. Enpä halua takaisin siihen elämään jossa syödään suositusten mukaiset hh:t ja vedetään kolme beetasalpaajaa päivässä...

Edelleen muuten tulee tykytystä helposti, siksi vedän noi hh:t ihan just ennen treeniä, jolloin tykytys ei ehdi alkaa jos menen heti treenamaan. Mutta yhdistelmä appelsiini+banaani on jo takuuvarma tykytyksen aiheuttaja, ellen syö niitä pukkarissa 30 sek. ennen treenin aloittamista. (Tykytys on siis aivan eri tuntuista kuin treenistä tuleva korkea syke. Kun tykyttää, myös verenpainemittari ilmoittaa epäsäännöllisestä sykkeestä, kun taas treenistä tuleva korkea syke on tasaista.)

Noi on tosiaan sellasia yksilöllisiä juttuja,eli kannattaa koittaa kaikenlaista, sitte löytää sen sopivan :)
Mut uskoisin et nois kuivahedelmis on niin paljon enemmän sokeria et jättäs makeen/hiilarihimon päälle.
Pystyisiks ottaa salille mukaan jotain rahka+marjajuttua?

ViestiLähetetty: 2014-02-09 10:44:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

TeijaS kirjoitti:
Ari kirjoitti:

Sä et tainnu osata lukea...mä sanoin että EN ole asiantuntija vaan että KANNATTAA kokeilla sitä mikä sopii itselle,

missä kohin? en "osata"

ViestiLähetetty: 2014-02-12 06:58:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

erfyt kirjoitti:
Mutta yhdistelmä appelsiini+banaani on jo takuuvarma tykytyksen aiheuttaja...

voihan olla että fruktoosi saa tuon aikaan. mutta se on helppo kokeilla, ota hh ilman fruktoosia. (eli älä ota myöskään sakkaroosia)

ViestiLähetetty: 2014-02-14 10:56:21 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Mites sulla sujuu siä? :)

ViestiLähetetty: 2014-02-14 17:00:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään olin just salilla ja personal trainerin kans tehtiin kehonkoostumusmittaus. PT meinasi lentää pyrstölleen kun näki lukemat: rasvaprosentti oli noussut 28:sta 32:een. 3,5 kg oli tullut puhasta läskiä lisää, mutta mikä uskomattominta, lihasta oli hävinnyt 1,5 kg. Painonnousu siis 2 kg siitä syksysestä kahden kilon painonnoususta.

Tän päivän syömiset:

aamulla kauhea nälkä, joten runsaassa voissa paistetun 3 munan munakkaan lisksi pieni annos (n. 100 g) partaäijää

ei muuta ennen salille menoa, koska oli aamu ja aattelin et pärjään aamunkoittosokereilla (onko tos mitään perää?), eikä tehny mitään mieli

salilla oli vähän vetämätön olo mut se nyt oli siksikin kun oon nukkunu täl viikol huonosti. Tein n. 30 min treeniä ja lopun ajan juttelin PT:n kanssa ja kuntonyrkkeilin. Salin jälkeen yksi profeel-juoma (20 g hh ja 20 g prot). Koska treeni oli kevyt, en olis tarvinnut tota tärinään mutta oli nälkä ja tiesin ettei kovin pian sais lounasta.

Lounaaksi hain Alepasta yhden tomaatti-vuohenjuustokeiton (15 g hh), jonka tuunasin mozzareillapalloilla (125 g mozzarellaa) ja jälkkäriksi vielä kermarahka, kun oli niin nälkä. Katselin et tossa meni reilu 500 kcal joten ajattelin, että selviän hyvin loppupäivän.

Vaan annas olla, kahden tunnin päästä oli nälkä. En syönyt mitään. Sinnittelin kotiin asti. Kotona äsken söin palan juustoa ja n. 10 g pähkinöitä. Odotan että mies tulee kotiin jauhelihapaketin kanssa.

Kysymys onkin, jaksanko joka päivä olla näin tiukkana...aika lähellä oli etten syöny päivällä kahvilassa, varsinkin kun kollega haki pullan ja smoothien...

Niin. Koko ajan kauhea nälkä, alkoi kun alotin treenaamisen, eikä ole mennyt ohi.

ViestiLähetetty: 2014-02-16 09:47:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulle tuli mieleen et voisko toi lihasmassan häviäminen johtua siitä että olen treenaamisen vuoksi mennyt huomaamattani vajaalle? Olen ottanut T3-valmistetta (Thybon tai Lio) puolikkaan tabletin treenin jälkeen. Siinä on ollut hankalaa saada se ottamisajankohta erilleen ruokatankkauksesta, eli en tiiä onko se imeytynyt. Mutta sinänsä en o huomannu olosta et oisin vajaalla, paitsi nukkunut hieman huonosti ja tosiaan lihonut nopeasti.

ViestiLähetetty: 2014-02-16 10:25:53 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Mä olen edelleen sitä mieltä, että rasitustilanteissa pitää kortisonia lisätä. Kova heikotus treenin jälkeen (vaikka syömiset kunnossa) kertoo mielestäni juuri tästä. Lihaskatoa aiheuttaa kortisonin vajaus (tosin liiallinen kortisoni tekee tätä myös). Eli kun olet kertonut aikaisemmin, että lisikset ovat ihan död, niin tämmöinen olisi kyllä pitänyt ohjeistaa jo silloin kun lääkityksen sait. Eli rasituksessa/sairastuessa/muussa stressitilanteessa pitää kortisoniannosta nostaa hetkellisesti, tai urheilua harrastaessa annos pitää jakaa siten, että juuri harjoituksen alla tai sen jälkeen tulee kortisonia.

En viitsi jauhaa tästä enempää, mutta ennenkuin menet rukkaamaan kilpirauhaslääkitystä niin käy ihan sillä hoitavalla lääkärillä arvioimassa tilanne, älä mene minnekään random terveyskeskuslääkärille joka ei voi eikä osaa arvioida sun tilannettasi.

ViestiLähetetty: 2014-02-16 10:40:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joulupukki, ei ole niin yksinkertaista. Omalääkäri oli hyvin ehdoton, ettei saa ottaa kortisonia :( [loppuosa poistettu henk. koht syistä]

ViestiLähetetty: 2014-02-16 10:47:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

[viestin sisältö poistettu, sillä sisältää henk. koht. tietoja, joita on turha roikottaa netissä kauempaa kuin tarpeen]

ViestiLähetetty: 2014-02-16 11:15:25 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

erfyt kirjoitti:
Joulupukki, ei ole niin yksinkertaista. Omalääkäri oli hyvin ehdoton, ettei saa ottaa kortisonia :(

En minä vissiin sanonutkaan, että se olisi yksinkertaista? Jos luit kunnolla tuon minun vastaukseni, se sisälsi myös vaihtoehdon että päivittäinen annos pysyy samana, mutta se jaetaan siten että osuu siihen rasituksen kohdalle yksi annos. Pitäisi olla ihan peruskauraa kortisonikorvaushoidossa? Oletko kokeillut tämmöistä?

ViestiLähetetty: 2014-02-16 11:25:21 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Sähän voit imeyttää lion suussa, niin et ole riippuvainen aterioiden ottoajoista.
Mulla on kanssa lio ja nyt olen kolme viikkoa käynyt salilla 2xvk ja kerran vk vesijumpassa. Mulla on myös ongelma ruokailuissa kun varsinkin välipäivinä on nälkä. Ei ollut ennen.
Samoin jalat ja varsinkin tuo 3kk sitten leikattu jalka on jotenkin pehmeä :mrgreen: .
Johtuuko se liiasta treenistä vai onko se vaan niin heikko että siksi ei jaksa?
Sori kun tungin tänne sun ketjuun mutta kun se liippaa niin läheltä sekä kilpparin että nälän osalta.

ViestiLähetetty: 2014-02-16 11:46:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Grasu kirjoitti:
Sähän voit imeyttää lion suussa, niin et ole riippuvainen aterioiden ottoajoista.
Mulla on kanssa lio ja nyt olen kolme viikkoa käynyt salilla 2xvk ja kerran vk vesijumpassa. Mulla on myös ongelma ruokailuissa kun varsinkin välipäivinä on nälkä. Ei ollut ennen.
Samoin jalat ja varsinkin tuo 3kk sitten leikattu jalka on jotenkin pehmeä :mrgreen: .
Johtuuko se liiasta treenistä vai onko se vaan niin heikko että siksi ei jaksa?
Sori kun tungin tänne sun ketjuun mutta kun se liippaa niin läheltä sekä kilpparin että nälän osalta.

Hyvä kun "tunget", mielenkiintoista että samaa ongelmaa. Siis toi, et välipäivinä nälkä. Eka aattelin, et se kuuluu asiaan ja tuskin keho ilmottas isommasta nälästä kuin on kulutus, mut toisin kävi.

Mitä tarkoitat pehmeillä jaloilla?

Mulla ei ole jaloissa paljoakaan lihaksia. Mä just mietin, et mitä käy, jos joudun lopettaa salitreenin. Nimittäin, en voi harrastaa matalatehosempaakaan liikuntaa, kun polvet kipeytyvät. Ne kipeytyy, koska reisissä ei ole tarpeeksi lihasta, joka pitäs polven suorassa, vaan polvi lähtee kiertymään ihan vaan kävellessäkin. Siksi salitreeni, et tulis lihasta. No lihasmassaa onkin vaan lähtenyt...

Vastus jalkaprässissä 15 kg tällä hetkellä. Joskus olen joutunut vetämään viidelläkin kilolla, miettikää. Siis mun pitäs ikääni ja kokooni nähden pystyä laittamaan joku 60-70 kg. Ja tolla 15 kilolla se on sitä että hampaat irvessä väännän, neljän toiston jälkeen pitää pitää tauko et saa sarjan loppuun...

Et...ois oikeesti vähän niinku pakko pystyä käymään tuol salilla. Toinen juttu mitä reenataan on yläkroppa + selkä, niin etten kärsis niin paljoa hartiavaivoista ja saisin paremman ryhdin. Tällä hetkellä ryhti tosi huono ja liikkuvuus myös.

ViestiLähetetty: 2014-02-16 11:48:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joulupukki kirjoitti:
erfyt kirjoitti:
Joulupukki, ei ole niin yksinkertaista. Omalääkäri oli hyvin ehdoton, ettei saa ottaa kortisonia :(

En minä vissiin sanonutkaan, että se olisi yksinkertaista? Jos luit kunnolla tuon minun vastaukseni, se sisälsi myös vaihtoehdon että päivittäinen annos pysyy samana, mutta se jaetaan siten että osuu siihen rasituksen kohdalle yksi annos. Pitäisi olla ihan peruskauraa kortisonikorvaushoidossa? Oletko kokeillut tämmöistä?

Aa en ymmärtänyt ensin. No kerron huomenna mitä lekuri sanoi.

ViestiLähetetty: 2014-02-16 11:50:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

erfyt kirjoitti:
jälkeen yksi profeel-juoma (20 g hh ja 20 g prot)

Sivuhuomio Profeel-juomasta, sisältö:
Ainekset: maito*, heraproteiini* (tuoreesta maidosta), sokeri (3 %), stabilointiaine (karrageeni), aromi, D-vitamiini.

Olethan tietoinen siitä, että karrageeni on karsinogeeni, eli aiheuttaa mahdollisesti syöpää?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Karrageeni

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2014-02-16 11:54:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
erfyt kirjoitti:
jälkeen yksi profeel-juoma (20 g hh ja 20 g prot)

Sivuhuomio Profeel-juomasta, sisältö:
Ainekset: maito*, heraproteiini* (tuoreesta maidosta), sokeri (3 %), stabilointiaine (karrageeni), aromi, D-vitamiini.

Olethan tietoinen siitä, että karrageeni on karsinogeeni, eli aiheuttaa mahdollisesti syöpää?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Karrageeni

En ole :(

Mutta ei mulla ihan taida resurssit riittää tuollaisten miettimiseen myöskään :(

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00