Vieras kirjoitti:
Miksi olet koko ajan noin hyökkäävällä tuulella ja kuvittelet, että vain sinä syöt jotenkin erinomaisen maukasta ja terveellistä ruokaa? Minä syön aterioilla oikeinkein maukasta, aidoista aineksista tehtyä kotiruokaa, jonka valmistuksessa käytän niin kermaa, voita kuin suolaakin.
Ystävä hyvä, miksi miksi olet koko ajan niin puolustelevalla tuulella - ja ylipäätään sivustolla, jonka ajatuksista et ilmeisesti hyödy tai haluakaan hyötyä kun jo katsot osaavasi kaiken? Miksi pitää alentaa muut milloin miksikin (laiskaksi läskiksi, natsiksi ja muun puutteessa sitten kai vihaiseksi)? Miksi pitää puolustaa omaa syömistään - kun itse asiassa voisit ja voit kaikessa rauhassa syödä juuri sitä mitä haluat? Yleensä tuo johtuu siitä, että on itsellekin tullut tarve selittelyyn kun usko alkaa loppua.
Lainaa:
Se ei kuitenkaan poissulje sitä, ettenkö voisi nauttia myös muutamasta sipsistä...
Pringlessistä? Sulkee se
Maukas kotiruoka voi olla hyvää, samoin hyvä patonki, hyvä suklaa ja jopa hyvät sipsit. Mutta jos sen jälkeen kaipaa vielä eltaantuneita sipsejä, jossain on ilmeisesti puutetta. Ne haisevat pahoilta, vaikkei sitä ehkä huomaan jos suolan ja kivennäisten tarpeet (ja nenä) eivät ole (vielä?) kunnossa.
Mistäkö tiedän? Olen ollut siellä. Ensin 40 vuotta kotiruoalla ja kaikella muulla, ja sitten ensimmäiset viisi karppivuottakin kaikenlaista uskoen, mutta sentään edes kokeillen ja testaten kaikenlaista sekä omaan että perheen suuhun (jotka osasivat ja osaavat edelleen sanoa mitä ajattelevat). Tiedän oikein hyvin suklaamasun ja jäätelömasun ja sipsimasun. Ja senkin että niitä on myös aikuisilla. Varsinkin Suomessa.
... mutta enää edes aidooista tehdyt suklaa/jäätelö/sipsi (ne kaikki voi tehdä oikeinkin) ei mene eri mahaan, vaan niitä syö hyvänä ruokana, siinä missä muutakin. Tuo patonki on pikkuisen eri juttu edelleen. Se voi viedä koko käden, jos aloitan, joten sitä en enää syö. Addiktiot ovat kummia juttuja. Enkä minä ollut edes ylipainoinen ennenkuin ihan lopussa. Vain kroonisesti kipeä.